Masz świetny asortyment i atrakcyjne ceny, a mimo to Twój sklep internetowy nie generuje zadowalającej sprzedaży? Powodem może być brak widoczności w wynikach wyszukiwania. Użytkownicy korzystający z Google klikają w jeden z trzech pierwszych linków – mało kto szuka dalej. Jeśli chcesz sprzedawać online, musisz więc trafić do TOP3. Umożliwi Ci to mądrze przeprowadzone pozycjonowanie e-sklepu. Sprawdź, czym wyróżnia się marketing dla ecommerce i podejmuj najlepszą decyzję dla swojego biznesu: zacznij reklamować się w internecie!
Reklama e commerce dla sklepów internetowych ma duży potencjał
Obok reklam sponsorowanych w Google Ads, branża e-commerce może śmiało wykorzystywać potencjał promocji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie sklepów internetowych jest aktualnie jedną z najlepszych metod długofalowego zwiększania sprzedaży. Działania te mogą koncentrować się na całej ofercie lub na wybranych produktach albo kategoriach produktowych. Wszystko zależy od potrzeb klienta, sytuacji rynkowej i obranej strategii na marketing.
Głównym celem pozycjonowania e commerce jest przyciągnięcie na stronę sklepu jak największej ilości potencjalnych klientów oraz zwiększenie zysków poprzez sprzedaż internetową. ”Efektem ubocznym” tych działań są: budowanie świadomości marki i zwiększanie jej rozpoznawalności wśród konsumentów.
Brand, który jest wartościowy i wzbudza pozytywne odczucia okazuje się jednym z ważniejszych założeń biznesu. Tym bardziej warto rozważyć pozycjonowanie e commerce, zwłaszcza, jeśli konkurencja z branży już coś robi w tym zakresie. Zwiększanie pozycji to proces, który wymaga czasu. Dlatego budowanie widoczności w Google dobrze jest rozpocząć jak najwcześniej, nawet na początkowym etapie projektowania i tworzenia sklepu.
Inwestycja w marketing dla ecommerce. Działaj strategicznie
Każdy sklep internetowy potrzebuje planu marketingowego, który zapewni mu popularność w sieci. Wyszukiwarka Google jest gotowa przyjąć kolejnego kandydata do TOP3, ale to od realizowanej strategii zależy, czy pożądana pozycja zostanie przyznana. Efektywny i celowany marketing ecommerce stanowi absolutną podstawę działań reklamowych w sieci. Budowanie silnej i długotrwałej relacji z potencjalnym klientem pozwala rozwijać biznes na wielu płaszczyznach. Wybór strategii ma zatem ogromne znaczenie. Specjaliści od reklamy internetowej mogą zaproponować strategię koncentracji, strategię dywersyfikacji lub strategię penetracji rynku. Niezależnie od kierunku działań, ich punktem wyjściowym będą: analiza konkurencji branżowej oraz sprecyzowanie celów marketingowych. Kolejny krok to wybór narzędzi i dopasowanie kanałów komunikacji do grupy docelowej. Jako właściciel sklepu internetowego, nie musisz znać się na marketingu! Zleć pozycjonowanie profesjonalistom i z satysfakcją obserwuj, jak wskaźniki sprzedażowe pną się w górę. Zapraszamy do kontaktu w celu darmowej wyceny!