Pozycjonowanie

Wycena SEO – jak skonstruowany jest cennik agencji marketingowej

Wycena SEO

Pozycjonowanie stron internetowych jest jedną z najskuteczniejszych form promocji firmy w Internecie. Ruch z darmowych wyników wyszukiwania stanowi jedno z najlepszych i najtańszych źródeł zdobywania Klientów. Fakt, że wyniki są darmowe nie oznacza, że jako przedsiębiorca nie będziesz ponosił żadnych kosztów za miejsce na samym szczycie wyszukiwarki Google. Niestety, nawet w świecie wirtualnym nie ma nic za darmo. Można jednak sporo oszczędzić, wybierając skuteczną agencję SEO, która dobierze indywidualny proces pozycjonowania dla Twojej firmy. Nieszablonowe podejście sprawia, że cena usługi zależy między innymi od ilości prac, jakie muszą włożyć specjaliści, by wynieść stronę internetową Klienta na szczyt wyników organicznych. Jeżeli chcesz poznać, co kryje za sobą pojęcie wyceny SEO, jesteś w dobrym miejscu.

Wycena pozycjonowania – różnice między ceną a realnym budżetem

Cennik pozycjonowania w pewnym sensie przypomina budowę domu. Wyobraź sobie, że masz przed sobą cenę, jak i budżet przeznaczony na działania związane z pracami. W takim samym budżecie jesteś w stanie zbudować większy lub mniejszy dom – wszystko zależy od ceny materiałów, ich jakości, a także kosztów obsługi. Z budowaniem swojej marki w Google jest praktycznie tak samo; mamy pewien skład materiałów, których wdrożenie potrzebne jest do wzmocnienia swojej pozycji w rankingu. Proces ten wymaga jednak przygotowań. Strategia, narzędzia do realizacji, tworzenie, obsługa…to wszystko składa się na koszta pozycjonowania. Pomyślisz „no dobrze, to teraz stawiam na tańsze materiały by zrobić więcej” – niestety, nie jest to takie proste, jak Ci się wydaje.

Dlaczego wycena SEO różni się w zależności od agencji marketingowej?

Porównywanie cen proponowanych przez dwie różne firmy, przy jednoczesnej niewiedzy dotyczącej zakresu działań w ramach tych samych kosztów, nie ma większego sensu. Agencje marketingowe mają swoje własne sposoby działania, które mają na celu zwiększyć widoczność Klientów w wynikach wyszukiwania – Twoim obowiązkiem jest dokładne prześledzenie oferty od A do Z. Tylko dzięki wiedzy, za co konkretnie płacisz w SEO, będziesz w stanie podjąć właściwy wybór odnośnie współpracy z agencją marketingową.

Ekspert, który wie wszystko, naprawdę nie wie nic. Wybierz mądrze – postaw na specjalistów SEO z Afterweb

Co składa się na cennik usług SEO?

Wycena pozycjonowania stron WWW zazwyczaj obejmuje wstępną analizę strony internetowej, branży, konkurencji oraz zakresu działań promocyjnych, jakich chce podjąć się przedsiębiorca. W przypadku prowadzonego przez Ciebie interesu w wysoko konkurencyjnej branży, cena usługi może wzrosnąć przez ilość działań, jakich będą musieli podjąć się specjaliści, byś miał szansę zaistnieć wyżej w wyszukiwarce. W ramach usługi pozycjonowania należy wykonać szereg działań na różnych płaszczyznach – zarówno wewnątrz strony, jak i poza nią. Postanowiliśmy zebrać najczęściej podejmowane kroki przez agencje, w działaniach związanych z poprawą widoczności Klienta.

Optymalizacja poprzedzona audytem SEO to konieczność

Pierwszym zadaniem, jakie powinno znajdować się na liście każdej agencji marketingowej, jest wykonanie audytu SEO pozycjonowanej strony internetowej. Otrzymany raport pozwoli specjalistom poznać informacje dotyczące kodu strony. W skład profesjonalnego audytu SEO wchodzą między innymi:

  • dane na temat treści strony;

  • uchybienia w kodzie;

  • jakość indeksowania;

  • poziom mobilności;

  • walory UX.

Czas przygotowania audytu może potrwać od kilku, do nawet kilkunastu godzin, w zależności od rozbudowania strony i ilości aspektów wymagających zweryfikowania. Koszta samego audytu wahają się w ramach kilkuset, do kilku tysięcy złotych – audyt powinien być nieodłączną częścią każdego pakietu SEO.

