Google Ads

Google Ads a pozycjonowanie – podpowiadamy, jaki model reklamy sprawdzi się najlepiej dla Twojego biznesu!

Google Ads a a pozycjonowanie

Od wielu lat jesteśmy świadkami zażartych dyskusji na temat tego, która reklama internetowa jest skuteczniejsza: pozycjonowanie czy Google Ads (AdWords). Obie formy marketingu online pozwalają na skuteczną promocję firmy, przynoszą realne rezultaty, a ich prowadzenie oferowane jest przez naszą agencję już od kilku lat. Zastanawiasz się nad wejściem w świat Internetu razem ze swoim biznesem, jednak nie jesteś do końca pewny, w jaki typ reklamy zainwestować? Znajdujesz się w dobrym miejscu! Wieloletnie doświadczenie pozwala specjalistom z firmy Afterweb sumiennie kierować Klientów na sam szczyt wyszukiwarki Google i przebijać dotychczasowe wyniki nawet o 200%, w zależności od branży. Sukces dzięki odpowiednio dobranej formie reklamy i działaniom ekspertów jest na wyciągnięcie ręki. Nie czekaj, aż uprzedzą Cię inni – sięgnij po niego już dziś, inwestując w reklamę stworzoną na miarę swoich potrzeb.

Google Ads i pozycjonowanie stron internetowych to najpopularniejsze formy marketingu internetowego w wyszukiwarce. Głównym celem ich prowadzenia jest wypromowanie firmy na rynku, pozyskanie pożądanego ruchu, a także zwiększenie sprzedaży produktów bądź reklamowanych usług. Pomimo widocznych podobieństw, pozycjonowanie Google Ads różnią się od siebie sposobem prezentacji w wynikach wyszukiwania oraz metodologią działań, jakich podejmują się agencje promujące biznesy swoich Klientów w Internecie. Aby móc stwierdzić, która forma marketingu jest w stanie wspomóc funkcjonowanie Twojego biznesu w oczekiwany przez Ciebie sposób, najpierw musisz wiedzieć, co konkretnie skrywa się za pojęciami takimi jak Google Ads pozycjonowanie.

Kampanie Google Ads obejmują płatne działania promocyjne w Internecie, a konkretnie w nieorganicznych wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że adres Twojej witryny pojawi się w wynikach wyszukiwania lub stronie należącej do sieci reklamowej Google wyłącznie wtedy, jeżeli zadeklarujesz płatność określonej kwoty w zamian za działanie podejmowane przez użytkownika. Mówiąc o „działaniach”, mamy na myśl kliknięcie w link, dokonanie konwersji czy wyświetlenie materiału wideo nawiązującego do prowadzonego przez Ciebie biznesu. W Afterweb przykładamy ogromną wagę do dokładnej optymalizacji Google Ads – to właśnie fachowo obrana strategia działania na koncie Google jest w stanie zapewnić Klientowi szybkie efekty. W przeciwieństwie do procesu takiego jak pozycjonowanie Google Ads pozwala tworzyć reklamy, które mogą wyświetlać się nie tylko w sieci wyszukiwania, lecz również na stronach współpracujących z Google w sieci reklamowej: na mapach, w serwisie YouTube czy Gmailu, co zwiększa zasięg i prawdopodobieństwo zdobycia nowych Klientów. W przypadku kampanii sieci wyszukiwania, wyniki zdobyte dzięki kampanii Google Ads oznaczone są hasłem „Sponsorowane”.

Przykład wyników nieorganicznych dla frazy „szafy na wymiar”:

Google Ads pozycjonowanie

Pozycjonowanie stron internetowych to szereg starannie przemyślanych, zależnych od siebie działań, których cel stanowi zwiększenie widoczności strony internetowej w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwarki Google. Samo miejsce witryny w rankingu wyszukiwań zależy od bardzo wielu elementów – szacuje się, że obecnie istnieje ponad 200 czynników rankingowych, a liczba ta stale rośnie. Dodatkowo wpływ poszczególnych elementów na ranking strony w Google nie jest taki sam. Oznacza to, że niektóre czynniki są znacznie ważniejsze od drugich. Żadna agencja marketingowa na świecie nie zna wszystkich czynników Google, jednak lata pracy pozwoliły nam odkryć część z nich. Wśród nich wymienia się między innymi:

→ trafną analizę fraz kluczowych;

→ profile linków prowadzących do witryny;

→ optymalizacja strony pod kątem technicznym;

→ obecność wartościowych treści obfitych w słowa kluczowe;

→ sposób działania strony internetowej (responsywność, szybkość, obecność certyfikatu SSL itp.)

Przykład wyników organicznych dla frazy „szafy na wymiar” :

Pozycjonowanie Google Ads

Wymieniamy wady i zalety Google Ads oraz pozycjonowania stron internetowych

Google Ads bardzo często stawiane jest w opozycji do pozycjonowania stron – zwłaszcza kiedy mówimy o zaletach, jakie przynosi ten typ reklamy w Internecie. Jedną z korzyści inwestycji w kampanie Google Ads jest szybkość, z jaką uzyskujemy pożądany efekt. W porównaniu do procesu jakim jest pozycjonowanie Google Ads dla wielu wypada lepiej, głównie przez fakt wręcz błyskawicznego skoku widoczności po uruchomieniu kampanii. Witryna niemalże od razu pojawia się na górze pierwszej strony wyników wyszukiwania Google! Wszystko ma jednak swoją cenę i to właśnie ona stanowi jeden z minusów inwestycji w kampanie Google Ads. Twoja strona jest w stanie pojawić się na dogodnym miejscu w nieorganicznych wynikach, jeżeli zaproponujesz odpowiednią stawkę za kliknięcie; chociaż wydaje się to proste, wielu inwestujących w reklamę PPC zapomina o tym, że reklama w Google Ads stosowana jest również przez konkurencję.

W przeciwieństwie do Google Ads pozycjonowanie w dalszej perspektywie kosztuje znacznie mniej niż inwestycja w reklamę PPC, jednak na efekty trzeba poczekać – nie bez powodu proces ten określa się mianem inwestycji długoterminowej, zwracającej się z nawiązką po pewnym czasie. Walka o pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania i utarcie własnej drogi do pierwszej dziesiątki nie jest proste, jednak z pomocą specjalistów będzie Ci znacznie łatwiej. W Afterweb od ponad dekady zajmujemy się profesjonalnym pozycjonowaniem stron Klientów z wielu branż, począwszy od technicznej, jubilerskiej czy beauty. Wiele osób jako minus pozycjonowania stron wymienia fakt, że do osiągnięcia sukcesu potrzeba wdrożenia i koordynacji naprawdę wielu działań, bez gwarancji uzyskania konkretnej pozycji w określonym czasie. Przestrzegamy: żadna szanująca się agencja marketingu internetowego nie zaoferuje Ci oczekiwanych efektów pozycjonowania w ciągu zaledwie kilku tygodni – a co dopiero paru dni! Pozycjonowanie stron Google AdWords / Ads to formy marketingu, na których skuteczność wpływają również działania poza kontrolą, takie jak kroki podejmowane przez konkurencję. W Afterweb zawsze baczymy na poczynania przeciwników, starając się przewidywać ich ruchy, tym samym sprawiając, że biznesy naszych Klientów zawsze będą kilka kroków przed rywalami (a raczej kilka pozycji w rankingu nad ich stronami).

Interesuje Cię reklama w Google? Otrzymaj bezpłatną i niezobowiązującą analizę strony, podczas której nasi specjaliści podpowiedzą Ci, jaka forma marketingu będzie najlepsza dla Twojego biznesu!

Szybszy czy trwalszy efekt? Prezentujemy Google Ads a pozycjonowanie w praktyce

Zależy Ci na błyskawicznych efektach oraz ekspresowym wyprzedzeniu konkurencji, niezależnie od kosztów? Postaw na Google Ads! Dobrze zoptymalizowana kampania jest w stanie od razu wyświetlać się na kluczowe frazy, generować ruch, kliknięcia i zwiększyć sprzedaż nawet o kilkaset procent. Pamiętaj jednak o tym, że wszystko co dobre, kiedyś się kończy; w przypadku kampanii Google Ads efekty znikają w podobnym tempie w jakim się pojawiają – błyskawicznie. W przeciwieństwie do inwestycji w Google Ads pozycjonowanie stron w kontekście dłużej utrzymujących się efektów prezentuje się znacznie lepiej; chociaż procesy składające się na profesjonalne pozycjonowanie stron wymagają czasu, efekty utrzymują się na długo po zakończeniu współpracy z firmą pozycjonującą. Jeżeli Twój główny cel stanowi budowanie wizerunku eksperta i autorytetu marki, inwestycja w pozycjonowanie strony internetowej zadowoli Cię znacznie bardziej niż Google Ads. Jak widać, w kwestii takiej jak pozycjonowanie Google Ads oraz przy samym wyborze reklamy, musisz wziąć pod uwagę przede wszystkim cel, na którego osiągnięciu zależy Ci najbardziej – dzięki temu będzie znacznie łatwiej dopasować typ reklamy pod Twoje oczekiwania.

Zobacz również: SEO i pozycjonowanie czy Google AdWords – którą opcję wybrać?

Pozycjonowanie i Google Ads – czy rzeczywiście musisz wybierać?

Agencja Afterweb oferuje swoim Klientom możliwość inwestycji w skuteczne pozycjonowanie stron oraz efektywną obsługę kampanii Google Ads. Te dwie formy reklamy, mimo oczywistych różnić i wielu dyskusji na temat potencjalnej „wyższości” jednej nad drugą, nie wykluczają się wzajemnie. Oznacza to, że możesz je ze sobą połączyć – zwłaszcza jeżeli Twoim głównym priorytetem jest pełna maksymalizacja efektów takich jak widoczność, ruch i sprzedaż. Istnieje co najmniej kilka powodów, dla których warto połączyć pozycjonowanie razem z kampaniami Google Ads.

Przedstawiamy korzyści płynące z połączenia takiego jak pozycjonowanie Google Ads

  • Łącząc pozycjonowanie Google Ads możemy od samego początku czerpać realne korzyści związane z istnieniem na wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google. Wiesz już, że obie formy marketingu różnią się między sobą czasem oczekiwania na efekty. Pozycjonowanie pozwala na optymalizację kosztów promocji strony w dłuższej perspektywie – efekty są coraz lepsze, miesięczne opłaty zaś stałe, dzięki czemu po czasie Klient zyskuje na inwestycji z nawiązką. Zanim jednak SEO zacznie konwertować, można zdobywać widoczność w nieorganicznych wynikach wyszukiwania, w tym samym czasie prowadząc kampanie Google Ads. Zarówno na początku działań, jak i po upływie czasu, połączenie takie jak pozycjonowanie AdWords / Google Ads pozwala na efektywne dotarcie do klienta oraz poszerzanie zasięgu.

  • Jednocześnie prowadzone pozycjonowanie Google Ads pozwalają na osiągnięcie prawdziwej dominacji wyników wyszukiwania. Badania przeprowadzone przez ekspertów z Google w 2011 roku ukazują, że warto wyświetlać się na te same frazy jednocześnie w płatnych oraz bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że rezygnacja z jednego kanału reklamy może negatywnie odbić się na dotychczas osiąganych wynikach. Preferencje użytkowników są różne i nie zawsze w ten sam sposób podchodzą oni do płatnych i bezpłatnych wyników wyszukiwania. Warto o tym pamiętać w momencie inwestycji w Google Ads pozycjonowanie jednocześnie.

  • Połączenie pozycjonowania i kampanii Google Ads nie pozwoli użytkownikom o Tobie zapomnieć. Fachowo przeprowadzone pozycjonowanie stron jest w stanie generować bardzo duży ruch, jednak użytkownicy nierzadko potrzebują czasu na rozważenie zakupu reklamowanego przez Ciebie produktu. Odwiedziny z Google dzięki SEO to często pierwsze źródło interakcji z potencjalnym Klientem – jednak niekoniecznie stanowi ono bezpośrednie źródło konwersji. Jeszcze nic straconego! Mając w zanadrzu kampanię remarketingową Google Ads, jesteśmy w stanie ustawić nie tylko klasyczny remarketing z komunikatem motywującym do powrotu na stronę, lecz również zdecydować się na remarketing dynamiczny; pokazujący użytkownikom dokładnie te same produkty, które oglądali w sklepie. Z tak sumiennie przygotowaną strategią reklamową naprawdę trudno będzie użytkownikowi zdusić w sobie chęć zakupu niedawno oglądanej rzeczy.

Mimo tego że pozycjonowanie Google Ads nie wpływają na siebie w sposób bezpośredni, korzyści z połączenia tych form reklamy są naprawdę liczne. W przypadku gdy posiadasz duży budżet marketingowy, możesz połączyć ze sobą, aby zmaksymalizować ruch oraz sprzedaż. Jeżeli jednak zależy Ci na skutecznym, zoptymalizowanym pod kątem finansów działaniu, zawsze możesz postawić na pozycjonowanie, co jakiś czas uruchamiając reklamy Google Ads (na przykład w okresie wzmożonego ruchu). W Afterweb znajdziemy złoty środek dla każdego, komu zależy na połączeniu działań dotyczących pozycjonowania stron internetowych z kampaniami Google Ads!

Połącz pozycjonowanie razem z Google Ads i zacznij dominować w organicznych i nieorganicznych wynikach wyszukiwania

Niezależnie od typu reklamy, postaw na współpracę z firmą Afterweb!

Wieloletnia obecność w branży marketingu internetowego nauczyła nas, że nie ma jednego przepisu na sukces. To właśnie z tego powodu do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie; niezależnie czy interesuje Cię pozycjonowanie Google Ads, czy może chcesz uruchomić oba typy reklamy – w Afterweb dokonamy bezpłatnej i niezobowiązującej analizy Twojej strony internetowej, dzięki której będziemy w stanie postawić swoistą diagnozę oraz zaprezentować wstępny plan działania w celu poprawy wyników witryny w sieci. Internet daje przedsiębiorcom ogromne możliwości, dlatego też konkurencja wciąż rośnie. Ze spokojem stawiamy jej czoła, tworząc strategie szyte na miarę biznesowych potrzeb naszych Klientów. Decydując się na współpracę z firmą Afterweb zyskujesz własnego opiekuna projektu, który będzie Twoim łącznikiem z całą firmą. Nasi specjaliści z przyjemnością zapracują na sukces Twojej strony internetowej – łączą nas te same cele i priorytety.

Najczęściej zadawane nam pytania
#1 Czy w przypadku inwestycji w pozycjonowanie Google Ads jest już czymś zbędnym?
Nie zgadzamy się z opinią, jakoby Klient mógł wybrać tylko jedną formę reklamy i w nią inwestować całe swoje pieniądze. Wybór pozycjonowania stron w żaden sposób nie wyklucza możliwości uruchomienia kampanii Google Ads, zwłaszcza w przypadku, gdy inwestycja w obie formy reklamy jest w stanie przynieść atrakcyjne korzyści dla biznesu.
#2 Google Ads / AdWords a pozycjonowanie – czy w obu przypadkach ruch generowany jest w sposób ciągły?
Nie. Potencjalny ruch generowany w sposób ciągły występuje wyłącznie przy inwestycji w pozycjonowanie. Kampanie Google Ads generują ruch wyłącznie w czasie ich trwania – oznacza to, że po zakończeniu kampanii efekty znikają.
#3 Co umożliwia połączenie takie jak pozycjonowanie Google Ads?
Istnieje wiele korzyści płynących z jednoczesnego inwestowania w obie reklamy. Optymalizacja działań SEO wraz z Google Ads umożliwiają między innymi zebranie znacznie większej ilości danych dotyczących skuteczności potencjalnych fraz kluczowych. Specjaliści opiekujący się jedną witryną mogą współpracować, wymieniając się doświadczeniami oraz wykorzystywać wiedzę o skuteczności dalszych działań do jeszcze lepszej optymalizacji strategii.

Źródła

Opinie użytkowników

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (2 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Afterweb - Wyższy standard SEO

Afterweb

SEM/SEO/PPC

Od przeszło 16 lat specjalizujemy się w optymalizacji i pozycjonowaniu oraz reklamie PPC w wyszukiwarkach. Nasze główne usługi to pozycjonowanie organiczne i obsługa kampanii reklamowych w Google Ads.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Naszych Klientów stawiamy
na pierwszym miejscu!

Skontaktuj się z nami

ul. Madalińskiego 109/3
50-443 Wrocław
Polska firma

Porozmawiajmy
więc o Twoich
potrzebach

Otrzymaj od nas bezpłatną wycenę w ciągu 24h
Skontaktuj się z nami za pomocą formularza
lub zadzwoń pod numer +48 79 848 33 33