Branża sportowa ma się dobrze zarówno w e-commerce, jak i w segmencie firmowych stron www. Zaliczamy do niej małe i duże e-sklepy działające online, ale też firmy związane z usługami fitness, w tym siłownie, kluby osiedlowe, aquaparki i inne obiekty rekreacyjne. Zdecydowana większość naszych klientów związanych z sektorem sportu prowadzi sklepy internetowe, oferujące sprzęt sportowy, odzież i obuwie sportowe, a także suplementy i żywność dla sportowców. Profesjonalne usługi pozycjonowania stron z tej branży skutecznie zwiększają pozycje na frazy, związane z prezentowaną ofertą. Co warto wiedzieć o promocji produktów z kategorii /sport/ w wyszukiwarce Google?
Asortyment sportowy można sprzedawać przez internet! Pomoże pozycjonowanie
W jaki sposób można pojawić się z ofertą w organicznych wynikach wyszukiwania Google? Skrótowo rzecz ujmując, trzeba wybrać rentowne frazy kluczowe i umiejętnie umieścić je na stronie internetowej. Gdy zawartość witryny będzie odpowiadać zapytaniom użytkowników, ukaże się ona wśród wyników. Początkowo nadana pozycja prawdopodobnie nie będzie wysoka. Aby ją zwiększyć, niezbędne jest gruntowne zoptymalizowanie strony oraz pozyskanie wartościowych odnośników, tzw. backlinków. W efekcie takich działań pozycja serwisu wzrośnie – trzeba ją jednak utrzymać. W tym celu systematycznie uzupełnia się serwis o kolejne elementy, ważne dla procesu pozycjonowania. Content marketing, link building, modyfikacje w kodzie źródłowym to przykładowe prace, wykonywane przez pozycjonerów.
Jeśli chodzi o promocję asortymentu dla sportowców, biegaczy i miłośników treningów domowych, pozycjonowanie strony jest doskonałym wyborem. Zapewnia ono stronie widoczność sklepu wśród wyników Google. Co ważne, widoczność ta dotyczy wyłącznie zapytań, związanych z ofertą. Pozycjonowanie branży sportowej dla e-commerce skupia się na promowaniu konkretnych produktów, na których zależy klientowi. Gdy zostanie profesjonalnie przeprowadzone, strona sklepu zacznie ukazywać się wśród pierwszych propozycji na takie zapytania, jak np. maty do fitnessu, piłki gimnastyczne, ławki treningowe, hantle. W pozycjonowaniu sklepów internetowych podstawą są frazy kluczowe. Od tego, jakie keywords zostaną wybrane, będzie zależała cała strategia marketingowa. Kluczowa jest tutaj skrupulatna analiza konkurencji oraz rynku, a także badanie potrzeb konsumentów.
Pozycjonowanie usług związanych ze sportem to metoda na zwiększenie zysku
Oprócz produktów, pozycjonowanie branży sportowej dotyczy również usług. Promocji w organicznych wynikach wyszukiwania można z powodzeniem poddać firmowe strony usługowe, związane ze sportem i rekreacją. Wszystko, co dotyczy zdrowej aktywności fizycznej, jest warte promowania. Decydując się na pozycjonowanie strony siłowni, klubu fitness czy basenu krytego, można kilkukrotnie zwiększyć zyski. Strona, która ukazuje się wysoko w Google, przyciąga duży ruch. O ofercie dowiaduje się coraz więcej osób, a to przekłada się na wzrost zapytań ofertowych, ilość sprzedanych karnetów czy biletów. Pamiętajmy, że branża sportowa jest mocno konkurencyjna. Aby wybić się z ofertą i pozyskiwać wielu klientów, trzeba działać według skutecznej i indywidualnie dobranej strategii na marketing w Google.