SEO

Czym jest optymalizacja strony internetowej?

Optymalizacja SEO pod wyszukiwarkę

Prowadzenie serwisu internetowego to praca przy wielu aspektach. Należy zadbać o jakość i wartość treści, przejrzystość, logiczny układ i wygodę nawigacji. Strona powinna być również atrakcyjna graficznie. Aby jednak zaprezentować to światu, trzeba wszystko odpowiednio dopasować do wymogów przeglądarki, czyli zastosować jej optymalizację.

Na czym polega proces optymalizacji strony internetowej?

Optymalizacja polega na dostosowaniu zawartości witryny internetowej do jak najlepszej jej oceny przez roboty sieciowe. Obecnie najpopularniejszym narzędziem do optymalizacji treści oraz kodu strony wykorzystywany jest program do zarządzania treścią (CMS). Czasem sama optymalizacja treści przyczynia się do uzyskania wyższego miejsca w wynikach wyszukiwania, jeśli działamy w mało konkurencyjnej branży. Optymalizacja kodu strony może zostać przeprowadzona w kontekście:

  • szybkości wczytywania strony

  • pozycji wyświetlania się w wynikach wyszukiwania

  • zgodności ze standardami

Proces ten może być przeprowadzony, aby osiągnąć określony efekt:

  • osiągnięcie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania – np. poprzez wprowadzenie racjonalnej ilości słów kluczowych

  • dostosowanie strony do preferencji i przystępności dla użytkownika – wszelkie rozwiązania ułatwiające i przyspieszające nawigację po niej

  • przystosowanie strony do korzystania przez osoby niepełnosprawne – np. możliwość zmiany wielkości tekstu.

Czy przeprowadza się optymalizację grafiki?

Optymalizacja grafiki to również konieczny zabieg. Dzięki temu obrazy dostosowane są w taki sposób, by nie zakłócały szybkiego wczytywania strony internetowej. Odbywa się to poprzez redukcję wagi plików lub bezstratną kompresję zapisu grafiki na potrzeby sieci.

Jak zweryfikować optymalizacji strony?

W Internecie dostępne są narzędzia służące do sprawdzenia i diagnozy przeprowadzonej optymalizacji. Jednak ich wyniki będą czytelne dla profesjonalistów. Tak jak w przypadku zabiegów SEO, warto także i tę część im pozostawić. Agencje zajmujące się pozycjonowaniem będą wiedzieć, jak prawidłowo odczytać i zweryfikować te wyniki. Dzięki temu zaoszczędzisz czas i będziesz mógł szybciej przejść do dalszych etapów pozycjonowania SEO.

Na co powinieneś zwrócić uwagę przy optymalizacji strony internetowej?

Bardzo istotnym elementem jest zamieszczanie na stronie odpowiednich treści. Pamiętaj, by tworzyć je przede wszystkim jako wartość dla ludzi, nie robotów. Tworzyć, to znaczy nie kopiować. Roboty wyszukiwarki bardzo łatwo sprawdzą, czy treści są oryginalne. Teksty powinny być przystępnej długości, czyli ani za krótkie, ani za długie. Zbyt krótkie są sygnałem dla robotów, że ich wartość jest zapewne niska. Lepiej oceniają dłuższe treści. Równie istotne jest odpowiednie ich formatowanie. Dzięki temu zwiększysz czytelność tekstu, a Google zauważy prawidłowe nagłówki czy wyróżnione słowa kluczowe.

Zwróć uwagę na budowę adresu URL. Najlepsza konstrukcja, to taka, która będzie sugerować odbiorcy treści co dokładnie znajduje się na wskazanej stronie.

Pamiętaj, by nadawać odpowiednie tytuły tekstów. Musi zwięźle i konkretnie wskazywać temat treści. Powinien także zawierać słowo kluczowe. Taki krótki zabieg wpłynie bardzo pozytywnie na efekt pozycjonowanie SEO Twojej strony internetowej.

Jak widać optymalizacja strony internetowej wcale nie musi być taka trudna, trzeba po prostu zrozumieć podstawy działania wyszukiwarki i sposobu oceny strony przez użytkowników tak by dostosować stronę zarówno dla robotów wyszukiwarki jak i dla człowieka.

Opinie użytkowników

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (4 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Kamil Dudziak Właściciel / Specjalista SEO

Kamil Dudziak

Specjalista SEO

16 lat doświadczenia w optymalizacji i pozycjonowaniu stron na najtrudniejsze frazy w Polsce. Właściciel i manager firmy AFTERWEB. Stale nadzoruje proces pozycjonowania stron wszystkich Klientów firmy.

12 komentarzy

  1. Wtyczki do WordPress są pomocne początkującym użytkownikom , ale z doświadczenia możemy napisać im ich mniej tym lepiej. Każda wtyczka zaśmieca kod strony, dodatkowo stara się przemycić linki, nawet najpopularniejsza wtyczka SEO by Yoast tak robi. Tak, ta strona też używa tej wtyczki, ale nasz nowy projekt strony nie będzie miał już żadnej wtyczki.

  2. Tego typu powielane treści bardzo często podchodzą pod keywords stuffing: https://pl.wikipedia.org/wiki/Keyword_stuffing

    W przypadku Pana strony treść nie jest ukrywana np. w stopce, tylko umieszczona w widocznym miejscu u góry serwisu. Wszystko jest więc w granicach rozsądku i strona nie powinna mieć problemu z powodu powielenia tej treści na podstronach.

  3. Bardzo dobry artykuł. Warto podjąć optymalizację polegającą na przeprojektowaniu strony tak aby przykuć uwagę odwiedzającego. Podobno zachowanie użytkowników na stronach wyszukiwania będzie coraz silniejszym elementem rankingowym.

  4. Też używałem dużo wtyczek do wordpressam, ale doszedłem do momentu w którym strona wczytywała się zdecydowanie za długo. Napisanie całej strony od zera, bez pomocy wtyczek sprawia że ładuje się maks 2s.

  5. Najlepiej robić wszystko od zera, ale oczywiście można dojść w WordPressie do wartości w page insight: 100/100.

    Bez wtyczek jednak.

  6. Dobrze napisana strona na WordPress, autorski szablon i wtedy nie ma problemów z szybkością działania ;). W ostateczności jak pracujemy na czyimś kodzie i nie ma środków na integrację kodu wtyczek do szablonu to wtedy można użyć np. WP Fastest Cache.

    1. Idealnie napisane, a ja nawet sądzę, że tych wtyczek po prostu powinno być jak najmniej. Ja u siebie zostawiłam tylko te niezbędne i moja strona szybko się ładuje.
      Pozdrawiam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Naszych Klientów stawiamy
na pierwszym miejscu!

Skontaktuj się z nami

ul. Madalińskiego 109/3
50-443 Wrocław
Polska firma

Porozmawiajmy
więc o Twoich
potrzebach

Otrzymaj od nas bezpłatną wycenę w ciągu 24h
Skontaktuj się z nami za pomocą formularza
lub zadzwoń pod numer +48 79 848 33 33