Google Ads

Co to jest CPV?

CPV - Cost Per View

CPV to skrót od angielskiego zwrotu Cost Per View – kosztu za obejrzenie. To model rozliczeniowy reklam wideo, w którym reklamodawca płaci za każde wyświetlenie przez użytkownika filmu reklamowego dla kampanii Google Ads na YouTube. Metoda CPV jest szczególnie popularna w przypadku kampanii ukierunkowanych na zwiększenie zasięgu oraz rozpoznawalności marki w sieci.

Jak obliczyć CPV?

CPV oblicza się poprzez podzielenie całkowitego kosztu kampanii reklamowej przez całkowitą liczbę odsłon filmu.

Obliczenie Cost Per View

Przykład: Załóżmy, że kampania reklamowa kosztowała 2000 zł, a film obejrzano 4000 razy. Zgodnie z obliczeniami, CPV w tym przypadku wyniesie 0,50 zł.

Kampania w modelu CPV krok po kroku

  1. Stworzenie kampanii reklamowej wideo w serwisie YouTube lub sieci reklamowej Google (określenie celów, grupy docelowej, budżetu oraz maksymalnej stawki CPV).
  2. Określenie stawki CPV – podjęcie decyzji o tym, ile chce się płacić za każde wyświetlenie.
  3. Rozpoczęcie kampanii reklamowej.
  4. Rozliczenie (płatność w momencie, gdy użytkownik spełni warunki wyświetlenia zdefiniowane w kampanii).
  5. Dostosowanie kampanii (zmiana stawek CPV, grupy docelowej, treści reklam).

Warunki CPV YouTube/Google Ads

Kampanie CPV YouTube są jednym z elementów Google Ads. Przebiegają one w sieci reklamowej, w systemie In-Stream; reklamy emitowane są przed, po lub w trakcie filmów oglądanych przez użytkowników na portalu YouTube. Warto przy tym wiedzieć, że płatność naliczana jest w momencie, gdy:

  • wideo oglądano przez co najmniej 30 sekund;
  • wideo oglądano w całości (w przypadku krótkiego materiału);
  • odbiorca wejdzie w interakcję z reklamą przez kliknięcie CTA bądź bannera.

CPV – kiedy warto się na nie zdecydować?

Cost Per View opłaca się w szczególnych sytuacjach. Zwłaszcza, gdy główny cel stanowi zwiększenie świadomości marki oraz zaangażowania odbiorców, nie zaś osiągnięcie natychmiastowych konwersji na sprzedaż. W jakich sytuacjach CPV jest szczególnie korzystny, w momencie gdy:

Głównym celem jest promocja angażujących treści wideo.
Chce się dotrzeć do specyficznej grupy docelowej.
Eksperymentuje się z różnymi rodzajami treści wideo i chce się zweryfikować, które z nich cieszą się największą popularnością wśród odbiorców.
Prowadzi się kampanie, które zorientowane są zwłaszcza na zaangażowanie.

Najczęściej zadawane nam pytania
#1 W jaki sposób optymalizować CPV?
Wprowadzanie zmian w kampaniach CPV stanowi klucz do poprawy ich efektywności. Kluczowe znaczenie mają tutaj czynnik takie jak jakość i atrakcyjność filmu, dopasowanie treści wideo do grupy docelowej, a także wykorzystywanie targetowania. Ważne jest testowanie różnych wariantów filmu, gdyż może to pomóc w identyfikacji, które z elementów przyciągają więcej odsłon.
#2 Jak efektywnie ustalić CPV?
Wysokość CPV ma realny wpływ na to, czy reklama wyświetla się widzom. Widoczność uzależniona jest od maksymalnej stawki, dlatego też budżet na reklamę powinien być szczegółowo przemyślany. Należy przy tym pamiętać, że im wyższa stawka CPV, tym znacznie większa szansa to, że reklama pojawi się na wyższej pozycji niż reklamy konkurencji.
#3 CPV Google – dla kogo?
Kampanie CPV zaleca się zwłaszcza przedsiębiorcom i twórcom treści, którym zależy na zwiększeniu świadomości swojej marki bądź produktu – to właśnie kampanie CPV pozwalają na dokładny monitoring i analizowanie zaangażowania odbiorców w reklamowane treści wideo.

Oceń, jak pomocny był dla Ciebie tekst „Co to jest CPV?”

Opinie użytkowników

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (2 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Afterweb - Wyższy standard SEO

Afterweb

SEM/SEO/PPC

Od przeszło 16 lat specjalizujemy się w optymalizacji i pozycjonowaniu oraz reklamie PPC w wyszukiwarkach. Nasze główne usługi to pozycjonowanie organiczne i obsługa kampanii reklamowych w Google Ads.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Naszych Klientów stawiamy
na pierwszym miejscu!

Skontaktuj się z nami

ul. Madalińskiego 109/3
50-443 Wrocław
Polska firma

Porozmawiajmy
więc o Twoich
potrzebach

Otrzymaj od nas bezpłatną wycenę w ciągu 24h
Skontaktuj się z nami za pomocą formularza
lub zadzwoń pod numer +48 79 848 33 33