Generowanie ruchu na stronie przy pomocy kampanii SMS

Generowanie ruchu na stronie przy pomocy kampanii SMS

Czy wiesz, że kampanie mobilne mają jeden z najwyższych współczynników CTR? To tym bardziej ciekawe jeśli przypomnisz sobie, że wiadomości tekstowe powstały w czasach, gdy nikt nie myślał o wysyłaniu linków. A jednak biznes od lat wykorzystuje SMS jako skuteczne wsparcie akcji promocyjnych w Internecie i tym samym źródło dobrego ruchu na firmowych stronach. Naucz się to robić z głową – zobacz, jak generować wejścia i konwersję w kanale mobilnym.

Od powiadomień do czatu i z powrotem do powiadomień SMS

Twórcy wiadomości tekstowych zapewne nie spodziewali się, że w ciągu 30 lat ich wynalazek stanie się najpopularniejszym kanałem wymiany informacji, a następnie jednym w podstawowych narzędzi komunikacji biznesowej. SMS rzeczywiście przeszedł zawrotną karierę.
Zaczynał jako prosty mechanizm dostarczania ważnych komunikatów wysyłanych przez operatorów sieci komórkowych np. takich o kończącym się abonamencie czy utrudnieniach w dostępie usług. Później ktoś wpadł na pomysł, żeby za jego pomocą zrobić psikus konkurencji i przesłać życzenia Merry Christmas. No i się zaczęło!
Od tamtej pory sam standard nie zmienił się znacząco, przynajmniej z perspektywy normlanego użytkownika telefonu komórkowego. Zdarzył jednak sporo namieszać w prywatnej i biznesowej komunikacji. I o ile w ostatnim czasie codzienne rozmowy przeszły do Internetu za sprawą wszędobylskich komunikatorów, to firmy coraz częściej sięgają po wiadomości tekstowe jako kanał marketingu i obsługi klienta. SMS ma bowiem kilka unikalnych zalet, które czynią go niezastąpionym.

Z offline do online za pomocą wiadomości tekstowej

Przede wszystkim, SMS trafia bezpośrednio na telefon klienta. Nie ma w tym przypadku znaczenia generacja, model, połączenie z Internetem czy zainstalowane aplikacje – komunikat bezbłędnie dotrze do skrzynki odbiorczej. Przy okazji, jest też spora szansa, że zostanie odczytany krótko po dostarczeniu. Wedle SMSAPI, 69% wiadomości jest otwierane w mniej niż pięć minut.

Smsapi – Raport-2022 i CTR”

źródło: https://www.smsapi.pl/

To bardzo dobry open-rate tym bardziej, że biznesowe wiadomościach bardzo często zawierają link do strony sklepu, promocji czy specjalnie na tę okazję przygotowanego landing. Tutaj znowu, SMS może pochwalić się niezłymi statystykami. 37% wysyłek może poszczycić się CTR na poziome od sześciu do dziesięciu procent. Pełny rozkład i wiele, wiele więcej przydatnych informacji znajdziesz w raporcie Komunikacja SMS w biznesie 2022

Generowanie ruchu na stronie przez SMS

Na generowanie ruchu na stronie za pomocą kampanii SMS możesz spojrzeć na dwa sposoby: bezpośredni i pośredni. Obydwie drogi przynoszą mierzalne rezultaty i najlepiej działają w połączeniu. Ważna sprawa: pamiętaj o pozyskaniu zgody marketingowej od każdego z odbiorców!
Po pierwsze, wiadomość może zawierać link do strony. To proste i przy okazji skuteczne rozwiązanie, ponieważ opiera się silnych stronach komunikacji SMS. Bardzo często, SMS działa na bazie mechanizmu akcja-reakcja. Komunikat przychodzący od zaufanej firmy jest od razu odczytywany, a zawarte w nim łącze niemal natychmiastowo otwierane.

Przykład kampanii SMS: Gino Rossi ---> Marka obuwnicza Gino Rossi wykorzystała wiadomości tekstowe, aby zachęcić do wizyt na stronie. Efektem był nie tylko wzrost ilości odwiedzin o 100%, ale także zakupów w sklepie internetowym o 88%

Drugą metodą, wymagającą więcej czasu i większego zaangażowania, jest wykorzystanie kanału SMS do stworzenia relacji z odbiorcą. Celem takiego działania jest skrócenie dystansu pomiędzy marką i klientem, w efekcie wzmocnienie pozytywnych skojarzeń. Przy takich założeniach, nie każda wiadomość musi zawierać łącze do strony. Wręcz przeciwnie, część komunikatów nie powinna nawet zawierać treści ofertowych.

Przykład kampanii SMS: Auto awa ---> Przykładem niebezpośredniego wpływania na użytkowników są działania firmy przewozowej Auto awa. Swoją komunikację oparli na przyjacielskich, ciepłych wiadomościach, które pozbawione były elementów promocyjnych i sprzedażowych. Utrzymywanie relacji z klientami pozwoliło firmie sukcesywnie zwiększać obroty po każdej wysyłce.

To oczywiście tylko dwa z wielu możliwych form wykorzystania komunikacji SMS, a jednorazowa wysyłka również przyniesie rezultaty. Zdecydowanie jednak lepszych efektów możesz jednak spodziewać się prowadząc dłuższą, przemyślaną kampanię. Powolne oswajanie z komunikacją mobilną, wsparte unikalnymi ofertami i angażującymi treściami jest zdecydowanie skuteczniejszym rozwiązaniem.

