Strategia SEO i pozycjonowania strony w strategii firmy

Strategia SEO i pozycjonowania

Każde poważne przedsiębiorstwo czy firma ma swoją strategię działania. Jest ona tworzona w celu wskazania odpowiednich działań do realizacji zamierzonego celu. Wśród strategii ogólnej mieści się także część dotycząca czynności marketingowych prowadzonych w Internecie. Jej najważniejszym elementem jest strategia SEO i pozycjonowania.

Czym jest strategia marketingowa firmy?

Strategia firmy to jej plan działań, których realizacja pozwoli na osiągnięcie założonych celów. Mogą one być różne: zdobycie nowych klientów czy rozszerzenie działalności na nowe rynki. Decyzje co do formy i kształtu strategii przyjmuje się w zależności od charakterystyki klienta docelowego. Zwykle jej kształtowanie obejmuje:

  • badania rynkowe przeprowadzane w kontekście zapotrzebowania na produkty czy usługi

  • analizę konkurencji

  • wybór formy dystrybucji

  • ustalenie działań promocyjnych i reklamowych.

Co składa się na strategię SEO i pozycjonowania?

Strategia pozycjonowania i strategia SEO to z pewnością najważniejsze elementy działań marketingowych realizowanych w Internecie. Obie przyczyniają się do zwiększenia ruchu na Twojej stronie internetowej, pozwolą Ci dotrzeć do nowych klientów i ich utrzymać. Dobrze przeprowadzone pozwolą Ci na zyskanie dla niej wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania w odpowiedzi na wybrane słowa kluczowe. Dzięki tym strategiom zostaniesz zauważony w sieci.

Najważniejsze elementy strategii SEO to przede wszystkim: analiza i dobór fraz kluczowych, optymalizacja strony internetowej, content marketing oraz tzw. link building.

Jak wygląda proces realizacji strategii pozycjonowania?

Można ją podzielić na kilka części:

  • określenie celu działalności

  • analizę działań konkurencji

  • określenie charakterystyki targetu

  • wybranie najbardziej odpowiednich fraz kluczowych

  • tworzenie odpowiednich treści i optymalizacja strony internetowej

  • kreatywny link building

  • content marketing
  • regularne raporty

Cel biznesowy kształtuje strategię pozycjonowania.

Ogólny cel SEO i pozycjonowania to zawsze jak najwyższe miejsce w wynikach wyszukiwania by sprowadzić konwersujący ruch na stronę. W zależności jednak od celu cząstkowego firma pozycjonująca może wybrać odpowiednią specyfikę działań, by proces był jak najbardziej skuteczny.

Gdy celem jest wzrost sprzedaży…

W tym przypadku główny nacisk kładzie się na słowa kluczowe. Powinny one być określane przez wybranie takich, których najczęściej będą używać internauci szukający usług czy produktów z Twojej oferty. Dzięki ich precyzyjnemu określeniu można wybrać te najbardziej odpowiednie dla profilu Twojej działalności – czyli te które będą konwertować w zapytanie lub sprzedaż.

Celem jest też kreowanie wizerunku.

SEO i pozycjonowanie przyczynia się również do kształtowania odpowiedniego wizerunku. Dzięki temu możesz nie tylko przyciągnąć dużą grupę klientów, ale również ich utrzymać. Zdobędziesz ich lojalność i regularne transakcje. Możesz również zadbać, by Twoi klienci otrzymywali wartościowe teksty i porady oraz traktowali Cię jako eksperta w swojej dziedzinie. Budowanie wizerunku w sieci to proces długotrwały. Aby nie zepsuć swojej reputacji, musisz cały czas dbać o rozwój i spójność w realizowaniu tego procesu.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (Brak ocen)
Loading...
Kamil Dudziak Właściciel / Specjalista SEO

Kamil Dudziak

Specjalista SEO

14 lat doświadczenia w optymalizacji i pozycjonowaniu stron na najtrudniejsze frazy w Polsce. Właściciel i manager firmy AFTERWEB. Stale nadzoruje proces pozycjonowania stron wszystkich Klientów firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *