Sektor usług stale ewoluuje, ciesząc się ogromnym zainteresowaniem wśród wielu konsumentów, którzy chcą zainwestować w między innymi przeżycia, wrażenia oraz emocje. Pozostaje jednak pytanie: jak w czasach rosnącej konkurencji przeprowadzić skuteczny marketing usług? Spieszymy z pomocą. Aby wyróżnić się w swojej branży, konieczna jest odpowiednia strategia marketingowa usługi – odpowiednio zaplanowana i wdrożona jest w stanie zdziałać naprawdę wiele! Prawidłowo przeprowadzony marketing usługi powinien skupić się przede wszystkim na docelowej grupie odbiorców. Dowiedz się, jak zbudować z nimi długofalową relację, która przyniesie Ci pożądany zysk!
Co powinien obejmować marketing internetowy usługi?
Marketing w handlu i usługach składa się z kilku nienaruszalnych elementów, które opisuje koncepcja 7P. Zgodnie z jej definicją, każda strategia marketingowa usługi powinna składać się z siedmiu filarów, do których należą:
-
Produkt (product). W tym przypadku „produktem” jest usługa, jaką masz do zaoferowania. Według założeń skutecznego marketingu, powinna ona stanowić odpowiedź na potrzeby określonej grupy docelowej, gwarantując przy tym zadowolenie. Jako osoba, która wychodzi z ofertą do grona potencjalnych konsumentów, musisz umieć określić, co takiego wyróżnia Twoją usługę na tle tych, które oferuje konkurencja.
-
Cena (price). Zarówno zbyt wysoka, jak i niska wycena swojej usługi nie sprawi, że osiągniesz określony zysk. Marketing w usługach wymaga uwzględnienia wrażliwości klienta na cenę – jej finalny kształt oraz opłacalność samej oferty (zarówno dla Ciebie, jak i potencjalnych klientów).
-
Miejsce (place). Świadczenie usług na miejscu wiąże się z odpowiednim przygotowaniem całego lokalu. Musisz zadbać o sprzęt, a także elementy wizualne. Tymczasem marketing internetowy usługi przez stronę internetową powinien opierać się o znakomitą optymalizację witryny, a także spełniać założenia UX oraz UI.
-
Ludzie (people). Jakość usługi nierzadko determinuje doświadczenie osoby, która ją oferuje. Podziel się z klientami swoim doświadczeniem, publikując na stronie informacje o wykształceniu, certyfikatach, a także dotychczasowych realizacjach. Pracujesz w zespole? Przedstaw wszystkich jego członków!
-
Promocja (promotion). Strategia marketingowa usługi powinna opierać się o sprawdzone sposoby na reklamę w sieci. W przypadku marketingu usług, świetnie sprawdzą się SEO oraz kampanie Google Ads.
-
Proces (process). Zakup usługi powinien być dla klienta bezproblemowy. W tym celu usprawnij swoją stronę, eliminując potencjalne problemy i dostosowując sam proces zakupowy do indywidualnych wymagań konsumenta.
-
Dowody materialne (physical evidence). Pamiętaj, że wszystkie elementy marketingu usług powinny składać się w jedną całość, świadcząc o jakości oraz profesjonalizmie, pozytywnie wpływając na wizerunek firmy w oczach klientów. Zadbaj o content, wygląd witryny, a także dobry kontakt z klientami – na przykład poprzez e-mail marketing.