Reklama Szkoły Jazdy – Jak reklamować szkołę jazdy w Internecie

Jak reklamować szkołę jazdy w Internecie

Dziennie setki samochodów oznaczonych literą L porusza się po ulicach miasta. Nie ma się czemu dziwić, w końcu każdy chce posiadać prawo jazdy, aby móc legalnie poruszać się jednym z najszybszych, a zarazem najwygodniejszych środków transportu, czyli samochodem! O tyle o ile w mniejszych miejscowość problem z wyborem szkoły jazdy nie istnieje (z reguły znajduje się tam jeden ośrodek szkoleniowy) tak w większych miastach takich jak Wrocław, Warszawa, Gdańsk itd. początkujący kierowca, a ściślej mówiąc uczeń stoi przed dużym dylematem. W takim razie na podstawie czego podejmowana jest decyzja? Tutaj widoczna jest moc jaką posiada marketing, a dokładniej mówiąc reklama szkoły jazdy. Zdziwiony? Wierz nam, że w dzisiejszych czasach każda branża, w tym także szkoleniowa potrzebuje zadbać o przekaz marketingowy trafiający do zainteresowanych Klientów. Wśród najpopularniejszych działań proponujemy Ci płatne reklamy Google Ads oraz pozycjonowanie stron internetowych. Sprawdź jak  dobrze prowadzona reklama nauki jazdy wpłynie na Twój biznes!

Reklama szkoły jazdy – poznaj najważniejsze korzyści

Wielu przedsiębiorców prowadzących szkoły jazdy wychodzi z założenia, że najważniejsze jest przede wszystkim doświadczenie instruktorów. Owszem to jest istotne, jednak w dzisiejszych czasach śmiało możemy powiedzieć, że jest na równi z marketingiem. Bez właściwego rozreklamowania świadczonych usług zainteresowani Klienci nie będą wiedzieć o Twoim istnieniu. Tworzona reklama szkoły jazdy powinna dążyć do spełnienia jednego z najważniejszych celi, a mianowicie zwiększenia rozpoznawalności. Dopiero potem można przystąpić do tworzenia ciekawszej oraz atrakcyjniejszej oferty od rynkowych rywali. Co więcej, musisz wiedzieć, że dobrze zaplanowany i prowadzony marketing pozwala znacznie dłużej utrzymać się na wysokiej pozycji, a tym samym zyskać spore grono stałych Klientów. Poza konkretnymi działaniami, które omówimy w dalszej części wpisu, pamiętaj także, że pozyskiwanie nowych kursantów zależne jest także od opinii. To właśnie po nich wiele z nich decyduje się na wybranie tej jednej, konkretnej szkoły. To jak, gotowy jesteś na budowanie swojej reklamy? Czas odpalić wszystkie auta i ruszyć z młodymi kierowcami na drogi!

Efektywna reklama nauki jazdy w Google Ads

Na wstępie zacznijmy od kampanii reklamowych Google Ads! Dlaczego to właśnie je jako pierwsze bierzemy pod lupę? Odpowiedź jest bardzo prosta! Płatne reklamy Google Ads są najszybszym sposobem na dotarcie do zainteresowanych kursantów. Utworzona reklama szkoły jazdy widoczna jest niemal natychmiast w wyszukiwarce. Aby tak się jednak stało konieczne jest przeprowadzenie analizy słów kluczowych, które wpisują użytkownicy. Dzięki temu Twoja reklama nauki jazdy będzie wyświetlała się w pierwszych wynikach wyszukiwań po wpisaniu konkretnej frazy. Dodatkowo sam możesz decydować o czasie wyświetlania kampanii, a także o skierowaniu jej na konkretne miejscowości, co w przypadku szkół jazdy jest bardzo opłacalnym ruchem. Przecież Twoi kursanci będą głównie z Twojego miasta i pobliskich małych miejscowości, dlatego to na nich najbardziej należy się skupić. Co najważniejsze, dzięki płatności tylko za kliknięcia łatwo ocenić czy stworzona reklama nauki jazdy jest efektywna.

Zalety

  • błyskawiczne pojawienie się reklamy w wyszukiwarce
  • reklamowanie usług w szczytowych pozycjach przeglądarki
  • płacenie tylko i wyłącznie za kliknięcia
  • dowolność w ustalenia konkretnego budżetu reklamowego
  • łatwy dostęp do danych statystycznych
  • zwiększenia zainteresowania Klientów
  • możliwość wyboru najlepiej dopasowanego typu kampanii
  • możliwość stworzenia kampanii lokalnej
  • dotarcie do dużego grona odbiorców

Wady

  • ustalona cena powinna uwzględniać działania konkurencji
  • doświadczenie w prowadzeniu i analizowaniu reklamy Google Ads

Pozycjonowanie stron jako reklama szkoły jazdy

Czas przejść do omówienia kolejnego działania marketingowego jakim jest pozycjonowanie stron internetowych. W odróżnieniu od płatnych kampanii reklamowych Google Ads, ta usługa przeznaczona jest dla nieco bardziej cierpliwych osób. Zupełnie nie jest zależna od Google Ads, jednak prowadzona w tym samym czasie może dać zadowalające rezultaty. Głównym założeniem pozycjonowania jest ustalenie odpowiedniej strategii SEO dla nauki jazdy oraz wzniesienie Twojego biznesu na wyżyny i to dosłownie! Zapewne wiesz, że przeglądarka Google ma mnóstwo stron, gdzie wyświetlane są wyniki wyszukiwań. A z której jedynie korzystasz? Oczywiście, ze z pierwszej! Tak samo robią Twoi potencjalni Klienci. Nikt nie przegląda 10 lub 20 strony. Dlatego właśnie warto skorzystać z pozycjonowania strony internetowej Twojego biznesu, a więc tak naprawdę Twojej wizytówki aby znaleźć się nie tylko w top 10 ale nawet w top 3! To narzędzie marketingowe, dzięki podjęciu konkretnych działań zgodnych z wymaganiami robota indeksującego Google sprawia, że Twoja reklama nauki jazdy jest lepiej widoczna wśród konkurentów. Pamiętaj, że na rynku szkoleniowym utrzymają się tylko najsilniejsi ale nic nie stoi na przeszkodzi, abyś to był właśnie Ty!

Zapamiętaj-->W dzisiejszych czasach marketing daje wszystkim przedsiębiorcom szereg możliwości pozwalających im osiągnąć sukces oraz zwiększyć odnoszone zyski. Dzięki wyświetlaniu się na konkretne frazy oraz maksymalnemu dopasowaniu strony zarówno do algorytmu Google jak i preferencji użytkowników strona zyskuje szansę na zajęcie wysokiej pozycji w przeglądarce, z czym również zwiększa się prawdopodobieństwo odwiedzin na stronie - Specjalista SEO Adam Adamczyk

Zalety

  • większy ruch organiczny na stronie internetowej
  • objęcie wysokiej pozycji w top 10 Google
  • zwiększenie atrakcyjności strony internetowej
  • wyświetlanie na konkretne słowa kluczowe
  • zwiększenie zasięgu wśród odbiorców
  • łatwość w osiągnięciu długofalowych efektów

Wady

  • konieczna znajomość wymagań jakościowych Google
  • dłuższy czas oczekiwania na efekty
  • wymagane jest zachowanie regularności w podejmowanych działań

 

Reklama szkoły jazdy – praktyczne wskazówki

Pozycjonowanie stron internetowych składa się z wielu działań jakie należy podjąć, aby osiągnąć wymarzony efekt. Konieczne jest to, aby wszystkie zmiany mające na celu ulepszenie strony internetowej były wprowadzane jednocześnie. Poniżej przedstawimy Ci jakie etapy można wyróżnić przy pozycjonowaniu strony internetowej szkoły jazdy.

Analiza konkurencji i dobór odpowiednich słów kluczowych

Podobnie jak w przypadku kampanii reklamowych Google Ads, wyodrębnienie najważniejszych fraz kluczowych, na jakie można pozycjonować stronę jest najważniejsze. Dzięki nim znacznie łatwiej poznać Klientów, a także określić ich potrzeby. Zyskasz większą pewność, że Twoja reklama nauki jazdy stanowi precyzyjną odpowiedź na intencje szerokiego grona użytkowników.

