Google Ads

Marketing usług – sprawdzone sposoby na promocję online

Czym jest marketing w usługach

Sektor usług stale ewoluuje, ciesząc się ogromnym zainteresowaniem wśród wielu konsumentów, którzy chcą zainwestować w między innymi przeżycia, wrażenia oraz emocje. Pozostaje jednak pytanie: jak w czasach rosnącej konkurencji przeprowadzić skuteczny marketing usług? Spieszymy z pomocą. Aby wyróżnić się w swojej branży, konieczna jest odpowiednia strategia marketingowa usługi – odpowiednio zaplanowana i wdrożona jest w stanie zdziałać naprawdę wiele! Prawidłowo przeprowadzony marketing usługi powinien skupić się przede wszystkim na docelowej grupie odbiorców. Dowiedz się, jak zbudować z nimi długofalową relację, która przyniesie Ci pożądany zysk!

Co powinien obejmować marketing internetowy usługi?

Marketing w handlu i usługach składa się z kilku nienaruszalnych elementów, które opisuje koncepcja 7P. Zgodnie z jej definicją, każda strategia marketingowa usługi powinna składać się z siedmiu filarów, do których należą:

  • Produkt (product). W tym przypadku „produktem” jest usługa, jaką masz do zaoferowania. Według założeń skutecznego marketingu, powinna ona stanowić odpowiedź na potrzeby określonej grupy docelowej, gwarantując przy tym zadowolenie. Jako osoba, która wychodzi z ofertą do grona potencjalnych konsumentów, musisz umieć określić, co takiego wyróżnia Twoją usługę na tle tych, które oferuje konkurencja.

  • Cena (price). Zarówno zbyt wysoka, jak i niska wycena swojej usługi nie sprawi, że osiągniesz określony zysk. Marketing w usługach wymaga uwzględnienia wrażliwości klienta na cenę – jej finalny kształt oraz opłacalność samej oferty (zarówno dla Ciebie, jak i potencjalnych klientów).

  • Miejsce (place). Świadczenie usług na miejscu wiąże się z odpowiednim przygotowaniem całego lokalu. Musisz zadbać o sprzęt, a także elementy wizualne. Tymczasem marketing internetowy usługi przez stronę internetową powinien opierać się o znakomitą optymalizację witryny, a także spełniać założenia UX oraz UI.

  • Ludzie (people). Jakość usługi nierzadko determinuje doświadczenie osoby, która ją oferuje. Podziel się z klientami swoim doświadczeniem, publikując na stronie informacje o wykształceniu, certyfikatach, a także dotychczasowych realizacjach. Pracujesz w zespole? Przedstaw wszystkich jego członków!

  • Promocja (promotion). Strategia marketingowa usługi powinna opierać się o sprawdzone sposoby na reklamę w sieci. W przypadku marketingu usług, świetnie sprawdzą się SEO oraz kampanie Google Ads.

  • Proces (process). Zakup usługi powinien być dla klienta bezproblemowy. W tym celu usprawnij swoją stronę, eliminując potencjalne problemy i dostosowując sam proces zakupowy do indywidualnych wymagań konsumenta.

  • Dowody materialne (physical evidence). Pamiętaj, że wszystkie elementy marketingu usług powinny składać się w jedną całość, świadcząc o jakości oraz profesjonalizmie, pozytywnie wpływając na wizerunek firmy w oczach klientów. Zadbaj o content, wygląd witryny, a także dobry kontakt z klientami – na przykład poprzez e-mail marketing.

Opinie użytkowników

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (1 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Afterweb - Wyższy standard SEO

Afterweb

SEM/SEO/PPC

Od przeszło 16 lat specjalizujemy się w optymalizacji i pozycjonowaniu oraz reklamie PPC w wyszukiwarkach. Nasze główne usługi to pozycjonowanie organiczne i obsługa kampanii reklamowych w Google Ads.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Naszych Klientów stawiamy
na pierwszym miejscu!

Skontaktuj się z nami

ul. Madalińskiego 109/3
50-443 Wrocław
Polska firma

Porozmawiajmy
więc o Twoich
potrzebach

Otrzymaj od nas bezpłatną wycenę w ciągu 24h
Skontaktuj się z nami za pomocą formularza
lub zadzwoń pod numer +48 79 848 33 33