Niezależnie od branży, właściciel strony internetowej firmy usługowej może wiele skorzystać dzięki pozycjonowaniu. To aktualnie najlepsza forma reklamy długoterminowej, przynoszącej długofalowe zyski. Jakie działania wdrożyć, żeby domena wyświetlała się użytkownikom wysoko w Google?
Domena a pozycjonowanie. Wybór adresu strony ma znaczenie
Każda strona www ma unikalną nazwę, po której można na nią trafić. Adres internetowy to inaczej domena – należy ją zarejestrować i co roku opłacać, aby nie wygasła. Nazwa domeny musi zostać dobrze przemyślana, gdyż będzie ona miała wpływ na postrzeganie marki przez konsumentów, a także ułatwi lub utrudni sam proces pozycjonowania strony. Im prostsza nazwa, tym lepiej z punktu widzenia użytkownika, jak też właściciela strony. Krótki i chwytliwy adres internetowy łatwiej jest zapamiętać. Rekomenduje się wybierać domeny spójne z charakterem marki. Co więcej, w nazwie można zawrzeć ważne słowo kluczowe, co pozytywnie wpłynie na proces zwiększania pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Wybierając domenę dla strony firmowej, należy stawiać na słowa łatwe do wymówienia. Cyfry czy łączniki mogą obniżać czytelność adresu i negatywnie wpływać na odbiór przez użytkowników. Przed zarejestrowaniem domeny należy się upewnić, że nie jest ona zarezerwowana i nie narusza prawa autorskiego.
W Polsce najpopularniejsze są domeny z rozszerzeniem .pl, a także .com dla firm, działających również na arenie międzynarodowej. Znacznie rzadziej wybierane pozostają domeny zakończone na: .eu, .org, .net, .info, .biz, a na samym końcu rankingu plasują się końcówki niestandardowe, np. .photography bezpośrednio nawiązujące do tematyki strony. Wybrana końcówka powinna być funkcjonalna i spójna ze strategią marketingową obraną przez daną firmę.
Co daje pozycjonowanie domeny w wyszukiwarce Google?
Zarejestrowana i opłacona domena zacznie wyświetlać się w SERP na zapytania, które w jakiś sposób będą nawiązywać do jej zawartości. Z początku pojawi się ona na dalekich pozycjach, ustępując miejsca silniejszym, zoptymalizowanym stronom konkurencji. Żeby zwiększyć szansę na pokazanie się jak największej ilości użytkowników, warto wdrożyć pozycjonowanie domeny. Ta wielopoziomowa procedura spowoduje, że strona firmowa zyska na popularności i zwiększy pozycję w Google. Poprawa pozycji w rankingu wyszukiwarki wymaga czasu, ale przynosi szereg korzyści. Skutecznie wypozycjonowana domena jest dobrze widoczna i częściej odwiedzana przez klientów. Organiczne wyniki Google są rewelacyjnym kanałem pozyskiwania ruchu. Jeżeli chcesz rozpocząć pozycjonowanie i docierać do nowych użytkowników z pomocą specjalistów, skontaktuj się z nami. Przygotujemy bezpłatną wycenę usług i zaproponujemy strategię, która pozwoli Twojej firmie zaistnieć w internecie!