Ceny pozycjonowania strony internetowej. Za co tak naprawdę płaci klient?

Ceny pozycjonowania strony Internetowej

Jeśli prowadzisz biznes internetowy i chcesz sprzedawać online, nie obejdziesz się bez SEO – takie są fakty. Żeby odnieść sukces, trzeba znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Czasem nawet to nie wystarczy: większość użytkowników klika w jeden z trzech pierwszych linków pomijając wszystko, co wyświetla się poza TOP3. Inwestycja w dobry marketing okazuje się nieunikniona. Jednak czy warto kupować kota w worku? Zanim podpiszesz umowę na usługi SEO dowiedz się, jakie są uczciwe ceny pozycjonowania stron w wyszukiwarce Google i co konkretnie obejmują działania, za które będziesz płacić. Ten wpis w pełni poświęcamy cenom usług SEO. Poznaj ceny poszczególnych prac i naucz się odróżniać uczciwe oferty od podejrzanych propozycji. 

Od czego zależą ceny pozycjonowania strony internetowej?

Czy wiesz, dlaczego widzisz ten post? To efekt licznych działań pozycjonerskich, dzięki którym nasz wpis wyprzedził wpisy konkurencji i wyświetlił Ci się w Google. Tak działa pozycjonowanie stron internetowych. Niezależnie od tego, czy prowadzisz małą lokalną firmę czy duże przedsiębiorstwo, żeby zaistnieć w sieci, musisz zawalczyć o uwagę konsumentów. Dlaczego Google, a nie np. Bing? Ponieważ ze wszystkich wyszukiwarek, to właśnie Google ma największy udział w rynku 2023. Reklama w wyszukiwarkowym gigancie ma ogromny potencjał, lecz żeby przyniosła zarobek, musi być przemyślana i wdrożona w odpowiedni sposób.

Dla większości przedsiębiorców, którzy zgłaszają się do nas z zapytaniem o pozycjonowanie strony internetowej, kwestią priorytetową jest cena usług. Stąd pomysł stworzenia wpisu, który rozwiewa wszelkie wątpliwości, związane z cenami usług SEO. Ile powinien wynieść budżet na pozycjonowanie? Jakie czynności są konieczne do przeprowadzenia, żeby inwestycja się zwróciła? Czy usługi dodatkowe powinny być płatne? Na te i inne pytania odpowiadamy poniżej.

Czynniki, wpływające na ceny pozycjonowania stron

Na cenę pozycjonowania w Google składa się wiele czynników. Warto zrozumieć, że wydatki na usługi SEO dla mikroprzedsiębiorstwa z niszowej branży i dla dużej firmy z liczną konkurencją będą się znacząco różnić. Agencje, oferujące uniwersalny cennik dla wszystkich klientów, już na starcie powinny wzbudzić czujność. Powód? Zakres działań, potrzebnych do wypozycjonowania danej strony. Część witryn można z powodzeniem promować na 10 lokalnych fraz kluczowych, inne będą wymagały promocji ogólnopolskiej o pięciokrotnie większym zasięgu.

Zapamiętaj → Ceny pozycjonowania strony internetowej dla firm z różnych branż nigdy nie będą takie same. Na cenę wpływają m.in. rodzaj działalności, zakres oferowanych usług, konkurencyjność, obszar działania, popyt rynkowy, obrana strategia, jakość i rozmiar witryny oraz cele, jakie chce osiągnąć jej właściciel.

Mając na uwadze powyższe nie sposób się dziwić, że trudno jest podać konkretne ceny pozycjonowania stron. Poglądowy cennik pozwala w pewnym stopniu zapoznać się z cenami, ale dopiero indywidualna wycena przyniesie jednoznaczną odpowiedź. Czas poznać czynniki, mające bezpośredni wpływ na ceny za pozycjonowanie w Google.

Co Wpływa na Ceny Pozycjonowania

  • Stopień konkurencji w branży. Im większa konkurencja w danej branży, tym trudniej osiągnąć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. To proste: pierwsze lokaty są już zajęte przez strony, które przez lata pracowały na stabilne miejsce w topie. Cena pozycjonowania strony internetowej kształtuje się inaczej, jeśli mamy do czynienia z trzema konkurentami, a inaczej, gdy mówimy o dziesiątkach firm. Do walki z wymagającym przeciwnikiem potrzeba większych zasobów, a co za tym idzie, większego budżetu na pozycjonowanie.
  • Słowa kluczowe. Wybór fraz kluczowych, na które chcemy wyświetlać się w wyszukiwarce, ma bardzo istotne znaczenie w kwestii takiej, jak cena pozycjonowania strony internetowej. Promocja na popularne i konkurencyjne słowa kluczowe wymaga większego nakładu pracy i zasobów, co wpływa na cenę. W zależności od pakietu, agencje proponują inny zakres fraz kluczowych. Warto być wyczulonym na oferty pozycjonowania na nielimitowaną ilość słów w niskiej cenie. Pamiętajmy, że cena usług SEO musi być adekwatna do ilości fraz, na które strona ma wyświetlać się w Google.
  • Lokalizacja. Ceny pozycjonowania stron firmowych uwzględniają zakres oferowanych usług. Promocja lokalna z reguły jest tańsza, niż pozycjonowanie ogólnopolskie lub zagraniczne. Gdy działalność ma być prowadzona w konkretnej lokalizacji (np. sklep stacjonarny lub lokal usługowy), można spodziewać się niższej ceny pozycjonowania w Google. Zakres geograficzny docelowego rynku ma więc duży wpływ na końcową wycenę usług.
  • Rozmiar strony i jej aktualny stan. Istnieją strony internetowe, które wymagają szerokiej optymalizacji oraz takie, które są już gotowe na promocję w wyszukiwarce. W związku z tym, ceny pozycjonowania stron będą wyższe dla niezoptymalizowanych witryn. Trzeba podkreślić, że wydatki na SEO zawsze rośną wprost proporcjonalnie do liczby podstron do pozycjonowania. Również potrzeba gruntownej optymalizacji wiąże się z wyższą ceną: przygotowując wycenę agencja uwzględni m.in. historię, wiek i autorytet domeny, jak też obecne na niej treści oraz jakość linków.
  • Cel i strategia. Ceny pozycjonowania stron są uwarunkowane celami, jakie klient chce osiągnąć. Agencja może obrać strategię na działania rozłożone w czasie (tańsze) lub przystąpić do wielopoziomowych działań, przynoszących szybsze efekty (droższe). Jeśli ruch na stronie ma gwałtownie wzrastać, a rezultaty pozycjonowania mają być odczuwalne w krótkim czasie, trzeba liczyć się z większymi wydatkami.
  • Zakres link buildingu. Budowa jakościowych linków zwrotnych jest jednym z ważniejszych elementów promocji w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Każdy link prowadzący do pozycjonowanej strony nadaje jej moc, za sprawą której strona w szybszym lub wolniejszym tempie pnie się ku pierwszym pozycjom. W procesie takim, jak pozycjonowanie strony internetowej ceny związane z kampanią link buildingową mogą być znaczące, szczególnie w wysoce konkurencyjnych branżach.

Od Czego Zależy Cena Pozycjonowania

Pozycjonowanie jako inwestycja, która się zwróci

Cena pozycjonowania w Google zależy od wielu czynników, w tym konkurencji w branży, rodzaju słów kluczowych, lokalizacji, rozmiaru strony i strategii. Warto zapamiętać, że ceny pozycjonowania można dostosować do indywidualnych potrzeb i budżetu. Aby to zrobić, należy ocenić, czego potrzebuje dana strona internetowa i jakie cele chcemy osiągnąć w określonym czasie.

Żeby zacząć zarabiać na sprzedaży online, trzeba zainwestować w pozycjonowanie. Często jest to niemała kwota. Abonament dla małych stron firmowych może zaczynać się od kilkuset złotych miesięcznie, jednak jeśli promocja ma przynieść szybkie i widoczne efekty, konieczne będzie zwiększenie budżetu nawet do 3-4 tysięcy złotych na miesiąc. Duże sklepy internetowe za pozycjonowanie zapłacą jeszcze więcej, średnio 4-8 tysięcy złotych miesięcznie. Kluczowy dla wyceny jest zakres prac: wiele zależy od tego, jakie zmiany trzeba wdrożyć, żeby zacząć działać. Ceny pozycjonowania stron nowych są dużo wyższe, niż w przypadku stron z ugruntowaną pozycją, budowaną przez kilka lat. O pozycji witryn w wyszukiwarce decyduje ponad 200 czynników rankingowych – ranking factors – dlatego najlepsza odpowiedź na pytanie, jaka będzie cena pozycjonowania w Google, to: zależy.

Pozycjonowanie strony internetowej radzimy traktować, jako opłacalną inwestycję. Oczywiście, zawsze istnieje możliwość podpisania umowy na pozycjonowanie w cenie ok. 500 zł. Pojawia się tylko pytanie, jak wiele da się zdziałać w danym budżecie? O ile niewielka firma z niszowej branży zdoła się wybić po kilku miesiącach pozycjonowania na 10 fraz, sklep w konkurencyjnej branży będzie potrzebował rozszerzonej promocji – tylko wówczas zyska szansę na pojawienie się w czołówce Google. Cena pozycjonowania strony poniekąd idzie w parze z czasem, po jakim pojawią się zadowalające efekty.

Kiedy mówimy o udanym pozycjonowaniu?

  • Strona pojawia się w pierwszych wynikach wyszukiwania na odpowiednie frazy kluczowe – takie, które wpisują w Google Twoi klienci,
  • Ruch na stronie ulega znacznemu zwiększeniu i przekłada się na sprzedaż produktów lub usług,
  • Firma / marka staje się rozpoznawalna na rynku i jest dobrze odbierana.

Nie ma gotowej instrukcji, która pokaże Ci, ile powinieneś zainwestować w promocję strony internetowej. Dla każdej firmy potrzebne będą inne działania, bijące na głowę pomysły, realizowane przez firmy konkurencyjne. W wyszukiwarce Google trwa nieustanny wyścig o pierwsze lokaty, a wszystko to jest bardzo dynamiczne. Zanim na Twojej stronie pojawi się cenny ruch, przygotuj się na sporo wydatków i co najmniej kilka miesięcy oczekiwania. Nie rezygnuj, gdy pierwsze miesiące nie przyniosą zwiększenia widoczności. Pozycjonowanie wymaga systematycznej pracy nad stroną. Pracy, która z miesiąca na miesiąc będzie generować bardziej odczuwalne zyski. Google pozwoli Ci zdobyć wielu klientów, ale nie stanie się to z dnia na dzień.

ikona email
Chcesz wiedzieć, ile zapłacisz za pozycjonowanie swojej strony?

Niska cena pozycjonowania w Google? Uważaj na chwyty marketingowe

Widoczność w wynikach wyszukiwania i wynikający z niej sukces online dla licznych przedsiębiorców są bezcenne. Rzeczywistość jednak zmusza do szukania oszczędności, gdzie tylko się da. Mimo, że nie tylko cena powinna decydować o wyborze usługi pozycjonowania, bardzo często to właśnie ona jest kluczowa dla klienta. Nie twierdzimy, że nie da się promować stron internetowych za niewielkie pieniądze. Pytanie tylko, ile takie pozycjonowanie będzie trwało i czy wielomiesięczny brak efektów nie zniechęci właściciela strony do rezygnacji z usługi.

Jak powinna być odpowiednia cena za Pozycjonowanie Strony w Google

Ograniczony budżet na promocję w internecie zamyka wiele istotnych dróg, które w procesie pozycjonowania stron powinny być wyborem numer 1. To chociażby pozyskiwanie zewnętrznych linków o dużej wartości, co wzmacnia witrynę docelową. Cena jednego linku z dobrej jakościowo strony związanej z branżą klienta to średnio 500 zł. Przy budżecie 1000 zł miesięcznie, sensowny linkbuilding dla firmy z konkurencyjnej branży nie ma więc racji bytu.

Kolejna kwestia to regularny monitoring pozycji i raportowanie prac, wykonanych w ramach pozycjonowania. Jedną z nieuczciwych praktyk agencji, którym można zlecić pozycjonowanie w Google już od 300 zł miesięcznie, jest brak raportowania działań. Klient nie ma wglądu do systematycznie przygotowywanych raportów i nie jest w stanie ocenić, czy pozycjonowanie działa. Firmy oferujące zastanawiająco niskie ceny pozycjonowania stron internetowych, mogą nie zapewniać klientowi odpowiedniego wsparcia i konsultacji, co jest istotne, szczególnie dla osób niezaznajomionych z branżą SEO. Takich przykładów jest więcej – a wniosek nasuwa się sam – na pozycjonowaniu nie można oszczędzać.

Agencja oferuje Ci tanie pozycjonowanie, a handlowiec obiecuje gruszki na wierzbie? Otrzymałeś nawet pismo potwierdzające rzetelność usług, a w umowie masz zapis o gwarantowanych pozycjach w 3 miesiące? Brzmi pięknie, ale nie ma związku z prawdą. Niska cena pozycjonowania w Google bardzo często jest chwytem marketingowym i sposobem na łatwe pozyskanie klienta. Mimo, że na papierze wygląda to ładnie, jest fizycznie niemożliwe do osiągnięcia. Chyba, że agencja zatrudnia magików, a przy biurkach zamiast SEOwców siedzą cudotwórcy. :))

Zaskakująco niskie ceny pozycjonowania strony mogą oznaczać, że dana agencja lub freelancer skupiają się wyłącznie na działaniach krótkoterminowych. Takie pozycjonowanie nie przynosi trwałych wyników, a często nawet narusza wytyczne Google, co może prowadzić do dotkliwych kar dla witryny. Okazyjne ceny pozycjonowania stron mogą przekładać się na poważne kłopoty dla witryny. Przyjrzyjmy się poniższym przykładom:

  • Agencja SEO proponuje podejrzanie niskie ceny pozycjonowania stron w Google. Swoje działania opiera na ilości, a nie jakości. W efekcie na stronę zostaje wdrożona optymalizacja treści niezgodna ze sztuką, a witryna otrzymuje szkodliwy profil linków. Strona zostaje ukarana poprzez nałożenie filtrów – przestaje ukazywać się w wynikach wyszukiwania. Cofnięcie kary wymaga wielu działań, w tym wyzbycia się złych linków i cofnięcia wszelkich zastosowanych praktyk Black Hat SEO. Wniosek: tanie pozycjonowanie przyniosło więcej szkody, niż pożytku. Klient 'przepalił’ budżet i znacząco osłabił swoją stronę. Odwrócenie szkodliwych działań będzie drogie oraz czasochłonne.
  • Freelancer podjął się pozycjonowania sklepu internetowego w bardzo konkurencyjnej cenie. Ze względu na niski budżet, nie jest w stanie uwzględnić indywidualnych potrzeb klienta ani charakterystyki jego branży. Niedostosowanie działań SEO do konkretnej witryny przynosi efekty, niezgodne z celami biznesowymi zleceniodawcy. Freelancer wywiązał się z umowy: zapewnił stronie widoczność w TOP10 na ustaloną ilość fraz. Problem w tym, że wypozycjonowane słowa kluczowe nie przyciągają klientów i w najmniejszym stopniu nie przyczyniają się do sprzedaży. Wniosek: niektórzy mogą próbować osiągnąć szybkie wyniki bez ukierunkowania strategii SEO na specyfikę branży klienta. Takie pozycjonowanie jest całkowicie bezużyteczne.

Warto być ostrożnym wobec niejasnych, tanich ofert na usługi SEO, ponieważ niska cena pozycjonowania stron internetowych może wiązać się z niewłaściwymi praktykami. Zamiast tego, bezpieczniej jest wybrać specjalistów, którzy oferują rozsądne ceny i zapewniają wysoką jakość usług: spersonalizowaną strategię, etyczne podejście oraz regularne monitorowanie i raportowanie działań.

pozycjonowanie w google cena

Co obejmuje cena pozycjonowania, a za co trzeba dopłacić?

Widząc atrakcyjne ceny pozycjonowania strony internetowej, klienci rezygnują z dokładnego zapoznania się z umową. To spory błąd: każdy zapis ma znaczenie, a jednym z ważniejszych paragrafów jest ten, poświęcony zakresowi prac. Najkorzystniejszym rozwiązaniem dla osoby, zlecającej pozycjonowanie swojej strony www, jest szczegółowy plan pracy na najbliższe trzy miesiące. Przygotowanie takiej strategii jest wiążące dla agencji i daje zleceniodawcy jasny pogląd, czego się spodziewać oraz czego wymagać.

Co się może stać, gdy klient nie sprawdzi, jakie działania on-site i off-site zostaną wykonane w ramach comiesięcznej zapłaty za pozycjonowanie strony?

  • Przykład 1. Może się okazać, że w cenie pozycjonowania nie zostanie uwzględniony link building – a za każdy pojedynczy link klient będzie musiał dodatkowo dopłacić. To zwiększy cenę usługi niemal dwukrotnie (jeśli nie więcej), a ponieważ pozycjonowanie idzie z linkowaniem w parze, wydatek na linki będzie nieodzowny. Nieświadome podpisanie umowy na SEO bez link buildingu i konieczność znacznego zwiększenia wstępnie ustalonego budżetu jest realnym scenariuszem, o takich przypadkach słyszymy bardzo często. Sprawa dodatkowo się skomplikuje, jeśli czas wypowiedzenia będzie obejmował 3 miesiące – oto, jak łatwo dać się złapać w kosztowną pułapkę.
  • Przykład 2. Dla strony firmowej salonu fryzjerskiego z Wrocławia, cena pozycjonowania w Google została ustalona na 899 zł miesięcznie. Klient podpisał umowę, jednak nie dopytał o usługi dodatkowo płatne. Jak się okazało, już na starcie konieczne będzie opłacenie audytu SEO, bez którego nie sposób rozpocząć pozycjonowania strony. Cena audytu SEO to w polskich agencjach nawet 5000 zł, płatne jednorazowo! Drugie tyle agencje potrafią policzyć za wdrożenie Google Analytics 4. Takich wydatków można uniknąć – w Afterweb zapewniamy audyt SEO oraz podłączenie i konfigurację Google Analytics 4 w cenie pozycjonowania. Prace te są uwzględnione w planie pracy.

Klient musi wiedzieć, za co płaci. Dlatego w Afterweb opracowujemy przejrzyste plany pracy z konkretnymi wartościami oraz raporty ze wszystkich wykonanych działań pozycjonerskich. Regularnie informujemy też Klientów o wdrażanych zmianach, konsultując każdą poważniejszą decyzję. Nie przewidujemy opłat dodatkowych: podana w umowie cena pozycjonowania jest ceną ostateczną.

Współpraca z Afterweb – zakres usług a cena pozycjonowania

Promujemy polskie biznesy od ponad dekady. Dokładamy wszelkich starań, by dostosowywać ofertę pod obecne wymagania i cele współczesnych przedsiębiorców. Oczywiście cena pozycjonowania strony internetowej wiąże się z szeregiem prac, jakie muszą wykonać specjaliści, by wznieść stronę Klienta wysoko ponad konkurencję. Co się z tym łączy, usługi zawarte w cenie za pozycjonowanie będą się od siebie różnić, w zależności od potrzeb strony. Część z nich wchodzi w stały zakres naszej oferty. Każdy Klient Afterweb może być pewien, że w ramach pozycjonowania jego strony, przeprowadzone zostaną następujące działania:

