Docelowy CPA – czym jest?
Docelowy CPA to określenie średniej kwoty, jaką reklamodawca jest w stanie wydać za każdą pożądaną przez siebie konwersję (akcję użytkownika). Model ten może być dostosowywany zależnie od różnych czynników, wśród których możemy wymienić:
- konkurencyjność w danej branży;
- sezonowe zmiany;
- trendy konsumenckie.
Głównym celem strategii ustalania docelowego CPA jest automatyzacja stawek przez system Google Ads w taki sposób, by zmaksymalizować liczbę konwersji przy zachowaniu średniego kosztu akcji zgodnie z ustaloną przez reklamodawcę kwotę docelową.
Jak obliczyć Cost Per Action?
Obliczenie CPA nie jest trudne. Wystarczy podzielić całkowity koszt kampanii przez liczbę wykonywanych działań.
Przykład: Przyjmijmy, że prowadzisz kampanię reklamową, której koszt całkowity to 8000 złotych. W wyniku promocji, osiągnąłeś 100 akcji (konwersji). By obliczyć CPA wystarczy, że podstawisz uzyskane liczby pod wzór. Na podstawie wykonanych obliczeń będziesz mógł stwierdzić, że CPA wynosi 80 zł, co oznacza, że każda akcja kosztowała średnio 80 zł.
Rozliczanie się w modelu CPA – dlaczego warto?
Cost Per Action uznaje się za jeden z najbezpieczniejszych modeli rozliczeń z perspektywy reklamodawcy – wynika to z faktu, że koszty ponosi się wyłącznie wtedy, gdy uzyska się pożądane działanie ze strony użytkowników. Podjęte akcje stanowią zaś dowód na skuteczność kampanii. Przy odpowiednim oszacowaniu kosztów, model CPA może okazać się najbardziej opłacalnym.