Mechanizmy decydujące o tym, jak działa najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa, to jedne z najbardziej zawiłych zagadnień w branży SEO. Specjaliści Google stale pracują nad nowymi ulepszeniami, a każda aktualizacja to dla nas – specjalistów od pozycjonowania stron – nowe wyzwanie. Jaką rolę pełni algorytm Google w docieraniu do TOP10 i dlaczego jego zgłębianie jest takie ważne? Aby to wyjaśnić, przygotowaliśmy skrócony przewodnik po wybranych algorytmach, które powinny być znane każdemu, kto chce poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania.
Chcesz być widoczny w sieci? Musisz zrozumieć, jak działa algorytm Google
Żeby ułatwić użytkownikom dotarcie na pożądaną stronę, wyszukiwarka Google wykorzystuje zaawansowany system rankingowy. Dzięki niemu, po wpisaniu w okno wyszukiwarki danego hasła, otrzymujemy możliwie najbardziej trafne wyniki. Algorytm Google analizuje informacje zawarte na miliardach stron i decyduje o tym, które z nich będą przydatne osobie, googlującej określone zapytanie. Można więc stwierdzić, że algorytm porządkuje przestrzeń internetową według ustalonych kryteriów, dostarczając internautom wartościowe odpowiedzi. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie bieżące udoskonalanie czynników rankingujących. Obecnie algorytm Google jest już na tyle zaawansowany, że uchodzi za najbardziej złożony algorytm na świecie.
Panda i Pingwin, czyli ważne algorytmy Google i szansa na dotarcie do TOP10
Klasyfikacja stron internetowych ściśle wiąże się z wprowadzaniem kolejnych zmian. Wśród nich warto wyróżnić dwie, bardzo ważne dla osób, zajmujących się pozycjonowaniem stron. Panda i Pingwin to algorytmy Google, których wprowadzenie było rewolucją w branży SEO. Pierwszy z nich, zawdzięczający nazwę swojemu twórcy, ma za zadanie promować strony wysokiej jakości. Drugi – zapobiegać SPAMowi i nieuczciwym technikom pozycjonowania.
- • Algorytm Google Panda daje szansę witrynom, na których znajdują się unikalne treści. Strony z duplikowanymi artykułami czy opisami, tworzonymi wyłącznie pod wyszukiwarki, trafiają na koniec kolejki. Panda pozwala zaistnieć mniejszym stronom, bogatym w merytoryczną treść, przydatną dla użytkowników. Jednocześnie kara za plagiat, zmuszając twórców stron do dbania o wartościowy content.
- • Algorytm Google Pingwin jest skierowany na walkę z nieuczciwymi metodami pozycjonowania stron. Przeciwdziała nieetycznym sposobom zdobywania linków i wykrywa próby manipulacji. Pingwin nakłada kary za SPAMerskie techniki linkbuildingowe, obniżając wartość stron, które je stosują. Ten algorytm pozwala zająć wyższe pozycje witrynom, mogącym pochwalić się wartościowym profilem linków.
Zmiany w algorytmie są wprowadzane praktycznie przez cały czas, a kolejne aktualizacje służą temu, by na szczyt wyników wyszukiwania mogły trafić najbardziej wartościowe strony. Mamy nadzieję, że na przykładzie jednych z najważniejszych algorytmów (Panda i Pingwin) udało nam się wyjaśnić, jak działa algorytm Google. W tej kwestii nie ma miejsca na przypadki, dlatego jeśli chcesz zlecić pozycjonowanie specjalistom w branży SEO, zgłoś się do nas.