Jak poprawić pozycję w wyszukiwarce Google? Poradnik dla początkujących

Poprawienie pozycji w Google

Jako przedsiębiorca prowadzący swoją działalność w internecie nie musisz absolutnie zdawać się na pomoc specjalistów w każdej nawet najdrobniejszej sprawie. Istnieje bowiem wiele rzeczy, które możesz zrobić samodzielnie, aby pomóc swojej witrynie w utrzymaniu dobrej pozycji w wynikach wyszukiwania Google.pl Poniżej prezentujemy kilka takich elementów, którymi możesz z powodzeniem zająć się bez żadnego przygotowania już dziś.

Myśl jak internauta, postaw się w roli Klienta

Aby stworzyć przyjazną użytkownikowi sieci witrynę lub sklep, powinieneś zacząć myśleć jak on. Poznaj oczekiwania swoich czytelników i Klientów wcielając się w jednego z nich. Odkryjesz z pewnością, że najlepiej kojarzą Ci się serwisy, które trzymają się zasad schludnej i przejrzystej formy oraz czytelnej treści. Warto też zwrócić uwagę na łatwość i intuicyjność nawigacji – ona także działa na naszą korzyść.

Postaraj się o oryginalne teksty, pamiętaj jednak o podstawowych zasadach SEO Copywriting-u

Unikalna treść pozostaje niekwestionowanym liderem pod względem wpływu na pozycjonowanie. Jeśli twój content nie został już odnaleziony w kilku innych miejscach sieci, możesz liczyć na łaskawe spojrzenie Google. Zadbasz o to między innymi decydując się na prowadzenie własnego branżowego bloga oraz skupiając się na takim przemodelowaniu treści strony, by stała się ona jedyna w swoim rodzaju – pamiętaj jednak, aby zostawić teksty wpływające na SEO sporządzone wcześniej przez copywritera. Dodatkową zaletą blogowania jest to, że to czynność, którą wykonujemy regularnie – dzięki cotygodniowym wpisom nasza www stanie się dużo bardziej atrakcyjna dla korporacji z Moutain View i być może podskoczy o kilka oczek w rezultatach wyszukiwania.

Osobiście zatroszcz się o linki na stronie głównej oraz o te z zewnątrz

Strona główna twojego serwisu to swoisty generator ruchu sieciowego, dlatego właśnie nie możesz zapominać o umieszczeniu na niej stosownych odsyłaczy do bardziej szczegółowych podstron. To na nich użytkownik znajdzie więcej informacji o twoim produkcie czy usłudze. Odpowiednio nasycona odsyłaczami strona główna jest bardzo ważna dla SEO, dlatego upewnij się, że wykorzystujesz jej potencjał w pełni.

Możesz też przy użyciu swojej siatki kontaktów, zachęcić kilku przyjaciół i znajomych, aby umieścili odnośniki do twojej strony na własnych witrynach, portalach, blogach lub w profilach na mediach społecznościowych. Jeśli dodatkowo ich www będą w jakiś sposób tematycznie związane z twoim serwisem, zyskasz dodatkowe punkty w rankingu wyszukiwarki, bo jej roboty lepiej ocenią wartość twojej domeny.

Oprócz powyższych metod istnieje jeszcze wiele innych rzeczy, które możesz zacząć robić na własną ręką, a którymi z reguły kompleksowo zajmują się wynajęte agencje SEO. Chociaż to specjaliści zabierają się za takie zagadnienia jak hierarchizacja budowy strony czy stworzenie jej mapy a także dbają o strukturę witryny i poprawne nazwy elementów graficznych, zawsze możesz dowiedzieć się na ten temat więcej i wesprzeć swoich fachowców w ich codziennych zabiegach.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (7 głosów, średnia: 4,29 z 5)
Loading...
Afterweb - Wyższy standard SEO

Afterweb

SEM/SEO/PPC

Od przeszło 14 lat specjalizujemy się w optymalizacji i pozycjonowaniu oraz reklamie PPC w wyszukiwarkach. Nasze główne usługi to pozycjonowanie organiczne i obsługa kampanii reklamowych w Google Ads.

12 komentarzy
  • Adam skomentował/a:

    Nikt tak naprawdę chyba nie jest w stanie powiedzieć, ile wpisów w miesiącu powinien zawierać blog (aktualności) i jaka ma być ich długość.
    Jedni twierdzą, że standardem jest długość tekstów na 3500 znaków w artykule, drudzy natomiast mówią o wpisach na 400-500 znaków. Jedno jest pewne, systematyczność rozbudowy contentu jest ważnym czynnikiem rozwoju witryny, a co za tym idzie jej atrakcyjności w oczach wyszukiwarki.

  • Wojtek skomentował/a:

    Bardzo dobry poradnik, który co prawda mi się za bardzo nie przyda, gdyż u mnie całością zajmuje się agencja to dla laików będzie to z pewnością wpis warty uwagi. Bardzo dobrą wskazówką jest postawienie się na miejscu klienta i wdrożenie czegoś na stronie czego akurat Tobie brakuje 😉

    • Bartłomiej Dambek skomentował/a:

      Posiadanie podstawowej wiedzy jest ważne. Ważne chociażby po to by mieć kontrolę nad tym co robi agencja. Taka wiedza może być dla nas korzystna i warto znać podstawowe zasady jeśli chodzi o pozycjonowanie. Jeśli całość prac oddałeś pod skrzydła agencji warto być taką wiedzę posiadał mimo wszystko.

  • Julia skomentował/a:

    Szkoda, że nie natrafiłam na ten poradnik, kiedy sama jeszcze byłam początkująca – to podstawy, od których należy zacząć, chcąc osiągnąć dobre wyniki strony.

  • Marcin skomentował/a:

    Bardzo dobry poradnik, na pewno dzięki takim wskazówkom uda się poprawić pozycję, która przełoży się na wzrost liczby odwiedzających, czekam na więcej artykułów.

  • Netronik skomentował/a:

    Fajny poradnik ,ja jednak zdecydowałem się na firmę pozycjonerską, z którą też mam dobre efekty i mam nadzieję że będzie lepiej, samemu ciężko to ogarnąć no i zazwyczaj jak ktoś ma firmę, to też nie ma czasu na takie działania.

  • Kinga skomentował/a:

    Ten artykuł to, można by powiedzieć, SEO w pigułce 🙂 Idealnie sprawdzi się dla osób początkujących w branży lub osób chcących samodzielnie zająć się pozycjonowaniem strony swojej firmy. Krótko, ale na temat!

  • Paweł skomentował/a:

    Wskazówki myślę, że przydatne. Zobaczymy jak zadziałają na moim moto blogu. Spróbuję pisać trochę inaczej kolejne posty.

  • Marek skomentował/a:

    Czy może Pan w takim razie powiedzieć, na ile w 2021 roku można ufać pozycjonerom w kwestii linkowania zewnętrznego, czy trzeba to samemu sprawdzać i monitorować?

    • Afterweb skomentował/a:

      Jak najbardziej rekomendujemy sprawdzanie i monitorowanie pracy nad linkowaniem zewnętrznym. Proszę mieć też na uwadze, że dobra praktyka to wcześniejsze ustalenie skąd i w jaki sposób mają być te linki dostarczane. Tak, by na etapie sprawdzania nie zostać niemiło zaskoczonym.

    • Dawid skomentował/a:

      Generalnie są do tego narzędzia jak ahrefs czy majestic, które świetnie się w tej kwestii sprawdzają. Link linkowi nierówny. Z drugiej strony są zaplecza/PBNy, które są blokowane nawet przed wspomnianymi narzędziami.

  • Piotrek skomentował/a:

    Dziękuję za dawkę wiedzy. Postaram się wykorzystać wskazówki na swoim portalu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *