Zmiany w algorytmie Google ukierunkowane na walkę ze spamem generowanym przez zhakowane strony

Na blogu Google, pod tym adresem Official Google Webmaster Central pojawił się post opisujący aktualizację algorytmu wyszukiwarki nakierowaną na walkę ze spamem w wynikach wyszukiwania generowanym przy pomocy stron, które padły atakiem hackerów. Google twierdzi, że użytkownicy jej wyszukiwarki mogą zaobserwować zmiany w wynikach wyszukiwania. Na niektóre zapytania mogą pojawiać się wyniki, które zostały zredukowane do mniej niż 10, co zostało zobrazowane przy pomocy grafiki:

zmiany w algorytmie google

Jak widać na zaprezentowanym przykładzie ilość wyników znacznie zmalała, Google dąży do tego by strony które zostały zhakowane i prezentują spamowy kontent nie pojawiały się w wynikach naturalnych. Według informacji przekazanej na blogu zmiana w algorytmie może mieć wpływać na przeszło 5% zapytań w zależności od kraju/języka wyszukiwarki.

Zhakowane witryny to dość duży problem dla wyszukiwarki dbającej o jakość swoich wyników. Coraz częściej dało się zauważyć strony, które w dokumentach PDF prezentowały niskiej jakości treść niezgodne z jej profilem. Były to serwisy, które padły ofiarą ataku. To własnie z tego powodu uruchomione zostało centrum pomocy dla zaatakowanych stron w Internecie, które ma pomóc Webmasterom w przywróceniu swoich witryn sprzed dnia ataku hackera.

Pojawienie się większej ilości spamu w wynikach wyszukiwania nie utrudnia nam skutecznego pozycjonowania witryn klientów, gdyż ich strony są dość dobrze zabezpieczone. Przestrzegamy jednak właścicieli wszystkich stron internetowych by zadbali o ich bezpieczeństwo. Google już wielokrotnie wyjaśniało, że zhakowana strona może otrzymać karę ręczną, która ma na celu ograniczenie widoczności spamu w ich wyszukiwarce.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (1 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Kamil Dudziak Właściciel / Specjalista SEO

Kamil Dudziak

Specjalista SEO

14 lat doświadczenia w optymalizacji i pozycjonowaniu stron na najtrudniejsze frazy w Polsce. Właściciel i manager firmy AFTERWEB. Stale nadzoruje proces pozycjonowania stron wszystkich Klientów firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *