Inboud Marketing – jak zaplanować dobrą kampanię marketingu przychodzącego?

Inboud Marketing

Inbound Marketing czyli tzw. „marketing przychodzący”, to strategia marketingu polegająca na podejmowaniu odpowiednich działań, które umożliwią odbiorcom samodzielne odnalezienie nadawcy danego przekazu reklamowego. Dziś mało kto daje się skusić na zakup produktu, jeśli jest nieprzerwanie bombardowany jego wizerunkiem. Środek ciężkości w działaniach promocyjnych przesunął się znacznie w kierunku budowania więzi z potencjalnym klientem.

Istotą marketingu przychodzącego – inbound marketingu – jest nowe podejście do organizowania treści tak, by była ona na tyle atrakcyjna, że klient znajdzie ją sam w natłoku wielu innych, często konkurencyjnych przekazów. W tym celu inbound marketerzy wracają do content marketingu i opracowywania skutecznych treści. Dobrze napisane wpisy blogowe na stronie naszego serwisu i częste publikowanie w mediach społecznościowych pomogą nam osiągnąć naczelny cel, jaki stawia przed sobą marketing przychodzący – samodzielnego odnalezienia nadawanego przekazu reklamowego.

Jeśli już uda nam się na tyle poprawić wygląd strony, uatrakcyjnić treść wzbogacając ją o źródła interaktywne a ponadto zaczniemy budować na Facebooku lub Youtube ogromną rzeszę fanów, jesteśmy już bardzo blisko skutecznego pozyskiwania klientów poprzez marketing przychodzący.

Marketing przychodzący

Najważniejsze w naszych wysiłkach jest bowiem to, aby udało nam się zbudować wśród naszych potencjalnych klientów tzw. świadomość marki. To dzięki wypracowaniu własnego wizerunku na tle konkurencji zyskamy najwięcej. Spółka, którą ludzie rozpoznają i kojarzą jest sama w sobie gwarancją dobrej jakości i zyskuje na popularności.

O czym należy pamiętać zaczynając kampanię inbound marketingową?

Najważniejsze o czym trzeba wiedzieć rozpoczynając nasze wysiłki w tworzeniu doskonałych treści (które sprawią, że klienci zaczną się do nas zgłaszać z prośbą o ofertę) jest to, że nasz trud nie może zostać przerwany. Cała idea tego rodzaju działań opiera się na zachowaniu ciągłości – tego bowiem wymaga od nas klient, aktywności i autentyczności. Jeśli więc sądzisz, że zabawa w marketing przychodzący to pewien etap, po zakończeniu którego możesz usiąść i odcinać kupony od osiągniętego sukcesu, grubo się mylisz.

Jeżeli jesteś niewielką firmą bez dużego nakładu czasu i finansów z pewnością lepiej będzie, jeśli swoje wysiłki inboundowe ograniczysz do znalezienia agencji interaktywnej tworzącej dobre i przyciągające treści, które przy okazji doskonale spełniają wymogi SEM. Resztę działań, w tym kampanie w mediach społecznościowych powinieneś jednak traktować jako osobny wydatek, lub ewentualnie zająć się tym na własną rękę. Należy przy tym pamiętać, że kampanie AdWords i pozycjonowanie to najskuteczniejsze narzędzia inbound marketingu, pozwalają bowiem na efektywne przyciągnięcie potencjalnych klientów mocno zainteresowanych naszym produktem.

Jak skutecznie realizować inbound marketing? Dobrze poznaj swojego klienta!

Wielka efektywność, którą charakteryzuje się marketing przychodzący wynika z tego, że nie jest on nachalny – bo nie musi taki być. Zdobywamy zainteresowanie i zaufanie naturalnie wyselekcjonowanych klientów dzięki temu, że kierujemy do nich oferty, które ściśle odpowiadają ich potrzebom. Najpierw jednak musimy wiedzieć, jak do nich trafić i jak się z nim komunikować.

To jest jedno z najważniejszych zadań, w których potrzebujemy wsparcia profesjonalnej agencji SEM. Powodzenie wszelkich składających się na inbound marketing działań wymaga przede wszystkim nakreślenia właściwej strategii, a więc także dobrania odpowiednich słów kluczowych, na które pozycjonować będziemy naszą witrynę. Ustalenie, jakie intencje towarzyszą ich stosowaniu i w jakim stopniu będzie się to przekładać na konwersję, wymaga wielkiego doświadczenia. Nie inaczej jest przy obsłudze reklam Ads, zwłaszcza, że środowisko ich wyświetlania jest szczególnie dynamiczne.

inbound marketing co to

Marketing przychodzący wymaga tworzenia wysokiej jakości treści!

Jakkolwiek wyszukiwarka jest niezwykle istotnym ogniwem współczesnego marketingu, to pamiętajmy o tym, że to nie roboty Google ostatecznie zweryfikują jakość i przydatność naszych treści – zrobi to odbiorca! Jego z kolei nie interesuje to, ilu słów kluczowych użyliśmy – szuka on rozwiązań swoich konkretnych problemów. Inbound marketing będzie skuteczny, jeśli zdołamy zyskać jego zaufanie. Dlatego treści pełnią w nim bardzo istotną rolę – zarówno te, które pojawią się na naszej firmowej stronie i blogu jak i te zamieszczone gościnnie na innych serwisach. Zadbajmy o to, by nie były one podporządkowane wyłącznie bezpośredniemu celowi sprzedażowemu. Na tym etapie nie musimy przecież walczyć o zainteresowanie klienta – najważniejszą zaletą cechującą marketing przychodzący jest wszak właśnie to, że odpowiadamy na już istniejące. Skupmy się zatem na budowaniu więzi i pokażmy, że to my jesteśmy ekspertami, a efekty zobaczymy w wynikach sprzedaży. Nie wiesz jak się do tego zabrać? Dobrze trafiłeś. Zapraszamy do kontaktu!

Korzyści z dobrze poprowadzonej kampanii inboundowej jest wiele, sam zdecyduj i sprawdź wysyłając do nas zapytanie, jak bardzo się to opłaca.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (1 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Kamil Dudziak Właściciel / Specjalista SEO

Kamil Dudziak

Specjalista SEO

16 lat doświadczenia w optymalizacji i pozycjonowaniu stron na najtrudniejsze frazy w Polsce. Właściciel i manager firmy AFTERWEB. Stale nadzoruje proces pozycjonowania stron wszystkich Klientów firmy.

7 komentarzy
  • Robert skomentował/a:

    Inbound marketing pozwala na to by klient sam nas odnalazł. Nie jest odbierany jako reklama i to jest największy sukces tej formy promocji.

  • Zuzanna skomentował/a:

    Zgadzam się z Robertem, ale biorąc po uwagę wzrostu popularności tej komunikacji z czasem i inbound marketing zacznie być odbierany jako reklama a użytkownicy będą unikać jakiejkolwiek interakcji.

  • Kasia skomentował/a:

    Inbound marketing w 2018 roku będzie miał bardzo duże znaczenie dla marketerów

  • Filip skomentował/a:

    Zgadzam się z autorem. W dzisiejszych czasach nachalny marketing to szara i męcząca codzienność. Dziesiątki telefonów i setki maili chcących coś sprzedać. INBOUND na 100% zda egzamin gdyż tutaj klient wychodzi do nas z prośbą o ofertę!

  • Wiktoria Z. skomentował/a:

    Świetny wpis. Prowadzenie grzecznego i jednocześnie skutecznego marketingu to nie takie proste zadanie. Warto skorzystać w takim przypadku z usług specjalistów, żeby nie zagrać na swoją niekorzyść.

  • Radek skomentował/a:

    Bardzo ciekawa sprawa. Szczerze mówiąc nie wiele słyszałem na ten temat i fajnie było co nie co poczytać. Jest teraz na rynku tak wiele sposobów na reklamę, że czasem ciężko jest to wszystko ogarnąć. 🙂

  • Michalina skomentował/a:

    Bardzo fajny wpis, można sporo się dowiedzieć na ten temat. Z pewnością w najbliższym czasie będę chciała rozwinąć swoje działania marketingowe o ten sposób. Dotychczas stawiałam głównie na gadżety dla klientów np. długopisy z nadrukiem i szczerze mówiąc byłam bardzo zadowolona z efektów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *