Google Ads

Reklama Adwokata: zmiany przepisów i zniesienie zakazów

Reklama adwokata

Jeszcze nie tak dawno temu marketing kancelarii prawnych w internecie był dziedziną na mocnym cenzurowanym. Oczywiście, promowanie tego typu usług w sieci było możliwe, natomiast zostały one dość mocno ograniczone szeregiem najróżniejszych regulacji. Zdecydowana większość z nich wynikała z wewnętrznych regulaminów platform, takich jak Google. Dzisiaj reklama adwokata już nie będzie aż tak skomplikowanym procesem. Ilość zakazów wyraźnie się zmniejszyła. I chociaż nadal nie jest to sytuacja identyczna, jak w przypadku chociażby branży odzieżowej, szeroko rozumiana branża prawnicza może odetchnąć z ulgą. Zapraszamy do przeczytania tekstu po więcej szczegółów.

Reklama adwokata kiedyś i dziś – co zmieniła ustawa z 2023 roku?

Przepisy odnośnie działań promocyjnych dla branży prawniczej zostały zmodyfikowane już w maju 2023 roku. Od tego czasu zauważamy wyraźny wzrost usługi. Możemy więc zaryzykować tu stwierdzeniem, że profesjonalna reklama adwokata była wcześniej mocno zamrożonym sektorem. Wiążący w przypadku tych zmian okazuje się być dobrze znany każdemu specjaliście Zbiór Zasad Etyki Adwokackiej i Godności Zawodu. Na mocy nowej uchwały, adwokaci mogą promować swoje usługi w sposób aktywny, o ile ich działania nie naruszają godności zawodu, nie ujawniają tajemnicy adwokackiej, a także nie wykazują znamion nierzetelności, natarczywości bądź nieuczciwości. Oznacza to, że:

  • adwokaci mogą posługiwać się komunikatami, które stanowią bezpośrednią promocję usług lub wizerunku, z jednoczesnym zachowaniem zasad godności zawodu i etyki;
  • wszystkie formy promocji powinny być jednoznacznie oznaczone jako materiał pochodzący od danego adwokata, tym samym umożliwiając jego identyfikację;
  • możliwe jest informowanie o stawkach wynagrodzenia i metodach ich obliczania, zachowując przy tym jednoznaczność oraz transparentność.

Jednocześnie adwokaci ponoszą pełną odpowiedzialność za informacje handlowe, jakie wydawane są w ich imieniu – w przypadku niezgodności z zasadami etyki, mają obowiązek dokonać stosownej korekty. Marketing kancelarii prawnej nie może zawierać chociażby naruszenia godności innych osób, naruszenia zasady koleżeństwa i lojalności czy naruszenia tajemnicy zawodowej. Dodatkowo reklama kancelarii prawnej nie może wprowadzać użytkowników w błąd, prezentować treści ocennych czy odwoływać się do uczuć oraz emocji. Jak więc widać, zmodyfikowanie przepisów nie oznacza, że marketing Adwokata dostał wolną rękę w zakresie promocji. Dla doświadczonych specjalistów nie będzie jednak problemem stworzyć skuteczną i opłacalną kampanię dla tego typu branży!

Jaka dokładnie reklama adwokata będzie najlepszym wyborem?

Z własnego doświadczenia, agencja Afterweb może zarekomendować promocję w wyszukiwarce Google. Zarówno organiczny, jak i płatny kanał zyskał na zamianie przepisów z maja 2023 roku. Pozycjonowanie kancelarii oraz kampanie Google Ads wydają się być najbardziej opłacalnym oraz najkorzystniejszym rozwiązaniem. Tym bardziej, że reklama kancelarii radcy prawnego powinna być maksymalnie skuteczna. Chodzi w niej przecież o to, żeby regularnie pozyskiwać Klientów. Zależy Ci na długotrwałym budowaniu pozycji na obsługiwanych przez Ciebie rynkach? Możemy polecić pozycjonowanie stron kancelarii wraz z próbą dotarcia na szczyt organicznego rankingu Google. Potrzebujesz natychmiastowych efektów w postaci widoczności w tych wynikach? Dużo lepiej w takim przypadku sprawdzi się marketing dla kancelarii prawnej w formie sponsorowanych komunikatów z płatnością za pojedyncze kliknięcia. Poznaj je lepiej.

Pozycjonowanie kancelarii w Google – daj się zauważyć!

Posiadanie responsywnej i profesjonalnej witryny internetowej stanowi dziś filar efektywnego pozycjonowania – reklamy w organicznych wynikach wyszukiwarki. Jednak aby reklama kancelarii prawnej była naprawdę udana, niezbędne jest wszczęcie działań w obrębie SEO, analityki, link buildingu oraz content marketingu. Między innymi to właśnie te czynniki składają się na sukces tych stron WWW, które wyświetlają się wysoko w rankingu wyszukiwarki. Pozycjonowanie kancelarii prawnej nie należy do najprostszych zadań – zwłaszcza po zniesieniu zakazu reklamowania się, konkurencja w internecie znacząco wzrosła. Jakie przeszkody możesz napotkać podczas wspinania się na szczyt rankingu wyszukiwarki? Oto one.

Lokalna reklama adwokata – optymalizacja strony internetowej kancelarii pod konkretne frazy

Branża prawnicza najczęściej kojarzy się z działaniami na poziomie lokalnym. Fakt ten jest niezwykle istotny także w kwestii reklamy internetowej – odpowiedzią na potrzeby wielu adwokatów może okazać się pozycjonowanie lokalne. W Afterweb zajmujemy się wdrażaniem strategii koncentrującej się na umiejętnym wykorzystaniu fraz kluczowych, jakie wiążą się z danym regionem bądź miastem w jakim działa dana kancelaria; użycie ich ma na celu przyczynić się do zwiększenia widoczności kancelarii w lokalnych wynikach wyszukiwania. Efekt? Większa ilość zapytań od potencjalnych klientów, realnie zainteresowanych skorzystaniem z usług prawnych.

Decydując się na pozycjonowanie lokalne kancelarii, warto zadbać o kwestię jaką jest Google Moja Firma – odpowiednio skonstruowana wizytówka może znacznie pomóc Ci w uzyskaniu oczekiwanej widoczności w sieci. To istotne narzędzie do budowania fachowego wizerunku kancelarii jest jednocześnie sposobem na zaistnienie w lokalnych źródłach. Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma to szansa na zwiększenie zasięgów; ma olbrzymie znaczenie z punktu widzenia lokalnego biznesu, przekładając się na wzrost zainteresowania ze strony użytkowników. W Afterweb jesteśmy w stanie zadbać o to, by Twoja wizytówka była dobrze zoptymalizowana, a co za tym idzie przyciągała wielu klientów. Zamiast kierować się metodą prób i błędów, postaw na konkretne działania – wybierz współpracę ze specjalistami.

Sprawdź: Jakie korzyści może przynieść pozycjonowanie regionalne

Marketing dla kancelarii prawnej – strategia małych kroków

Rynek ulega zmianom, podobnie jak oczekiwania klientów, do których kancelarie prawne muszą się dostosowywać, by osiągnąć wymarzony sukces. To sprawia, że reklama adwokata jest wymagająca oraz czasochłonna. Dla specjalistów nie stanowi to jednak problemu. Zawsze powtarzamy naszym Klientom, by nie nastawiali się na natychmiastowe efekty oraz błyskawiczne wzrosty – pozycjonowanie stron to proces, do którego dąży się nawet miesiącami. Branża prawnicza charakteryzuje się wysokim poziomem konkurencji, stąd marketing kancelarii prawnej wymaga zaplanowanej strategii małych kroków, w której to poszczególne działania (m.in. optymalizacja techniczna, content marketing, link building) po czasie przełożą się na realny efekt, jakim w przypadku pozycjonowania jest wysoka pozycja w organicznych wynikach wyszukiwarki.

Zobacz: Na czym polega skuteczne pozycjonowanie stron w Google okiem agencji Afterweb

Pozycjonowanie kancelarii – zadbamy o treści, jakie publikujesz na swojej stronie

Strategia pozycjonowania dla kancelarii prawnej powinna uwzględniać nie tylko zaawansowane techniki SEO, takie jak optymalizacja strony czy budowa profilu linków – równie ważne jest regularne dostarczanie treści. Nie należy zapominać, że treści wstawiane na stronę WWW mają być przede wszystkim kierowane do ludzi; nadprodukcja artykułów nienaturalnie wypełnionych frazami kluczowymi może zaszkodzić. Dlatego tak ważne jest, by zadbać o kontekst, dążąc do uzyskania najbardziej naturalnego efektu. W tym celu powinno się wybrać słowa oraz frazy pasujące do tematu artykułu, następnie umieszczając je w treściach w taki sposób, by całość brzmiała zrozumiale dla użytkownika, a przy tym była wartościowa pod kątem SEO.

To, gdzie umieszcza się słowa kluczowe w tekście ma olbrzymie znaczenie. Warto, by były one zawierane zarówno w tytule, nagłówkach, jak i akapitach. Nie należy przy tym zapominać o zachowaniu spójności oraz logicznej struktury całego tekstu. Odpowiednia hierarchia nagłówków jest wyjątkowo premiowana przez algorytmy Google – a przy tym ma ogromne znaczenie dla wygody czytelników.

Powody, dla których warto wybrać pozycjonowanie kancelarii

→ wyróżnienie się na tle konkurencji;
→ większe możliwości dotarcia do potencjalnych klientów;
→ zwiększona widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania;
→ budowa eksperckiego wizerunku dzięki publikowaniu pomocnych i wartościowych treści.

Wybierz pozycjonowanie kancelarii z agencją Afterweb – specjalistami, którzy doskonale znają potrzeby Twojej branży.

Reklama adwokata w Google Ads: szybkie efekty na wyciągnięcie ręki!

Obok pozycjonowania, popularną metodą promowania usług prawnych w internecie są płatne kampanie reklamowe w wyszukiwarce – Google Ads. Pozwalają one na znacznie szybsze dotarcie do potencjalnych klientów, którzy poszukują pomocy prawnej. Podobnie jak w przypadku każdej formy reklamy adwokata, kampanie powinny być odpowiednio targetowane, a przy tym zgodne z etyką zawodową. Marketing kancelarii prawnych w Google Ads nie może mieć znamion nachalności i musi opierać się wyłącznie o treści i komunikaty informacyjne, bez promocji, takich jak sformułowania wartościujące (np. „najlepszy adwokat w mieście”) czy obietnice gwarantujące uzyskanie odpowiedniego wyniku sprawy.

Prowadzenie kampanii Google Ads obecnie uznawane jest za jeden z najszybszych, a przy tym również skutecznych sposobów na przyciągnięcie użytkowników na stronę WWW. W przeciwieństwie do działań SEO, reklama w nieorganicznych wynikach wyszukiwania przynosi niemal natychmiastową widoczność.

Na czym polega marketing adwokata w Google Ads?

Konstrukcja wyników wyszukiwania jest stosunkowo prosta: przed wynikami organicznymi (tymi, które osiąga się między innymi dzięki działaniom pozycjonowania SEO) pojawiają się treści Google Ads – oznaczone jako wyniki sponsorowane. Tego rodzaju linki uznaje się jako niezwykle cenne dla kancelarii chcących dotrzeć do nowych odbiorców. Kampanie Google Ads pozwalają bowiem skutecznie targetować reklamy do docelowej grupy odbiorców, tym sposobem zwiększając szansę na osiągnięcie zadowalających konwersji. Funkcjonowanie reklamy Google Ads jest ściśle uzależnione od zasilenia kona reklamowego w systemie budżetem pracującym, który w całości przeznaczany jest na poczet kliknięć w reklamę. Oznacza to, że inwestujący w ten typ reklamy płacą tylko i wyłącznie za przejścia potencjalnych klientów na stronę internetową, nie zaś za samo wyświetlanie się reklamy.

Warto wiedzieć, że Google Ads to nie tylko reklama tekstowa w wyszukiwarce – narzędzie oferuje między innymi wyświetlanie reklam graficznych na konkretnych stronach włączonych do sieci wyszukiwarki, a także promocję na kanale YouTube (poprzez wyświetlanie się przed filmem oglądanym na platformie bądź w jego trakcie).

Sprawdź: Jak przebiega prowadzenie Google Ads z agencją Afterweb

Jak kampanie Google Ads mogą wesprzeć marketing kancelarii prawnej?

→ Reklama kancelarii radcy prawnego z wykorzystaniem kampanii Google Ads pozwala precyzyjnie targetować reklamy, umożliwiając dotarcie z ofertą do nowych odbiorców poszukujących usług prawnych w określonym rejonie geograficznym.
→ Kampanie Google Ads zwiększają widoczność strony kancelarii w nieorganicznych wynikach wyszukiwania, tym samym realnie przyczyniając się do zwiększenia liczby zleceń.
→ Obecność w czołówce wyników wyszukiwania wpływa na wizerunek, budując zaufanie wśród potencjalnych klientów. Potencjalni klienci, widząc kancelarię na samym szczycie wyników, mogą zacząć postrzegać ją jako eksperta w swojej dziedzinie. To przekłada się na konwersje.
→ Regularnie prowadzone kampanie reklamowe pozwalają na utrzymanie widoczności kancelarii w internecie, co zwiększa jej konkurencyjność. Google Ads jawi się jako idealne rozwiązanie dla osób, którym zależy na stabilnym rozwoju biznesu.

Kampanie Google Ads to korzystne rozwiązanie dla adwokatów! Podejmij współpracę ze specjalistami w tej dziedzinie.

Reklama adwokata – w czym możemy Ci pomóc?

Afterweb to agencja SEM z wieloletnim doświadczeniem w branży. Specjalizujemy się w obsłudze kancelarii prawnych i adwokatów, prowadząc legalne działania marketingowe dla ekspertów z zakresu prawa. O naszej skuteczności świadczą liczne referencje. Zajmujemy się pozycjonowaniem stron internetowych oraz prowadzimy kampanie Google Ads, do każdego Klienta podchodząc w sposób indywidualny. Jesteśmy przekonani, że tylko spersonalizowane rozwiązania są w stanie dostarczyć realne wyniki. Zgłoś się od nas po ofertę! Sprawdzimy, jakie pozycje w Google zajmuje Twoja kancelaria prawna i przygotujemy plan działań marketingowych, zgodnych z aktualnymi przepisami.

Najczęściej zadawane nam pytania
#1 Czy prawnicy mogą się reklamować?
Tak. Od maja 2023 roku członkowie adwokatury mogą swobodnie reklamować swoją działalność – powinna być ona jednak zgodna z postulatami, jakie zostały przedstawione w Zbiorze Zasad Etyki Adwokackiej oraz Godności Zawodu. W związku z tym, prawnicy nie mogą posługiwać się informacją handlową, która w jakikolwiek sposób narusza zasady koleżeństwa i lokalności, godność innych osób, tajemnicę adwokacką czy niezależność.
#2 Czego nie może obejmować reklama adwokata?
Według aktualnie obowiązujących zasad, reklama kancelarii adwokackiej nie może zawierać treści ocennych, wprowadzać użytkownika w błąd oraz odwoływać się do uczuć i emocji. Adwokaci nie mogą tworzyć nieuzasadnionych oczekiwań co do wyników świadczonej pomocy prawnej, a sama reklama nie może być umieszczana w niestosownych czy nieodpowiednich miejscach.
#3 Czy adwokatów obowiązuje zakaz reklamy?
Nie. Adwokatów nie obowiązuje już zakaz reklamy – z powodzeniem mogą oni promować swoje usługi, jeżeli tylko są one zgodne z postulatami ze Zbioru Zasad Etyki Adwokackiej oraz Godności Zawodu.
#4 Jak można prowadzić marketing kancelarii prawnej?
Członkowie adwokatury, czyli radcowie oraz inni specjaliści wykonujący zawodu prawnicze mogą docierać do swoich klientów na wiele sposobów. Wśród dostępnych możliwości znajduje się między innymi pozycjonowanie stron internetowych, kampanie Google Ads, prowadzenie profilów w mediach społecznościowych czy tworzenie merytorycznych treści na blogi. Reklama adwokata może również opierać się na prowadzeniu eksperckich podcastów, w ten sposób docierając do szerokiej liczby odbiorców oraz budując wizerunek eksperta.
#5 Czy reklama adwokata musi być prowadzona przez agencję?
Nie, nie musi – jednak zaleca się, by była. Współpraca z doświadczoną agencją, specjalizującą się w marketingu kancelarii prawnych, jest w stanie przynieść naprawdę wiele korzyści. Wybór specjalistów do spraw reklamy to olbrzymia oszczędność czasu, a także pieniędzy. Reklamowanie się w internecie bez wiedzy na temat skutecznych metod czy narzędzi jest w stanie przynieść skutek odwrotny od zamierzonego.

Opinie użytkowników

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (5 głosów, średnia: 4,20 z 5)
Loading...
Afterweb - Wyższy standard SEO

Afterweb

SEM/SEO/PPC

Od przeszło 16 lat specjalizujemy się w optymalizacji i pozycjonowaniu oraz reklamie PPC w wyszukiwarkach. Nasze główne usługi to pozycjonowanie organiczne i obsługa kampanii reklamowych w Google Ads.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Naszych Klientów stawiamy
na pierwszym miejscu!

Skontaktuj się z nami

ul. Madalińskiego 109/3
50-443 Wrocław
Polska firma

Porozmawiajmy
więc o Twoich
potrzebach

Otrzymaj od nas bezpłatną wycenę w ciągu 24h
Skontaktuj się z nami za pomocą formularza
lub zadzwoń pod numer +48 79 848 33 33