Google rozpoczęło aktualizację Panda 4.2 mniej więcej w połowie lipca 2015 informując jednocześnie, że jest to pierwsza aktualizacja tego algorytmu, która aktualizowana będzie „ciągle, nawet do kilku miesięcy”. Jeżeli przyjmiemy, że pierwsze sygnały o rozpoczętej aktualizacji 4.2 pochodzą z 18 lipca to aktualnie minęło nie więcej jak 7 tygodni od wypuszczenia aktualizacji.
Czy po 7 tygodniach możemy więc przyjąć, że aktualizacja jest już zakończona? Zdecydowanie nie, gdyż jak zapowiedziało Google ta wersja ma być aktualizowana miesiącami a na chwilę obecna nie minęły nawet 2 pełne miesiące od momentu wypuszczenia Panda 4.4. Pomimo 7 tygodni od aktualizacji, jej wpływ na pozycjonowanie stron naszych Klientów jest znikomy, żeby nie napisać żaden. Jest to dla nas dobra informacja, gdyż w gruncie rzeczy aktualizacja jest nastawiona na strony, które są niskiej jakości. Witryny naszych Klientów są optymalizowane w sposób poprawny, przez co aktualizacja Panda 4.2 może ich nie dotyczyć.
Macie jakieś wnioski o trwającej aktualizacji Panda 4.2? Zachęcamy do podzielenia się nimi w komentarzach.