Pozycjonowanie

Pozycjonowanie organiczne – co to jest i jakie przynosi korzyści?

Co to jest pozycjonowanie organiczne

Zdecydowana większość internautów w trakcie wyszukiwania konsumenckiego w Google bardziej ufa wynikom organicznym od tych sponsorowanych. Tak pokazują badania, które tylko potwierdzają zasadność naturalnego promowania witryn w oknie wyszukiwarki. Ulepszanie rankingu, czyli tzw. pozycjonowanie organiczne stron stanowi niezwykle skomplikowany i często czasochłonny proces. I chociaż wielu pozornie doświadczonych specjalistów będzie Cię przekonywać, że naturalne SEO to przede wszystkim rozszerzenie profilu linków przychodzących, w rzeczywistości pozycjonowanie organiczne stanowi o wiele bardziej złożony proces. Czym dokładnie jest taki rodzaj reklamy i jakie są jej charakterystyczne znaki? Przeczytaj nasz artykuł i znajdź odpowiedź na swoje pytania.

Czym dokładnie jest pozycjonowanie organiczne stron internetowych?

Najprościej rzecz ujmując, pozycjonowanie organiczne stanowi szereg profesjonalnych działań, które mają na celu poprawienie rankingu prowadzonej przez Ciebie strony na konkretne frazy w wynikach wyszukiwania Google. Jak sama nazwa wskazuje, tego typu zabiegi dotyczą wyłącznie organicznej widoczności w rezultatach, będących odpowiedzią na wybrane zapytania użytkownika. Chcąc realizować pracę w zakresie SEO, należy używać wcześniej wspomnianych fraz, ale poza tym kluczowym aspektem naturalnego pozycjonowania witryn będą treści publikowane wewnątrz portalu oraz jakość zdobywanych linków prowadzących do Twojego serwisu. Dziś pozycjonowanie organiczne wymaga również przestrzegania zasad responsywności wyświetlania na urządzeniach o różnych ekranach oraz UX – dbające o komfort przeglądania strony przez Klientów.

Sprawdź, dlaczego pozycjonowanie organiczne będzie ważne dla Twojej strony

O pozycjach zajmowanych w rankingu wyszukiwarki Google będziemy w tym artykule wspominać często. Prawdopodobnie też regularnie słyszysz o swojej pozycji na wybrane słowa kluczowe w momencie realizowania innych działań marketingowych. Dlaczego pozycjonowanie organiczne SEO oraz miejsce w rankingu Google jest aż tak istotne? Odpowiedzi na to pytanie poszukaj w zachowaniach konsumenckich osób, decydujących się na poszukiwania produktów bądź usług w internecie właśnie. Zdecydowana większość z takich Klientów kurczowo trzyma się wyłącznie pierwszej strony z rezultatami, jakie proponuje Google. Co istotne, heat mapa ich aktywności w sieci skupiona jest głównie na kilku najwyżej umieszczonych odnośnikach. SEO organiczne dba więc o to, aby prowadzona przez Ciebie strona znalazła się w odpowiednim miejscu, kiedy Twój potencjalny partner biznesowy wyszukuje informacji bliźniaczych do profilu Twojej działalności. Jeżeli nie zdecydujesz się na pozycjonowanie organiczne stron, prawdopodobnie szybko przegrasz rywalizację o względu takich osób i znajdziesz się w miejscu, gdzie nie zagląda żaden Klient.

Wyobraź sobie, że pozycjonowanie organiczne to jak hodowla rośliny. Potrzebuje ono czasu, staranności i odpowiednich warunków, ale gdy roślina zakwitnie, jej piękno przyciąga uwagę każdego przechodnia. Tak samo jest z Twoją stroną internetową – cierpliwe i zrównoważone pozycjonowanie organiczne przynosi trwałe i efektowne rezultaty!

Pozycjonowanie organiczne a wyniki płatne. Na czym polega różnica?

Wielu przyszłych reklamodawców często myli naturalne rezultaty wyszukiwania z odnośnikami sponsorowanymi, realizowanymi w ramach kampanii Google Ads. Jeżeli jeszcze należysz do tej grupy, za kilka chwil pokażemy Ci najważniejsze różnice pomiędzy jednym a drugim wynikiem. I od razu zaczniemy od tego, co rzuca się w oczy już w pierwszej sekundzie porównania: dokładne miejsce wyświetlania. Reklama sponsorowana najczęściej pojawia się na samej górze okienka. W zależności od jej wersji, potrafi ukazać się również na prawym panelu wyszukiwarki, który będzie zresztą dedykowany dla usług, takich jak Google Maps bądź też Google Shopping. Pozycjonowanie organiczne stron od kampanii Ads różni się także oznaczeniem odnośników. Jeżeli przed linkiem do interesującego Cię portalu widzisz napis „Reklama” czy wcześniej „Sponsorowane”, po kliknięciu system przekieruje użytkownika na portal płacący za promocję. Całkowity brak takiej etykiety jest jasnym znakiem, że wygenerowany wynik znalazł się na swojej pozycji w sposób naturalny.

Pozycjonowanie organiczne vs Google ADS - wygląd w SERP

SEO organiczne od Google Ads różni się nie tylko z punktu widzenia użytkownika. Takie wyniki zupełnie inaczej traktowane będą także przez samych reklamodawców. Rezultat sponsorowany jest bowiem dodatkowo płatny. Przedsiębiorca musi przygotować określoną wcześniej sumę pieniędzy za jedno kliknięcie, aby znaleźć się w tym konkretnie miejscu. Pozycjonowanie organiczne stron i wynikające z tego typu marketingu rezultaty nie zostały wcześniej opłacone. Znajdują się tam z tego względu, że sam portal spełnia wymagania algorytmu wyszukiwarki, a Google uznało witrynę za wartościową dla każdego potencjalnego Klienta.

Zwiększ widoczność swojej strony dzięki pozycjonowaniu organicznemu! Wybierz profesjonalne SEO i przyciągnij więcej klientów już dziś!

Pozycjonowanie organiczne stron i największe zalety

„Jakie dokładnie będą korzyści, jeżeli zdecyduje się na organiczne pozycjonowanie stron?” Takie pytanie bardzo często pada z ust potencjalnych Klientów, którzy nigdy wcześniej nie realizowali strategii SEO na prowadzonej w ramach działalności gospodarczej witrynie. Spokojnie. Na nie też znajdziemy szybką i satysfakcjonującą Ciebie odpowiedź. I chociaż pozycjonowanie organiczne ma wiele zalet, poniżej przedstawiamy te najważniejsze z Twojego punktu widzenia:

  • poprawa widoczności w wyszukiwarce Google
  • wzrost ruchu organicznego na stronie internetowej firmy
  • zwiększenie ruchu często przekłada się na zwiększone konwersję
  • długotrwale widoczne efekty profesjonalnych działań SEO
  • budowanie wizerunku godnego zaufania eksperta w branży
  • dotarcie do osób rzeczywiście zainteresowanych Twoją ofertą
  • poprawa ogólnego funkcjonowania oraz wyglądu portalu firmowego

Już teraz wiesz, że organiczne pozycjonowanie Twojej witryny przyniesie firmie wiele niezwykle korzystnych zmian. Ogromną zaletą wyboru właśnie naturalnego zdobywania szczytów rankingu Google jest szerokie działanie, jakie przyczynia się nie tylko do poprawy widoczności, ale także do zmiany postrzegania Twojej działalności przez Klienta oraz do unowocześnienia strony firmowej, która po działaniach profesjonalistów może stanowić sprawnie działające narzędzie sprzedaży. Wielu dotychczas obsłużonych przez agencję Afterweb partnerów biznesowych chwali sobie możliwość regularnego pozyskiwania setek nowych Klientów bezpośrednio z Google.

Jakie są zalety organicznego pozycjonowania stron

Popularne pułapki a organiczne pozycjonowanie stron. Sprawdź na co uważać!

Jesteś zdecydowany na organiczne pozycjonowanie stron? Musisz wiedzieć, że nie zawsze droga na szczyt wyszukiwarki Google będzie usłana różami. Wielu nierzetelnych ekspertów będzie chciało wykorzystać brak profesjonalnej wiedzy po Twojej stronie. Na szczęście masz nas i powiemy Ci, na co dokładnie uważać przed podpisaniem kontraktu na pozycjonowanie organiczne. Niczym ognia unikaj konkretnych obietnic. Nawet najbardziej renomowany specjalista ds. SEO nie jest w stanie przewidzieć zmian algorytmowych wyszukiwarki Google. To właśnie dlatego od nas nigdy nie usłyszysz zapewnienia, że prowadzony przez Ciebie portal znajdzie się na topowym miejscu na wybrane słowo kluczowe. Co więcej, organiczne pozycjonowanie potrafi trwać miesiącami. Jeśli zależy Ci na natychmiastowym efekcie, wybierz kampanie sponsorowane Google Ads. SEO nigdy nie będzie w stanie zapewnić zwiększonej widoczności już w pierwszych dniach realizacji. Nasze doświadczenie każe sądzić, że pierwsze satysfakcjonujące rezultaty naturalnego marketingu mogą pojawić się po kilku tygodniach od rozpoczęcia prac. Pod warunkiem, że będą one cechowały się wysokim poziomem. Pozyskiwanie najwyższej klasy odnośników w rozsądnych cenach stanowi dziś znak rozpoznawczy profesjonalnych ekspertów z wieloletnim doświadczeniem.

Źródła
  • https://developers.google.com/search/docs/fundamentals/seo-starter-guide?hl=pl
  • https://developers.google.com/search/docs/fundamentals/do-i-need-seo?hl=pl

Opinie użytkowników

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (1 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Afterweb - Wyższy standard SEO

Afterweb

SEM/SEO/PPC

Od przeszło 16 lat specjalizujemy się w optymalizacji i pozycjonowaniu oraz reklamie PPC w wyszukiwarkach. Nasze główne usługi to pozycjonowanie organiczne i obsługa kampanii reklamowych w Google Ads.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Naszych Klientów stawiamy
na pierwszym miejscu!

Skontaktuj się z nami

ul. Madalińskiego 109/3
50-443 Wrocław
Polska firma

Porozmawiajmy
więc o Twoich
potrzebach

Otrzymaj od nas bezpłatną wycenę w ciągu 24h
Skontaktuj się z nami za pomocą formularza
lub zadzwoń pod numer +48 79 848 33 33