Czym jest pozycjonowanie szerokie i tzw. „long tail” w SEO? Sprawdź, dlaczego warto już teraz rozszerzyć swoje frazy o te z długiego ogona

pozycjonowanie long tail seo na dlugi ogon

W branży SEO wszyscy znamy powiedzenie „nie ma Ciebie w sieci, to nie istniejesz”. W przypadku biznesu, jest ono w stu procentach prawdziwe. Wszystkie przedsiębiorstwa muszą, a przynajmniej powinny funkcjonować online. Posiadać chociaż swoją własną stronę internetową , na której znajdą się ważne dla klientów informacje, w tym oferowane produkty lub usługi. Żyjemy w zglobalizowanym świecie. Dzisiaj mieszkając w Polsce, bez wychodzenia z domu możemy się skontaktować z firmą z drugiego końca świata i właśnie poprzez sieć nawiązać współpracę. Niedocenianie potencjału tych możliwości przez właścicieli firm, jest ogromnym błędem.

Czy słyszeliście kiedykolwiek o pozycjonowaniu long tail, czyli innymi słowy o pozycjonowaniu na długi ogon? Jeśli nie, koniecznie zapoznajcie się z tym zagadnieniem. Jego znajomość pozwoli Wam lepiej reklamować swój biznes.

Odkryj szerokie pozycjonowanie, bez którego SEO nie byłoby takie samo

Dochodzimy do głównego punktu niniejszego wpisu, czyli do wyszukiwarki Google i jej rankingu oraz pozycjonowania stron w wynikach organicznych. Jeśli nie znamy adresu strony www, którą chcielibyśmy odwiedzić, możemy skorzystać z wyszukiwarki internetowej. Pozwala ona odnaleźć witrynę oferującą dokładnie to, czego szukamy, np. restaurację serwującą wyśmienite burgery. Nie jest to wcale trudne – wystarczy wpisać w Google frazę ” burgery Wrocław „, by w ułamku sekundy otrzymać listę restauracji, sprzedających burgery na terenie Wrocławia. O tym, jakie propozycje zostaną wyświetlone, decyduje algorytm wyszukiwarki. Przy pomocy pozycjonowania można przekonać go, że to nasza strona powinna ukazać się użytkownikom, wyszukującym burgerowni w swojej okolicy.

Tyle w ogólnym zarysie w kwestii pozycjonowania dla laików. Natomiast Ci z Was, którzy zetknęli się już z tym zagadnieniem i mają w tej dziedzinie jakieś doświadczenie, słyszeli także z pewnością zwrot: pozycjonowanie long tail. Na czym to polega? Okazuje się, że internauci, którzy chcą rozwiązać konkretny problem lub znaleźć dany produkt, wpisują w wyszukiwarkę długie i złożone frazy ze słowami kluczowymi. Właśnie te zdania noszą miano long tail, co z j. angielskiego dosłownie oznacza długi ogon. W przeciwieństwie do mało precyzyjnych, generycznych zapytań ( np. burgery Wrocław ), te są wyczerpujące i nastawione na znalezienie określonej odpowiedzi ( np. Burgery Wrocław Krzyki z dowozem, burgery wegańskie we Wrocławiu, burgery w centrum Wrocławia tanio ). Każdy internauta, a są ich miliardy, za każdym razem może sformułować zupełnie inny ogon. Pozycjonowanie na frazy long tail nie jest więc zadaniem prostym. Jak się za nie zabrać, żeby przyniosło wymierne efekty?

pozycjonowanie szerokie

Długi ogon a pozycjonowanie – czas docenić potencjał rozbudowanych fraz!

SEOwcy dwoją się i troją, opracowując coraz bardziej zaawansowane metody, pozwalające przeprowadzać skuteczne pozycjonowanie na długi ogon. By to zrobić, najważniejsze jest zoptymalizowanie contentu i treści w taki sposób, żeby wpisywane przez użytkowników zapytania pasowały do fraz z długiego ogona. Na podstawie przeprowadzonego audytu SEO dobiera się więc słowa kluczowe, złożone z trzech lub więcej wyrazów. Jeżeli internauta wpisze w okno wyszukiwarki zapytanie, które będzie choćby zbliżone do ustalonych fraz, otrzyma miarodajne wyniki. Słowem; wyświetli stronę pozycjonowaną na długi ogon SEO.

Już dawno udowodniono, że pozycjonowanie szerokie dzięki dużej ilości fraz może przyciągnąć większe ilości odwiedzających, niż są w stanie to zrobić pojedynczo pozycjonowane, generyczne słowa z dużą ilością wyszukań. Dzieje się tak, ponieważ 5 generycznych słów kluczowych może mieć po 1000 wyszukań każde, co daje ok. 5000 wyszukań miesięcznie. Fraz z tzw. długiego ogona może być znacznie więcej np. 150 i każde może mieć od 1-100 wyszukań, przez co łączna ilość wyszukań może być znacznie większa niż dla fraz generycznych.

Jak łatwo zauważyć, wyniki na długi ogon (long tail) są też bardziej dokładne pod względem zapytania. W związku z tym rośnie prawdopodobieństwo, że przy ich pomocy internauta znajdzie to, czego szukał i z potencjalnego klienta stanie się rzeczywistym nabywcą. Według badań i analiz, 70% wyszukań pochodzi z fraz long tail. Jest to ogromny potencjał. Dlaczego tak się dzieje? Użytkownicy internetu zawężają swoje pole poszukiwań do konkretnego produktu, często nawet określonej marki. W ten sposób, mówiąc przysłowiowo, chcą oddzielić ziarno od plew. Współczesny internauta oczekuje konkretów i wartościowych propozycji od Google. Chce dostać maksymalnie dopasowane wyniki wyszukiwań, które pozwolą mu zaoszczędzić czas na przeglądaniu dziesiątek stron. Pozycjonowanie szerokie daje taką możliwość i właśnie dlatego jest tak cenione.

pozycjonowanie long tail

Pozycjonowanie long tail daje szansę frazom o mniejszej konkurencyjności

To ważna informacja dla sklepów internetowych z szerokim asortymentem. Również tych, które nie są jeszcze rozpoznawalne na rynku i zajmują dalekie miejsca w organicznych wynikach wyszukiwania. Długi ogon daje im szansę ukazać się na górze – jeśli tylko użytkownik sieci wpisze w Google sprecyzowane zapytanie. Przykładowo, nowo otwarty sklep oferujący obuwie sportowe, ma bardzo dużą konkurencję. Osoby, które szukają takich produktów, jak: buty sportowe czy obuwie dla sportowców, nie dotrą na świeżo założoną witrynę. Zamiast tego trafią na popularne strony sklepów, które od lat dbają o marketing. Jednak ci wpisujący frazy typu long tail, mogą dostać od Google prezent w postaci wyniku z niszowej puli stron. Zapytania: zielone buty sportowe dla chłopca rozmiar 33 czy modne obuwie sportowe z zapięciem na kostce pomogą stronie ukazać się na górze. A stąd krótka droga do zachęcenia potencjalnego nabywcy, aby wszedł on na stronę sklepu i dokonał zakupu. Szerokie pozycjonowanie jest zatem rewelacyjnym sposobem na wyprzedzenie konkurencji. Nawet, jeśli ta ma silną pozycję i wielu stałych klientów.

Warto zapamiętać, że pozycjonowanie long tail wymaga pewnych przygotowań. Należy dobrze poznać branżę, do której należy interesujący nas produkt. Trzeba też zgłębić preferencje i potrzeby konsumentów. W tym celu można przeprowadzać ankiety on-line lub skorzystać z danych, wprowadzanych przez klientów na przykład w wewnętrznej wyszukiwarce na stronie. To pozwoli optymalnie dopracować frazy long tail i trafić do wybranego targetu. Oczywiście można też analizować poczynania konkurencji w internecie, sprawdzając, na jakie frazy są pozycjonowane ich strony. Na uwagę zasługuje również fakt, iż witryna pozycjonowana na frazy long tail ma bardzo niski wskaźnik odrzuceń. Jej pozycje w wyszukiwarce są bardziej stabilne, odporne na zmiany w algorytmie Google.

