?>

Korzystając z możliwości internetu można przeprowadzać wiele działań, a niektóre z nich wymagają podania poufnych danych. Takie informacje, jak adres zamieszkania albo numer karty bankomatowej bywają niezbędne do zrealizowania zakupów online czy opłacenia abonamentu za dostęp do platformy z filmami. Aby zapewnić bezpieczeństwo przesyłu danych drogą elektroniczną, należy zadbać o szyfrowanie SSL. Na czym ono polega oraz czy certyfikat można zdobyć za darmo, wyjaśniamy poniżej.

Wdrożenie mechanizmu SSL sprawia, że klienci zyskują gwarancję bezpiecznych transakcji. Dane osobowe, które muszą podać w celu zrealizowania zakupu, nie zostaną przejęte a tym samym nie trafią w niepowołane ręce. Szyfrowanie SSL powinno być stosowane wszędzie tam, gdzie przesyłane są jakiekolwiek poufne informacje. Szczególną potrzebę wdrożenia certyfikatu mają sklepy internetowe, ale nie tylko. Brak wdrożonego szyfrowania sprawia, że Google nadaje stronie status niezabezpieczonej, co może negatywnie wpływać na jej pozycjonowanie. Dla osoby, która odwiedza daną witrynę to wyraźny sygnał, by pozostać czujnym. Taki komunikat osłabia wizerunek firmy i w wielu przypadkach jest przyczyną utraty potencjalnych klientów. Jako specjaliści SEO, rekomendujemy zakup certyfikatu SSL wszystkim sklepom i firmom usługowym, obecnym w internecie.

Poznaj rodzaje certyfikatów SSL i wybierz skuteczne zabezpieczenie. Zakup się opłaci!

Poszczególne certyfikaty SSL oferują inny stopień zabezpieczeń i ochrony użytkowników. Biorąc pod uwagę typ weryfikacji, można podzielić je na trzy grupy:

  • Domain Validation (DV) – podstawowe zabezpieczenie, wystawiane na podstawie prawa do zarządzania domeną. Jest anonimowe (zawiera tylko nazwę domeny) i nie potwierdza tożsamości właściciela certyfikatu.
  • Organization Validation (OV) – szyfrowanie rozszerzone, potwierdzające wiarygodność firmy i strony internetowej. Podmiot, ubiegający się o jego przyznanie musi przejść pełną weryfikację, a procedura trwa od 1 do 8 dni.
  • Extended Validation (EV) – tzw. pełne uwierzytelnienie o najwyższym zaufaniu. Jest to specjalny certyfikat SSL, zapewniający maksymalny poziom bezpieczeństwa przesyłu danych. Jego uzyskanie wiąże się z przejściem złożonej procedury, w toku której sprawdzana jest tożsamość podmiotu i jego prawo do posługiwania się domeną. Weryfikacja zajmuje od 4 do 14 dni.

Inny podział certyfikatów SSL dotyczy ilości obsługiwanych przez nie domen:

  • SAN – Subject Alternative Name – umożliwia objęcie ochroną wielu adresów o alternatywnych nazwach.
  • UCC – Unified Communications Certificate – typ certyfikatu, pozwalający chronić kilka domen o różnych nazwach.
  • Wildcard – szyfrowanie, w ramach którego można zabezpieczyć dowolną liczby subdomen jednej domeny. Certyfikat Wildcard chroni wiele adresów i stanowi dobrze zoptymalizowane rozwiązanie, pozwalające zminimalizować koszty.

Jak rozpoznać stronę, która jest zabezpieczona certyfikatem SSL? Pierwszym sygnałem będzie symbol zamkniętej kłódki, widoczny w polu adresu przeglądarki, przed protokołem HTTPS. Po kliknięciu w kłódkę ukażą się informacje o posiadanym certyfikacie. Innym znakiem, potwierdzającym bezpieczne szyfrowanie, jest zielony kolor paska adresu. Wyświetla się on wyłącznie na stronach, które wdrożyły certyfikat SSL z technologią EV. Dla pewności, że mamy do czynienia z zaufaną witryną, każdorazowo przed podaniem poufnych danych należy upewnić się, że adres witryny jest taki sam, jak nazwa domeny widoczna w certyfikacie.

certyfikat ssl

Darmowy certyfikat Let’s Encrypt, czyli szyfrowanie dla każdego. Czy warto je wdrożyć?

Wielu klientów pyta nas o to, czy darmowy certyfikat SSL wystarczy, aby chronić ich stronę. Istnieje ciekawe rozwiązanie, pozwalające zastosować szyfrowanie za darmo. Tak zwany certyfikat Let’s Encrypt zapewnia podstawowy poziom ochrony i jest całkowicie bezpłatny. Należy odnawiać go ręcznie co 90 dni, jednak nie wiąże się to z żadnymi kosztami. Instalacja jest stosunkowo prosta i niesie ze sobą korzyści, ale również… ryzyko. Zdarza się, że darmowe certyfikaty SSL nie gwarantują bezpieczeństwa, wprowadzając użytkowników w błąd. To rozwiązanie może się sprawdzić na blogach lub prostych stronach firmowych, gdzie nie zachodzi konieczność przesyłu poufnych danych. Certyfikat SSL przydaje się bowiem zarówno do ochrony, jak i budowania stabilnej pozycji w wynikach wyszukiwania. Nie tylko użytkownicy pozytywnie patrzą na zabezpieczone strony – lubi je również Google. Witryny, które nie mają protokołu HTTPS, traktowane przez wyszukiwarkę jako niegodne zaufania. Pośrednio prowadzi to do obniżania ich pozycji. Pozycjonowanie zabezpieczonych stron przebiega sprawniej, ponieważ Google promuje szyfrowane domeny.

Czy ten wpis był dla Ciebie pomocny?

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (1 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...

Naszych Klientów stawiamy
na pierwszym miejscu!

Skontaktuj się z nami

ul. Madalińskiego 109/3
50-443 Wrocław
Polska firma

Porozmawiajmy
więc o Twoich
potrzebach

Otrzymaj od nas bezpłatną wycenę w ciągu 24h
Skontaktuj się z nami za pomocą formularza
lub zadzwoń pod numer +48 79 848 33 33