W ostatnich latach niezwykle popularnym sposobem na przemycenie wartościowych informacji na temat przedsiębiorstwa, konkretnej usługi czy chociażby produktu jest artykuł sponsorowany. Era powszechnych komunikatów oraz cyfryzacji tego typu treści sprawiła, że standardowy użytkownik każdego dnia jest wręcz bombardowany masą tekstów. Publikacja artykułów sponsorowanych na stronie głównej portalu o wzorowej renomie nie jest jeszcze wyznacznikiem końcowego sukcesu dla prowadzonej przez Ciebie działalności. Kluczem do zwycięstwa jest umiejętne skupienie uwagi potencjalnego czytelnika. W jaki sposób można tego dokonać? Jak napisać artykuł sponsorowany zachęcający użytkownika sieci do odwiedzenia strony internetowej? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź w tym tekście. Sprawdź jak powinien wyglądać idealny tekst sponsorowany!
Co to jest artykuł sponsorowany?
Artykuły sponsorowane stanowią jedną z najpopularniejszych form reklamy w internecie. Jest to subtelna promocja przedsiębiorstwa, zawierająca treść wartościową dla czytelników. Artykuł sponsorowany, w odróżnieniu od zwykłego tekstu, różni się także umieszczeniem loga, linku lub nazwy firmy, która w ten sposób promuje dany produkt czy usługę.
Artykuły sponsorowane muszą zaciekawić czytelnika od pierwszej minuty. Podpowiadamy jak napisać idealną reklamę
Krótki lead, czyli zajawka pełnej wersji artykułu sponsorowanego, idealnie wybrana fotografia czy chwytliwy tytuł. To właśnie takie czynniki mogą zadecydować o tym, że czytelnik wejdzie właśnie na opłacony przez Ciebie artykuł kosztem konkurencyjnego tekstu. Szerokim łukiem należy unikać nagłówków typu clickbait. Nadmierne wyolbrzymienie faktycznej zawartości z całą pewnością nie przypadnie do gustu internautów. Sama zajawka musi być bezpośrednim nawiązaniem do tematu rozwiniętego w dalszej części publikacji. O czym jest Twój artykuł sponsorowany? Przekazanie tej informacji w sposób intrygujący, dowcipny czy nawet szokujący zauważalnie wpłynie na wzrost współczynnika kliknięć. To tak właściwie pierwszy, ale zarazem najważniejszy krok do sukcesu, jakim bez wątpienia będzie zainteresowanie potencjalnego Klienta. Lead oraz tytuł, podobnie jak cały artykuł sponsorowany, można zlecić do napisania specjaliście. Wówczas otrzymasz pewność, że opłacony tekst reklamujący prowadzoną przez Ciebie działalność będzie charakteryzował się pierwszorzędną jakością warsztatu. Doświadczonych copywriterów znajdziesz w agencji Afterweb.
Znamy klucz do sukcesu Twojego artykułu sponsorowanego. Jest nim treść!
Artykuły sponsorowane to doskonały przykład na to, że w marketingu na zwrócenie uwagi Klienta przedsiębiorca otrzymuje zaledwie klika sekund. Bez dobrego tytułu, ciekawej zajawki oraz ładnej fotografii nie ma co liczyć na sukces tekstu. W dobie tak konkurencyjnego rynku Twoja działalność musi wyróżniać się na tle innych firm, które świadczą usługi o bardzo podobnym profilu. Artykuł sponsorowany może przybierać różne formy. Poradnik, opinia specjalisty… Doskonałym sposobem na zainteresowanie czytelnika jest także wywiad sponsorowany. Za każdym razem należy trzymać się bardzo prostej zasady, która maksymalizuje szansę na zyskanie nowego Klienta. Najważniejszą rolę w tego typu promocji odgrywa treść. Merytoryka w tym przypadku jest na wagę złota. Tekst sponsorowany uwzględniający wyłącznie wartościowe informacje będzie cieszył się ogromnym poziomem popularności wśród czytelników. Warto zauważyć, że czynnikiem zachęcającym w inwestowanie w tekst sponsorowany jest również cena. Wysokość opłaty za taką promocję jest mocno uzależniona od platformy, na której pojawi się treść, jednak będzie ona bardzo atrakcyjna w stosunku do konkurencyjnych sposobów na promowanie własnej działalności w sieci.