Reasumując, pozycjonowanie szerokie jest warte wdrożenia w każdej kampanii, skierowanej na długofalową promocję w internecie. Frazy złożone z wielu członów umożliwiają szybkie przedostanie się na szczyt i pozyskanie klientów, którzy w innych okolicznościach nie dowiedzieliby się o naszej ofercie. Ta strategia pozycjonowania najlepsze rezultaty zapewnia wtedy, gdy jest prowadzona równolegle z pozycjonowaniem na frazy prestiżowe, mocno konkurencyjne. Połączenie obu metod przekłada się na skuteczność, o której miało okazję przekonać się wielu przedsiębiorców. Ty również możesz dołączyć do ich grona. Jeśli chcesz sprawdzić, jak można poszerzyć listę fraz kluczowych o nowe słowa long tail, napisz do nas. Zaproponujemy koncepcję na szerokie pozycjonowanie Twojej strony internetowej.

Zapraszamy do kontaktu poprzez formularz lub telefonicznie +48 79 848 33 33.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (2 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
12 komentarzy
  • Piotr skomentował/a:

    Jeszcze do niedawna myślałem, że warto się pozycjonować tylko na te „trudne” frazy z dużą ilością wyszukań. Po tym jak rok temu odnalazłem długi ogon dla mojej branży mam 3x więcej ruchu niż z tych „trudnych” i kosztownych fraz. Warto to przemyśleć, bo czy ma znaczenie po jakiej frazie znalazł nas Klient?

  • Damian skomentował/a:

    Ponad 70% wpisywanych fraz to wyrażenia złożone z co najmniej 4 słów. 15% dziennie to nowe zapytania. Warto publikować rozbudowane treści, by trafiać w dłuższe zapytania.

  • Stanisław Skotnicki skomentował/a:

    Bardzo dobrze opisana wiedza.

  • Monika Kowalska skomentował/a:

    Z doświadczenia wiem, że „długi ogon” może przynieść rewelacyjne efekty. Lecz trzeba naprawdę dobrze poznać swojego potencjalnego klienta i przewidzieć wpisywane przez niego frazy.

  • Mikołaj skomentował/a:

    Zdecydowanie skupienie się na frazach z długim ogonem to najlepsza strategia na początek. Ruch z takich fraz bardzo dobrze konwertuję.

  • Zgred skomentował/a:

    a te burgery wrocław z dowozem to tak zpecjalnie?

  • Adam skomentował/a:

    Co lepsze dla nowego sklepu? SKupić się na long tail czy na trudniejszych frazach?

  • AFTERWEB skomentował/a:

    Zdecydowanie long tail zda lepiej egzamin na nowym sklepie, gdyż szybciej pojawią się wysokie pozycje i ruch sprzedażowy z Google. Trudne frazy warto pozycjonować od samego początku, ale na nowym sklepie trzeba mieć świadomość nawet 12 miesięcy pracy by pojawiły się pierwsze efekty.

  • Awist skomentował/a:

    Przekonałeś mnie do long tailów. Narazie pozycjonowałem tylko na 2 wyrazy. Wydawało mi się że nic innego nie ma sensu, ale spróbuję i zobaczę. Dzięki za zebranie części wiedzy.

  • Shou skomentował/a:

    A po jakim czasie widać efekt z longtaila?

  • AFTERWEB skomentował/a:

    „to zależy” 😉
    Jeśli domena była dobrze pozycjonowana, ma 10 letni staż i już zrobione generyczne frazy w top10 to efekt longtaila pojawi się w kilka tygodni, do miesiąca czasu od optymalizacji.

    Co innego nowa domena, bez wysokiego PageRank, wtedy na efekt longtaila można czekać miesiącami.
    Wszystko zależy od tego czy optymalizacja pod longtail jest wprowadzona na „mocną domenę” czy totalnie świeży serwis.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *