?>

Docelowy CPA – czym jest?

Docelowy CPA to określenie średniej kwoty, jaką reklamodawca jest w stanie wydać za każdą pożądaną przez siebie konwersję (akcję użytkownika). Model ten może być dostosowywany zależnie od różnych czynników, wśród których możemy wymienić:

  • konkurencyjność w danej branży;
  • sezonowe zmiany;
  • trendy konsumenckie.

Głównym celem strategii ustalania docelowego CPA jest automatyzacja stawek przez system Google Ads w taki sposób, by zmaksymalizować liczbę konwersji przy zachowaniu średniego kosztu akcji zgodnie z ustaloną przez reklamodawcę kwotę docelową.

Jak obliczyć Cost Per Action?

Obliczenie CPA nie jest trudne. Wystarczy podzielić całkowity koszt kampanii przez liczbę wykonywanych działań.

Obliczenie CPA

Przykład: Przyjmijmy, że prowadzisz kampanię reklamową, której koszt całkowity to 8000 złotych. W wyniku promocji, osiągnąłeś 100 akcji (konwersji). By obliczyć CPA wystarczy, że podstawisz uzyskane liczby pod wzór. Na podstawie wykonanych obliczeń będziesz mógł stwierdzić, że CPA wynosi 80 zł, co oznacza, że każda akcja kosztowała średnio 80 zł.

Rozliczanie się w modelu CPA – dlaczego warto?

Cost Per Action uznaje się za jeden z najbezpieczniejszych modeli rozliczeń z perspektywy reklamodawcy – wynika to z faktu, że koszty ponosi się wyłącznie wtedy, gdy uzyska się pożądane działanie ze strony użytkowników. Podjęte akcje stanowią zaś dowód na skuteczność kampanii. Przy odpowiednim oszacowaniu kosztów, model CPA może okazać się najbardziej opłacalnym.

Najczęściej zadawane nam pytania
#1 Docelowy CPA – dla kogo?
Ustalenie docelowego CPA jest odpowiednie zwłaszcza dla osób o jasno zdefiniowanych celach związanych z kosztem CPA, a także wiedzą na temat wartości konwersji dla całego biznesu.
#2 Jaka jest największa zaleta modelu CPA?
Jedną z największych korzyści płynących z zastosowania modelu CPA jest fakt, że reklamodawca płaci za konkretne działania, które w efekcie przekładają się na leady. Brak rozliczania się za przypadkowe kliknięcia czyni cały model wyjątkowo atrakcyjnym.
#3 Czy zdecydowanie się na model CPA niesie za sobą jakieś ryzyko?
Jak w przypadku każdego modelu, także zdecydowanie się na CPA może mieć swoje mankamenty. Po stronie reklamodawców leży dokładne określenie celów kampanii – w sytuacji, gdy zrobią to nieprawidłowo, może dojść do niskiej skuteczności, a co za tym idzie, marnowaniem potencjału i budżetu reklamowego.

Oceń, jak pomocny był dla Ciebie tekst „Co to jest CPA?”

Czy ten wpis był dla Ciebie pomocny?

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (1 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...

Naszych Klientów stawiamy
na pierwszym miejscu!

Skontaktuj się z nami

ul. Madalińskiego 109/3
50-443 Wrocław
Polska firma

Porozmawiajmy
więc o Twoich
potrzebach

Otrzymaj od nas bezpłatną wycenę w ciągu 24h
Skontaktuj się z nami za pomocą formularza
lub zadzwoń pod numer +48 79 848 33 33