Podczas wertowania ofert agencji marketingowych, zwróć uwagę na różnicę między pojęciami analizy i audytu. W Afterweb każdy zainteresowany ofertą firmy może skorzystać z bezpłatnej analizy swojej strony internetowej. Polega ona na wstępnej ocenie witryny przez pozycjonera, a także określeniu zmian, jakie przydałoby się wprowadzić na stronę WWW

Czynności On-Site i ich wpływ na wycenę SEO

Optymalizacja strony internetowej należy do najważniejszych czynników wykonywanych w ramach procesu pozycjonowania. Opisując działania On-Site, mamy na myśli wszystkie aktywności podjęte wewnątrz kodu. Im większa ilość elementów, które wymagają profesjonalnego wdrożenia lub poprawy, tym wyższa będzie cena usługi. W ramach SEO, agencje marketingowe przeprowadzają działania takie jak:

  • optymalizacja treści – nasycenie odpowiednio dobranymi słowami kluczowymi, wprowadzenie hierarchii nagłówków, stworzenie opisów kategorii i produktów;

  • optymalizacja techniczna – adresu URL czytelnie dla użytkownika i wyszukiwarki, przyspieszone ładowanie strony oraz dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych;

  • zadbanie o elementy UX, mające ułatwić internautom poruszanie się po stronie internetowej (wysokiej jakości grafiki, czytelność tekstów, logiczne i przejrzyste menu)

Działania Off-Site w cenniku pozycjonowania stron

Nie tylko działania bezpośrednio na stronie internetowej mają znaczenie w procesie pozycjonowania. Równie istotne są działania Off-Site, niezauważalne dla potencjalnego Klienta na stronie internetowej, które jednak mają wpływ na jej pozycję w Google. Głównym działaniem tego rodzaju strategii jest umiejętny link building, będący procesem pozyskiwania linków z innych witryn do własnej strony WWW. Jak odróżnić wartościowe linki, będąc Klientem agencji marketingowej? Podpowiadamy.

  • Oferty dotyczące spamowania linkami powinny być przez Ciebie od razu odrzucane. Tego rodzaju działania mogą finalnie doprowadzić do tego, że Google uzna daną stronę za farmę linków, czyniąc pracę zupełnie nieefektywną. Prawidłowa wycena SEO powinna zawierać w sobie nie obietnicę ogromnej ilości, lecz gwarancję jakości linków publikowanych przez pozycjonerów.

  • Wartość linku wiąże się z miejscem jego podlinkowania. Jeżeli chcesz, by linki do Twojej strony znajdowały się na często uczęszczanych profilach blogowych lub znanych w całej Polsce portalach, musisz nastawić się na większe wydatki. Narzędziem pomocnym do sprawdzania i oceny jakości linków jest Ahrefs, dzięki któremu nie tylko jesteś w stanie zweryfikować domenę, lecz prześledzić link building konkurencji.

Chcąc lepiej orientować się w temacie, ile kosztuje pozycjonowanie stron, należy mieć świadomość o tym, jak wiele działań podejmują specjaliści z agencji SEO, by zadbać o to, by strona Klienta zajmowała TOP10, a nawet TOP3 w Google. Samych sposobów na pozyskiwanie linków jest bardzo wiele. Wśród nich znajdują się między innymi katalogi, wizytówki NAP, komentarze czy artykuły sponsorowane. W zależności od wybranego pakietu cenowego, koszty związane z pozycjonowaniem będą się od siebie różnić.

Rodzaj strony internetowej a wycena SEO – na co powinieneś zwrócić uwagę?

Google daje szansę zaistnieć każdemu przedsiębiorcy. Podobną zasadą kierują się profesjonalne agencje marketingowe, dostosowując swój cennik do potrzeb i możliwości finansowych danej firmy. Na przykładzie naszej firmy, możemy wskazać kilka najważniejszych aspektów, które wpłynęły na wygląd naszego cennika. Są nimi:

  • metoda pozycjonowania;

  • liczba fraz kluczowych;

  • konkurencyjność fraz i branży;

  • kondycja witryny firmowej.

Na podstawie informacji pozyskanych podczas wstępnej analizy strony WWW, jesteśmy w stanie określić zakres prac i zaproponować najkorzystniejszy wariant cenowy, adekwatny do potrzeb. Poniżej przedstawiamy cennik w modelu abonamentowym dla osób chcących rozpocząć współpracę z Afterweb.

Cennik pozycjonowania stron

Pakiet_Start
498
/ MIESIĘCZNIE
CZAS TRWANIA UMOWY NIEOKREŚLONY
OKRES WYPOWIEDZENIA 1 MIESIĄC
10 pozycjonowanych fraz
Kwartalny raport z realizacji projektu
Zamawiam
Pakiet_Optimum
985
/ MIESIĘCZNIE
CZAS TRWANIA UMOWY NIEOKREŚLONY
OKRES WYPOWIEDZENIA 1 MIESIĄC
20 pozycjonowanych fraz
Kwartalny raport z realizacji projektu
Zamawiam
Pakiet_Premium
1 498
/ MIESIĘCZNIE
CZAS TRWANIA UMOWY NIEOKREŚLONY
OKRES WYPOWIEDZENIA 1 MIESIĄC
40 pozycjonowanych fraz
Kwartalny raport z realizacji projektu
Zamawiam
Pakiet_Unlimited
2 990
/ MIESIĘCZNIE
CZAS TRWANIA UMOWY NIEOKREŚLONY
OKRES WYPOWIEDZENIA 1 MIESIĄC
Nielimitowana ilość pozycjonowanych fraz
Kwartalny raport z realizacji projektu
Zamawiam

Przykładowe ceny pozycjonowania ze względu na typ branży

Wycena SEO obejmuje kilka wariantów kosztów pozycjonowania, które spotykane są bardzo często. Prosimy traktować niżej podane aspekty jako wyłącznie przykłady – poniższe ceny mogą ulec zmianie w zależności od branży, konkurencyjności czy historii domeny. Przygotowując wycenę, kierujemy się konkretnym serwisem i właśnie z tego powodu należy mieć na uwadze fakt, że to, ile kosztuje pozycjonowanie stron, jest kwestią indywidualną.

Sprawdź: Darmowa wycena pozycjonowania

Pozycjonowanie lokalne na mało konkurencyjne frazy – cennik

Pozycjonowanie lokalne stanowi doskonałe wyjście dla przedsiębiorstw świadczących usługi stacjonarnie, np. prowadząc salon fryzjerski, warsztat samochodowy, hotel lub gabinet weterynaryjny. Wariant dotyczy też przedsiębiorców chcących promować się w okolicy swojej firmy, pozyskując potencjalnych Klientów z konkretnego miejsca. Przez swoją specyfikę i zwężone pole konkurentów, wycena SEO lokalnego mieści się w stosunkowo niskim przedziale kosztowym. Nasze widełki rozpoczynają się od niecałych 500 zł za usługę w pakiecie na start, jednak zdarzają się sytuacje, w których koszta są jeszcze niższe. Im większe miasto na które chce się pozycjonować swój biznes, tym większe koszta poniesie Klient – jednak wciąż będą one atrakcyjne.

Wycena SEO biznesu ze średnio konkurencyjnymi frazami

Strona internetowa, mająca być pozycjonowana na frazy średnio konkurencyjne, jest drugim przykładem często obieranej ścieżki. W pakiecie mieści się średnio od 20 fraz, zaś strona zyskuje optymalizację, dobór słów kluczowych oraz content marketing. W ofercie Afterweb cena pozycjonowania zaczyna się od 985 zł – jej wysokość wiąże się przede wszystkim ze zwiększoną ilością czasu, jaką stronie muszą poświęcić specjaliści. Z oferty najczęściej korzystają średnie firmy usługowe, działające w obrębie lokalnym.

Wycena pozycjonowania strony WWW na całą Polskę z konkurencyjnymi frazami

W związku ze wzrostem konkurencyjności fraz oraz ogólnopolskiej konkurencji, przed agencją stoi trudny orzech do zgryzienia. Większa ilość działań dyktuje wzrost cen, które oscylują w okolicach około 1500 złotych w górę. Pakiet szczególnie poleca się przedsiębiorcom, których strony internetowe wymagają znacznie większej rozbudowy niż u poprzedników (opartej między innymi o podział na liczne kategorie). Proces jakim jest pozycjonowanie stron jest bardzo czasochłonny, jednak w większości przypadków wysoce opłacalny.

Wycena SEO
źródłó: https://pl.freepik.com/darmowe-wektory/mali-biznesmeni-i-analitycy-przeksztalcaja-dane-w-pieniadze-monetyzacja-danych-monetyzacja-uslug-danych-sprzedaz-koncepcji-analizy-danych_11669227.htm

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Optymalizacja sklepu internetowego rządzi się swoimi prawami i indywidualnym zakresem prac. Procesy, jakie trzeba wdrożyć w promocję witryny w pewnych momentach przecinają się z SEO dla stron internetowych firm – dobór słów kluczowych, analiza struktury sklepu czy odpowiednie przygotowanie treści. Wycena SEO e-sklepu związana jest między innymi z wielkością przedsiębiorstwa i ilością produktów w ofercie. Zarówno małe sklepiki lokalne, jak i te większe sieci sprzedażowe mają szansę na pojawienie się w organicznych wynikach wyszukiwania. Ważne, byś jako właściciel obrał dogodną ścieżkę na szczyt – z dobrą agencją marketingową droga ta będzie znacznie prostsza, niż jakbyś miał podążać nią samemu.