Smsapi – Przykładowy sms halfprice

źródło: https://www.smsapi.pl/

Według wspomnianego wcześniej badania, 73% firm traktuje masowe wysyłki SMS jako narzędzie budowania relacji. Poprawa wizerunku firmy za sprawą lepszej obsługi klienta to jedno z najczęściej stawianych zadań biznesowej komunikacji SMS. Wiadomości tekstowe pomagają uwypuklić dobre cechy firmy, wzmocnić przekonanie, że marka jest blisko swoich konsumentów. Do tego oczywiście potrzebujesz przemyślanej strategii contentowej.

Content marketing w 160 znakach

Wiadomość tekstowa może zawierać do 160 znaków. Ograniczenie długości SMS wymusza: odpowiednie planowanie samej treści oraz skracanie łączy. Za sprawą linków właśnie można rozwinąć komunikat lub np. odesłać do następnego kroku kampanii. Zacznij jednak od zastanowienia się, jak wykorzystasz dostępną pulę liter, cyfr i symboli, aby osiągnąć przyjęte cele.
Wspomniane 160 znaków wystarczy, aby skonstruować średniej długości zdanie lub dwa, trzy krótsze. Wykorzystaj to, aby przekazać co, jak i dlaczego komunikujesz.
Powyższy akapit ma właśnie 160 znaków, czyli kompletnie wykorzystuje limit dostępny w pojedynczej wiadomości tekstowej. Zauważ, że nie musisz zawsze tworzyć pełnych zdań, czasem wystarczą równoważniki, listowania czy na przykład call to action wsparte adresem URL.

O czym pamiętać przygotowując treść wiadomości tekstowej?

  • jedna wiadomość to jeden komunikat – określ jasny cel wiadomości, jeśli musisz przekazać więcej informacji lub bardziej skomplikowane treści, zastanów się czy nie wykorzystać innego kanału komunikacji np. MMS czy e-mail
  • ustaw własne pole nadawcy – profesjonalna bramka SMS pozwala na dodanie do wiadomości nazwy, która zastąpi numer telefonu w skrzynce odbiorczej
  • wykorzystaj dane – personalizuj komunikaty przy pomocy informacji, które pozyskałeś od klientów
  • skracaj linki – krótkie adresy URL pozwalają zaoszczędzić cenne znaki oraz umożliwiają badanie skuteczności kampanii
  • zastąp znaki specjalne – użycie nawet pojedynczego polskiej litery diakrytycznej czy innego nietypowego symbolu spowoduje zmniejszenie dostępnego limitu do 70 znaków

Parametry UTM w kampaniach SMS

Decydując się, całkiem zresztą słusznie, na umieszczenie w treści SMS linku musisz wziąć pod uwagę kilka kwestii. Wspomniane ograniczenie długości, a także wielkość samego ekranu, na którym wyświetlane są wiadomości, wpływają na format URL.

Smsapi – Przykładowy sms mediaexpert

źródło: https://www.smsapi.pl/

Dłuższe adresy mogą zabrać sporą część dostępnej puli znaków i wyglądają nieestetycznie, dlatego linki na potrzeby kampanii SMS są bardzo często skracane. W tym celu możesz wykorzystać ogólnodostępne serwisy np. bit.ly lub też zintegrowane z bramką SMS np. idz.do. Staraj się jednak zachować konsekwencje i nie zmieniaj formatu przy każdej kolejnej wiadomości, ponieważ może to obniżyć wiarygodność komunikacji.

Krótkie łącza mają także jeszcze jedną zaletę – pozwalają na prostą analizę skuteczności. Wystarczy porównać kliknięcia z liczbą adresatów. W ten sposób otrzymasz współczynnik klikalności. To oczywiście bardzo prymitywne rozwiązanie, niemniej sprawdza się i nie wymaga żadnych dodatkowych przygotowań.

Pełniejszych danych dostarcza śledzenie przy pomocy parametrów UTM, dobrze znane z mailingów czy reklam w sieci. Schemat działania jest prosty. Do skracanego łącza doklejasz kod śledzący, a następnie całość skracasz do przystępnej postaci. Aby wygenerować parametr UTM możesz użyć między innymi darmowego Campaign URL Builder od Google.

Dzięki śledzeniu ruchu możesz nie tylko sprawdzić skuteczność poszczególnych komunikatów, ale także dotrzeć do bardziej szczegółowych danych w Google Analytics. Użytkownicy pochodzący z kampanii SMS będą oznaczeni wybranymi wcześniej parametrami.

O czym jeszcze pamiętać wysyłając SMS do klienta?

Przed wysyłką SMS upewnij się, że linkowana strona wyświetla i działa poprawnie na urządzeniach mobilnych! Responsywność oraz wygoda nawigacji treści otwieranych na smartfonach jest kluczowa dla powodzenia kampanii. Przy okazji sprawdź, jak wygląda podgląd łącza w skrzynce odbiorczej SMS. Złotą zasadą jest wysłanie testu na własny numer.

Wpisy gościnny przygotowany przez firmę SMSAPI

 

 

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (1 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Afterweb - Wyższy standard SEO

AFTERWEB

SEM/SEO/PPC

Od przeszło 14 lat specjalizujemy się w optymalizacji i pozycjonowaniu oraz reklamie PPC w wyszukiwarkach. Nasze główne usługi to pozycjonowanie organiczne i obsługa kampanii reklamowych w Google Ads.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.