Jak poprawić pozycję w wyszukiwarce Google? Poradnik dla początkujących

Poprawienie pozycji w Google
31 lipca 2018

Jako przedsiębiorca prowadzący swoją działalność w internecie nie musisz absolutnie zdawać się na pomoc specjalistów w każdej nawet najdrobniejszej sprawie. Istnieje bowiem wiele rzeczy, które możesz zrobić samodzielnie, aby pomóc swojej witrynie w utrzymaniu dobrej pozycji w wynikach wyszukiwania Google.pl Poniżej prezentujemy kilka takich elementów, którymi możesz z powodzeniem zająć się bez żadnego przygotowania już dziś.

Myśl jak internauta, postaw się w roli Klienta

Aby stworzyć przyjazną użytkownikowi sieci witrynę lub sklep, powinieneś zacząć myśleć jak on. Poznaj oczekiwania swoich czytelników i Klientów wcielając się w jednego z nich. Odkryjesz z pewnością, że najlepiej kojarzą Ci się serwisy, które trzymają się zasad schludnej i przejrzystej formy oraz czytelnej treści. Warto też zwrócić uwagę na łatwość i intuicyjność nawigacji – ona także działa na naszą korzyść.

Postaraj się o oryginalne teksty, pamiętaj jednak o podstawowych zasadach SEO Copywriting-u

Unikalna treść pozostaje niekwestionowanym liderem pod względem wpływu na pozycjonowanie. Jeśli twój content nie został już odnaleziony w kilku innych miejscach sieci, możesz liczyć na łaskawe spojrzenie Google. Zadbasz o to między innymi decydując się na prowadzenie własnego branżowego bloga oraz skupiając się na takim przemodelowaniu treści strony, by stała się ona jedyna w swoim rodzaju – pamiętaj jednak, aby zostawić teksty wpływające na SEO sporządzone wcześniej przez copywritera. Dodatkową zaletą blogowania jest to, że to czynność, którą wykonujemy regularnie – dzięki cotygodniowym wpisom nasza www stanie się dużo bardziej atrakcyjna dla korporacji z Moutain View i być może podskoczy o kilka oczek w rezultatach wyszukiwania.

Osobiście zatroszcz się o linki na stronie głównej oraz o te z zewnątrz

Strona główna twojego serwisu to swoisty generator ruchu sieciowego, dlatego właśnie nie możesz zapominać o umieszczeniu na niej stosownych odsyłaczy do bardziej szczegółowych podstron. To na nich użytkownik znajdzie więcej informacji o twoim produkcie czy usłudze. Odpowiednio nasycona odsyłaczami strona główna jest bardzo ważna dla SEO, dlatego upewnij się, że wykorzystujesz jej potencjał w pełni.

Możesz też przy użyciu swojej siatki kontaktów, zachęcić kilku przyjaciół i znajomych, aby umieścili odnośniki do twojej strony na własnych witrynach, portalach, blogach lub w profilach na mediach społecznościowych. Jeśli dodatkowo ich www będą w jakiś sposób tematycznie związane z twoim serwisem, zyskasz dodatkowe punkty w rankingu wyszukiwarki, bo jej roboty lepiej ocenią wartość twojej domeny.

Oprócz powyższych metod istnieje jeszcze wiele innych rzeczy, które możesz zacząć robić na własną ręką, a którymi z reguły kompleksowo zajmują się wynajęte agencje SEO. Chociaż to specjaliści zabierają się za takie zagadnienia jak hierarchizacja budowy strony czy stworzenie jej mapy a także dbają o strukturę witryny i poprawne nazwy elementów graficznych, zawsze możesz dowiedzieć się na ten temat więcej i wesprzeć swoich fachowców w ich codziennych zabiegach.

1 komentarz
  • Adam says:

    Nikt tak naprawdę chyba nie jest w stanie powiedzieć, ile wpisów w miesiącu powinien zawierać blog (aktualności) i jaka ma być ich długość.
    Jedni twierdzą, że standardem jest długość tekstów na 3500 znaków w artykule, drudzy natomiast mówią o wpisach na 400-500 znaków. Jedno jest pewne, systematyczność rozbudowy contentu jest ważnym czynnikiem rozwoju witryny, a co za tym idzie jej atrakcyjności w oczach wyszukiwarki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *