Każda strona internetowa ma swoje miejsce w wynikach wyszukiwania. O tym, jaką pozycję w Google zajmie Twoja witryna, decyduje algorytm. Wiele zależy od tematyki strony oraz od tego, jak wygląda konkurencja, ukazująca się na podobne zapytania. Miejsce to nie jest przyznawane na stałe – istnieją metody, pozwalające zmienić je na lepsze, czyli wyższe. Profesjonalne pozycjonowanie stron w internecie ma na celu poprawę pozycji i polepszenie widoczności wśród wyników wyszukiwania. Jest to możliwe dzięki odpowiednio dobranym działaniom marketingowym.
Pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach jest procesem ciągłym. Aby przyniósł on oczekiwane efekty, konieczne jest wprowadzenie zmian na kilku płaszczyznach oraz systematyczne wdrażanie modyfikacji. Wszystkie te czynności prowadzone są w oparciu o strategię marketingową, przygotowaną z uwzględnieniem konkurencji, celów biznesowych klienta, sytuacji rynkowej i potrzeb konsumentów. Żeby zająć wysokie pozycje w wyszukiwarce, trzeba więc przygotować się na wielopoziomową walkę. Zwycięsko wyjdzie z niej tylko 10 stron www – tych, które trafią do TOP10 wyników Google.
- Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych w Google?
- Co daje pozycjonowanie strony – poznaj korzyści pozycjonowania
- Co to jest optymalizacja SEO – poznaj definicję
- Co to jest pozycjonowanie stron organiczne?
- Co to jest pozycjonowanie lokalne strony www?
- Co to znaczy pozycjonowanie stron pod frazy kluczowe?
- Ile trwa pozycjonowanie stron?
- Co wpływa na pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach?
- Ile kosztuje pozycjonowanie strony w Google?
- Ile kosztuje pozycjonowanie sklepów internetowych w Afterweb?
- Kiedy warto zdecydować się na pozycjonowanie strony internetowej?
- Pozycjonowanie strony jak zacząć – rady na początek
- Czy tanie pozycjonowanie stron gwarantuje pierwszą pozycję w Google?
- Pozycjonowanie co to jest – podsumowanie informacji
- Najczęściej zadawane nam pytania
- 1. Co to jest pozycjonowanie stron w Google?
- 2. Jakie są korzyści z pozycjonowania strony firmowej?
- 3. Co to jest crawling i jakie ma znaczenie w pozycjonowaniu?
- 4. Na czym polega pozycjonowanie elementów na stronie internetowej?
- 5. Ile jest czynników rankingowych wpływających na wyniki Google?
- 6. Czy SEO to pozycjonowanie stron?
- 7. Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych na całą Polskę?
- 8. Jak pozycjonować stronę w Google, żeby szybko odczuć efekty?
- 9. Ile trwa pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach?
- 10. Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej w obrębie lokalnym?
- 11. Jak wypozycjonować stronę by osiągnąć pożądane wyniki?
- 12. Czy pozycjonowanie firmy ma sens, jeżeli działa ona wyłącznie lokalnie?
- 13. Czy warto zainwestować w pozycjonowanie sklepów internetowych?
- 14. Jak ustalany jest cennik SEO?
Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych w Google?
Żeby dokładnie wyjaśnić, czym jest pozycjonowanie stron internetowych oraz na czym ono polega, konieczne będzie omówienie metod i technik, przy pomocy których można skutecznie zwiększyć pozycję. Zacznijmy od wyjaśnienia, że pozycjonowanie www odbywa się wyłącznie w organicznych wynikach wyszukiwania. Nie dotyczy natomiast wyników płatnych, czyli reklam sponsorowanych. Po wpisaniu w Google dowolnego zapytania, użytkownik otrzymuje dopasowane wyniki – 10 stron, które zdaniem algorytmu są najbardziej trafne. Jeśli masz firmową stronę internetową, Twoim celem powinno być wypozycjonowanie jej w taki sposób, aby pokazywała się w pierwszej dziesiątce na zapytania, związane z Twoim biznesem. Oczywiście najkorzystniejsze będzie miejsce w czołowej trójce: większość użytkowników zagląda na strony z trzech pierwszych wyników. Poniższa grafika pozwoli Ci lepiej zrozumieć pozycjonowanie co to znaczy – zwróć uwagę na rozdzielenie SEO od innych działań marketingowych. Jak widać, optymalizacja techniczna nie jest jednoznaczna z pozycjonowaniem; to jego ważny element.
Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach polega na wprowadzeniu zmian, zgodnych z indywidualnie przygotowaną strategią dla danej witryny. Plan działania ustala się na podstawie audytu, czyli złożonej analizy strony. Audyt SEO służy wytypowaniu mocnych i słabych punktów witryny. Pozwala sprawdzić ilość oraz jakość linków zwrotnych, a także ocenić liczne kwestie techniczne. Dysponując profesjonalnym audytem SEO, można przygotować dobry plan na to, jak pozycjonować stronę w Google. Należy przy tym pamiętać, że wszelkie działania promocyjne muszą odpowiadać potrzebom konkretnego biznesu. Nie obejdzie się więc bez dogłębnej analizy konkurencji i ustalenia z Klientem celów biznesowych. W oparciu o zebrane informacje, rozpoczyna się proces, jakim jest pozycjonowanie strony firmy bądź sklepu internetowego.
-
Pierwszym krokiem jest wybór słów kluczowych i wprowadzenie optymalizacji technicznej.
-
W drugiej kolejności wdrażana jest rozległa strategia link buildingu i content marketingu.
Każda procedura wdrażana w ramach pozycjonowania, podlega monitorowaniu z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi. Zupełnie inaczej przebiega promocja sklepu internetowego, a inaczej strony firmy lokalnej czy ogólnopolskiej. Na tym nie koniec! Działania są jeszcze bardziej skomplikowane. Żeby wyczerpująco odpowiedzieć na pytanie: „pozycjonowanie co to”, trzeba zatem poruszyć więcej kwestii.
Pozycjonowanie co to i jak działa?
Definicja, która wyczerpująco wyjaśnia, co to jest pozycjonowanie stron www, spokojnie mogłaby zostać opublikowana w formie obszernej książki. Pojęcie promocji w organicznych wynikach wyszukiwania jest bowiem bardzo złożone. Mało tego! Google dynamicznie się zmienia i ciągle rozwija, przez co metody pozycjonerskie sprzed kilkunastu lat dziś nie są już aktualne. Gdy Klient pyta nas: pozycjonowanie stron co to takiego, odpowiadamy mu: jest to zbiór działań, które pozwolą Pana stronie internetowej znaleźć się na szczycie wyników wyszukiwania. Kiedy tak się stanie, witryna zacznie być często odwiedzana przez internautów. Będą to osoby nieprzypadkowe – pozycjonowanie sklepu internetowego lub strony firmy usługowej skupia się na frazach kluczowych. Aby trafić na promowaną stronę, trzeba wpisać w Google zapytanie, związane z ofertą. Wszystkie elementy strony internetowej są kontrolowane przez roboty indeksujące i roboty Google. Ich zadaniem jest systematyczne odwiedzanie witryn, przetwarzanie ich zawartości i porządkowanie w bazie danych. Im bardziej popularna i lepiej zoptymalizowana strona www, tym częstsza aktualizacja treści. Niedługo po tym, jak specjalista SEO wprowadzi na witrynie zmiany, zostaną więc one zaktualizowane w indeksie Google.
Jeśli zastanawiasz się, jak działa pozycjonowanie stron, musisz bliżej przyjrzeć się pracy GoogleBotów. Zostały one zaprojektowane w taki sposób, by działać jednocześnie na milionach urządzeń. Zajmują się skanowaniem (crawling), indeksacją (indexing) oraz zbieraniem informacji, na podstawie których tworzony jest ranking i ustalana jest kolejność stron w wynikach wyszukiwania. W przebiegu pozycjonowania wprowadza się takie zmiany, które korzystnie wpłyną na proces indeksowania. Gdy roboty uznają stronę za wartościową, zostanie jej przyznane wyższe miejsce w SERP-ach.
Co daje pozycjonowanie strony – poznaj korzyści pozycjonowania
Przechodzimy do przyjemnych tematów, czyli do zalet promocji w organicznych wynikach wyszukiwania. Jak wypozycjonować stronę w Google, żeby inwestycja szybko się zwróciła? Co można zyskać, wybierając ten rodzaj reklamy internetowej? Na jakie wyniki przekłada się dobrze wykonane pozycjonowanie stron SEO – to jedne z najczęstszych wątpliwości przedsiębiorców, którzy stoją przed decyzją uruchomienia działań reklamowych. Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych zapewni witrynie wysokie, doskonale widoczne miejsce w topie. To z kolei przyniesie szereg benefitów:
➤ lepsza widoczność w wynikach Google,
➤ docieranie do szerokiego grona klientów,
➤ wzrost wartościowego ruchu na stronie www,
➤ zwiększenie sprzedaży produktów lub usług,
➤ zyskanie przewagi nad konkurencją z branży,
➤ budowanie zaufania i silnej pozycji na rynku,
➤ tworzenie społeczności wokół marki.
Co to jest pozycjonowanie stron www – efekty promocji w Google
Dlaczego tak wielu przedsiębiorców decyduje się na prowadzone w Google pozycjonowanie strony sklepu lub firmy? Odpowiedź jest prosta: można na tym sporo zyskać! Aktualnie nie istnieje lepszy sposób na to, by dostać się do pierwszych wyników Google i na dobre się wśród nich zadomowić. Pamiętajmy, że firmy stale konkurują o wysokie pozycje. Ten wyścig trwa w dzień i w nocy – serwisy internetowe są regularnie ulepszane, aktualizowane i dostosowywane pod wymogi wyszukiwarki. Tym, co w dużej mierze przekonuje właścicieli stron www na ich promowanie, jest więc wzrost popularności. Często wyświetlana marka zaczyna być rozpoznawalna i pozytywnie kojarzona. Użytkownicy chętnie klikają w to, co już znają. Dzięki kompleksowym działaniom marketingowym, każda strona ma szansę dotrzeć na szczyt. Wiesz już, co to pozycjonowanie stron, a teraz czas przyjrzeć się z bliska korzyściom, płynącym z tej wyjątkowej usługi.
Pozycjonowanie Twojej strony firmowej pomoże Ci:
➤ zdobyć klientów, realnie zainteresowanych Twoją ofertą,
➤ wzmocnić wizerunek firmy w internecie,
➤ zwiększyć wiarygodność i świadomość marki,
➤ zbudować trwałą relację z klientami,
➤ zwiększyć sprzedaż poprzez stronę internetową.
Ponadto pozycjonowanie stron w internecie wiąże się z:
➤ długotrwałymi efektami,
➤ mierzalnymi wynikami,
➤ analizą i raportowaniem działań,
➤ wydatkami pod pełną kontrolą,
➤ oszczędnością czasu.
Czym jest pozycjonowanie stron www dla właścicieli firm?
Dla przedsiębiorcy, który ma własny sklep internetowy lub prowadzi stronę firmową, optymalizacja i pozycjonowanie stron www to sposób na dotarcie ze swoim biznesem do wielu klientów. O ilu odbiorcach mówimy? Nie da rady wskazać konkretnej liczby, gdyż to zależy od branży, zapotrzebowania na dane usługi czy produkty oraz od działań podejmowanych przez konkurencję. Istotne aby wiedzieć, na czym polega pozycjonowanie strony internetowej oraz co daje ten rodzaj reklamy. Wyszukiwarka Google jest miejscem, gdzie czekają tysiące potencjalnych klientów. Wystarczy wyjść im naprzeciw, podsuwając ofertę zgodą z ich potrzebą. Dokładnie taki efekt można uzyskać, pozycjonując witrynę na frazy kluczowe, które są ściśle związane z oferowanymi usługami lub produktami.
Współczynnik klikalności dla pierwszego wyniku organicznego wynosi średnio 40,3% dla urządzeń stacjonarnych i 43,59% dla urządzeń mobilnych. Co to znaczy? Zdecydowana większość googlujących użytkowników wejdzie na stronę, która wyświetli się na pierwszej pozycji. Jak widać na poniższym wykresie, w rankingu najbardziej liczą się wyniki TOP3.
Dalsze miejsca nie zachęcają internautów – współczesny konsument nie ma czasu na przeglądanie wyszukiwarki. Z dużym prawdopodobieństwem wejdzie na jedną z trzech pierwszych stron, zaproponowanych mu przez Google. Dla porównania, średni organiczny CTR dla dziesiątego wyniku wynosi niecałe 3%. Tylko tylu internautów kliknie w stronę z 10 pozycji. Ciebie powinno więc interesować, by znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, a konkretniej na jednym z trzech topowych miejsc. Jak to zrobić? Zlecić bezpieczne pozycjonowanie Google doświadczonym fachowcom – na przykład tym, którzy czekają na Ciebie w naszej Agencji SEO.
Pozycjonowanie stron na czym polega jego skuteczność?
Co do tego, że pozycjonowanie stron internetowych jest skuteczne, nie ma wątpliwości. Oczywiście pod warunkiem, że odbywa się zgodnie z zasadami SEO i przebiega według poprawnie opracowanej strategii. Działanie na oślep nie jest w tym przypadku wskazane: pozycjonowanie w Google zapewni oczekiwany efekt tylko wtedy, gdy weźmiemy pod uwagę czynniki rankingowe. Jest to ponad 200 elementów, na podstawie których algorytm ocenia strony i decyduje o kolejności ich wyświetlania. Należy zaznaczyć, że wysoka pozycja w SERP jest możliwa do osiągnięcia zarówno dla małej, jak i dla dużej firmy. Biznes z niszowej branży uda się wypromować w krótszym czasie, niż duży sklep internetowy – w obu przypadkach jest to jednak realne.
Pozycjonowanie strony to opłacalna inwestycja, która przynosi liczne korzyści. O jego skuteczności decyduje szereg czynników, w tym również umiejętności specjalistów, którzy podejmą się zadania. W pozycjonowaniu kluczowe jest takie przygotowanie strony, aby wyświetlała się ona konkretnym użytkownikom. Właściciel firmy budowlanej skieruje ofertę do innej grupy docelowej, niż właścicielka salonu kosmetycznego. Niektóre usługi będą wymagać promocji na całą Polskę, podczas gdy inne skupią się wyłącznie na klientach z okolicy. Odpowiadając na pytanie: skuteczne pozycjonowanie co to znaczy trzeba wspomnieć o indywidualnym podejściu do klienta. Nie uda się osiągnąć zadowalających efektów, pracując według uniwersalnej strategii SEO. Każdy etap prac wymaga maksymalnego zaangażowania w projekt: tylko wtedy pozycjonowanie witryny przyniesie satysfakcjonujące wyniki.
Co to jest optymalizacja SEO – poznaj definicję
Jedno z najważniejszych pojęć związanych z pozycjonowaniem stron i sklepów to SEO. Search Engine Optimization jest to techniczna optymalizacja strony pod wymogi wyszukiwarki internetowej. Dotyczy ona wszystkich zmian o charakterze technicznym, przeprowadzanych wewnątrz serwisu. Poniżej umieściliśmy infografikę, która w przystępny sposób wyjaśnia pojęcie optymalizacja SEO co to – jesteśmy pewni, że z jej pomocą dobrze zrozumiesz, w czym rzecz.
Reasumując, taki termin jak pozycjonowanie SEO jest niepoprawny. Techniczne modyfikacje są składową procesu pozycjonowania, ale nie wolno ich mylić z samym pozycjonowaniem. Konieczne jest również zaznaczenie, że prace w ramach Search Engine Optimization stanowią fundament udanej promocji w organicznych wynikach wyszukiwania. To od nich rozpoczyna się pozycjonowanie stron w Google. Jeżeli nie zadbamy o solidną kondycję serwisu pod kątem technicznym, dalsze działania nie mają sensu. Co za tym idzie, SEO należy traktować priorytetowo. Dopiero, gdy wszelkie technikalia zostaną sprawdzone można rozpocząć kolejne czynności.
Na czym polega optymalizacja strony internetowej?
SEO sprowadza się do dostosowania serwisu od strony technicznej w taki sposób, żeby wyświetlała się ona jak najwyżej w Google. Wymaga to wdrożenia licznych zmian, w dużej mierze w kodzie źródłowym oraz w treściach, widocznych na stronie. Do optymalizacji przystępuje się po wykonaniu audytu SEO. Analiza ta pokazuje, które błędy należy naprawić oraz jakie elementy potrzebują zmian. Nowoczesne pozycjonowanie i optymalizacja idą ze sobą w parze, a jedno nie może istnieć bez drugiego.
Celem działań SEO w obrębie strony internetowej jest jej gruntowne ulepszenie. Im więcej parametrów uda się poprawić, tym większa szansa na zajęcie wysokiej pozycji w popularnych wyszukiwarkach, takich jak Google.
Co to jest optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek? Wyobraź sobie wdrożenie różnorodnych ulepszeń technicznych, za sprawą których strona będzie poprawnie działać. Bardzo ważne są tutaj:
➤ optymalizacja adresów URL: należy stworzyć przyjazne adresy URL ze słowami kluczowymi
➤ linkowanie wewnętrzne: należy linkować do różnych podstron w obrębie strony
➤ dostosowanie grafik: należy stosować określone formaty plików, dodać opisy ALT i TITLE
➤ optymalizacja treści: należy ustawić tytuły i nagłówki zawierające frazy kluczowe
➤ optymalizacja danych strukturalnych: należy przygotować dane strukturalne wg najnowszych wytycznych
➤ edycja tekstów: należy zadbać o artykuły, opisy produktów, wpisy blogowe. Wszystkie teksty powinny nieść wartość
➤ optymalizacja wizytówki Google Moja Firma: należy skonfigurować firmowy profil na Mapach Google, uzupełniając dane kontaktowe oraz odpowiadając na opinie klientów.
Pozycjonowanie a SEO – różnice
SEO i pozycjonowanie są to dwa różne pojęcia, dotyczące działań innego typu. Choć jedno dopełnia drugie i oba mają wspólny cel, nie powinno się stosować ich nazw zamiennie. Sformułowania, jak: SEO pozycjonowanie stron nie oddają sensu żadnej z tych usług. Najłatwiej zebrać informacje na temat wspomnianych działań i wykazać różnice między nimi, zestawiając ze sobą terminy:
➤ Co to jest pozycjonowanie stron www – jest to zbiór wszystkich działań, prowadzących do wzrostu pozycji strony w wynikach wyszukiwarek. W skład pozycjonowania wchodzi m.in. SEO, a także linkbuilding, content marketing i analityka internetowa. Można więc stwierdzić, że pozycjonowanie polega na optymalizacji, lecz ponadto na procedurę składa się wiele dodatkowych czynności.
➤ Co to jest SEO – jest to optymalizacja techniczna, która stanowi istotny element pozycjonowania organicznego. W ramach usługi SEO wdraża się zmiany wewnątrz serwisu, np. w kodzie źródłowym. Optymalizacja i pozycjonowanie to działania o innym charakterze, z czego pierwsze bazują na stronie www On-Site, a drugie dotyczą szerszego obszaru Off-Site. SEO strony zawiera się więc w pozycjonowaniu, ale nie odwrotnie. Z punktu widzenia SEO najważniejsze działania to przede wszystkim optymalizacja struktury i kodu oraz treści na stronie.
Usługa SEO co to jest?
Usługa optymalizacji może obejmować różne działania, zawsze jednak jej celem będzie dostosowanie stron pod wymogi wyszukiwarek. Nierzadko pod hasłem usługa SEO kryje się również pełne pozycjonowanie – dlatego tak ważne jest sprawdzanie zakresu prac i dokładne czytanie umowy oraz dołączonych do niej aneksów. W tym miejscu obowiązkowo trzeba też odpowiedzieć na inne pytanie, mianowicie: agencja SEO co to takiego? Właściciele stron internetowych mogą zlecić optymalizację zewnętrznej firmie. Najczęściej wybór pada na agencję SEO, czyli firmę wyspecjalizowaną w dostosowaniu stron pod kątem wyszukiwarki Google. Usługi świadczone przez przez agencje marketingowe bywają bardzo rozbudowane, dlatego oferta zawsze musi zostać dobrana indywidualnie. Poszczególne zadania należą do specjalistów z innych dziedzin (copywriterów, SEO-wców, programistów, analityków internetowych, grafików). Dla klienta najważniejszy jest efekt, czyli osiąganie przez stronę coraz wyższych wyników. Gdy optymalizację oraz pozycjonowanie stron Google oceni pozytywnie, właściciel strony odczuje wzrost pozycji. Nie nastąpi on jednak gwałtownie, gdyż jest to długofalowy proces.
Co to jest pozycjonowanie On-Site?
W rozważaniach na temat: pozycjonowanie stron co to jest, koniecznie trzeba poruszyć temat SEO On-Page (On-Site) oraz SEO Off-Page (Off-Site). Te tajemniczo brzmiące zwroty dotyczą zmian, wprowadzanych w ramach pozycjonowania. W przypadku działań On-Site mowa o optymalizacji wewnętrznej, a więc prowadzonej w obrębie strony. Nasycenie tekstów frazami kluczowymi, modyfikacje kodu źródłowego i adresów URL, zmiany ustawień oraz meta danych, dopracowanie struktury – to przykładowe prace, prowadzone On-Site. Są one niezwykle istotne, jeśli chcemy przygotować serwis pod kątem technicznym. Bez tego nie sposób ruszyć ze skutecznym pozycjonowaniem, więc zmiany On-Site rekomendujemy wdrożyć w pierwszej kolejności. Przedtem jednak warto wykonać audyt On-Site SEO, który pozwoli znaleźć wszelkie obszary na stronie, wymagające udoskonalenia.
Co to jest pozycjonowanie stron Off-Site?
Z kolei SEO Off-Site obejmuje działania, które wychodzą poza promowaną stronę internetową. Są one znacznie bardziej skomplikowane i czasochłonne. Gdy w grę wchodzi kompleksowe pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach, prace prowadzone Off-Site okazują się kluczowe. Ich filarem jest linkowanie zewnętrzne (linkbuilding), czyli pozyskiwanie wartościowych linków z innych stron. Im więcej zewnętrznych serwisów będzie linkować do naszej witryny, tym silniejsza się ona stanie. Ma to niebagatelny wpływ na pozycjonowanie w internecie. Podobnie, jak w przypadku zmian technicznych, również działania poza serwisem dobrze jest poprzedzić analizą. Skrupulatnie przygotowany audyt Off-Site SEO da obraz tego, jak wygląda obecny profil linków i ułatwi przygotowanie dedykowanej strategii na marketing w sieci.
Zdobywanie odpowiednich odnośników nie jest proste. Nie wszystkie bowiem przyniosą korzyści promowanej stronie. Brak wiedzy z zakresu nowoczesnego linkbuildingu może przynieść więcej szkody niż pożytku. Wśród sposobów na linkbuilding należy wymienić: artykuły sponsorowane z linkiem, wpisy gościnne na blogach branżowych, publikacje na portalach lokalnych. Każdy taki wpis wymaga napisania przez copywritera, opracowania przez specjalistę zgodnie z wytycznymi SEO oraz opublikowania przez właściciela serwisu zewnętrznego. Jest to usługa płatna, dlatego warto zlecać pozycjonowanie agencjom, które współpracują z wieloma wydawcami i stale rozbudowują bazę dobrych miejsc pod linki.
Co to jest pozycjonowanie stron organiczne?
W rozważaniach na temat promocji w Google nie sposób pominąć odpowiedzi na pytanie: organiczne pozycjonowanie stron co to jest? Wbrew skojarzeniom, nie chodzi o związek z roślinami czy innymi produktami naturalnymi. W kontekście wyszukiwarki internetowej pozycjonowanie organiczne stron oznacza działania, prowadzące do wzrostu pozycji w bezpłatnych wynikach Google (Organic Search). Funkcjonują one też pod nazwą 'naturalne’, dlatego, że nie ma wśród nich reklam sponsorowanych. Aby poprawnie wykonać organiczne pozycjonowanie strony firmowej, trzeba wdrożyć przemyślane działania, w efekcie których promowana witryna zaczynie wyświetlać się wśród pierwszych wyników wyszukiwania w Google.
Zobacz nasz wpis: Co to jest pozycjonowanie organiczne i jakie przynosi korzyści?
Promocja w organicznych wynikach bazuje na słowach kluczowych, po których użytkownicy będą trafiać na konkretną stronę. Żeby poprawić ranking i zacząć pojawiać się w TOP10, a nawet w TOP3 wyników, trzeba zadziałać na kilku płaszczyznach jednocześnie. W pozycjonowaniu organicznym konieczne będą prace z zakresu SEO, a ponadto linkbuilding i profesjonalny content marketing treści. Warto rozróżniać wyniki organiczne od wyników sponsorowanych. Wybierając pozycjonowanie w wyszukiwarkach, stawiamy na promocję w bezpłatnych wynikach. W przypadku reklam Google Ads, reklama strony pojawi się w wynikach sponsorowanych.
Dlaczego organiczne pozycjonowanie w Google jest ważne?
Współczesny użytkownik jest sceptyczny wobec reklam sponsorowanych. Wyniki organiczne okazują się dla niego dużo bardziej wiarygodne. Według badań przeprowadzonych przez SMA Marketing, 70-80% internautów całkowicie ignoruje płatne wyniki! Pozycje bezpłatne natomiast darzone są większym zaufaniem. Dlatego też pozycjonowanie organiczne stron w wyszukiwarce Google jest ważne z perspektywy właścicieli firm oraz e-sklepów. Żeby zdobyć klienta, trzeba go czymś przekonać. Wysokie miejsce w wynikach niesponsorowanych to dobry argument przemawiający za tym, by kliknąć w link i zapoznać się z ofertą.
Naturalne pozycjonowanie stron internetowych – co to znaczy?
Osoby zainteresowane promocją w internecie często nas pytają, co to pozycjonowanie stron naturalne. Odpowiadamy: naturalne, czyli organiczne. Mamy tu na myśli procedurę podnoszenia pozycji serwisu w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Spośród dostępnych form reklamy internetowej, ta okazuje się jedną z najbardziej skutecznych i dochodowych. Naturalne linki górują nad linkami sponsorowanymi, a osiągnięte efekty utrzymują się przez długi czas. Oczywiście w wyszukiwarce nic nie jest dane na stałe – jeżeli wiesz, jak działa pozycjonowanie Google dołożysz wszelkich starań, aby systematycznie prowadzić działania reklamowe na stronie. Zaprzestanie promocji zaprosi na szczyt wyników Twoich konkurentów, a tego przecież chcesz uniknąć.
Co to jest pozycjonowanie lokalne strony www?
Na rynku funkcjonują firmy, których oferta pozycjonowania stron jest skierowana wyłącznie do klientów z niedalekiej okolicy. Nie ma fizycznej możliwości, aby wulkanizator z Wrocławia obsługiwał mieszkańców Krakowa. Analogicznie stomatolog z Raciborza nie będzie reklamował gabinetu wśród pacjentów z Gdańska. Chcąc wyjaśnić pozycjonowanie lokalne co to, należy więc odnieść się do obszaru działalności klienta. W sytuacji, gdy grupą docelową firmy są klienci z danej dzielnicy lub miasta, należy reklamować się lokalnie. Promocja ogólnopolska jest nie tylko droższa, ale też nieopłacalna dla takiego biznesu – oferta powinna ukazać się klientom, którzy są w stanie realnie z niej skorzystać.
Pozycjonowanie lokalne stron, czyli Local SEO, jest to chętnie wybierana strategia promocji bezpośrednio w organicznych wynikach wyszukiwania. Decydują się na nią właściciele biznesów lokalnych – to znaczy sklepów stacjonarnych i firm usługowych, obsługujących klientów z pobliża. Warto wiedzieć, że Google dostarcza precyzyjne wyniki, odpowiadające potrzebom użytkowników. Dlatego dwie osoby wpisujące w okno wyszukiwarki to samo zapytanie, mogą otrzymać zupełnie inne rezultaty. Na dopasowanie wyniku wpływa szereg czynników, w tym między innymi lokalizacja urządzenia.
W kontekście promocji lokalnej ważna jest także optymalizacja Google Moja Firma. Poprawnie uzupełniona wizytówka firmowa to solidne wsparcie dla procesu pozycjonowania strony www. Zwłaszcza, że coraz więcej użytkowników internetu wyszukuje lokali usługowych korzystając z map. Aktywność w Mapach Google przełoży się na widoczność wizytówki i... przyciągnie na stronę potencjalnych klientów. Dlatego wykonując pozycjonowanie lokalne firmy nie można zapomnieć o zadbaniu o atrakcyjną wizytówkę.
W przypadku lokalnego pozycjonowania serwisu, działania reklamowe prowadzi się z uwzględnieniem lokalnych fraz kluczowych, np. fryzjer we Wrocławiu, wulkanizator Poznań, kwiaciarnia Warszawa – Ochota. Usługa ta pozwala docierać do konkretnej grupy docelowej, zamieszkującej dany obszar, a nie do użytkowników z całej Polski. Frazy związane z miastem, województwem lub regionem pozwalają znaleźć stronę firmy, świadczącej usługi na miejscu. Taka promocja może być skierowana do mieszkańców, ale nie tylko. Również osoby przyjezdne szukające restauracji, salonu piękności czy serwisu opon mogą znaleźć miejsce, wpisując w Google zapytania lokalne. W odróżnieniu od promowania globalnego, w którym działania opierają się na frazach ogólnych, pozycjonowanie lokalne Google kieruje się do ścisłego grona odbiorców.
Efekty pozycjonowania stron internetowych na frazy lokalne
W pozycjonowaniu stron chodzi o to, by pozyskać jak największy, wartościowy ruch z wyszukiwarki. Prowadząc działania SEO skupione na lokalnych odbiorcach, ruch ten będzie pochodził od użytkowników związanych z wybraną lokalizacją. Efekty lokalnego pozycjonowania pojawiają się szybciej, niż w przypadku pozycjonowania globalnego, czyli na cały kraj. Mamy tu bowiem skrupulatnie dobrane słowa kluczowe (keywords), które odnoszą się do konkretnych regionów. Promując firmę według takiej strategii, można spodziewać się bardzo dobrych wyników już po kilku miesiącach regularnych działań. Skuteczne pozycjonowanie frazy lokalnej to jednak niełatwe zadanie. Niezbędne jest przeprowadzenie analizy, która pozwoli dobrać najtrafniejsze, transakcyjne zapytania. Wyróżniamy frazy ogólne, a także tzw. pozycjonowanie długi ogon. Reklama lokalna będzie bazować na frazach lokalnych, a więc z członem wskazującym na lokalizację (człon geolokalizacyjny), np. pozycjonowanie Wrocław, dorabianie kluczy Głogów, wymiana okien Krosno.
Zlecając pozycjonowanie lokalne firmy możesz sporo zyskać!
Prowadzisz firmę, która świadczy usługi w konkretnej lokalizacji? W takim razie lokalne pozycjonowanie stron w Google jest usługą, jakiej potrzebujesz, aby skutecznie i niewielkim kosztem rozwinąć swój biznes. Reklamując się w naturalnych wynikach, zwiększysz rozpoznawalność i przyciągniesz do siebie osoby, które są zainteresowane Twoją ofertą. Jakie korzyści wiążą się z SEO lokalnym?
➤ Więcej klientów – Twoja witryna będzie wyświetlać się osobom, które są potencjalnie zainteresowane prezentowanymi usługami lub produktami. Będą to użytkownicy z danego regionu albo szukające usług w okolicy. Bezpieczne pozycjonowanie lokalne SEO wymaga przemyślanego planu. Dzięki niej promocja na lokalne słowa kluczowe sprowadzi do Ciebie osoby, mogące realnie skorzystać z oferty. Jeżeli strategia pozycjonowania zostanie odpowiednio przygotowana, widoczność strony internetowej na frazy związane z lokalizacją Twojej firmy przyniesie ruch, który przełoży się na zysk.
➤ Wzrost popularności – gdy firmowa strona www zacznie często wyświetlać się na wysokich miejscach, klienci będą ją dobrze kojarzyć. Obecność na rynku lokalnym to pierwszy krok do kompleksowego rozwoju biznesu. Poprzez taką promocję zdobędziesz zaufanie użytkowników: okolicznych mieszkańców i przyjezdnych. W budowaniu zasięgów pomocne będą Google Moja Firma oraz Google Maps. Koniecznie dopytaj o usługę pozycjonowania wizytówki w Mapach Google, zanim podpiszesz umowę z agencją.
➤ Zwiększenie sprzedaży stacjonarnej – pozycjonowanie kierowane na lokalizację to usługa dedykowana nie tylko właścicielom firm usługowych. Również e-sklepy prowadzące sprzedaż wysyłkową, mogą promować się lokalnie, by podnieść sprzedaż tradycyjną. Ma to duże znaczenie, gdy w jednej lokalizacji działa kilka konkurencyjnych firm. Lokalne pozycjonowanie sklepu internetowego sprawdzi się, jeśli oprócz wysyłki masz w ofercie odbiór osobisty. Wówczas stosując określone frazy kluczowe poinformujesz użytkowników i roboty Google o swojej lokalizacji.
Co to znaczy pozycjonowanie stron pod frazy kluczowe?
Każdy, kto chce wyszukać czegoś w Google, musi wpisać w okno wyszukiwarki pewne zagadnienie. To na jego podstawie algorytm zadecyduje, jakie wyniki otrzyma użytkownik. W procesie pozycjonowania stron internetowych wybiera się frazy kluczowe, pod które dana witryna powinna być promowana. Dzięki temu nie ma możliwości, aby prawidłowo wypozycjonowany serwis pokazywał się w Google na przypadkowe zapytania. Pozycjonowanie fraz musi zostać poprzedzone analizą słów kluczowych. Niezbędne jest sprawdzenie konkurentów, reklamujących się na podobne zapytania. Doborem fraz zajmuje się specjalista SEO – po wykonaniu audytów ocenia on, jaka jest pozycja strony według frazy oraz które słowa kluczowe mają potencjał dla danego biznesu.
Jeśli masz firmę świadczącą usługi z zakresu stomatologii, powinieneś pozycjonować swoją stronę pod frazy związane bezpośrednio z ofertą. To sprawi, że trafią do Ciebie potencjalni klienci – osoby, zainteresowane skorzystaniem z usług. Na etapie tworzenia strategii SEO, specjalista dobierze pakiet keywords o wysokim potencjale. Mogą być one związane z konkretnymi usługami oraz lokalizacją, np. ekstrakcja zęba Lubin, stomatologia zachowawcza Kraków, profilaktyka próchnicy w Głogowie itp. Frazy kluczowe, na które będzie pozycjonowana strona firmowa, muszą być trafnie dobrane, aby skutecznie przyciągać odpowiednich użytkowników internetu.
Pozycjonowanie fraz trudnych w Google
Nie wszystkie słowa kluczowe są sobie równe. Istnieje wiele podziałów fraz, w tym zapytania brandowe, lokalne, ogólne i long tail. Dobierając keywords dla strony internetowej, specjalista sprawdza ilość wyszukań i selekcjonuje je tak, aby wytypować najlepsze hasła dla klienta. Zapytania powinny generować ruch sprzedażowy – dlatego ich wybór nie może być przypadkowy.
Popularna strategia SEO to dobór keywords na podstawie konkurencji z branży oraz dodanie do listy nowych, transakcyjnych słów. W ten sposób nawet pozycjonowanie trudnych fraz przynosi znakomite efekty. Pisząc trudne mamy na myśli zapytania mocno konkurencyjne. Dotyczą one branż, cieszących się dużym zainteresowaniem klientów (to m.in. prawo i finanse, marketing internetowy, a także branża odzieżowa). Ich przeciwieństwo stanowią biznesy o małej konkurencji (np. wyroby rękodzielnicze, usługi specjalistyczne, firmy lokalne). Im bardziej konkurencyjny biznes, tym trudniejszy proces pozycjonowania stron www.
Podsumujmy: promocja na słowa o małej konkurencyjności jest stosunkowo prosta. Gdy wskaźnik Keyword Difficulty (KD) jest wyższy, sprawa się komplikuje. Słowa o wysokim poziomie trudności to zapytania mocno konkurencyjne, często wpisywane przez użytkowników wyszukiwarki Google. Często są to frazy jednoczłonowe lub dwuczłonowe, np. sukienka, restauracja, buty damskie, krawat męski. Strategia promowania stron na trudne frazy kluczowe, układana jest w oparciu o liczne czynniki. Konieczne są tu m.in.: analiza konkurencji, zbadanie rynku, zarysowanie grupy docelowej. Dlatego tak ważna okazuje się współpraca z profesjonalistami. Dla specjalisty od pozycjonowania, wyłonienie słów o optymalnym współczynniku trudności, które są słowami z potencjałem, to codzienność. Oczywiście, samodzielne pozycjonowanie strony jest możliwe. Jednak zawodowi pozycjonerzy dysponują wiedzą oraz zaawansowanymi narzędziami, przy pomocy których zdobywanie wysokich pozycji w TOP10 Google okazuje się znacznie prostsze i szybsze.
Ile trwa pozycjonowanie stron?
Kolejna ważna kwestia, której nie możemy pominąć odpowiadając na pytanie: „pozycjonowanie co to jest” dotyczy czasu trwania promocji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Żaden doświadczony pracownik agencji SEO nie zagwarantuje klientowi wysokich pozycji w miesiąc lub dwa. Algorytm bierze pod uwagę ponad 200 czynników rankingowych – a proces ustalania pozycji w wyszukiwarce jest bardziej złożony, niż mogłoby się wydawać. Obiecywanie szybkich efektów nie prowadzi do niczego dobrego. Dotyczy to również stron firmowych z branży niszowej. Mimo niewielkiej konkurencji, pojawienie się w organicznych wynikach Google zajmie trochę czasu.
W pozycjonowaniu nic nie dzieje się z dnia na dzień. Googlebot przeindeksuje witrynę i zbierze informacje o wprowadzonych zmianach, ale zanim algorytm nada stronie wyższą pozycję, miną tygodnie. W przypadku stron firm z popularnych sektorów, procedura będzie znacznie dłuższa (jeśli zastanawiasz się, ile czasu trwa pozycjonowanie strony, przygotuj się na odpowiedź typu: od kilku miesięcy do roku). Przejście z dalszej strony na początek rankingu to nierzadko kwestia nawet dwóch lat systematycznych działań. Na etapie rozpoczynania współpracy można jedynie wstępnie oszacować, jak długo trwa pozycjonowanie strony dla danej branży. Po sprawdzeniu sytuacji rynkowej oraz prześwietleniu konkurencji, specjalista SEO poda orientacyjny czas. Będzie to tylko spekulacja – nikt tak naprawdę nie wie, ile czasu zajmuje pozycjonowanie strony sklepu czy firmy. Algorytm bywa nieprzewidywalny, a realia rynkowe potrafią dynamicznie się zmieniać. Dlatego omawiając pozycjonowanie stron ile trwa, doświadczony marketer nigdy nie wskaże konkretnej daty. Zawsze rekomendujemy systematyczne działania: minimum kilkumiesięczne, a optymalnie trwające dłużej, niż rok. Rozmawiając o tym, co to znaczy pozycjonowanie strony internetowej w wynikach wyszukiwania, obowiązkowo należy wspomnieć także o ciągłości procesu. Zarówno algorytmy, jak i preferencje i zachowania użytkowników stale się zmieniają. Raz osiągnięta pozycja nie zostanie z Tobą na zawsze. Trzeba regularnie pracować na dobrą lokatę w rankingu. Można to robić, wewnętrznie udoskonalając stronę internetową oraz wzmacniając ją wartościowymi odnośnikami z zewnątrz.
Skuteczne pozycjonowanie stron w Google: na co zwrócić uwagę?
➤ Poprawa widoczności w rankingu Google przebiega stopniowo. Najpierw następuje wzrost widoczności, co może nastąpić już w pierwszych miesiącach współpracy z Agencją SEO. Im trudniejsze i bardziej konkurencyjne frazy kluczowe do pozycjonowania, tym dłuższe oczekiwanie na pierwsze efekty. Pozycje powoli się podnoszą wraz z każdym kolejnym miesiącem skutecznych działań. Jednak w przypadku przerwania pozycjonowania stron internetowych, osiągnięte pozycje znów zaczną się obniżać – ich miejsce zajmą strony konkurencji.
