Jak promować stronę internetową? Skuteczne sposoby promocji stron internetowych [TOP 7]

Promocja strony www

Promocja stron internetowych to kluczowy aspekt prowadzenia biznesu w sieci. Dzięki wdrożeniu odpowiednich działań reklamowych zwiększymy ruch w witrynie, zdobędziemy stałych i opłacalnych klientów, a co najważniejsze – sprawimy, że pożądana konwersja zakupowa wzrośnie. W dzisiejszym artykule podpowiemy, jak promować stronę internetową. Przedstawimy skuteczne sposoby promocji stron internetowych [TOP 7]. Zapraszamy do lektury!

Jak skutecznie promować stronę internetową? – 7 praktycznych sposobów umożliwiających reklamowanie Twojej strony www!

Jednym z najpopularniejszych sposobów na promowanie własnej strony w internecie jest pozycjonowanie (SEO). Osobiście rekomendujemy również wypróbować wizytówkę Google Moja Firma (z ang. Google My Business) i niezwykle skuteczne reklamy PPC – Google Ads lub promocję w mediach społecznościowych (np. Facebook ADS).

Warte uwagi są także: kampanie mailingowe (tzw. e-mail marketing), publikowanie artykułów sponsorowanych oraz influencer marketing, którego zastosowanie opiszemy na samym końcu dzisiejszego zestawienia. Zatem, jak skutecznie promować stronę internetową? Przedstawiamy 7 praktycznych sposobów umożliwiających reklamowanie Twojej strony www.

SPOSÓB 1 – pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron opiera się w głównej mierze na aspektach on-site (wewnątrz strony) i off-site (poza stroną). Pierwsze z nich są działaniami, które można wdrożyć w obrębie witryny (np. optymalizacja treści, poprawa jakości kodu źródłowego, linkowanie wewnętrzne). Pozycjonowanie off-site natomiast to wszelkie elementy SEO wpływające na ranking Twojej strony internetowej implementowane poza serwisem (np. link-building). Warto jednak zadać sobie pytanie, jak wypromować stronę internetową za pomocą pozycjonowania i na co zwrócić uwagę, aby wzrost w SERP-ach (z ang. Search Engine Results Page) był jak najbardziej zauważalny. Poniżej omawiamy 3 główne elementy SEO!

Optymalizacja treści

Optymalizacja treści to działania content marketingowe on-site obejmujące m.in. rozbudowanie tekstów, wzmocnienie linkowania wewnętrznego na stronie oraz weryfikacja zjawiska, jakim jest duplicate content. Warto również wspomnieć, iż aspekt optymalizacji treści polega na kompleksowym doszlifowaniu najważniejszych elementów pozwalających uzyskać razem wymierny efekt. Jak wygląda promocja strony internetowej w ramach optymalizacji treści? Wskazujemy najważniejsze elementy content marketingowe on-site w SEO!

  1. rozbudowanie tekstów o dodatkową treść, grafiki oraz filmiki instruktażowe
  2. poprawa struktury nagłówków (Hx) w artykułach;
  3. urozmaicenie strony wizualnej tekstów, dodając wypunktowania i tabelki;
  4. korekta już istniejących treści pod względem merytorycznym;
  5. weryfikacja i wyeliminowanie duplicate content;
  6. wzmocnienie linkowania wewnętrznego;
  7. nasycenie istniejącego contentu odpowiednio dobranymi słowami kluczowymi.

Promocja stron internetowych poprzez optymalizację treści SEO może być znacznie bardziej skuteczna, jeśli wykorzystamy do tego popularne narzędzia dla webmasterów (np. Google Search Console) oraz content marketerów i copywriterów – Ahrefs oraz Surfer SEO.

