Pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania (dla dobrze wybranych słów kluczowych) cieszą każdego właściciela witryny, ponieważ przekładają się na zwiększenie ruchu na stronie, a to z kolei na zyski firmy, której dana witryna dotyczy. Jakie są więc tajniki optymalizacji i skutecznego pozycjonowania stron?
Co to jest SEO / optymalizacja strony i dlaczego jest tak ważna w walce o wysokie pozycje w Google
Po pierwsze, żeby zrozumieć istotę efektu kompleksowej optymalizacji pod wyszukiwarkę, trzeba wiedzieć jak to się dzieje, że jedne strony są wyżej, a drugie niżej w wynikach organicznych. W sieci istnieje wiele milionów stron i żeby użytkownik znalazł dokładnie to czego szuka poprzez wpisanie zapytania do wyszukiwarki konieczne są złożone algorytmy Google. To dzięki nim ukazuje się nam trafny wynik, który jest efektem działania określonych wzorców. Algorytmy to formuły i procesy komputerowe, które znajdują odpowiedzi na Twoje pytania biorąc pod uwagę aż 200 czynników rankingowych, indeksują strony w określoną hierarchię dla danych słów kluczowych. Dodatkowo aktualizacje skryptów i procesów są bardzo częste, co czyni SEO długotrwałym i pracochłonnym zadaniem.
Należy tu wspomnieć, że dla osób niezaznajomionych z tematem, prace nad optymalizacją pod wyszukiwarkę mogą okazać się proste. Nic bardziej mylnego, ponieważ nieumiejętne zoptymalizowanie strony, może przynieść odwrotny skutek, a więc pogorszenie rankingu serwisu..
Algorytmy działają w ten sposób, że analizując strony www, grupują je w określone zasoby. Użytkownik wpisując frazę lub słowo kluczowe, otrzymuje odpowiedź z najbardziej dopasowanej do zapytania grupy zasobów. Zatem skuteczna optymalizacja serwisu to takie działania, które dadzą użytkownikowi dokładnie to czego szuka, a to co ma znaleźć to Twoja witryna.
SEO to nie tylko zaopatrzenie zawartości strony w słowa kluczowe i frazy, to szereg metod dostosowywania strony pod wytyczne jakościowe Google. Nasze doświadczenie służy celom kompleksowej i skutecznej optymalizacji, ponieważ przez lata nauczyliśmy się robić to efektywnie.
Jakie są metody i strategie skutecznego pozycjonowania?
W swojej pracy spotykamy się z różnorodnymi stronami i sklepami. Są to zarówno małe witryny, jak i duże platformy. Za każdym razem strategia działania jest inna, a metody dobierane są indywidualnie. W skutecznym pozycjonowaniu kluczową rolę odgrywa content marketing, czyli mówiąc prościej – działania w zakresie zawartości, czyli treści, obrazów a nawet filmów.
Zapytania w wyszukiwarce, to słowa i frazy, które mają znaleźć się na stronie czy sklepie, aby łatwo można było znaleźć witrynę. Dobór słów i odpowiednie ich użycie jest bardzo ważne, ponieważ musi być ściśle określone, ale też nie można przesadzić z ilością słów kluczowych, ponieważ algorytmy uznają stronę za merytorycznie bezwartościową.
Optymalizacja witryny to kolejne niezbędne działanie, które polega na odpowiednim użyciu słów kluczowych w strukturze strony np. w title, adresach url, znaczników meta, stworzeniu mapy strony, odpowiednim używaniu nagłówków, etc. Każdy z elementów optymalizacji jest niezwykle ważny dla uzyskania wysokich wyników w wyszukiwarce, ponieważ algorytmy bywają bezlitosne w najdrobniejszym szczególe.
Unikalne treści są również niezbędne na stronie, ponieważ powielanie tekstów jest natychmiast wykrywane przez roboty indeksujące. Zatem odpowiednie przygotowanie tekstów pod względem merytorycznym i z odpowiednią ilością słów kluczowych jest w skutecznym pozycjonowaniu bardzo istotne. Ważne jest też aktualizowanie zasobów, ponieważ algorytmy wykrywają zmiany na stronie i podwyższają ich ranking w związku z tym.
Skuteczne pozycjonowanie stron jest niczym innym, jak budowaniem popularności witryny w internecie. Narzędzie jakie wykorzystuje się do badań naszych prac to Google Search Console, zaś analitykę opieramy o Google Analytics, które zwraca mnogość niezwykle istotnych wyników. Dzięki narzędziom i obserwacjom wyników mamy pełny obraz naszych działań i możemy je skutecznie optymalizować.
Po czym poznasz, że pozycjonowanie w wyszukiwarce jest skuteczne?
Wzrost konwersji na stronie to czynnik, który cieszy każdego Specjalistę SEO, ale też właściciela pozycjonowanej witryny. Po czym jeszcze poznać, że działania są skuteczne?
- wzrost liczby zoptymalizowanych słów kluczowych na serwisie
- strona osiąga wysokie pozycje na wybrane frazy kluczowe
- wzrost liczby wyświetleń strony w wyszukiwarce
- narzędzia monitorujące ruch na stronie jak chociażby Google Analytics pokazują znaczny wzrost ruch organicznego z wyszukiwarki Google.pl
- zwiększenie liczby potencjalnych Klientów zainteresowanych ofertą
- większa liczba transakcji przeprowadzanych za pomocą strony internetowej
- dostarczane są rzetelne raporty SEO z wykonanych działań
Jak widać nasze prace nad stroną internetową czy sklepem, przekładają się nie tylko na poprawieniu pozycji serwisu w wynikach organicznych, ale przede wszystkim dążymy do zwiększenia konwersji i zwrotu z inwestycji ROI (ang. return on investment) . Głównie na pozycjonowanych przez nas stronach jest to np. większa ilość zapytań z formularzy kontaktowych lub wzrost sprzedaży w sklepach internetowych, czy zamówień w innych platformach np. kursów online. Także np. przy pomocy Google Analytics mierzalna jest ilość odsłon strony czy podstrony. Odpowiednia synergia wszystkich działań skutecznego pozycjonowania daje satysfakcjonujące wyniki w niemal każdym biznesie.
W Afterweb świadczymy wyłącznie efektywne pozycjonowanie stron www, a zatem takie, które można zmierzyć na wiele sposobów. Zapraszamy do kontaktu, aby porozmawiać o tym, co możemy zrobić dla Twojej witryny.
Witam,
dzięki za świetny artykuł. A co jeśli chodzi o pozycjonowanie zagranicą? czy samo SEO strony internetowej wystarczy, czy jednak wciąż potrzebna jest walka o linki na zagranicznych serwisach?
Ja pozycjonuje swoja strone firmowa w Hiszpani. Generalnie jesli chcesz zeby twoja strona byla lokalna (na pryklad anglia) nie mozesz organizowac pozycjonowania w polsce bo google cie przydzieli do regionu Polski przez co stracisz na angielskim google.
Dobrze zoptymalizowana strona może zdziałać cuda, ale na konkurencyjne frazy samo SEO to za mało. Bez pozycjonowania przy pomocy linków zwrotnych, konkurencja będzie wyżej, gdyż zadba o odpowiedni link building (tematycznie powiązany ze stroną docelową).
Konkluzja jest taka: każde działanie musi być mierzalne i doprowadzało do istotnych konwersji. Zwiększanie ruchu metodą słów kluczowych jest oczywiste. Jest też zawsze sporo miejsca na tzw. długi ogon i faktem jest, że narzędzie GSC takich informacji dostarcza.
Ciekawy i przede wszystkim rzeczowy artykuł. Przed każdą kampanią, pozycjonowaniem itp trzeba z klientem ustalić słowa kluczowe, podstrony strony/sklepu, które są dla niego najważniejsze i ma największy zysk z konwersji. „dostarczane są rzetelne raporty SEO z wykonanych działań” – dokładnie tak, aby klient cały czas był świadomy co się dzieje z jego stroną a nie tylko kontakt ograniczał się do przesłania FV.
Najgorsza obecnie jest ta lokalność usług i towarów. Google się chce zesrać, żeby tylko zawęzić wyszukiwania. Czy to jest jakiś ogólnoświatowy trend? ograniczyli loty przez tego koronawirusa, chcą, żeby ludziska siedzieli na czterech literach i się nie ruszali. Co za świat.