Przykładowe frazy dla szkoły jazdy:

Słowo kluczoweŚrednia miesięczna liczba wyszukań
ośrodek szkolenia kierowców18100
nauka jazdy12100
szkoła jazdy9900
kurs na prawo jazdy5400
kurs prawa jazdy5400
kurs prawo jazdy5400
szkoła nauki jazdy2900
kurs na prawo jazdy cena1600
szkoła prawa jazdy880
kurs kat c590
kurs kat a590
kurs na prawo jazdy kat a390
ile kosztuje kurs prawa jazdy390
kursy na motor320
kurs na przewóz osób320
kurs prawa jazdy zielona góra260
nauka jazdy motocyklem260
kurs kat b210
reklama szkoły jazdy10

Optymalizacja techniczna strony, czyli podstawa dla dobrze działającej strony szkoły jazdy

Aby wszystkie wdrożone działania przyniosły oczekiwane rezultaty nie można zapomnieć o kwestiach technicznych strony internetowej. Mają one wpływ na szybkość ładowania strony oraz jej płynność podczas przeglądania. Jeżeli nie zostaną zastosowane pewne ulepszenia może to zniechęcić użytkownika i skierować do konkurencji. Będąc przy optymalizacji technicznej warto również zadbać o responsywność strony internetowej, czyli jej dopasowanie do urządzeń mobilnych.

Pozycjonowanie lokalne – spraw, aby Twoja reklama nauki jazdy dotarła do lokalnych Klientów

Reklama szkoły jazdy realizowana przez pozycjonowanie strony również może zostać z łatwością skierowana na konkretną lokalizację, gdzie konkurencja jest dużo mniejsza. Oznacza to, że użytkownik po wpisaniu przykładowej frazy „kurs prawa jazdy wrocław” ma szansę zobaczyć Twoją stronę jaką pierwszą. Aby ułatwić zainteresowanym kursantom znalezienie o Twojej szkole jazdy najważniejszych informacji warto zadbać o utworzenie bezpłatnej wizytówki Google Moja Firma.

Reklama szkoły jazdy poprzez wizytówkę Google Moja Firma – poznaj zalety

Nie wiele osób prowadzących szkołę jazdy w danym mieście zdaje sobie sprawę z faktu, jak istotne jest pokazanie swojej działalności na Mapach Google. Twoja obecność tam ułatwia wszystkim zainteresowanym odbiorcom dokładne znalezienie Twojej lokalizacji. Zdecydowanie zwiększa to prawdopodobieństwo tego, że chcąc zapisać się na kurs, wybiorą Twoją szkołę, a nie konkurenta bardziej oddalonego od ich miejsca zamieszkania. Prowadząc biznes, doskonale wiesz jak dużą moc mają opinie. Twoi Klienci przed skorzystaniem usług sprawdzą, jak inne osoby oceniają Twój profesjonalizm. Bezpłatna wizytówka Google Moja Firma daje im do tego swobodny dostęp! Co najważniejsze, umieszczone tam najważniejsze dane kontaktowe sprawią, że potencjalni uczniowie nie muszą przeszukiwać Twojej strony internetowej w celu znalezienia numeru telefonu, ponieważ wszystko mają na wyciągnięcie ręki. Pamiętaj, że wizytówka wyświetlana jest w pierwszych wynikach wyszukiwania, co sprawia, że reklama szkoły jazdy, którą prowadzisz staje się o wiele lepiej widoczna!

Nie przesadzimy jeśli powiemy, że to właśnie pozyskiwanie wysoce jakościowych i wartościowych linków prowadzących do Twojej witryny pełni najistotniejszą rolę przy pozycjonowaniu. Ich główną funkcją jest skierowanie odbiorców portalów zewnętrznych na stronę internetową. Konieczne jest jednak to, aby linki pozyskiwane były ze sprawdzonych źródeł, tak aby algorytm Google nie uznał ich za spam i nie ograniczył ruchu organicznego.