Narzędzia do optymalizacji stron

źródło: https://www.freepik.com/free-photo/top-view-tools-marketing_902852.htm

Google Search Console można zastosować do analizy danych. Instrument ten informuje nas m.in. o tym, jak często i na jakie frazy kluczowe wyświetlają się dane artykuły w sieci. Ahrefs natomiast pozwala zweryfikować TOP 10 konkurentów na wybrane słowa kluczowe. Jeśli mówimy o narzędziu Surfer SEO – jest to „światowa czołówka” umożliwiająca opracowanie skutecznego tekstu, który zdominuje wyniki wyszukiwania w Google.

ikona email
Potrzebujesz pomocy w pozycjonowaniu i wyborze odpowiednich narzędzi SEO dla specyfiki swojego biznesu? Skontaktuj się z nami - udzielimy Ci merytorycznych porad.

Optymalizacja techniczna

Optymalizacja techniczna obejmuje bardzo szeroki zakres prac wykonywanych głównie przez web developerów. W tym celu należy zadbać przede wszystkim o poprawę meta tagów (title oraz descritpion), minimalizację i konsolidację skryptów Java oraz plików stylów, a także optymalizację rozmiarów obrazków czy też struktury linków na stronie (powinny być user-friendly). Podsumowując, techniczne SEO składa się z 9 głównych elementów:

  1. dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych;
  2. zapewnienie poprawnego szyfrowania za pomocą SSL;
  3. kompresja kodu HTML i CSS strony;
  4. minimalizacja i konsolidacja skryptów Java oraz plików stylów;
  5. optymalizacja struktury linków na stronie;
  6. zwiększenie wydajności witryny;
  7. poprawa meta tagów (title oraz description);
  8. minimalizacja rozmiarów obrazków;
  9. poprawa struktury linków;

Zwiększenie pozycji w SERP-ach, czyli promocja strony w internecie jest możliwa, jeśli zadbamy nie tylko o optymalizację techniczną i optymalizację treści, ale również wszelkie aspekty odpowiadające za doświadczenia użytkowników (UX). W tym celu warto dodatkowo zwrócić uwagę na prawidłową optymalizację ścieżki konwersji, implementację przycisków CTA (z ang. Call to Action) oraz poprawę nawigacji witryny.

--> Zapamiętaj! Aby zwiększyć pozycję swojej strony w organicznych wynikach wyszukiwania, nie wystarczy zoptymalizować witryny pod SEO. Należy również pamiętać o aspektach UX oraz poprawie wskaźników Core Web Vitals, które są czynnikami rankingowymi od 2021 roku.

Skuteczna promocja stron www polega również na budowaniu wartościowego profilu linków. Możemy to zrobić, zdobywając odnośniki z różnych źródeł, stawiając przede wszystkim na jakość, a nie na ilość. Najbardziej cenionymi metodami umożliwiającymi dywersyfikację linków (czyli link building) są m.in. komentarze na forach/portalach/blogach, tworzenie artykułów sponsorowanych oraz publikowanie wpisów gościnnych w zamian za link dofollow.

SPOSÓB 2 – stworzenie i optymalizacja wizytówki Google Moja Firma

Jak wypromować stronę internetową w inny sposób niż za pomocą pozycjonowania? Uważamy, że dobrym rozwiązaniem będzie stworzenie i optymalizacja wizytówki Google Moja Firma (z ang. Google My Business). Skorzystają na tym głównie biznesy lokalne świadczące usługi w obrębie jednej lub kilku miejscowości/województw. Mowa tu oczywiście o fryzjerach, tatuażystach czy okolicznych sklepach spożywczych.

Jak stworzyć wizytówkę Google Moja Firma?

Założenie wizytówki Google Moja Firma jest bardzo proste. Wystarczy mieć aktywne konto Google i zalogować się na stronę https://www.google.pl/business/.

Google Moja Firma

źródło: https://www.google.pl/business/

Następnie należy podać skróconą nazwę swojej działalności i uzupełnić niezbędne dane pozwalające odnaleźć Twoją firmę w Mapach potencjalnym klientom. Informacje, które warto opublikować w narzędziu Google My Business to m.in.:

  • adres URL strony,
  • numer telefonu,
  • zdjęcia,
  • godziny otwarcia,
  • kategorię działania firmy i najważniejsze podkategorie,
  • adres i opis firmy,
  • obsługiwane obszary,
  • oferowane usługi,
  • przycisk CTA nakłaniający internautów do podjęcia działania.

Promocja strony wykorzystując wizytówkę Google Moja Firma jest bardzo prosta. W tym celu możemy dodatkowo stworzyć prostą witrynę internetową z dopiskiem business.site, a także publikować wpisy informujące internautów o naszej aktualnej dyspozycyjności (np. o godzinach otwarcia).

Jak zoptymalizować wizytówkę Google Moja Firma?

Profesjonalna optymalizacja wizytówki Google Moja Firma obejmuje regularną aktualizację informacji, które opublikowaliśmy przy jej tworzeniu. Dodatkowymi aspektami wpływającymi na pozycję GMB są przede wszystkim opinie od klientów. Warto ich zachęcić do dodawania rozbudowanych referencji (minimum 250 znaków ze spacjami) ze zdjęciami Twojego lokalu lub otrzymanego produktu. Na każdą opinię należy odpowiedzieć, aby zwiększyć jej wartość z punktu widzenia algorytmów.

W pozycjonowaniu wizytówki GMB znacząco pomoże link building lokalny (w tym celu warto wdrożyć relinkowanie, aby zobaczyć, gdzie konkurencja zostawiła wzmianki o własnej firmie. Będą to głównie miejscowe fora, platformy ogłoszeniowe oraz katalogi. Rekomendujemy również dodawać wpisy w wizytówce informujące internautów o aktualnych promocjach, dodatkowych produktach lub usługach i zmianach w godzinach otwarcia.

ikona email
Zależy Ci na lokalnym pozycjonowaniu i profesjonalnej optymalizacji wizytówki Google Moja Firma? Przedstaw nam swoje założenia – zajmiemy się tym.

SPOSÓB 3 – kampanie Google Ads (dawniej AdWords)

Promocja stron internetowych jest możliwa również za pomocą kampanii Google Ads (dawniej AdWords). Aktualnie istnieje 9 opcji reklamowych w systemie giganta z Mountain View. Dzięki temu możemy promować swoje produkty, docierać do klientów za pomocą reklam w Mapach Google, a także wyświetlać reklamy w różnych obszarach sieci (np. Gmail lub karty Discover). Na poniższym screenshocie przedstawiamy najważniejsze typy kampanii:

Kampanie Google Ads

źródło: https://ads.google.com/

Warto również wspomnieć, iż Performance Max nie oferuje nowego typu reklamy online, a jedynie automatyzuje niektóre procesy. Za jego pomocą marketerzy mogą sprawniej i łatwiej dotrzeć do internautów m.in. w wyszukiwarce, sieci reklamowej, YouTube, Discover oraz Mapach jednocześnie.

Reklama w Google Ads – jak można na tym skorzystać?

Reklama w Google Ads może zbudować, wzmocnić lub poprawić wizerunek Twojego brandu w sieci. Jest także pomocna w kontekście zwiększenia zaangażowania potencjalnych klientów oraz ruchu w serwisie. Przedsiębiorcy bardzo często kampanie Google Ads traktują jako podstawowa promocja strony w internecie umożliwiająca zwiększenie pożądanej konwersji (np. zakup produktu lub skorzystanie z usługi, odbiór darmowego e-booka czy zapis do newslettera).

--> Zapamiętaj! Reklama Google Ads pozwala rozliczać się za kliknięcie (CPC), wyświetlenia (CPM), obejrzenia (CPV) lub wykonanie konkretnej akcji (CPA). Kluczową zaletą kampanii udostępnianych przez giganta z Mountain View jest możliwość precyzyjnego dostosowania grupy odbiorców do własnych założeń m.in. na podstawie wieku, zainteresowań czy konkretnej branży.

SPOSÓB 4 – płatne reklamy w mediach społecznościowych

Płatne reklamy w mediach społecznościowych (np. Facebook ADS, Instagram ADS) działają na podobnych zasadach, jak kampanie reklamowe Google’a. W zależności od konkretnego wyboru promocji możemy jednak zauważyć różnice w ustawianiu, targetowaniu oraz analizie danych.

Promocja social media

źródło: https://www.freepik.com/free-photo/online-marketing-commercial-connection-technology_17095529.htm

Formy rozliczenia i opłacalność poszczególnych reklam są bardzo podobne do tego co udostępnia Google, jednak zależy to od rodzaju pozyskiwanych klientów. Osoby, które chcą wiedzieć, jak promować stronę internetową wykorzystując media społecznościowe, powinny przeczytać książkę pt.: „Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie” autorstwa Artura Jabłońskiego. Naszym zdaniem jest to jedna z lepszych pozycji na polskim rynku o social mediach.

SPOSÓB 5 – e-mail marketing

E-mail marketing wspiera interakcję pomiędzy firmą a klientem. Stanowi fundament budowania długofalowej relacji oraz pozyskiwania stałych i opłacalnych klientów, a co najważniejsze – pozwala na skuteczne promowanie strony www. Firmy zazwyczaj wykorzystują mailing w celu wysyłania spersonalizowanych wiadomości do subskrybentów newslettera, którzy zaznaczyli odpowiednią zgodę.

SPOSÓB 6 – publikowanie artykułów sponsorowanych

Publikowanie artykułów sponsorowanych pomoże nie tylko przyciągnąć opłacalnych klientów, którzy będą skłonni skorzystać ze świadczonych usług lub oferowanych przez Ciebie produktów, ale również zwiększyć wartość Twojej witryny z punktu widzenia robotów Google’a (pod warunkiem, że w treści zostanie zawarty link dofollow). Wpłynie to pozytywnie na promowanie strony www wśród internautów korzystających z wyszukiwarek, ponieważ ranking domeny znacznie się podwyższy.

SPOSÓB 7 – influencer marketing

Influencer marketing według serwisu Wikipedia jest słynną ideą promowania produktów sięgającą aż 1760 roku. Jak możemy traktować definicję tego zagadnienia? Otóż influencer marketing to forma reklamy w mediach społecznościowych polegająca na wykorzystaniu sławnych osób (np. celebrytów lub influencerów) do promowania konkretnych produktów, usług lub poglądów. Promocja strony w internecie za pomocą tego rozwiązania jest świetnym dodatkiem do pozycjonowania i Google Ads.

Jak promować stronę Internetową? Sposoby promocji stron Internetowych – podsumowanie

Reklama internetowa to szansa na skuteczne promowanie strony www, produktu, usługi lub konkretnej marki. Uważamy, że na początku przygody z własnym biznesem w sieci warto zainwestować w pozycjonowanie (SEO) z koncepcją długofalowego wzrostu, jednocześnie rozwijając bazę słów kluczowych w kampaniach PPC, czyli Google Ads, Facebook Ads lub Instagram Ads.

Po kilku miesiącach, gdy już pozyskasz klientów i zdobędziesz ich adresy mailowe, rekomendujemy wypróbować e-mail marketing w celu wysyłania merytorycznych newsletterów. Do opracowanej strategii warto również dodać regularne publikacje artykułów sponsorowanych oraz influencer marketing generujący dodatkowy ruch na Twojej stronie www.

Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na najczęstsze pytania w tematyce skutecznej promocji strony internetowej.

FAQ

Najczęściej zadawane pytania – FAQ

Źródła:

  1. https://www.wix.com/blog/2018/06/promote-website-free/
  2. https://www.wordstream.com/blog/ws/2014/08/14/increase-traffic-to-my-website
  3. https://www.outbrain.com/blog/how-to-promote-your-website-for-free/
  4. https://www.websitebuilderexpert.com/grow-online/how-to-promote-your-website/
  5. https://www.dreamhost.com/blog/cheap-ways-to-promote-your-website/
  6. https://www.hostinger.com/tutorials/promote-website-for-free
  7. https://ahrefs.com/blog/how-to-promote-your-website/
1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (1 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Afterweb - Wyższy standard SEO

Afterweb

SEM/SEO/PPC

Od przeszło 14 lat specjalizujemy się w optymalizacji i pozycjonowaniu oraz reklamie PPC w wyszukiwarkach. Nasze główne usługi to pozycjonowanie organiczne i obsługa kampanii reklamowych w Google Ads.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *