Prawidłowa optymalizacja sklepu internetowego to podstawa, by osiągnąć widoczność w sieci i zwiększyć zyski płynące z prowadzenia biznesu online. Niezależnie od tego, jak duży jest Twój e-commerce, powinien być on regularnie aktualizowany. Audyt sklepu internetowego pozwala na lepsze poznanie kondycji e-sklepu, jego mocnych oraz słabych stron. Dzięki obszernej analizie wykonywanej przez specjalistów SEO, jako przedsiębiorca możesz dowiedzieć się, co w Twoim e-sklepie wymaga natychmiastowej naprawy. W efekcie możesz szybko podjąć działania w celu zoptymalizowania swojego serwisu, wdrażając niezbędne czynności. Sprawdź, komu szczególnie poleca się audyt SEO sklepu internetowego i jakie obszary obejmuje analiza.
Audyt sklepów internetowych – dla kogo?
Audyt sklepu internetowego poleca się każdemu, kto prowadzi działania e-commerce. Nieważne jakiej wielkości jest Twój e-sklep – jeżeli zależy Ci na zwiększeniu jego widoczności w wyszukiwarce i chcesz dowiedzieć się, jakie aspekty musisz poprawić, aby osiągnąć swój cel, audyt wewnętrzny sklepu to coś dla Ciebie. Audyt to opcja dla wszystkich właścicieli sklepów internetowych, potrzebujących kompleksowe wsparcia z zakresu technicznego SEO. Informacje zawarte w analizie, pozwolą odpowiedzieć takie pytania jak:
-
Czy strona WWW jest widoczna w wynikach wyszukiwania?
-
Jaki jest optymalny czas ładowania się witryny i czy nie jest on zbyt długi?
-
Które kategorie w e-sklepie cieszą się największym zainteresowaniem wśród użytkowników?
-
W którym momencie użytkownicy rezygnują z zakupów w sklepie?
-
Jakie poprawki należy wprowadzić do sklepu natychmiast, aby działał on prawidłowo?
Z czego składa się audyt SEO sklepu internetowego?
Audyt sklepu internetowego dotyczy wielu aspektów funkcjonowania strony. Podczas analizy, specjaliści sprawdzają szereg czynników, które determinują konwersję. Mowa tutaj między innymi o architekturze informacji, jakości opisów produktów, sprawności działania formularzy czy responsywności. Standardowy audyt sklepów internetowych można podzielić na:
-
Audyt techniczny. Skupiający się przede wszystkim na kwestiach technicznych strony oraz ich wpływu na zachowania klientów. Mowa tu między innymi o mankamentach takich jak zbyt wolne ładowanie się strony czy nieprawidłowo działająca wyszukiwarka produktów. Takie błędy mogą być wyjątkowo frustrujące i finalnie zniechęcać użytkownika.
-
Audyt SEO. W ramach analizy specjaliści sprawdzają między innymi unikalność opisów, meta tagi, a także link building.
-
Audyt UX. Każdy e-sklep powinien być przyjazny użytkownikom. Łatwa nawigacja i przejrzysty design ułatwiają poruszanie się po witrynie, przyspieszając zakupy. Należy przy tym pamiętać, aby witryna wczytywała się szybko zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych.
-
Analizę konkurencji. Prześledzenie działań marketingowych rywali w branży pozwoli na ulepszenie strategii działania, umożliwiając szybsze osiągnięcie założonych celów.