Rozwój Internetu zrewolucjonizował nasze życie. Nic więc dziwnego, że aktualnie nikt nie wyobraża sobie swoje codziennego życia bez dodatków, jakie oferuje nam świat online. Wraz z Internetem nastąpił rozwój wielu sektorów gospodarczych. Dziś praktycznie każdy biznes znajduje swoje odzwierciedlenie w Internecie. Doskonałym tego przykładem są sklepy internetowe cieszące się szerokim gronem Klientów. Powód? Zakupy online wiążą się z o wiele większą swobodą, a przede wszystkim oszczędnością czasu. Bez wychodzenia z domu i spędzania kilku godzin wśród tłumu ludzi możemy zamówić wszystko, co tylko potrzebujemy. Każdy przedsiębiorca marzy, aby to właśnie jego sklep internetowy przyciągał jak największą liczbę użytkowników. Jak to zrobić? Czy wystarczy jedynie oferować wysokiej jakości produkty? Jak się okazuje nie! Kluczem do sukcesu jest właściwe promowanie sklepu internetowego! Ma to nie tylko przyciągnąć Klientów, ale także wyróżnić Cię spośród konkurencji. W dzisiejszym wpisie nieco szerzej omówimy marketing sklepów internetowych. Czytaj dalej i dowiedz się więcej!
- Dlaczego warto zainwestować w promowanie sklepu internetowego?
- Postaw na marketing sklepów internetowych wraz z Google Ads
- Pozycjonowanie stron, jako sposób na promowanie sklepu internetowego
- Marketing w sklepie internetowym - czy Google Ads musi iść w parze z pozycjonowaniem?
- Content marketing w sklepie internetowym – dlaczego warto prowadzić firmowego bloga
- Gdzie jeszcze promować sklep internetowy? Social media to Twoja odpowiedź
- Przykłady branż, które mogą prowadzić marketing sklepu internetowego
- Promocje, rabaty, zniżki, czyli skuteczne promowanie sklepu internetowego
- Marketing sklepów internetowych – podsumowanie
- Najczęściej zadawane nam pytania
Dlaczego warto zainwestować w promowanie sklepu internetowego?
Obserwując aktualne trendy na rynku, możemy śmiało zaryzykować stwierdzeniem, że to właśnie sklepy internetowe przynoszą największe zyski. Dlaczego ich posiadanie jest tak opłacalne? Odpowiedź jest bardzo prosta! W porównaniu ze stacjonarnymi lokalami ich otworzenie nie wymaga aż tak dużego nakładu finansowego. Dla przedsiębiorców, którzy prowadzą stacjonarne sklepy, internetowe są doskonałym uzupełnieniem sprzedaży. Często to właśnie tam Klienci mogą znaleźć o wiele bardziej rozbudowaną ofertę produktów, jakich potrzebują. Sklepy internetowe dają możliwość łatwego stworzenia spersonalizowanych ofert dopasowanych do wymagań użytkowników. Czas przedstawić najważniejszą zaletę sklepów online! Mowa tutaj o wielu sposobach na rozreklamowanie oraz łatwości w staniu się widocznym wśród szerokiego grona internautów! Musimy zaznaczyć, że dziś marketing otwiera przed każdym zainteresowanym szereg możliwości. Wybranie kampanii dopasowanej nie tylko do potrzeb użytkowników, ale również charakteru prowadzonego biznesu nie stanowi najmniejszych problemów. Co więcej, to właśnie prawidłowe promowanie sklepu internetowego poprzez dobrze wybrane działania marketingowe pozwala na wyprzedzenie konkurencji i przyciągnięcie szerszego grona odbiorców.
Postaw na marketing sklepów internetowych wraz z Google Ads
Jednym z głównych działań marketingowych, nad którym zatrzymamy się nieco dłużej, są kampanie reklamowe Google Ads. Największa zaleta? Natychmiastowa widoczność w przeglądarce Google, ale nie tylko! Skupmy się na jednej z najważniejszych kwestii, a mianowicie szerokim wyborze typu kampanii reklamowych. Będąc przy temacie marketing w sklepie internetowym, musimy zaznaczyć, że działania marketingowe przynoszą oczekiwane rezultaty tylko i wyłącznie wtedy, gdy są prawidłowo dobrane do biznesu, a dokładniej mówiąc do ustalonych celów biznesowych. Chaotyczne, nieprzemyślane działania mogą jedynie zaszkodzić Twojej działalności, narażając na ogromne straty finansowe. Co więcej, musisz się skupić nie tylko na swoim biznesie, ale spojrzeć nieco szerzej i przeanalizować rynek, a także potrzeby i oczekiwania internautów. Zapamiętaj – im lepiej reklama będzie do nich dopasowana, tym bardziej zwiększa się prawdopodobieństwo, że to właśnie Ty będziesz ich wyborem numer jeden! Pewnie zastanawiasz się jak masz poznać wszystkich swoich Klientów. Odpowiedź na to pytanie jest jedna – przeanalizuj słowa kluczowe!
Zalety:
- błyskawiczna widoczność reklam,
- możliwość stworzenia lokalnej reklamy Google Ads,
- stała kontrola nad budżetem,
- łatwość w ocenie efektywności kampanii,
- szeroki wybór typu reklamy,
- dotarcie do szerokiego grona odbiorców
Wady:
- stawka za kliknięcie uzależniona od konkurencji,
- niezbędna specjalistyczna wiedza z zakresu tworzenia kampanii Google Ads
Promowanie sklepu z Google Ads – reklama tekstowa i produktowa
Kiedy sprawdzi się reklama tekstowa? Tak naprawdę tutaj nie ma ograniczeń! Chwytliwy tekst skupiający uwagę w połączeniu z atrakcyjnym zdjęciem produktu to najszybszy sposób na pozyskanie nowych odbiorców. Pamiętaj, że większość z nas kupuje oczami! Szacuje się, że około 80% społeczeństwa to wzrokowcy, więc chyba sam widzisz, że warto postawić na atrakcyjną reklamę przykuwającą wzrok! Omawiając reklamę tekstową i produktową, musimy odpowiedzieć na jeszcze jedno pytanie – gdzie promować sklep internetowy? Doskonałym do tego miejscem jest zakładka Zakupy Google. To właśnie tam Klient przegląda interesujące go oferty, a jego uwaga nie jest rozpraszana innymi elementami widocznymi w wyszukiwarce.
Remarketing sklepu internetowego – nie daj o sobie zapomnieć
Skuteczne promowanie sklepu internetowego jest możliwe, jeśli zadbasz o częste wyświetlanie oferty swoich produktów. Na czym polega remarketing? Na ponownym wyświetlaniu reklam osobom, które już odwiedziły Twoją stronę internetową. Przedstawmy to na prostym przykładzie. Kiedy Klient przegląda np. ofertę bransoletek z kamieni naturalnych, to remarketing sprawia, że reklamy tychże produktów będą mu się ponownie wyświetlać w przeglądarce, a co więcej mogą także dotyczyć innych produktów z kategorii bransoletki. Wielokrotnie widziana reklama z jednej strony buduje dobrze rozpoznawalny wizerunek marki, a z drugiej zapisuje się w pamięci i składania do podjęcia decyzji zakupowej.
Zapamiętaj--> Marketing sklepu internetowego powinien opierać się na szybkich działań, które w mgnieniu oka zwiększają rozpoznawalność i docierają do szerokiego grona odbiorców. Właśnie dlatego warto postawić na kampanie reklamowe Google Ads. Jeśli chcesz wyprzedzić konkurencje, nie zastanawiaj się! Działaj tu i teraz!
Pozycjonowanie stron, jako sposób na promowanie sklepu internetowego
Nie ulega wątpliwości, że kampanie Google Ads są efektywnym działaniem marketingowym, ale nie jedynym! Czas, abyś poznał pozycjonowanie stron, czyli sposób na zostanie numer jeden w przeglądarce Google na dłużej! Pod pojęciem tym rozumie się wszystkie działania mające na celu dopasowanie strony nie tylko do wymagań internautów, ale również algorytmu Google. To właśnie dzięki pozycjonowaniu najlepsze strony internetowe wyświetlają się w top 10! Możesz nam wierzyć, ale pozycja w Google ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe Klientów, a tym samym Twój sukces. Czy pozycjonowanie stron i Google Ads są od siebie zależne? Nie, ale… Po kliknięciu w chwytliwą reklamę użytkownik przekierowywany jest na stronę www i jeśli nie będzie umiał się na niej odnaleźć, ucieknie do konkurencji. Układ strony internetowej musi wyróżniać się trzema cechami: przejrzystością, czytelnością oraz intuicyjnością. Nigdy nie zapominaj, że dla użytkowników dokonujących zakupów w sklepie internetowym liczy się czas, a błądzenie pomiędzy kategoriami produktowymi z pewnością nie pozwala go zaoszczędzić. Eksperci specjalizujący się w temacie promowanie sklepu internetowego uważają, że przebudowanie strony zgodnie z zasadami Google pozwala zwiększyć współczynnik konwersji.
Zalety:
- większy ruch organiczny na stronie,
- wysoka pozycja w wyszukiwarce Google,
- przejrzysta struktura strony,
- dodanie treści bogatych w słowa kluczowe,
- możliwe ustalenie widoczności na konkretną lokalizację,
- długotrwałe efekty
Wady:
- na rezultaty trzeba poczekać kilka miesięcy,
- systematyczne wdrażanie działań optymalizacyjnych,
- dobra znajomość marketingu, SEO, a także zagadnień informatycznych
Marketing w sklepie internetowym – czy Google Ads musi iść w parze z pozycjonowaniem?
Różnice pomiędzy kampaniami reklamowymi Google Ads, a pozycjonowaniem stron są widoczne na pierwszy rzut oka. Wiele osób zadaje jedno pytanie, czy działania marketingowe muszą być prowadzone jednocześnie? Nie! Są to dwa niezależne od siebie działania. Warto jednak, przed podjęciem decyzji dokładnie przeanalizować biznes w celu oceny, co wymaga poprawy, a także jakie obszary warto ulepszyć. Co więcej, na połączenie usług możesz zdecydować się w dowolnym momencie. Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś najpierw poznał skuteczność Google Ads, a dopiero po chwili wdrożył pozycjonowanie sklepu internetowego.
Content marketing w sklepie internetowym – dlaczego warto prowadzić firmowego bloga
Wymieniając zalety usługi, jaką jest pozycjonowanie stron, wspomnieliśmy o dodawaniu treści bogatych w słowa kluczowe. Dokładnie mowa tutaj o content marketingu. Zaleca się, aby promowanie sklepu internetowego opierało się na prowadzeniu bloga. To miejsce pozwalające na dodawanie wartościowych, a przede wszystkim oryginalnych treści z frazami kluczowymi, które mają za zadanie dostarczyć Klientowi wielu cennych informacji o produktach lub usługach. Co więcej, teksty to także doskonały sposób na budowanie uznania do marki oraz zachęcanie Klientów do dokonania transakcji. Co prawda, marketing emocjonalny oraz kupowanie emocjami to temat na zupełnie inny wpis, jednak musimy zaznaczyć, że głównym celem content marketing jest wywołanie u odbiorców potrzeby na wybranie danego produktu. To właśnie Ty musisz im pokazać, że go potrzebują! Równie ważnym powodem przemawiającym za prowadzeniem bloga jest fakt, że udostępniane treści, jeśli faktycznie okazują się pomocne, czynią Cię w oczach odbiorców profesjonalistą, który zna się na tym, co robi, a także budują nić zaufania, co objawia się większą liczbą zamówień. Content Marketing można prowadzić również z pomocą blogerów, którzy na swoich blogach będą dodawać wpisy promujące Twój sklep internetowy i oferowane produkty.