  • Analiza fraz kluczowych. Wybór odpowiednich słów kluczowych jest ogromnie ważny dla sukcesu pozycjonowania. Zanim przedstawimy Klientowi ostateczną listę fraz, przeprowadzamy analizę pozwalającą określić, które słowa kluczowe są najbardziej istotne i konkurencyjne dla jego branży.
  • Audyt strony internetowej. Specjaliści przeprowadzają szczegółowy audyt witryny, wymagającej pozycjonowania. Odbywa się to, aby zidentyfikować słabe punkty i obszary do poprawy. Audyt ułatwia zaplanowanie pracy na kilka miesięcy do przodu.
  • Optymalizacja treści. Istotnym elementem pozycjonowania witryny jest optymalizacja wszystkich treści, znajdujących się na stronie. Zazwyczaj obejmuje ona modyfikacje tekstów, dodawanie nowych artykułów czy też optymalizację meta-tagów, nagłówków i akapitów wzbogaconych o wybrane frazy kluczowe.
  • Budowa linków. Kampania link building polega na zdobywaniu jakościowych linków zwrotnych prowadzących do strony Klienta. To pomaga w budowaniu autorytetu witryny w oczach wyszukiwarek i jest niezbędne dla uzyskania efektów w postaci pierwszych pozycji w Google.
  • Monitorowanie i raportowanie. Nasi specjaliści stale śledzą postępy procesu pozycjonowania i regularnie dostarczają Klientom raporty z wynikami. Taki system pozwala na ocenę skuteczności działań, wykrycie ewentualnych nieprawidłowości, a także szybkie skorygowanie niektórych procesów, gdy tylko zachodzi taka potrzeba.
  • Optymalizacja techniczna. Poprawa wydajności strony, szybkości ładowania, responsywności na różnych urządzeniach i dostosowywanie witryny do wymagań wyszukiwarek – to część naszej pracy, związanej z optymalizacją techniczną. Ma ona na celu uczynić stronę bardziej zrozumiałą i intuicyjną dla użytkowników, a także ułatwić poruszanie się po niej robotów Google.
  • Analiza konkurencji. Śledzenie konkurencji z branży Klienta jest istotne, by trafnie dostosowywać strategię pozycjonowania i wyprzedzać rywali. W Afterweb zawsze trzymamy rękę na pulsie; zapoznanie z metodami konkurentów oraz bieżące sprawdzanie pozyskiwanych przez nich linków pozwala nam budować efektywne strategie marketingowe.
  • Wsparcie i konsultacje. Niezależnie od wybranego pakietu, w cenie pozycjonowania strony nasi Klienci mogą oczekiwać pełnego wsparcia i konsultacji. Dzięki temu mogą lepiej zrozumieć proces pozycjonowania i podejmować świadome decyzje. Przystępując do współpracy z Afterweb Klient zyskuje własnego opiekuna projektu, który będzie gotów odpowiedzieć na każde pytanie i rozwiać wszelkie wątpliwości.

 

Zobacz również: Jak skonstruowany jest cennik agencji marketingowej

Dlaczego agencje SEO mają tak bardzo zróżnicowane ceny pozycjonowania?

Ceny pozycjonowania strony internetowej w poszczególnych agencjach marketingowych mogą znacząco się różnić z kilku istotnych powodów. Przede wszystkim, każda agencja ma własne podejście do pozycjonowania, co oznacza, że oferuje różne strategie i poziomy usług. Kolejnym istotnym czynnikiem wpływającym na zróżnicowanie cen, jest stopień zaawansowania i specjalizacja agencji. Niektóre agencje SEO specjalizują się w konkretnej branży lub obszarze geograficznym, co może wpłynąć na ich zdolność do uzyskiwania lepszych wyników w tych obszarach, ale także na cenę oferowanych usług.

Agencje o renomie i długotrwałym doświadczeniu na rynku często świadczą usługi w wyższym zakresie cenowym, ze względu na swoją ekspercką wiedzę i efektywność. Nie jest to jednak reguła, która dotyczy każdej firmy. Co więcej, również rozmiar agencji może wpływać na ceny pozycjonowania stron. Duże firmy mogą dysponować znacznymi zasobami ludzkimi i technicznymi, co może pozwolić im na przeprowadzenie zaawansowanych kampanii oraz świadczenie bardziej kompleksowych usług. Jeszcze inny czynnik to lokalizacja agencji. Jeśli chodzi o pozycjonowanie stron Google cena w agencji SEO działającej w dużym mieście lub konkurencyjnym regionie zwykle będzie wyższa. Ponadto, duże znaczenie dla ostatecznej ceny usług pozycjonowania mają technologie i narzędzia, używane przez SEOwców. Dostęp do zaawansowanych narzędzi analitycznych, optymalizacyjnych i monitorujących może znacząco wpłynąć na efektywność kampanii marketingowej. Agencje inwestujące w najnowsze technologie mogą oferować wyższe ceny pozycjonowania strony internetowej.

Reasumując, cena pozycjonowania w Google realizowanego przez agencję SEO zależy od co najmniej kilku czynników, z dużym naciskiem na indywidualne potrzeby zleceniodawcy. Dlatego ważne jest, aby Klient omówił swoje cele i oczekiwania z agencją i dostosował zakres usług do budżetu, jakim dysponuje. Należy zaznaczyć, że cena pozycjonowania strony internetowej nie zawsze jest najlepszym wskaźnikiem jakości; wartość dostarczana przez agencję, a także jej zdolność do osiągnięcia konkretnych wyników powinny być równie ważne, jak sama cena usługi.

ikona email
Szukasz eksperta, który wyceni pozycjonowanie Twojej strony?

Jedna cena pozycjonowania w Google dla wszystkich?

Skuteczne pozycjonowanie strony w tej samej cenie dla wszystkich klientów jest niemożliwe do przeprowadzenia. Jak już wspomnieliśmy, SEO wycenia się indywidualnie: adekwatnie do branży, zasięgów firmy czy stopnia rozbudowania strony. Zawsze należy dokonać wstępnej analizy potrzeb klienta i ocenić, jaki typ pozycjonowania będzie optymalny w tym konkretnym przypadku. Ustalenie ceny pozycjonowania strony internetowej musi zostać poprzedzone rozmową o celach biznesowych. Nie obejdzie się też bez wstępnego audytu SEO i analizy konkurencji z branży. To przyniesie odpowiedź na pytanie, jakie prace trzeba wdrożyć, żeby wyprzedzić inne firmy na liście wyszukiwania Google. Różnice zapotrzebowania na pozycjonowanie innego typu wyraźnie widać na poniższych przykładach:

  • Opcja 1 – pozycjonowanie lokalne dla firmy, działającej stacjonarnie

Pozycjonowanie na frazy cechujące się niską konkurencyjnością można wycenić nawet na mniej, niż 500 zł płatne w modelu abonamentowym. Taki pakiet może przynieść zadowalające rezultaty małej lub średniej firmie, działającej stacjonarnie (wulkanizator, kwiaciarnia, gabinet masażu, studio fitness itp.). Tego rodzaju pozycjonowanie jest dość popularne wśród polskich przedsiębiorców. Jego cena nie jest wygórowana, a przy niewielkiej konkurencji może przynieść bardzo dobre rezultaty. Trzeba mieć na uwadze, że im większy budżet na lokalną promocję, tym większa intensywność działań ze strony agencji. Dotyczy to głównie wydatków na linkbuilding. Pozyskując dla strony 15 linków zewnętrznych co miesiąc osiągnie się szybsze efekty pozycjonowania, niż budując profil linków w tempie 5 linków miesięcznie. Gdy w grę wchodzi lokalne pozycjonowanie w Google cena może być stosunkowo niska. Warto jednak upewnić się, na jaką ilość fraz strona będzie promowana, co to będą za frazy i jakie działania link buildingowe przewiduje agencja.

Ile wynosi cena Pozycjonowania Strony lokalnego

  • Opcja 2 – pozycjonowanie ogólnopolskie dla firmy o dużym zasięgu

Ceny pozycjonowania strony internetowej rosną wprost proporcjonalnie do zasięgu promocji. Podczas, gdy w przypadku salonu kosmetycznego z Lubina wystarczy skupić się na pozyskaniu klientek z danego osiedla bądź dzielnicy, dla firmy działającej na całą Polskę trzeba zaplanować prace na szerszą skalę. Tu również ciężko jest podać jedną cenę, w ramach której uda się przeprowadzić pozycjonowanie strony na satysfakcjonującym poziomie. Z pewnością będzie drożej – pytanie tylko, o ile? Na to wpływ ma m.in. konkurencyjność fraz kluczowych oraz ich ilość. Dla firmy ze średnio konkurencyjnej branży, można zaproponować całkiem przystępne ceny pozycjonowania strony internetowej: w granicach 900-1000 zł. Promocja na frazy konkurencyjne będzie znacznie droższa: mowa o wydatkach rzędu 1500-3000 zł. Lecz im wyższa cena pozycjonowania w Google, tym bogatszy pakiet usług i krótszy czas oczekiwania na pierwsze efekty w postaci zwiększenia sprzedaży. Coś za coś!

Jakie są ceny pozycjonowania stron z agencją Afterweb?

Każda strona internetowa jest inna i ma unikalne potrzeby. Dlatego też nasze podejście do procesu pozycjonowania w wyszukiwarce Google jest kompleksowe i dostosowane do stanu konkretnej witryny. Cena pozycjonowania strony internetowej zależy od wielu czynników, a my bierzemy pod uwagę wszystko, co kluczowe dla witryny.

Wysyłając do nas zapytanie, właściciel strony otrzymuje bezpłatną i niezobowiązującą analizę witryny – w tym listę zidentyfikowanych obszarów, wymagających natychmiastowej poprawy. W oparciu o wyniki przeprowadzonej analizy tworzymy zarys spersonalizowanej strategii SEO, która uwzględnia unikalne cele i potrzeby danego biznesu. Już na etapie konsultacji informujemy potencjalnego Klienta, jaka będzie cena pozycjonowania strony internetowej, z którą się do nas zgłasza. Czasem proponujemy dwa pakiety, np. Start lub Optimum, punkt po punkcie przedstawiając zakres usług, oferowanych w ramach każdego z nich. Jeśli witryna wymaga optymalizacji technicznej, aktualizacji treści czy budowy linków, zleceniodawca może być pewien, że dostosujemy nasze działania tak, aby osiągnąć możliwie najlepsze rezultaty.

Cennik pozycjonowania stron internetowych w Afterweb jest przejrzysty i dostępny online dla każdego. Sprawdź, jakie pakiety oferujemy i skontaktuj się z nami w celu wyboru najkorzystniejszej oferty dla Ciebie. Zerknij niżej, żeby poznać nasze aktualne ceny pozycjonowania stron w Google.

Prezentowana oferta cenowa na pozycjonowanie stron internetowych nie jest przypadkowym wyliczeniem, ale przemyślaną i opartą na szczegółowych analizach inwestycją w rozwijanie biznesu online. Dajemy Klientom pewność, że płacą za wartość której oczekują oraz, że ich strona będzie stale się rozwijać i osiągać coraz lepsze wyniki w wynikach wyszukiwania.

Cennik pozycjonowania stron w modelu abonamentowym
PAKIETSTARTOPTIMUMPREMIUMUNLIMITED
Cena498 zł985 zł1498 zł2990 zł
Ilość pozycjonowanych fraz10 fraz20 fraz40 fraz*nielimitowane
Raport z realizacji pakieturaz na kwartałraz na kwartałraz na kwartałraz na kwartał
Czas trwania umowyczas nieokreślonyczas nieokreślonyczas nieokreślonyczas nieokreślony
Okres wypowiedzenia2 miesiące1 miesiąc1 miesiąc1 miesiąc

*wg możliwości finansowych i technicznych

FAQ

Najczęściej zadawane nam pytania

Źródła:

  • Enge Eric, Spencer Stephan, Jessie C. Stricchiola, SEO czyli sztuka optymalizacji witryn dla wyszukiwarek, Gliwice 2016.
  • https://www.websiterating.com/pl/research/google-search-engine-statistics/#google-search-engine-statistics
  • https://developers.google.com/search/docs/fundamentals/seo-starter-guide?hl=pl
  • https://backlinko.com/google-ranking-factors
1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (4 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Afterweb - Wyższy standard SEO

Afterweb

SEM/SEO/PPC

Od przeszło 14 lat specjalizujemy się w optymalizacji i pozycjonowaniu oraz reklamie PPC w wyszukiwarkach. Nasze główne usługi to pozycjonowanie organiczne i obsługa kampanii reklamowych w Google Ads.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *