Prowadzisz agencję ubezpieczeniową i nie wiesz jak pozyskać nowych Klientów? Starasz się, aby wszystkie oferty były jak najkorzystniejsze, a zainteresowanie nadal jest niewielki? Warto się zastanowić, czy jesteś widoczny dla swoich odbiorców! Jeśli nie będą wiedzieli o Twoim istnieniu to jak mają zapoznać się z ofertami? Reklama firmy ubezpieczeniowej powinna być łatwo dostępna w sieci dla wszystkich zainteresowanych użytkowników. Pomocne okazują się tu tak popularne kanały do tworzenia przekazu marketingowego jak kampanie reklamowe Google Ads oraz pozycjonowanie stron internetowych. Jasno określone zasady oraz wymagania pozwolą Ci na obranie właściwej strategii promocyjnej, a tym samym na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Stań się widoczny – to główne motto dla Twojego biznesu! Zobacz jak wdrożyć wspomniane działania!
- Reklama firmy ubezpieczeniowej – poznaj najważniejsze korzyści
- Efektywna reklama firmy ubezpieczeniowej w Google Ads
- Pozycjonowanie stron jako reklama firmy ubezpieczeniowej
- Reklama firmy ubezpieczeniowej – praktyczne wskazówki SEO
- Jak reklamować firmę ubezpieczeniową – podsumowanie
- Najczęściej zadawane nam pytania
- #1 Dlaczego słowa kluczowe są ważne przy kampaniach reklamowych Google Ads?
- #2 Czy moja reklama firmy ubezpieczeniowej Google Ads może być widoczna przez 24h?
- #3 Czy stosując pozycjonowanie strony oraz Google Ads zwiększę swoją sprzedaż?
- #4 Co muszę posiadać, aby zrealizować pozycjonowanie strony?
- #5 Czy mam wpływ na tworzone treści w ramach content marketingu?
Reklama firmy ubezpieczeniowej – poznaj najważniejsze korzyści
Czym cechuje się rynek firm ubezpieczeniowych? Przede wszystkim konkurencją! Ilość agencji przyprawia o prawdziwy zawrót głowy nie tylko samych przedsiębiorców ale także wszystkie osoby zainteresowane skorzystaniem z usług. Właściciele firm ubezpieczeniowych zadają sobie jedno pytanie – jak wyróżnić się spośród konkurencji? Z kolei wszystkie osoby chcące wykupić ubezpieczenie nie wiedzą jaka firma będzie najlepsza. Na obydwie wątpliwości odpowiedź jest jedna, a mianowicie skuteczna reklama firmy ubezpieczeniowej! Przynosi ona korzyści obu stronom, a co najważniejsze samo jej wdrożenie w prowadzony biznes jest bardzo łatwe! Marketing internetowy pełni w dzisiejszych czasach najważniejszą rolę dla każdego biznesmena. Możemy pokusić się o stwierdzenie, że nie wykorzystywanie jego zasobów w prowadzonych działalnościach utrudnia odniesienie zadowalającego sukcesu zarobkowego. Twój biznes tworzą Klienci, a jak ich pozyskać? Najpierw musisz zdobyć ich zainteresowanie! Marketing firmy ubezpieczeniowej to klucz otwierający wszystkie furtki składające się na Twój duży sukces!
Efektywna reklama firmy ubezpieczeniowej w Google Ads
Tak jak już wspominaliśmy, jeżeli chcesz zwiększyć liczbę pozyskiwanych Klientów musisz się im pokazać. Najszybszym sposobem są kampanie reklamowe Google Ads. Płacisz tylko ze realne kliknięcia, dzięki czemu zyskujesz pełną kontrolę nad budżetem i masz pewność, że nie idzie on na marne. Płatna reklama firmy ubezpieczeniowej utworzona przez Google Ads z łatwością może zostać skierowana nie tylko konkretną lokalizację ale także na dobrze wybraną grupę odbiorców. Masz tutaj swobodę w wybraniu poszczególnych danych demograficznych typu wiek, płeć, wykształcenie itd., a także czas oraz miejsce wyświetlania reklamy. Największą zaletą proponowanego przez nas kanału marketingowego jest przede wszystkim kompleksowe dopasowanie zarówno do charakteru prowadzonej działalności jak i Klientów! Reklama dla firmy ubezpieczeniowej skierowana jest głównie do przedsiębiorców, którzy nie mogą czekać i chcą zwiększyć swoją sprzedaż niemal natychmiast.
Zalety
- widoczność w wyszukiwarce od razu po utworzeniu kampanii
- promowanie firmy w najwyższych pozycjach Google
- płatność tylko za kliknięcia
- dowolny budżet dzienny oraz miesięczny
- łatwość w zmierzeniu efektywności kampanii
- zwiększenie zainteresowania Klientów
- dostępność różnych typów kampanii reklamowych
- reklama wyświetlana na konkretne lokalizacje
- szeroki zasięg wśród internautów
Wady
- cena za pojedyncze kliknięcie uzależniona od poziomu rynkowych rywali
- specjalistyczna wiedza oraz doświadczenie w kampaniach Google Ads
Pozycjonowanie stron jako reklama firmy ubezpieczeniowej
Google Ads to nie wszystko co w swojej ofercie posiada marketing internetowy. Kolejnym wartym uwagi działaniem jest pozycjonowanie stron internetowych. Na efekty trzeba poczekać nieco dłużej, jednak ich skala jest ogromna. Dlaczego rezultaty nie są widocznie natychmiast jak w przypadku Google Ads? Pozycjonowanie stron to proces przynoszący długofalowe efekty, jednak składa się z wielu działań, które należy realizować jednocześnie. Ale co dokładnie kryje się pod pojęciem pozycjonowania? Priorytetem jest to, aby strona internetowa znalazła się w top 10 Google. Konieczne jest dopasowanie jej do algorytmu Google oraz wszystkich oczekiwań użytkowników. A co daje pozycjonowanie stron? Znacznie większy ruch organiczny oraz zwiększenie prawdopodobieństwa polepszenia wyników sprzedażowych. Wyświetlając się na pierwszej pozycji w Google masz szansę na zostanie liderem i wybicie się spośród stale pojawiającej się konkurencji. Dobrze wypozycjonowana strona daje poczucie wiarygodności oraz wysokiego profesjonalizmu.
Zapamiętaj-->Pozycjonowanie stron internetowych jest polecana usługą dla wielu przedsiębiorców niezależnie od wielkości ich biznesu, czy obecności na rynku. Marketing internetowy potrafi korzystnie wpłynąć na sprzedaż, a także rozpowszechnianie wizerunku. Co najważniejsze, z pozycjonowania mogą korzystać wszystkie branże niezależnie od specyfikacji. - Specjalista SEO Łukasz Buławski
Zalety
- większy ruch na stronie internetowej
- możliwość wyświetlania na wysokich pozycjach w przeglądarce
- dodawanie na stronę wartościowych treści
- widoczność na najpopularniejsze frazy kluczowe
- szeroki zasięg wśród zainteresowanej grupy docelowej
- możliwość osiągnięcia długofalowych efektów
Wady
- wymagana specjalistyczna wiedza z zakresu SEO
- czas oczekiwania na pierwsze efekty
- konieczność konsekwentnego wprowadzania ulepszeń
Reklama firmy ubezpieczeniowej – praktyczne wskazówki SEO
Na efekty pozycjonowania należy poczekać nieco dłużej niż na kampanie reklamowe Google Ads. Uzależnione jest to przede wszystkim od ilości działań jakie należy podjąć, aby strona internetowa firmy ubezpieczeniowej była w pełni dopasowana zarówno do użytkowników jak i wymagań robota indeksującego Google. Poniżej przedstawimy Ci najważniejsze z nich, których jednoczesne zastosowanie wpływa na pozycję w przeglądarce Google.
Analiza konkurencji i dobór odpowiednich słów kluczowych
Już przy płatnych reklamach Google Ads dowiedziałeś się jak ważną funkcję pełnią słowa kluczowe. Poza tym, że umożliwiają dokładne poznanie preferencji użytkowników to dodatkowo wzbogacenie nimi strony internetowej zwiększa widoczność Twojej witryny na najpopularniejsze oraz najczęściej wyszukiwane frazy.
Przykładowe frazy dla firmy ubezpieczeniowej:
Słowo kluczowe | Średnia miesięczna liczba wyszukań |
---|---|
ubezpieczenia | 40500 |
ubezpieczenie samochodu | 33100 |
ubezpieczenie na życie | 22200 |
ubezpieczenia zdrowotne | 22200 |
ubezpieczenie turystyczne | 18100 |
ubezpieczenie podróżne | 6600 |
prywatne ubezpieczenie zdrowotne | 3600 |
firma ubezpieczeniowa | 2900 |
ubezpieczenie oc samochodu | 2400 |
ubezpieczenie dziecka | 2400 |
agencja ubezpieczeniowa | 2400 |
polisa ubezpieczeniowa | 2400 |
ile kosztuje ubezpieczenie samochodu | 1600 |
ubezpieczenie wypadkowe | 1300 |
reklama firmy ubezpieczeniowej | 20 |
Optymalizacja techniczna strony
Dobrzy wypozycjonowana strona internetowa musi przede wszystkim spełniać określone kryteria techniczne. Zadbanie o jej responsywność, długość oraz elementy kodu HTML, adresy URL oraz wiele innych parametrów wpływa przede wszystkim na szybkość ładowania strony internetowej, co jest istotne zarówno dla użytkowników jak i algorytmu Google.
Pozycjonowanie lokalne i Google Moja Firma
Wyświetlanie się na frazy lokalne ma szczególne znaczenie dla działalności opierających się na bezpośrednim kontakcie z Klientem. Dodatkowo warto mieć na uwadze, że skierowanie działań marketingowych na konkretne lokalizacje wiąże się z dużo mniejszą konkurencją. Przydatna w tym celu okazuje się bezpłatna wizytówka Google Moja Firma umożliwiająca wyświetlanie najważniejszych danych kontaktowych oraz usytuowania na Mapach Google.
Link Building
Skuteczne pozyskiwanie jakościowych linków to podstawa w procesie pozycjonowania. Najważniejsze jest to, aby wszystkie odnośniki pochodziły ze sprawdzonych źródeł, tak aby algorytm Google nie uznał prowadzonych działań za spam, co przyniesie odwrotny efekt od oczekiwanego.
Content Marketing
Jak sensownie umieścić na stronie słowa kluczowe oraz zdobyte linki? Z pomocą przychodzi content marketing! Udostępnianie wartościowych treści z odpowiednim nasyceniem słów kluczowych zwiększa zainteresowanie internautów, zachęca ich do częstszego odwiedzania strony, a co najważniejsze spełnia to wymagania robota indeksującego przy ocenianiu pozycji witryny w wyszukiwaniach.
UX/UI
Czy myślisz, że Twoja strona zajmie wysoką pozycję jeśli jej struktura nie będzie dopasowana do internautów? Rozwój internetu wykształcił pewne schematy, których zaburzenie nie zawsze jest opłacalne. Warto je poznać, aby nie narażać się na utratę osób rezygnujących z przeglądania strony. UX oraz UI pozwala na maksymalne dopasowanie strony do preferencji użytkowników.
Social Media
Myślisz, że obecność firmy ubezpieczeniowej na mediach społecznościowych jest zbędna? Nic bardziej mylnego! Budowanie silnego wizerunku marki jest potrzebne w każdym biznesie. Co prawda, social media w branży ubezpieczeniowej są dalej mocno niedoceniane ale może właśnie Ty powinieneś spróbować to zmienić?
Jak reklamować firmę ubezpieczeniową – podsumowanie
Przedstawione działania marketingowe to bardzo prosta droga do zostania zauważonym przez zainteresowanych Klientów! Pamiętaj, że Twoja rosnąca konkurencja ma stanowić motywację do dalszego rozwoju i budowania silnej pozycji na rynku. Zarówno Google Ads jak i pozycjonowanie strony internetowej pozwoli Ci odnieść sukces o jakim marzysz!