Pozycjonowanie

Pozycjonowanie fraz – czemu słowa kluczowe są takie ważne?

Czym jest pozycjonowanie fraz w Google

Proces pozycjonowania strony internetowej w Google odbywa się w oparciu o frazy kluczowe. To właśnie one decydują o tym, co w okno wyszukiwarki musi wpisać użytkownik, żeby zobaczyć promowaną stronę www. Pozycja strony według frazy zależy od kilkuset czynników, dlatego bardzo ważny jest skrupulatnie przeprowadzony keyword research. W tym wpisie przeczytasz między innymi o tym, w jakim celu wykonuje się analizę słów kluczowych i jak ocenia się frazy pod kątem szans na topowe pozycje w rankingu wyszukiwania.

Strona internetowa a dobór fraz kluczowych. W czym tkwi sekret dobrego pozycjonowania?

Żeby strona pojawiła się wysoko w SERP, trzeba wypozycjonować ją na transakcyjne frazy kluczowe. Przypadkowy wybór nie wchodzi w grę – jeśli zależy nam na wartościowym ruchu i zwiększeniu sprzedaży, musimy promować stronę na zapytania związane z ofertą. Przykładowo: słowa kluczowe dla kwiaciarni z Wrocławia będą skupiały się wokół bukietów i stroików. Kancelaria podatkowa wybierze promocję na frazy dotyczące świadczonych usług, a lokalny butik odzieżowy postawi na keywords związane z branżą modową.

Wyróżniamy frazy ogólne, czyli pojedyncze słowa wpisywane przez ludzi w Google (np. mechanik, buty, książka). Tego typu zapytań raczej nie wpisują potencjalni klienci. Osoba zainteresowana usługą albo produktem, będzie szukać w wyszukiwarce konkretów. Dzięki sprecyzowaniu potrzeb, Google wyświetli użytkownikowi odpowiednie wyniki. Znacznie szybciej uda się znaleźć specjalistę od koloryzacji włosów, wpisując w okno wyszukiwarki takie hasło, jak: fryzjer koloryzacja Wrocław – Krzyki, niż samo: fryzjer. Pozycjonowanie trudnych fraz (ogólnych, mocno konkurencyjnych) nie sprawdzi się w przypadku firm lokalnych. Bardziej opłacalną formą promocji w organicznych wynikach Google będzie pozycjonowanie fraz long tail (rozbudowanych, precyzyjnych). Skuteczne działania marketingowe przyniosą efekty tylko wtedy, gdy zostaną poprzedzone gruntowną analizą i badaniem potrzeb konsumentów z określonej grupy docelowej.

Kompleksowe pozycjonowanie fraz w Google. Na początek solidny research!

Każde słowo kluczowe przed dodaniem na listę fraz do pozycjonowania, trzeba szczegółowo sprawdzić. Specjalista już na etapie pierwszych analiz jest w stanie wstępnie zweryfikować, czy dane zapytanie jest sprzedażowe oraz jak wyglądają szanse na pokazanie się strony w topie właśnie na nie. Wszystkie keywords muszą być spójne z tematyką promowanej witryny. Wówczas Google zaprezentuje stronę użytkownikom, potencjalnie zainteresowanym jej zawartością. Żeby wyprzedzić konkurencję najpierw niezbędna jest analiza słów kluczowych. Należy zorientować się, jakie zapytania generują sprzedaż i kto pokazuje się na nie w Google.

Poszczególne słowa kluczowe należy przypisać odpowiednim podstronom /kategoriom /produktom. Według specjalistów SEO, optymalne jest zastosowanie jednej frazy na jedną podstronę. To pozwala docierać internautom głębiej, niż na stronę główną. Gdy po wpisaniu w Google frazy kluczowej typu: gryzak logopedyczny dla trzylatka, użytkownik otrzyma wynik kierujący go bezpośrednio do podstrony produktowej, z wysokim prawdopodobieństwem dokona zakupu. Gdyby zaś został przekierowany na stronę startową sklepu i musiał sam wertować produkty w poszukiwaniu potrzebnego gryzaka możliwe, że szybko by zrezygnował. Konsumenci potrzebują jednoznacznych, konkretnych wyników – odpowiadających ich zapytaniom. Dlatego pozycjonowanie frazy transakcyjnej jest bardziej produktywne, niż promocja na słowo ogólne.

Opinie użytkowników

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (1 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Afterweb - Wyższy standard SEO

Afterweb

SEM/SEO/PPC

Od przeszło 16 lat specjalizujemy się w optymalizacji i pozycjonowaniu oraz reklamie PPC w wyszukiwarkach. Nasze główne usługi to pozycjonowanie organiczne i obsługa kampanii reklamowych w Google Ads.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Naszych Klientów stawiamy
na pierwszym miejscu!

Skontaktuj się z nami

ul. Madalińskiego 109/3
50-443 Wrocław
Polska firma

Porozmawiajmy
więc o Twoich
potrzebach

Otrzymaj od nas bezpłatną wycenę w ciągu 24h
Skontaktuj się z nami za pomocą formularza
lub zadzwoń pod numer +48 79 848 33 33