Każdy właściciel nowoczesnego sklepu internetowego marzy o maksymalizacji zysków bądź też o popularyzacji marki wśród Klientów. Oba czynniki mogą zostać spełnione, kiedy zwróci się uwagę na odpowiednie zaprezentowanie asortymentu. Opisy produktów stały się w ostatnich latach ważną kwestią nie tylko dla algorytmu wyszukiwarki Google, ale także dla samych użytkowników sieci, poszukujących pierwszorzędnej klasy fabrykatów bądź kompleksowej obsługi za pośrednictwem internetu. Tworzenie opisów produktów tylko na pierwszy rzut oka wydaje się być skomplikowane. W rzeczywistości napisanie wyczerpującej prezentacji asortymentu zgodnie z zasadami SEO jest bajecznie proste. Specjaliści z agencji Afterweb podpowiadają, jak dokładnie powinien wyglądać opis towaru w Twoim sklepie internetowym. Zobacz, czym przyciągniesz do siebie Klientów!
Afterweb podpowiada, dlaczego warto inwestować w opisy produktów w sklepie internetowym
Aby zrozumieć sens inwestowania w jakościowy opis produktu SEO warto wcielić się w rolę Klienta poszukującego konkretnego asortymentu. Wpisanie frazy kluczowej w wyszukiwarkę Google oraz wybór jednego z czołowych linków to zaledwie połowa sukcesu sprzedaży przez sieć. Interesant decydujący się na zakupy w internecie nigdy nie będzie miał możliwości zapoznania się, bliskiego kontaktu z towarem. Rolę przymierzania bądź dotykania wyrobu w tym wypadku pełnią wyczerpujące opisy produktów. To one muszą przekonać Klienta, że pozycja z Twojego sklepu jest swoistą odpowiedzią nawet na najbardziej wygórowane oczekiwania wobec produktu i jego jakości. Bardzo ubogi opis produktu może zniechęcić odwiedzającego do finalizacji transakcji, jednocześnie wspierając działania konkurencyjnych firm. Oczywiście o ile taka osoba w ogóle trafi do prowadzonego przez Ciebie sklepu. Kopiowanie i powielanie opisów produktów jest niezgodne z SEO doprowadza do obniżenia pozycji w rankingu tworzonym przez Google, co przekreśla szansę na znalezienie się w czołówce SERP.
Jakie informacje powinien zawierać dobrze zaprojektowany opis produktów SEO? Sprawdź!
Jak więc wygląda tworzenie opisów produktów od kuchni? Zasada jest bardzo prosta – im więcej treści umieścisz w polu prezentacji towaru, tym lepiej dla pozycjonowania w wyszukiwarce. Warto jednak pamiętać, aby nie przesadzać z objętością znakową takich tekstów. Opis produktu musi być przede wszystkim czytelny dla Klienta, użytkownika sieci. Doskonałą i dobrze znaną praktyką dla specjalistów SEO jest skonstruowanie prezentacji podzielonej na dwie części. Główna powinna być krótka, maksymalnie do 1000 znaków ze spacjami. Musi uwzględniać najważniejsze informacje i zawierać najważniejsze słowa kluczowe w odpowiednim nasyceniu. Dopiero drugi opis produktów można rozszerzyć o dodatkową treść. To właśnie w tym miejscu warto przybliżyć wszystkie zalety kupna bądź użytkowania towaru, wymienić parametry techniczne bądź inteligentnie wykorzystać frazy kluczowe z długiego ogona. Mile widziane jest również wzbogacenie fotografiami czy nawet umieszczenie kodu producenta – wówczas stoisz przed szansą na przyciągnięcie w swoje wirtualne progi Klientów, którzy wyszukują towaru właśnie w ten sposób. Opisy produktów SEO nie mogą być duplikowane! Jak ognia unikaj kopiowania informacji od konkurencji czy choćby producenta. Tego typu praktyka z całą pewnością nie przypadnie do gustu interesantów oraz algorytmu Google.