Reklama szkoły jazdy w internecie

źródło: https://cdn.pixabay.com/photo/2016/12/22/13/35/analytics-1925495_960_720.png

Content marketing – to na nim bazuje chwytliwa reklama szkoły jazdy

Słowa kluczowe, które analizujemy na samym początku pozycjonowania znajdują swoje zastosowanie przy content marketingu. Polega on na tworzeniu wartościowych treści dostarczających użytkownikom ciekawych inspiracji. Reklama nauki jady poparta wpisami blogowymi np. na temat zmieniających się przepisów z zakresu kodeksu drogowego lub omawiającymi nowe wymagania egzaminatorów na prawie jazdy wpłynie na Twoją wiarygodność oraz profesjonalizm wśród przyszłych kursantów.

Social Media – najefektywniejsza forma na reklamę szkoły jazdy

Dla każdego biznesu obecność w mediach społecznościowych jest priorytetem. Z pewnością jest to jeden z najszybszych sposobów na nawiązanie kontaktu z dużą grupą odbiorczą. Choć teoretycznie social media nie mają wpływu na pozycję w Google to z praktycznego punktu widzenia powodują, że utworzona reklama szkoły jazdy wpływa na Twój silniejszy wizerunek na rynku, a przecież to Twój główny cel, prawda?

ikona email
Masz najwyższy wskaźnik zdawalności egzaminów? Reklama szkoły jazdy to potwierdzi! Zyskaj nowych kursantów!

Jeśli reklama szkoły jazdy to tylko z profesjonalną agencją AFTERWEB

Wieloletnia obecność w branży pokazała nam, że samodzielne działania marketingowe podejmowane przez przedsiębiorców w wielu przypadkach nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. Powód? Brak specjalistycznej wiedzy oraz dostępu do narzędzi marketingowych uniemożliwia właściwe określenie najlepszej strategii. W konsekwencji nie dość, że Twoja reklama nauki jazdy dalej jest mało widoczna, to dodatkowo tracisz pieniądze na działania nie przynoszące zysków. Czas powiedzieć stanowcze nie takim sytuacjom i powierzyć to zadaniem doświadczonym specjalistom od marketingu online! Nasze doświadczenie oraz znajomość odpowiednich technik sprawi, że utworzona reklama szkoły jazdy przyciągnie szerokie grono zainteresowanych, zwiększy zyski, a Ty staniesz się liderem wśród rynkowych rywali! W swoim zespole posiadamy zarówno profesjonalistów od Google Ads oraz SEO, co pozwoli Ci na swobodne korzystanie z dostępnych działań marketingowych w pełni dopasowanych do Twojego biznesu. To jak, chcesz wraz z nami zając szczyt wyszukiwarki Google?

Jak reklamować szkołę jazdy – podsumowanie

Zależność jest bardzo prosta – im szybciej podejmiesz profesjonalne kroki marketingowe, tym szybciej zyskasz zadowalającą liczbę nowych kursantów. Dobrze prowadzona strategia maksymalnie zwiększy Twoje roczne obroty, a co najważniejsze pozwoli Ci szybko rozwinąć swój biznes. Kampanie Google Ads oraz pozycjonowanie stron to proste sposoby na to, aby stworzona reklama szkoły jazdy wpłynęła na Twój silny wizerunek i wyróżniła Cię spośród obecnych konkurentów! Przekonaj się sam!

FAQ

Reklama szkoły jazdy – najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Źródła:

  1. https://pl.wikipedia.org/wiki/Optymalizacja_dla_wyszukiwarek_internetowych
  2. https://developers.google.com/search/docs/beginner/seo-starter-guide?hl=pl
  3. https://support.google.com/google-ads/
  4. https://moz.com/learn/seo/
  5. https://skillshop.withgoogle.com/
1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (1 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Afterweb - Wyższy standard SEO

AFTERWEB

SEM/SEO/PPC

Od przeszło 14 lat specjalizujemy się w optymalizacji i pozycjonowaniu oraz reklamie PPC w wyszukiwarkach. Nasze główne usługi to pozycjonowanie organiczne i obsługa kampanii reklamowych w Google Ads.

2 komentarze
  • Leszek skomentował/a:

    Jednak człowiek uczy się przez całe życie! Nigdy nie zastanawiałem się nad tym, dlaczego jedne strony wyświetlają się wyżej od innych.

  • Wojtek skomentował/a:

    Szkolenie nowych kierowców to moja pasja. W branży obecny jestem przez wiele lat i nigdy nie sądziłem, że będę musiał sięgnąć po działania marketingowe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *