Od lat reklamy Google Ads stanowią najpopularniejszą i najskuteczniejszą jednocześnie usługę marketingową, która umożliwia przedsiębiorcom docieranie do rzeszy potencjalnych Klientów i to w czasie rzeczywistym! Profesjonalna reklama w Google pozwala więc rozwijać biznesowe skrzydła firmom z dosłownie każdej branży. Wszystkie marki mają szansę zgarnąć kawałek tortu w postaci zdobycia zdecydowanych na zakup produktu lub usługi partnerów. Chcesz wiedzieć wszystko na temat reklamy Google Ads? Potraktuj ten artykuł jako praktyczne kompendium wiedzy, z którego dowiesz się, jak profesjonalnie promować własne przedsiębiorstwo w wyszukiwarce. Specjaliści z agencji Afterweb podpowiadają, jak planować, tworzyć i optymalizować sponsorowane reklamy Google Ads. Chwytaj za notes, zapisz najważniejsze szczegóły i zacznij działać! Nasza branżowa wiedza pomoże Ci maksymalizować dotychczas osiągane zyski. A tego oczekujesz, prawda?
- Wszystko co musisz wiedzieć, zanim uruchomisz reklamy Google Ads
- Profesjonalna reklama Google Ads w kilku krokach. Podpowiadamy, jak je tworzyć
- Atrakcyjny model rozliczeń CPC to coś, co wyróżnia reklamy Google Ads
- Reklama w Google Ads z freelancerem czy doświadczoną agencją Google Partner?
- Zobacz wszystkie korzyści prowadzenia reklamy Google Ads w agencji Afterweb
- Najczęściej zadawane nam pytania
Wszystko co musisz wiedzieć, zanim uruchomisz reklamy Google Ads
Bazując na ponad 10-letnim doświadczeniu możemy Ci podpowiedzieć, że wejście całkowicie bez przygotowania w marketingowy ekosystem Google może nie być najlepszym rozwiązaniem. Przed uruchomieniem pierwszej reklamy Google Ads, warto dokładnie poznać ten sposób promowania działalności w sieci. Pozwoli Ci to uniknąć wielu podstawowych błędów, generujących niechciane koszty. Zwłaszcza, że amerykański gigant proponuje bowiem przynajmniej kilka ciekawych oraz godnych uwagi opcji. Absolutną podstawą będzie dopasowanie rodzaju reklamy Google Ads do oferty firmy. Biznesy typu e-commerce mają zarezerwowany kanał Zakupy, dla hoteli bądź innych miejsc noclegowych przygotowano osobną usługę Google Ads Hotel, a linki sponsorowane oraz reklamy display to najbardziej uniwersalna forma promocji, najlepiej sprawdzająca się w przypadku marketingu dla przedsiębiorstw usługowych. Powinieneś wiedzieć, że idealnie dobrana reklama w Google będzie stała za spektakularnym sukcesem Twojej marki.
Profesjonalna reklama Google Ads w kilku krokach. Podpowiadamy, jak je tworzyć
Zanim pokażemy Ci krok po kroku, jak uruchomić profesjonalne Google Ads reklamy, pozwolimy sobie wskazać najważniejsze elementy kampanii sponsorowanej, bez których nie będzie mowy o prowadzeniu efektywnej promocji online. Za swoisty fundament tego rodzaju marketingu uważa się frazy kluczowe, dlatego analiza słów kluczowych stanowi podstawę rozpoczęcia tworzenia reklamy Google Ads. Musisz wiedzieć, że ogromną rolę odgrywa także strona docelowa, gdzie przejdzie Klient po kliknięciu komunikatu w oknie wyszukiwarki. Jeszcze przed uruchomieniem kampanii zadbaj o jasne przekazywanie informacji, kompleksowe przedstawienie oferty oraz możliwość śledzenia konwersji w postaci numeru telefonu komórkowego, adresu e-mail czy formularza. Bez tych elementów ciężko będzie mówić o mierzalności reklamy Google Ads. A teraz szczegóły:
Krok 1 → założenie i konfiguracja konta reklamowego Google Ads
Sponsorowane kampanie w największej wyszukiwarce internetowej na świecie odbywają się przy pomocy dedykowanego panelu. Aby założyć tam konto, musisz posiadać jedynie skrzynkę e-mail. Opcjonalnie poczta założona w serwisie Gmail będzie najlepszym rozwiązaniem. Wówczas masz nieograniczone możliwości połączenia wszystkich niezbędnych usług dostarczanych przez Google. Żeby reklamy Google Ads funkcjonowały, potrzebne jest dodanie środka płatniczego do panelu. Mowa tutaj o karcie kredytowej bądź debetowej. To w tej chwili jedyna możliwość na utworzenie profilu płatności. Oczywiście rozumiemy, że nie każdy przyszły reklamodawca dobrze będzie się czuł w konfigurowaniu swojego konta pod reklamy w Google Ads. Z tego powodu, nasi eksperci świadczą kompleksową pomoc w założeniu panelu oraz profilu płatności AdWords.
Krok 2 → analiza słów kluczowych i uruchomienie reklamy Google Ads
Konto gotowe, czas więc przejść do konkretów. Wcześniej wspomniana analiza fraz kluczowych ma teraz swoje przysłowiowe pięć minut. Musisz wyselekcjonować atrakcyjne hasła. Co mamy tu na myśli? Przede wszystkim ich transakcyjność, potencjał średniej miesięcznej liczby wyszukiwań oraz cenę maksymalnego CPC za widoczność w górnej sekcji. Słowa kluczowe powinny zostać również posegregowane na grupy. Dopasowując je tematycznie unikasz problemów nieefektywnych kampanii. Ułatwi to także działania optymalizacyjne na koncie. Reklamy na Google Ads tworzysz w oparciu o własne frazy. Niezbędne będzie na ich podstawie napisanie promocyjnych nagłówków oraz tekstów reklam. Opcjonalnie dla lepszej efektywności przekazu, na tym etapie możesz także dodać rozszerzenia: informacji, linków do podstron, numeru telefonu oraz grafiki.
Wyżej wymienione wskazówki dotyczą reklam tekstowych. Zupełnie inaczej sytuacja wygląda przy reklamach produktowych Performance Max. Zakupy od Google nie wymagają analizy słów, ale w ich miejsce pojawia się feed produktowy ze sklepu. Musisz wybrać jedynie produkty, jakie chcesz promować za pośrednictwem wyszukiwarki. Ważne! Do zarządzania feedem produktowym musisz skonfigurować konto Google Merchant Center i połączyć je z Google Ads.
Krok 3 → zdecyduj gdzie wyświetli się Twoja reklama Google Ads i ile na nią wydasz
Na etapie tworzenia kampanii musisz określić, jaki będzie konkretny obszar wyświetlania reklamy Ads. Do wyboru masz konkretne państwa, województwa oraz miejscowości. Dla większych miast w Polsce reklamodawcy mogą zaznaczyć również wybrane dzielnice. Co ciekawe, Google daje też możliwość wykluczenia lokalizacji. Wówczas masz pewność, że w takich miejscach Twoja reklama Google Ads się tam nie wyświetli. Istotne w tym kroku jest również ustalenie budżetu dziennego dla kampanii. To maksymalna ilość pieniędzy, jaką chcesz wydać w ciągu jednego dnia. Zastanów się nieco dłużej nad tym punktem. Zbyt niski budżet sprawi, że przygotowane przez Ciebie reklamy Ads nie będą wyświetlane. Zbyt wysoki natomiast wygeneruje wiele niepotrzebnych kosztów. Dotyczy to zarówno kampanii tekstowych, jak i reklam produktowych Performance Max.
Krok 4 → profesjonalna reklama w Google powinna mierzyć konwersje
Co prawda to opcjonalny krok, natomiast umożliwi on uniknięcie wielu problemów w przyszłości. Żeby błyskawicznie wiedzieć, czy Twoja reklama w Google Ads przynosi oczekiwane zyski, na koncie powinna zostać skonfigurowana konwersja. Zwłaszcza, jeżeli mówimy o promocji e-sklepu, ale zabieg ten sprawdzi się również w firmach stricte usługowych. Połącz swoje konto Google Ads z kontem Google Analytics, skonfiguruj w tym drugim panelu zdarzenia konwersji, a następnie w prostych kilku krokach przenieś je do Google Ads. Kiedy Klient dokona konkretnej interakcji, w Twoich statystykach pojawi się stosowna informacja o ich ilości oraz wartości.
Zobacz również: Jak najskuteczniej zareklamować swoją markę w sieci?
Atrakcyjny model rozliczeń CPC to coś, co wyróżnia reklamy Google Ads
Profesjonalna reklama Google Ads ma naprawdę wiele zalet, natomiast jedną z najważniejszych w tym przypadku jest korzystny dla reklamodawcy model rozliczeń z amerykańskim gigantem. Tutaj nie ma mowy o stałym abonamencie miesięcznym, opłacanym z góry. Jako przedsiębiorca to Ty decydujesz, ile wydajesz na reklamy w Google. Dodatkowo, płatność odbywa się tylko za realne kliknięcia w komunikat marketingowy. Koszt takiego jednego działania będzie uzależniony od paru czynników:
-
rodzaj wybranej strategii ustalania stawek reklam Google Ads
-
wysokość maksymalnej stawki CPC, uwzględnionej w konkretnej reklamie
-
wynik reklamy (jakość strony docelowej, przewidywany CTR, jakość reklamy)
-
rodzaj wybranych słów kluczowych oraz zastosowanych modyfikatorów
-
wybrany typ reklamy Google Ads
Nie przepłacaj za reklamy Google Ads. Sprawdź kilka zabiegów optymalizujących budżet
Prowadząc działania promocyjne w kanale sponsorowanym wyszukiwarki samodzielnie, niezwykle łatwo wpaść w jedną z przynajmniej kilku popularnych pułapek finansowych. Wystarczy popełnić z pozoru drobny błąd na etapie konfiguracji, żeby reklama w Google Ads zaczęła generować duże koszty przy małym przychodzie z tytułu promocji. Zabiegi optymalizacyjne w panelu przeważnie dotyczą podniesienia jakości kampanii oraz właśnie zminimalizowania strat finansowych. Jesteśmy doświadczonym specjalistami Ads, dlatego doskonale wiemy, jakie działania należy wdrożyć, żeby móc mówić o korzystnym finansowaniu w sekcji sponsorowanej wyszukiwarki. Dużą rolę w takim przypadku odgrywają słowa kluczowe. Jesteś przekonany, że wybrane przez Ciebie frazy cechują się maksymalną transakcyjnością i nie ma wśród nich typowych nabijaczy ruchu? A może górny limit stawki CPC został ustanowiony na takim poziomie, że zwyczajnie przepłacasz za reklamy w Google? Zdając się na naszą wiedzę dasz sobie szansę na zapewnienie pełnej higienizacji konta. Oprócz wcześniej wymienionych zabiegów optymalizacyjnych, warto sprawdzić też:
-
kliknięcia ukryte w panelu Google Ads
-
rodzaj zastosowanych modyfikatorów fraz kluczowych
-
listę wykluczeń wyszukiwanych słów przez użytkowników
-
kierowanie geograficzne kampanii sponsorowanych Google Ads
Zobacz również: Obsługa Google Ads
Reklama w Google Ads z freelancerem czy doświadczoną agencją Google Partner?
Wcześniej wspominaliśmy, że samodzielnie prowadzona kampania niesie za sobą ogromne ryzyko popełnienia błędów na etapie konfiguracji. Z tego powodu, przedsiębiorcy oraz specjaliści do spraw marketingu w firmach często decydują się na współpracę ze specjalistami. I tu masz kolejny wybór: doświadczona agencja marketingowa czy freelancer? Jeżeli chcesz, żeby Twoja reklama Google Ads charakteryzowała się maksymalną skutecznością, postaw na tych pierwszych. Specjaliści z wieloletnim stażem i spektakularnymi sukcesami pomogą Ci w realizowaniu wcześniej wskazanych celów biznesowych. Na przykładzie naszej agencji Afterweb możemy powiedzieć, że posiadamy pokaźnych rozmiarów grupę zadowolonych Klientów, którzy piastują prestiżowe miano liderów w swoich branżach. Wielu z nich zaczynało od zera, a dzięki naszej wiedzy i autorskim technikom w kilka miesięcy zdominowali lokalny bądź ogólnopolski rynek. Dodatkowo, agencje przeważnie mogą zaproponować Ci atrakcyjne rozliczenie prowizyjne, które ze względu na ilość partnerów biznesowych w firmie stoi na konkurencyjnym poziomie. Poszukaj specjalistów z certyfikatem Google Partner. Takie zaświadczenie będzie dla Ciebie potwierdzeniem, że wybrana agencja jest przeszkolona i wykazuje najwyższą skuteczność swoich działań. Wszystko, czego potrzebujesz do osiągnięcia sukcesu poprzez reklamy Google Ads, znajdziesz właśnie w agencjach!
Zobacz wszystkie korzyści prowadzenia reklamy Google Ads w agencji Afterweb
Przemawia za nami 10-letnie doświadczenie, masa skutecznie zrealizowanych projektów czy też wiele pozytywnych komentarzy, wystawionych przez aktualnie obsługiwanych partnerów. Nasz zespół został zbudowany w ten sposób, żeby móc zagwarantować Ci marketing w najwyższym możliwym standardzie. Reklama Google Ads wykonywana przez ekspertów z Afterweb zawsze będzie ukierunkowana na zrealizowanie celów biznesowych wyznaczonych przez Klienta. O takich wiemy doskonale, ponieważ każdorazowo szczegółowo omawiamy współpracę z potencjalnym partnerem biznesowym. Maksymalne zrozumienie oraz chęć do świadczenia profesjonalnej pomocy z pewnością przypadnie Ci do gustu. Jako certyfikowany partner Google jesteśmy w stanie zaproponować reklamodawcy skuteczną strategię promocji w wyszukiwarce. Wdrażamy wyłącznie sprawdzone rozwiązania i optymalizujemy je pod kątem atrakcyjnych wydatków i rosnących z tygodnia na tydzień konwersji. Dzięki współpracy z naszymi ekspertami zyskasz także:
-
indywidualnego opiekuna z minimum 5-letnim doświadczeniem
-
możliwość regularnego konsultowania postępów w reklamie Google Ads
-
atrakcyjne wynagrodzenie prowizyjne, dopasowane do standardów rynku
-
cykliczne raporty z realizacji, zawierające rekomendacje zmian
-
podpowiedzi w zakresie optymalizacji strony internetowej firmy
-
przejrzyste warunki współpracy (jednomiesięczny okres wypowiedzenia)
-
brak kruczków prawnych – reklama w Google Ads na uczciwych warunkach