➤ W kolejnym etapie pozycjonowania zauważalny zaczyna być wzrost ruchu z Google. Właściciel strony odnotowuje coraz więcej odwiedzin z wyszukiwarki. Jest to bezpośredni wynik obecności na wyższych pozycjach w rankingu. Na stronę trafiają nowi użytkownicy, a co ważne, są to osoby potencjalnie zainteresowane dokonaniem zakupu albo wysłaniem zapytania ofertowego. Zwiększanie ruchu jest zależne od tego, ile fraz kluczowych przebije się do TOP10. Pamiętajmy, że zadowalająca ilość kliknięć dotyczy stron, ukazujących się na trzech pierwszych pozycjach. Dlatego awans do Wielkiej Trójki Google jest tak ważny! O wzroście ruchu mówimy zwykle w okolicach 5-6 miesięcy od rozpoczęcia działań promocyjnych. Po takim czasie powinny się pojawić pierwsze efekty pozycjonowania. Oczywiście to dopiero początek. Jak już wspominaliśmy wcześniej, to ile trwa pozycjonowanie stron, jest kwestią indywidualną dla każdej witryny.
➤ Większy ruch na stronie z czasem przełoży się na zwiększenie sprzedaży. To trzeci etap, tak bardzo oczekiwany przez osoby, zlecające pozycjonowanie strony firmowej. Zadowalające wyniki łączą się nie tylko ze sprzedażą bezpośrednią. W efekcie promocji w wyszukiwarce Google właściciel strony po kilku miesiącach zacznie otrzymywać więcej telefonów i e-maili z pytaniami o ofertę. Wzrośnie realne zainteresowanie zakupem produktów bądź usług, lecz o tym, czy użytkownik dokona zakupu lub skorzysta z usługi, zadecydują inne czynniki. Z punktu widzenia właściciela sklepu bądź firmy usługowej pozycjonowanie jest ważne, gdyż celem takiej promocji jest wyróżnienie strony w rankingu Google i sprowadzenie na nią potencjalnych klientów. Ostateczna decyzja zakupowa będzie zależeć od ceny, zakresu usług, warunków współpracy, a nawet od atrakcyjności zdjęć widocznych na stronie.
Pozycjonowanie stron www a algorytm Google
Rozwój firmy z wykorzystaniem promocji internetowej jest ściśle związany z algorytmami wyszukiwarki. Najłatwiej zdefiniować algorytm jako zbiór zasad i procesów, według których ustalana jest kolejność wyświetlania witryn w Google. Specjaliści od lat pracują nad spisaniem wszystkich tych formuł, ale Google jest stale aktualizowane i algorytmy ulegają ciągłym zmianom. Dlatego też tak trudno wytłumaczyć, na czym polega pozycjonowanie strony internetowej. Nie znamy bowiem wszystkich algorytmów – część z nich nigdy nie została wyjawiona. Śledzimy jednak tendencje i modyfikacje, co pozwala nam wykonywać pozycjonowanie stron w internecie według najnowszych wytycznych. W związku z nieustannym ewoluowaniem algorytmu, konieczne jest ciągłe ulepszanie strategii SEO. Co ważne: promocja na 'starych zasadach’ sprzed dwóch lub trzech lat nie przyniesie takich efektów, jak skuteczne pozycjonowanie stron internetowych, zgodne z nowymi aktualizacjami algorytmu.
Co wpływa na pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach?
O widoczność w sieci trzeba nieustannie dbać. Stosowanie taktyk różnego typu jest niezbędne, aby wyróżnić się na tle konkurencji z tej samej branży. W jakiś sposób musimy przekonać algorytm o tym, że to właśnie nasza strona powinna ukazywać się wyżej, niż inne strony z podobną ofertą lub produktami.Na pozycjonowanie w wyszukiwarkach mają wpływ różnorodne czynniki, które da się podzielić na grupy:
➤ Optymalizacja treści: każdy tekst widoczny na stronie www powinien zostać poddany technicznym modyfikacjom, według obranej strategii na pozycjonowanie. Treść należy odpowiednio pogrupować i rozbudować, wykorzystując do tego frazy kluczowe. Jednocześnie nie wolno stosować plagiatu ani duplikacji treści – teksty muszą pozostać unikalne i przygotowane zgodnie z wytycznymi. Zanim podejmiesz się samodzielnych działań, poświęć czas na dokładne poznanie zagadnienia optymalizacja SEO co to. Bez znajomości podstaw, nie będziesz w stanie kompleksowo zadbać o techniczne dopracowanie tekstów na swojej witrynie. Dotyczy to zarówno opisów produktowych i opisów usług, jak też wpisów blogowych oraz artykułów poradnikowych publikowanych w obrębie strony firmowej.
➤ Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne: liczba linków przychodzących do strony z mocnych domen jest ważnym czynnikiem, wpływającym na pozycję. Wyjaśniając, na czym polega pozycjonowanie strony internetowej staramy się kłaść szczególny nacisk właśnie na zagadnienie linkowania. Odnośniki te muszą być wartościowe, a anchory dobrane pod konkretną strategię SEO. Niezbędna okazuje się dywersyfikacja linków, czyli zadbanie o zróżnicowanie profilu odnośników. Linki wewnętrzne także są silnym czynnikiem rankingowym. Z ich pomocą można utworzyć rozbudowaną strukturę witryny, która ułatwi robotom Google jej odczytanie, a użytkownikom korzystanie ze strony.
➤ Kwestie techniczne: strona musi być poprawnie zoptymalizowana pod kątem SEO. Tylko wówczas roboty Google będą w stanie dobrze odczytać i zrozumieć strukturę witryny. Trzeba zdać sobie sprawę z tego, że pozycjonowanie i optymalizacja nie funkcjonują bez siebie. Techniczne dostosowanie serwisu zwiększy wydajność i szybkość ładowania strony. Istotny wpływ na pozycję ma też bezpieczeństwo: należy wprowadzić zabezpieczoną wersję protokołu HTTPS.
Zobacz nasz wpis: Czy wybór protokołu HTTPS ma wpływ na pozycję strony?
Czym są czynniki rankingowe w pozycjonowaniu stron?
Czynniki rankingowe są zbiorem elementów, które mają bezpośredni wpływ na pozycję oraz widoczność strony w Google. Istnieje ich ponad 200, a specjaliści z branży SEO od lat spierają się o to, które z nich są najważniejsze. Im więcej czynników uda się uwzględnić wykonując pozycjonowanie firmy w Google, tym szybciej uda się odczuć korzyści promocji. Poniżej wymieniamy kilka czynników, które według nas mają kluczowy wpływ na ranking w Google.
Czynniki rankingowe Off-Site:
➤ Backlinks, czyli wysokiej jakości linki zwrotne pochodzące z innych domen.
➤ Historia domeny, czyli przeszłość witryny i jej ewolucja na przestrzeni lat.
Czynniki rankingowe On-Site:
➤ SEO techniczne, czyli dostosowanie witryny do wymogów wyszukiwarki z uwzględnieniem poniższych elementów:
- Linki wewnętrzne, czyli odnośniki tworzące ścieżkę połączeń On-Site.
- Jakościowa treść, czyli teksty nasycone słowami kluczowymi, niosące ze sobą wartość dla użytkownika.
- Przyjazne adresy URL, czyli naturalne adresy www opisujące zawartość strony.
- Zoptymalizowane grafiki, czyli responsywne obrazy o odpowiednim rozmiarze, nazwie, z opisem alternatywnym.
- Dostosowane metatagi i znaczniki, czyli elementy kodu HTML istotne dla robotów indeksujących.
- Uporządkowane nagłówki, czyli przemyślana struktura nagłówków od H1 do H6.
- Responsywność strony, czyli dostosowanie serwisu do wyświetlania się na urządzeniach mobilnych.
- User experience, czyli całościowe zadbanie o funkcjonalność serwisu pod kątem użytkowników.
Ile kosztuje pozycjonowanie strony w Google?
Dla osób chcących promować swój biznes online, ważny jest koszt takiej usługi. W podjęciu decyzji pomaga oszacowanie, po jakim czasie inwestycja się zwróci. Jednak gdy chodzi o prowadzone w Google pozycjonowanie stron cena pozostaje zależna od kilkunastu czynników i podobnie jak czas oczekiwania na efekty, może być różna. W ustaleniu optymalnej dla Klienta ceny pozycjonowania strony najważniejszy jest zakres działań, w tym liczba wybranych fraz kluczowych. Niektóre firmy usługowe da się promować w oparciu o zestaw 10 keywords, inne wymagają reklamy szerokiej, nawet na 40 słów kluczowych. Każdy pakiet to inna wycena pozycjonowania (zapoznaj się z tabelą, którą udostępniamy poniżej! Oferujemy usługi SEO od 498 zł za miesiąc). Jeśli Klient potrzebuje szybkich efektów musi liczyć się z tym, że podana za pozycjonowanie Google cena będzie wyższa. Specjalista zaproponuje klientowi pakiet dopiero po wykonaniu audytu strony oraz po przeanalizowaniu jego konkurencji.
W naszej Agencji cennik pozycjonowania jest przejrzysty, podobnie jak warunki współpracy. Promujemy firmy z różnych branż, a strategię SEO i szczegółowy plan pracy zawsze ustalamy indywidualnie. Możesz zlecić nam promocję swojej strony firmowej w ramach jednego z czterech pakietów: Start, Optimum, Premium, Unlimited. W celu wyboru najlepszej opcji dla Ciebie, skontaktuj się z nami! Gwarantujemy, że zaproponowana za pozycjonowanie cena będzie bardzo atrakcyjna. Stosujemy przejrzystą umowę, wolną od kruczków prawnych i niejasnych zapisów. Niski koszt pozycjonowania strony może Cię zachęcić do rozpoczęcia współpracy, ale zatrzymają Cię znakomite wyniki – wzrost pozycji strony na wybrane frazy w wynikach wyszukiwania.
Cennik pozycjonowania stron
Ile kosztuje pozycjonowanie sklepów internetowych w Afterweb?
Organiczna reklama sklepu internetowego z kilku powodów jest droższa, niż pozycjonowanie firm usługowych. Różnica w cenie wynika z rozmiaru oferty, która w przypadku stron firmowych zazwyczaj zamyka się w 3-5 usługach. Wystarczy odwiedzić dowolny e-sklep, aby przekonać się, jak pokaźne potrafi być menu z podziałem na kategorie oraz podkategorie. Mowa o minimum kilkudziesięciu produktach – przy czym ich liczba potrafi sięgać nawet kilku tysięcy! Żeby wycenić, ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego, należy podliczyć podstrony, jakie klient chce reklamować w Google. Następnie trzeba zastanowić się nad tym, które frazy kluczowe związane z produktami mają wysoki potencjał sprzedażowy. Podany za pozycjonowanie cennik uwzględnia kolejno 10, 20, 40 oraz nielimitowaną ilość słów kluczowych. Dla sklepów internetowych rekomendujemy pakiety Premium lub Unlimited.
Pamiętajmy o tym, że branża e-commerce wymaga promocji ogólnopolskiej. Dlatego też wykonująca pozycjonowanie stron firma ma trudne zadanie – frazy lokalne zapewniają lepsze wyniki i nie generują tak wielu kosztów. Nie zawsze opłaca się jednak z nich korzystać: sklep internetowy zwiększy sprzedaż za pośrednictwem Google tylko wtedy, gdy strategia SEO obejmie odpowiednie frazy. Dlatego trudno podać określony za pozycjonowanie strony koszt. Jeden sklep uda się wypromować w kwocie 1498 zł za miesiąc, inny za 2990 zł. Uważać należy na tak zwane pozycjonowanie za efekt. Zdarzają się oferty takich reklam, lecz tylko z pozoru są one opłacalne dla właścicieli sklepów działających online. Tylko opłata abonamentowa daje pewność solidnych prac pozycjonerskich. Freelancerzy lub niewiarygodne agencje oferujące pozycjonowanie za efekt, stosują nielegalne techniki z zakresu Black Hat SEO. W rezultacie strona sklepu zdobywa wysokie pozycje, ale tylko na chwilę – po upływie kilku tygodni algorytm wykrywa nieczyste działania. Za niezgodne ze sztuką pozycjonowanie sklepów online można otrzymać dotkliwą karę od Google. Zdecydowanie nie polecamy takich działań. Wykonywane przez nas pozycjonowanie sklepów online jest w pełni legalne, a cennik promocji organicznej w Afterweb od lat pozostaje niezmienny. Udowadniamy, że tanie pozycjonowanie stron jest możliwe – Twój sklep internetowy też możemy wypozycjonować w Google!
Kiedy warto zdecydować się na pozycjonowanie strony internetowej?
Istnieją okoliczności, w których zlecenie pozycjonowania strony jest wysoce opłacalne. Mowa o sytuacjach, gdy strona internetowa firmy czy e-sklepu działa i jest widoczna w wynikach wyszukiwania, ale wyświetla się poza pierwszą dziesiątką wyników Google. Wówczas warto zwiększyć jej widoczność i zawalczyć o wyższe miejsce – zwłaszcza, że niewiele brakuje. Czasem wystarczy wdrożenie optymalizacji, aby machina ruszyła. Wielokrotnie mieliśmy okazję przekonać się o tym, że dostosowanie kilku kwestii technicznych potrafi zaskutkować podskoczeniem o kilka pozycji! Jeśli dodamy do tego pakiet linków zewnętrznych wysokiej jakości, mamy gotowy efekt w postaci obecności w TOP10 na sprzedażowe frazy kluczowe.
Jeśli zastanawiasz się, co to jest pozycjonowanie stron internetowych oraz czy teraz jest dobry moment na rozpoczęcie takiej promocji, upewnij się, że:
- masz stronę firmową i zamierzasz pozyskiwać klientów za jej pośrednictwem,
- chcesz zarabiać więcej już kilka miesięcy po rozpoczęciu działań promocyjnych,
- zależy Ci na budowaniu silnej pozycji marki na rynku,
- szanujesz swój czas, oczekujesz mierzalnych wyników i przejrzystych raportów.
Pozycjonowanie strony jak zacząć – rady na początek
Wyszukiwarka Google jest potężna. Obecność w wynikach na zapytania, które przyciągną na stronę wielu klientów, to podstawa. W powyższych rozważaniach omówiliśmy dokładnie, co to jest pozycjonowanie strony internetowej. Definicja stanowi świetną bazę, lecz wiedza praktyczna jest równie ważna. Pora więc wyjaśnić, od czego zacząć pozycjonowanie w naturalnych wynikach wyszukiwania.
➤ Punktem wyjścia, a zarazem jednym z najważniejszych zadań jest przeanalizowanie danych. Analiza słów kluczowych, analiza SEO, analiza konkurencji – sprawdzenie i dokładna weryfikacja otrzymanych wyników pozwoli na stworzenie wielopoziomowej strategii. Jeśli interesuje Cię pozycjonowanie jak zacząć, zdecydowanie rekomendujemy zlecenie kompleksowej analizy strony www profesjonalistom. Audyty można co prawda przeprowadzić samodzielnie, ale wymaga to dostępu do specjalistycznych narzędzi, którymi nie każdy dysponuje.
➤ Krok drugi to wybór słów, pod które warto pozycjonować stronę. Już na tym etapie dobrze jest zadbać o stworzenie struktury witryny, uwzględniającą stronę główną, podstrony z poszczególnymi usługami, zakładkę O Firmie, bloga firmowego, formularz kontaktowy. Przemyślana struktura strony ma znaczący wpływ na jej pozycję w rankingu. Przygotowana przez nas na pozycjonowanie stron oferta uwzględnia skrupulatne opracowanie nowej, ulepszonej struktury strony – zgodnej z aktualnymi wymogami wyszukiwarki.
➤ Następnie trzeba opracować treści, zdjęcia oraz grafiki na firmową stronę. Powinny one zawierać frazy kluczowe i uwzględniać linkowanie wewnętrzne. Tutaj konieczne będzie dostosowanie menu, jak też zadbanie o technikalia. Gdy nie wiesz, jak sprawdzić pozycjonowanie strony w Google, nie podejmuj się optymalizacji na własną rękę. Łatwo tutaj o popełnienie kosztownego błędu, ponieważ SEO jest podstawą udanej promocji organicznej. W zakresie przygotowania strony pod kątem technicznym, możesz skorzystać z naszego wsparcia. My wiemy, jak to się robi skutecznie!
Wymienione działania stanowią zaledwie początek. Dopiero w dalszych krokach pojawi się miejsce na wdrożenie procedury linkbuildingu, na analizę wskaźników ruchu na stronie oraz promocję w ramach działań content marketingowych. Przemyślany start otwiera przed właścicielem strony drogę do czołówki Google. Kolejne prace związane z pozycjonowaniem zadecydują o tym, czy promocja się powiedzie.
Jak wybrać frazy kluczowe?
Wykorzystując frazy ogólne i lokalne można skutecznie pozyskiwać klientów w Google. To za ich pośrednictwem potencjalni klienci trafiają na stronę firmy usługowej bądź sklepu internetowego. Gdy boli Cię ząb, wpisujesz w wyszukiwarkę hasło: ból zęba pomoc Wrocław, stomatolog Kraków, dentysta bez kolejki Poznań itp. Takie hasło określa Twoją potrzebę oraz lokalizację. Googlując tego typu frazę otrzymasz trafne wyniki, czyli strony z ofertami stomatologów ze wskazanej okolicy. Ten przykład dobrze obrazuje, jaką moc mają słowa kluczowe. Bez nich pozycjonowanie strony firmy na pewno się nie uda.
Zapytania kluczowe selekcjonuje się, wykorzystując rozmaite narzędzia, np. Planer Słów Kluczowych (Keyword Planner z panelu Google Ads), Google Search Console, Trendy Google. Przydatny okazuje się przy tym dostęp do Majestic czy Ahrefs, gdzie można przejrzeć frazy, na jakie promuje się branżowa konkurencja. Nie da się tu działać według określonego schematu: każdy biznes jest inny. W tworzeniu listy fraz kluczowych trzeba uwzględnić oferowane usługi i produkty – keywords muszą być związane z zawartością strony. Również zakres terytorialny ma znaczenie (w poszczególnych przypadkach frazy lokalne będą generować większy ruch). Money Keywords pod pozycjonowanie organiczne powinny mieć wysoki potencjał, czyli być często wyszukiwane przez internautów.
Zobacz również: Analiza słów kluczowych – co i jak?
Monitorowanie pozycji fraz w Google – jak to robić?
Realizując pozycjonowanie strony (a także pozycjonowanie sklepu internetowego), obowiązkowo należy monitorować pozycje na poszczególne frazy kluczowe. Sprawdzanie pozycji fraz można przeprowadzić, wykorzystując bezpłatne narzędzie od Google, np. Google Search Console, Google Analytics lub używając wysoce zaawansowanych płatnych narzędzi SEO, np. Ahrefs, Senuto, Ubersuggest, SE Ranking, Wincher.
Poprzez precyzyjne śledzenie, jaka jest pozycja frazy w Google, da się obiektywnie ocenić skuteczność działań. Na podstawie lokat osiąganych przez serwis można stwierdzić, czy promocja w bezpłatnych wynikach wyszukiwania się opłaca. Pojawia się pytanie: jak często sprawdzać, jaka jest pozycja strony dla frazy wybranej do promocji w Google? Jeżeli przeprowadzasz samodzielne pozycjonowanie strony, wystarczy kontrola raz na tydzień, ewentualnie raz na dwa tygodnie. W przypadku współpracy z Agencją Interaktywną, pozycje Twojej witryny będą monitorowane stale – to umożliwia bieżącą optymalizację i bieżące wdrażanie zmian w strategii marketingowej. W Afterweb doskonale orientujemy się, jak sprawdzić pozycjonowanie strony w Google. Opracowaliśmy system, który robi to automatycznie dla wszystkich naszych Klientów. Jeśli wolisz prowadzić monitorowanie bez pomocy specjalistów, oto możliwe opcje:
-
Darmowe sprawdzanie pozycji. Jeśli chcesz monitorować pozycję fraz kluczowych w Google Search Console, zaloguj się do panelu administratora. Z tego poziomu sprawdzisz pozycję poszczególnych podstron i zobaczysz, na jakie frazy się one indeksują. Sprawdzenie witryny przy pomocy Search Console jest intuicyjne i dostarczy Ci cennych informacji. Koniecznie zajrzyj do zakładki Skuteczność, w której znajdziesz ilość wyświetleń i kliknięć konkretnej frazy. Narzędzie jest rozbudowane i ma szerokie możliwości, jednak nie ma tylu funkcji, co profesjonalne narzędzia płatne.
-
Płatne sprawdzanie pozycji w Google. W przypadku, gdy zależy Ci na efektywnym śledzeniu pozycji fraz kluczowych z wykorzystaniem licznych funkcji analitycznych, postaw na Ahrefs. Po zalogowaniu się bez problemu znajdziesz bazę backlinków i dokładnie sprawdzisz pozycję w rankingu, korzystając z narzędzi rank tracking. Korzystanie z narzędzia Ahrefs to ogromna pomoc dla osób, przeprowadzających pozycjonowanie SEO strony www. W Ahrefsie możesz m.in. badać i generować słowa kluczowe (keywords explorer), analizować konkurencję i ruch organiczny, badać witrynę pod kątem błędów technicznych. Cena dostępu do Ahrefs to 99 USD miesięcznie.
Czy tanie pozycjonowanie stron gwarantuje pierwszą pozycję w Google?
Bezpieczne, a zarazem tanie pozycjonowanie stron internetowych jest wykonalne i funkcjonuje we współczesnym marketingu. Po drodze można jednak napotkać sporo problemów (technicznych i nie tylko). Dlatego podawany za pozycjonowanie strony w Gogole koszt nie powinien być jedynym argumentem, dla którego oferta Agencji Cię zachęci. Tym bardziej nie daj się zwieść zapewnieniom ani gwarancjom pierwszej pozycji. Nawet najlepsza firma pozycjonująca nie jest w stanie dotrzymać obietnicy efektów w postaci topowych miejsc w rankingu. Na algorytm nikt nie ma wpływu!
Powoli zmierzamy do końca rozważań, podczas których szerzej omówiliśmy pozycjonowanie stron co to, a także inne zagadnienia związane z SEO. Z uśmiechem przyznajemy, że dyskusja o tym, co to jest pozycjonowanie stron www może trwać znacznie dłużej. Reklama organiczna okazuje się na tyle złożonym sposobem promocji, że nie sposób zamknąć jej w kilku akapitach. Wisienką na torcie będzie stwierdzenie, które być może zaskoczy wiele osób: pozycjonowanie www nie gwarantuje pierwszego miejsca w Google! Nikt nie jest w stanie zapewnić o tym, jakie wyniki w rankingu zajmie konkretna strona internetowa. Algorytm bywa nieprzewidywalny, a sytuacja jest na tyle złożona, że przewidywanie efektów mija się z celem. Właściciel biznesu online, który chce zlecić pozycjonowanie strony powinien być świadomy, że jakiekolwiek obietnice ze strony pozycjonera nie mają pokrycia. Możliwe jest natomiast poglądowe oszacowanie, w jakim czasie wzrośnie rozpoznawalność marki. W przestrzeni internetowej nic nie jest jednak przyznane na zawsze, a dynamizm zmian w SEO potrafi zadziwić. Aby cieszyć się satysfakcjonującymi efektami pozycjonowania, warto dbać o systematyczność działań i nie poddawać się po pierwszych miesiącach. Zwiększenie sprzedaży jest na wyciągnięcie ręki!
Pozycjonowanie co to jest – podsumowanie informacji
Po lekturze przygotowanego przez nas poradnika każdy zainteresowany z pewnością poznał bliżej pozycjonowanie stron na czym polega, jak działa, ile trwa – te kwestie nie powinny już dłużej Cię zastanawiać. Staraliśmy się szczegółowo wyjaśnić, co to jest pozycjonowanie lokalne w wyszukiwarkach internetowych, a także omówić kwestie związane z kosztami, jakie ponosi reklamodawca. Przy okazji opisaliśmy, jak prezentuje się opracowana przez nas na pozycjonowanie oferta dla sklepów internetowych oraz firm usługowych z całej Polski, a także zza granicy.
Jeśli wahasz się nad oddaniem strony www w ręce specjalistów od SEO, zapraszamy Cię na konsultację telefoniczną! Porozmawiajmy o Twoich potrzebach względem promocji internetowej. Zdaj się na kompleksowe wsparcie profesjonalnej agencji, która przeprowadzi Cię krok po kroku po szczeblach wyszukiwarki Google. Dołożymy wszelkich starań, aby Twoja strona www zajęła możliwie najwyższe miejsca na frazy kluczowe, po których wyszukują Cię potencjalni klienci. Z nami pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach przebiega sprawnie, jest bezpieczne i sprzyja zwiększaniu zysków i popularności w sieci. Dzieje się tak dlatego, że wiemy, na co zwrócić uwagę, a oprócz wiedzy i 17-letniego doświadczenia w branży, mamy też dostęp do niezawodnych narzędzi SEO. Zleć nam pozycjonowanie sklepu internetowego bądź pozycjonowanie strony firmy – w obu przypadkach będziemy gotowi Ci pomóc!