Gdzie jeszcze promować sklep internetowy? Social media to Twoja odpowiedź
Nie masz konta firmowego na Instagramie, Facebooku i Tik Toku? Zakładaj natychmiast! Dziś promowanie sklepu internetowego w mediach społecznościowych to podstawa. Co prawa, nie wpływają na pozycję w Google lub popularność kampanii reklamowych Google Ads, ale dają Ci jeszcze więcej możliwości. Social media to niemalże perfekcyjny sposób na zbudowanie silnej relacji z Klientami. Pokazując nie tylko swoje produkty, ale również działanie biznesu od kuchni zwiększasz zaufanie, jakim darzą Cię odbiorcy. Co więcej, wspomniane przez nas kanały to również doskonały sposób na przedstawianie swoich produktów w czasie użytkowania. Sprzedajesz odzież sportową? Nie pokazuj jej na manekinie, a na człowieku uprawiającym aktywność fizyczną! Tego typu zdjęcia oraz rolki najlepiej zapisują się w świadomości odbiorców! Przy content marketingu wspominaliśmy o blogerach. Będąc przy mediach społecznościowych, nie zapominaj o influencerach mających szerokie grono obserwujących. Mając pomysł na wyróżniające się konto w social mediach, sprzedaż sięgnie zenitu!
Przykłady branż, które mogą prowadzić marketing sklepu internetowego
Chcąc jeszcze lepiej pokazać, że i Ty możesz zdecydować się na marketing sklepu internetowego poniżej przedstawimy Ci część branż, które wykorzystują potencjał opisywanych przez nas działań:
- sklepy ze sprzętem RTV i AGD
- sklep z telefonami
- apteki
- sklep z biżuterią
- sklepy odzieżowe
- sklep obuwniczy
- sklep z meblami
- cukiernie
- kwiaciarnie
- sklep z kosmetykami
- sklepy z artykułami dziecięcymi
Promocje, rabaty, zniżki, czyli skuteczne promowanie sklepu internetowego
Każdemu, kto chce zdecydować się na marketing dla sklepu internetowego, chcemy uświadomić, że podejmowane działania nie mogą polegać tylko i wyłącznie na suchych kwestiach technicznych i dopasowywaniu do obowiązujących zasad. Promowanie sklepu internetowego to dużo więcej! Sklepy, które dbają o swoich odbiorców, słuchają ich potrzeb, wykorzystują jako inspirację do dalszych działań w przeciwieństwie do rywali rynkowych, którzy tego nie robią, zyskują grono stałych i wiernych Klientów! Bazując na wiedzy psychologicznej, odpowiedzmy na pytanie – co warto stosować, aby zachęcić użytkowników do transakcji? Doskonałym przykładem są popularne promocje – sezonowe lub z okazji nadchodzących wydarzeń, rabaty – kup 2, a trzeci dostaniesz za grosz. Dużą popularnością cieszą się także zapisy do newslettera lub zakładanie aplikacji, po czym Klient dostaje np. 15% zniżki na pierwsze zakupy. Jeśli chcesz, aby Twój sposób na promowanie sklepu internetowego wyróżniał Cię spośród konkurencji, organizuj konkursy, w których wygraną jest zniżka na zakupy lub np. wysłanie flagowego produkty do pierwszych trzech osób za darmo. Pomysłów jest wiele, wystarczy jedynie obserwować aktualne trendy!
Marketing sklepów internetowych – podsumowanie
Skoro już wiesz na czym polega promowanie sklepu internetowego, nie pozostaje nic innego jak zacząć działać. Zaleca się, aby działania marketingowe wdrożyć już na samym początku prowadzenia biznesu online. Zależność jest bardzo prosta – im szybciej zaczniesz reklamować swój sklep internetowy, tym szybciej zaczniesz sprzedawać i realizować swoje biznesowe cele. Nie czekaj i już teraz zacznij budować jeden z najbardziej rozpoznawalnych sklepów w świecie online!