Marketing w wyszukiwarkach to obecnie jeden z najszybszych sposobów na to, by powiększyć grupę potencjalnych klientów. Google daje przedsiębiorcom szerokie pole do popisu, a także możliwość reklamy zarówno w płatnych, jak i darmowych wynikach wyszukiwania. Kto powiedział bowiem, że marketing w Twojej firmie powinien ograniczać się wyłącznie do plakatów rozwieszanych po mieście czy pozostawiania tradycyjnych wizytówek? Już dziś poznaj SEM – działania, które pozwolą Ci zaistnieć w świadomościach setek, a nawet tysięcy użytkowników.
SEM, czyli co konkretnie? Poznaj składowe dobrej strategii reklamy w sieci
Search Engine Marketing wiedzie prawdziwy prym. Zarówno małe, średnie, jak i monumentalne firmy mają szansę osiągnąć sukces, wdrażając ogół działań promocyjnych, których celem jest osiągnięcie wysokich pozycji w organicznych i nieorganicznych wynikach wyszukiwania. W skład SEM wchodzi między innymi prawidłowa optymalizacja strony, pozycjonowanie witryny w darmowych wynikach wyszukiwania, a także płatne kampanie w Google Ads. Pokrótce, SEM to suma działań z zakresu SEO i PPC. Efekty tych składowych mogą być ściśle ze sobą powiązane, determinując lepsze wyniki osiągane przez stronę, której właściciel korzysta z obu rozwiązań.
Marketing w firmie a wdrożenie strategii SEM – najważniejsze korzyści
Synchronizacja SEO oraz PPC pozwala na osiągnięcie szeregu celów, na których zależy każdemu przedsiębiorcy reklamującemu się w sieci. Mowa tu między innymi o zwiększeniu świadomości marki, wzrośnie konwersji (ruchu na stronie), a także ilości potencjalnych klientów. Wszystko to może pozytywnie przełożyć się na zyski osiągane przez firmę. Wśród najważniejszych zalet SEM wymienia się:
-
efektywność i oszczędność w jednym – w porównaniu do tradycyjnych działań marketingowych, przemyślana i odpowiednio wdrożona strategia SEM w większości przypadków cechuje się korzystniejszą statystyką efektów w stosunku do poniesionych kosztów;
-
lepsze targetowanie – SEM opiera się na reklamie strony WWW na konkretne słowa i frazy, jakie użytkownicy wpisują do wyszukiwarki; co za tym idzie, istnieje znacznie większe prawdopodobieństwo, że reklama dotrze do osoby, która może być realnie zainteresowana danym produktem czy usługą (nie masz więc wrażenia, że wydajesz pieniądze w błoto);
-
synergię działań najpopularniejszych form reklamy – inwestycja w kampanie Google Ads pozwoli Ci pojawić się w wynikach wyszukiwarki niemal od razu, natomiast działania SEO skutecznie i długofalowo uczynią Twoją stronę wartościową w oczach Google, przez co będzie ona w stanie długo plasować się w topowych wynikach wyszukiwania.