Tanie pozycjonowanie? Podziękuj i zacznij szukać nowej agencji

W marketingu utarło się przekonanie, że słowo „tani” jest synonimem „tandetnego” – zwłaszcza w kwestii optymalizacji strony w wynikach wyszukiwania. Na rynku mamy do czynienia z wieloma samozwańczymi specjalistami, którzy oferują szybkie efekty w bardzo krótkim czasie. Postawmy sprawę jasno – pozycjonowanie stron to czasochłonny proces, który składa się z wielu etapów. Doprowadzenie witryny do TOP10 może okazać się Mount Everestem branży, nie myśląc nawet o TOP3. Algorytmy Google ulegają ciągłym zmianom i mimo że specjaliści SEO mają ich świadomość (a nawet potrafią określić stałe wytyczne, którymi warto się kierować podczas prac), to nie są im do końca znane. To, w jaki sposób Google ocenia pełną wartość wyszukiwarki jest strzeżoną tajemnicą. Nawet osoby pracujące dla giganta z Doliny Krzemowej nie mają takiej wiedzy. Obecnie nie ma możliwości, by któryś ze „specjalistów” od pozycjonowania posiadał całą tajemną wiedzę – gdyby tak było, być może tanie pozycjonowanie byłoby możliwe. Na chwilę obecną, jako Klient, musisz pamiętać o jednym: jeżeli ktoś obiecuje Ci upragniony efekt w odgórnie określonym czasie, uciekaj. Nie warto inwestować w coś, co przynosi efekty wyłącznie z pozoru.

Wycena SEO – podsumowanie

Wycena działań składających się na skuteczne pozycjonowanie stron uzależniona jest od co najmniej kilkunastu czynników i składa się z wielu zależnych od siebie elementów. Między innymi z tego powodu możesz usłyszeć od różnych agencji SEO inną stawkę. Jako Klient dobrze byś wiedział, co wchodzi w skład standardowej oferty na pozycjonowanie i dlaczego nie warto kierować się obietnicami złotych gór. W razie wątpliwości, nie bój się zadawać pytań opiekunowi SEO – w końcu chodzi tu o Twój biznes i jego powodzenie. Ostateczna wycena pozycjonowania powinna charakteryzować się transparentnością. Miej świadomość, za co płacisz. Wybierz ofertę, która da szansę Twojej stronie na zaistnienie w topce wyszukiwarki Google!

Najczęściej zadawane nam pytania
#1 Co zrobić, gdy nie stać mnie na SEO?
Obecnie istnieje wiele działań promocyjnych, mogących pomóc przedsiębiorcom zyskać większy rozgłos. Jeżeli na chwilę obecną nie dysponujesz budżetem adekwatnym do wszczęcia działań SEO, zastanów się nad skorzystaniem z Google Ads. Dzięki płatnym kampaniom w błyskawicznym tempie pojawisz się nad organicznymi wynikami wyszukiwań, tym samym zwiększając szanse na zyski. To właśnie szybkie efekty motywują wielu przedsiębiorców do rozpoczęcia kampanii w wyszukiwarce Google.
#2 Na jakiej podstawie przebiega wycena pozycjonowania?
Najlepszą metodą określenia wstępnych kosztów jest analiza strony internetowej. W Afterweb świadczymy tą usługę bezpłatnie, chcąc najpierw uświadomić Klienta o ilości ewentualnych prac, jakie należałoby wykonać względem witryny. Analiza strony WWW nic nie kosztuje i nie jest zobowiązująca – a może okazać się istotna.
#3 Dlaczego cennik pozycjonowania nie jest jednolity dla każdego przedsiębiorcy?
Agencje marketingowe, kierowane doświadczeniem i znajomością rynku, świadczą indywidualną pomoc przedsiębiorcom, którzy chcą pojawić się w organicznych wynikach wyszukiwania. Każdy przypadek w postaci strony czy sklepu jest różny i wymaga działań na miarę określonych w audycie potrzeb oraz konkurencyjności fraz, stąd nie istnieje konkretna odpowiedź na to, ile w dzisiejszych czasach kosztuje pozycjonowanie stron.

Opinie użytkowników

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (1 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Afterweb - Wyższy standard SEO

Afterweb

SEM/SEO/PPC

Od przeszło 16 lat specjalizujemy się w optymalizacji i pozycjonowaniu oraz reklamie PPC w wyszukiwarkach. Nasze główne usługi to pozycjonowanie organiczne i obsługa kampanii reklamowych w Google Ads.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Naszych Klientów stawiamy
na pierwszym miejscu!

Skontaktuj się z nami

ul. Madalińskiego 109/3
50-443 Wrocław
Polska firma

Porozmawiajmy
więc o Twoich
potrzebach

Otrzymaj od nas bezpłatną wycenę w ciągu 24h
Skontaktuj się z nami za pomocą formularza
lub zadzwoń pod numer +48 79 848 33 33