Korzystanie z Internetu stało się dla nas codziennością – niektórzy szczerze przyznają, że funkcjonowanie bez dostępu do sieci jest dla nich bardzo trudne. Nie ma w tym nic dziwnego, zważywszy na to, jak wiele możemy zdziałać dzięki istnieniu w sieci. Internet już dawno przestał być jedynie narzędziem rozrywki; miliony przedsiębiorców z całego świata dostrzegło w nim iście biznesowy potencjał. Rynek internetowy w Polsce obejmuje obecnie około 70% przedsiębiorstw, które posiadają własną stronę WWW. Dziś, żeby zaistnieć i wyróżnić się wśród konkurencji, trzeba jak najszybciej wdrożyć internetowe działania marketingowe; są one wręcz niezbędne, żeby nie stać się jedynie kroplą w morzu biznesów online. Wybór agencji SEM to pierwszy krok w stronę sukcesu. Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, na jakie kryteria wyboru agencji reklamowej musisz zwrócić uwagę? Jesteś w dobrym miejscu!
- Czym jest agencja SEM i dlaczego potrzebujesz współpracy z ekspertami?
- Wybór agencji SEM – poznaj główne usługi związane z pozycjonowaniem stron
- Jak wybrać agencję marketingową na podstawie oferty PPC?
- Jak wybrać agencję marketingową – główne kryteria wyboru agencji reklamowej
- Wybór agencji SEM – podsumowanie
- Najczęściej zadawane nam pytania
Czym jest agencja SEM i dlaczego potrzebujesz współpracy z ekspertami?
Skrót SEM pochodzi od angielskiego określenia Search Engine Marketing, który oznacza marketing w wyszukiwarkach. Termin obejmuje szereg działań związanych z promocją stron internetowych w organicznych i płatnych wynikach wyszukiwania. Dzięki procesom promocyjnym witryna staje się bardziej widoczna dla potencjalnych odbiorców, przez co jest ona w stanie pozyskać nowych klientów. W skład SEM wchodzą jedne z najskuteczniejszych metod działań w sieciowych: SEO (Search Engine Optimization), optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek (najczęściej Google) i PPC (Pay Per Click), czyli płatne wyniki wyszukiwania. W skład profesjonalnej agencji SEM wchodzą specjaliści związani z wieloma odłamami marketingu internetowego – ich pomoc jest wręcz konieczna, jeżeli startujesz ze swoją działalnością w internecie. Nie warto popełniać błędu i wyruszać na wyprawę na szczyt samodzielnie, bez konkretnej wiedzy ani przygotowań – w większości przypadków jest to nie tylko stratą czasu, ale także pieniędzy. Wybór agencji SEM nie należy do łatwych, dlatego warto wcześniej zastanowić się nad celem, jaki chce się osiągnąć z pomocą ekspertów. Zanim jednak zaczniesz swoje poszukiwania, zapoznaj się z głównymi usługami w zakresie działań agencji marketingowej.
Wybór agencji SEM – poznaj główne usługi związane z pozycjonowaniem stron
Pozycjonowanie stron jest jednym z działań służących zwiększeniu widoczności strony WWW w wyszukiwarce. Głównym celem jest osiągnięcie wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, obejmując wybrane frazy istotne dla prowadzonego przez Ciebie biznesu. Dobra pozycja jest równoznaczna z przyrostem potencjalnych klientów zainteresowanych Twoim biznesem. Uwaga internautów zazwyczaj zatrzymuje się tylko na pierwszej stronie wyszukiwarki Google – agencja SEM ma na celu zadbanie o to, by Twoja strona WWW znajdowała się w topowej dziesiątce wyników. Pozycjonowanie stron internetowych uchodzi za jeden z najważniejszych elementów marketingu internetowego; co więcej, mogą z niego korzystać przedsiębiorcy z wielu branż, niezależnie od rodzaju prowadzonej firmy. W skład działań związanych z pozycjonowaniem stron wchodzi między innymi:
- audyt SEO – specjaliści skupiają się na sprawdzeniu struktury strony internetowej, linków URL, kodu źródłowego, a także publikowanych treści; w przypadku nieprawidłowego funkcjonowania (lub braku) któregoś z powyższych elementów, eksperci przygotowują zalecena, jakie powinny zostać szybko wdrożone na stronie;
- optymalizacja strony internetowej pod kątem SEO – głównym celem działań optymalizacyjnych jest zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce, w oparciu o konkretne słowa kluczowe dedykowane dla Twojej branży; w skład prac wchodzi między innymi analiza fraz kluczowych i ich odpowiedni dobór pod względem trafności;
- link building – pozyskiwanie linków zewnętrznych sprzyja tworzeniu połączeń prowadzących do Twojej witryny internetowej; w tym celu wykorzystuje się między innymi blogi, portale społecznościowe czy artykuły contentowe; działanie wpływa na wartość strony internetowej dla robotów Google, co przekłada się na wzrost pozycji w wyszukiwarce.
Sprawdź: Szczegółowe informacje czym jest reklama SEM
Jak wybrać agencję marketingową na podstawie oferty PPC?
PPC to model rozliczania reklamy, w którym reklamodawca ponosi koszta wtedy, gdy odbiorca kliknie na skonstruowaną kreację i zostanie przeniesiony na stronę docelową. Całość opiera się na modelu aukcyjnym, w którym biorą udział osoby chcące wyświetlać swoje reklamy na dane zapytanie. Najpopularniejszą platformą do działań w zakresie promocji są kampanie Google Ads.
Google Ads – szybkie wdrożenie błyskawiczny sukces
Skuteczne kampanie reklamowe? Google Ads poleca się do akcji! Za pośrednictwem tego narzędzia Google można stworzyć liczne kampanie reklamowe oraz umieszczać linki sponsorowane na górze wyników wyszukiwania dla konkretnych fraz kluczowych. Kampanie Google Ads cenione są przede wszystkim za błyskawiczne działanie – w szybki sposób możesz pojawić się nad organicznymi wynikami wyszukiwania, tym samym wkraczając do gry o pozyskanie jak największej ilości potencjalnych odbiorców, którzy w niedługim czasie mogą przeobrazić się w Twoich stałych Klientów.
Remarketing, czyli ponowne pozyskiwanie klienta
Jak wybrać agencję marketingową, to tylko taką, która prócz nowoczesnych działań na pozyskanie zupełnie nowej grupy klientów, potrafi wdrożyć działania mające na celu utrzymanie osób, które już kiedyś miały styczność z Twoją firmą. Technika remarketingu polega na przygotowaniu specjalnej oferty dla stałych klientów poprzez stworzenie banerów reklamowych, które wyświetlając się danym użytkownikom i przypominają im o Twoim przedsiębiorstwu w sprytny, nienachalny sposób.
Jak wybrać agencję marketingową – główne kryteria wyboru agencji reklamowej
Wybór agencji SEM może stanowić trudny orzech do zgryzienia – zwłaszcza, jeżeli jest się zupełnie nowym w temacie. Tymczasem współpraca może mieć kluczowe znaczenie w późniejszej relacji, jaka zostanie wypracowana pomiędzy domeną a wyszukiwarką Google. Poniżej zdecydowaliśmy przedstawić punkty opisujące jedne z najważniejszych wytycznych, które powinieneś brać pod uwagę, wybierając wykwalifikowaną agencję SEM. Słowem wstępu, pragniemy od razu zaznaczyć najważniejszy punkt, o którym powinieneś pamiętać zawsze – żadna poważna agencja nie może dać Ci gwarancji sukcesu. Z nami dowiesz się, dlaczego tak (nie) jest.
Jak wybrać agencję reklamową i nie popełnić najczęstszego błędu?
Obiecywanie złotych gór i całej armii zadowolonych klientów jest jednym z najczęstszych absurdów, z którym możesz mieć do czynienia. Rozumiemy, że oczekujesz konkretnych wyników, jednak na pewne działania wyszukiwarki czy robotów Google nie mamy wpływu. W związku z tym, dobra agencja marketingowa nie jest w stanie zapewnić czegoś, czego nijak nie potrafi spełnić. Nawet perfekcyjnie przeprowadzona optymalizacja czy wybitna kampania Google Ads nie musi być gwarantem zwiększenia zysków czy aktywności na stronie. Mimo tego że Google udostępnia listy czynników rankingowych, sam proces notowania stron jest w dużym stopniu jedną niewiadomą. Spotkałeś się z ofertą pozycjonowania, dzięki któremu w 3 miesiące zwiększysz swoje zyski o 150%? Wyrzuć ogłoszenie do kosza i wykreśl daną agencję ze swojej listy.
Kryteria wyboru agencji marketingowej – tanio nie zawsze oznacza rzetelnie
Wiele początkujących przedsiębiorców pragnie na wstępie zaoszczędzić, dlatego ich pierwszym wyborem są najtańsze oferty agencji marketingowych. Niestety, w wielu przypadkach okazują się one prawdziwą pułapką – niestety, statystyki jasno ukazują, że najtańsze agencje osiągają najsłabsze wyniki. W przypadku podjęcia decyzji o współpracy z agencją SEM, musisz wiedzieć, że płacisz nie tylko za wykonanie podstawowych prac, lecz ich jakość oraz czas poświęcony przez ekspertów na pracę nad Twoją stroną internetową czy kampaniami. Ludzie osiągający sukcesy w tej branży nigdy się nie zatrzymują, stale zwiększając swoją wiedzę z zakresu marketingu internetowego. Na własnym przykładzie wiemy, że żeby móc oferować usługi najwyższej jakości, musimy być na bieżąco z licznymi aktualizacjami. Robimy to po to, by nasi Klienci byli w stanie błyskawicznie wyprzedzić konkurencję i dołączyć do wyrównanej walki o szczyt wyszukiwarki Google. U nas Klient wie, za co płaci; niezależnie czy prowadzisz młody biznes, czy może funkcjonujesz na rynku od lat i szukasz dodatkowego źródła dochodów, w naszym pakiecie cenowym z pewnością znajdziesz ofertę na miarę Twoich potrzeb.
Wybór agencji SEM, a rzetelnie skonstruowana umowa. Zanim podpiszesz, sprawdź!
Przed podpisaniem umowy, dokładnie zapytaj o jej warunki, a także sposób informowania o postępach – czy będą to comiesięczne raporty? A może kwartalne? Czy będziesz mieć dostęp do aktualnych wyników w kwestii wyświetleń, liczby kliknięć czy stanu pozycji danych fraz kluczowych? Są to szczegóły, które warto znać – zwłaszcza, jeżeli przewidujesz długofalową współpracę z daną agencją. Brak zrozumienia warunków lub nieodpowiednie ich odczytanie może w efekcie przynieść więcej frustracji, niżeli jest to konieczne. Nie bój się zadawać pytań ani prosić o portfolio; są to ważne czynniki, które mogą wpłynąć na Twoją ostateczną decyzję.
Przed wyborem agencji marketingowej zerknij na jej reprezentantów!
W skład dobrej agencji SEM nie wchodzą jedynie specjaliści SEO/PPC, lecz również menadżerowie projektów, zespoły od social mediów, opiekunowie Klientów czy doświadczeni copywriterzy. Innowacyjne i postępowe SEM wymaga wszechstronnej wiedzy, umiejętności analitycznych, lecz również kreatywności. Wiedza z zakresu programowania czy UX to dziś konieczność! Agencja, która cały czas stoi w miejscu, nie przykładając uwagi do własnego rozwoju, często tak samo podchodzi do swoich Klientów. Współcześnie, żeby wyróżnić się wśród tłumu, należy najpierw się pokazać – dawne metody pozycjonowania nijak mają się do tego, czym dziś zajmują się specjaliści od reklamy w sieci. Rozwój jest możliwy tylko wtedy, gdy współpracujesz z osobami świadomymi zmieniających się trendów i sposobów promocji.
Sprawdź: Na czym polega opracowanie strategii SEO
Wybór agencji SEM – podsumowanie
Wiesz już czym musisz się kierować podczas wyboru odpowiedniej agencji marketingowej – nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to, jaka agencja jest najlepsza dla wszystkich przedsiębiorców. Ze względu na różnorodność wymagań właścicieli strony internetowej oraz celów, jakie mają zamiar osiągnąć, pod określeniem „właściwa agencja” będą znajdować się ich różne typy. Jeżeli wiążesz przyszłość swojej strony internetowej z SEO, szukaj doświadczonej agencji zajmującej się procesem pozycjonowania stron. Stawiasz wszystko na reklamę PPC? Znajdź ekspertów, przed którymi kampanie Google Ads nie mają żadnych tajemnic. Jeżeli chcesz upiec dwie pieczenie na jednym ogniu i zwiększyć swoje szanse na osiągnięcie sukcesu w sieci, najlepszym wyborem będzie agencja SEM! Decydując się na rozpoczęcie współpracy, przed konsultacją z ekspertami przygotuj kilka podstawowych informacji na temat swojej firmy oraz celów, jakie chcesz osiągnąć. Pamiętaj – dobra agencja pracuje na Twój sukces!