Proces pozycjonowania strony internetowej w Google odbywa się w oparciu o frazy kluczowe. To właśnie one decydują o tym, co w okno wyszukiwarki musi wpisać użytkownik, żeby zobaczyć promowaną stronę www. Pozycja strony według frazy zależy od kilkuset czynników, dlatego bardzo ważny jest skrupulatnie przeprowadzony keyword research. W tym wpisie przeczytasz między innymi o tym, w jakim celu wykonuje się analizę słów kluczowych i jak ocenia się frazy pod kątem szans na topowe pozycje w rankingu wyszukiwania.
Strona internetowa a dobór fraz kluczowych. W czym tkwi sekret dobrego pozycjonowania?
Żeby strona pojawiła się wysoko w SERP, trzeba wypozycjonować ją na transakcyjne frazy kluczowe. Przypadkowy wybór nie wchodzi w grę – jeśli zależy nam na wartościowym ruchu i zwiększeniu sprzedaży, musimy promować stronę na zapytania związane z ofertą. Przykładowo: słowa kluczowe dla kwiaciarni z Wrocławia będą skupiały się wokół bukietów i stroików. Kancelaria podatkowa wybierze promocję na frazy dotyczące świadczonych usług, a lokalny butik odzieżowy postawi na keywords związane z branżą modową.
Wyróżniamy frazy ogólne, czyli pojedyncze słowa wpisywane przez ludzi w Google (np. mechanik, buty, książka). Tego typu zapytań raczej nie wpisują potencjalni klienci. Osoba zainteresowana usługą albo produktem, będzie szukać w wyszukiwarce konkretów. Dzięki sprecyzowaniu potrzeb, Google wyświetli użytkownikowi odpowiednie wyniki. Znacznie szybciej uda się znaleźć specjalistę od koloryzacji włosów, wpisując w okno wyszukiwarki takie hasło, jak: fryzjer koloryzacja Wrocław – Krzyki, niż samo: fryzjer. Pozycjonowanie trudnych fraz (ogólnych, mocno konkurencyjnych) nie sprawdzi się w przypadku firm lokalnych. Bardziej opłacalną formą promocji w organicznych wynikach Google będzie pozycjonowanie fraz long tail (rozbudowanych, precyzyjnych). Skuteczne działania marketingowe przyniosą efekty tylko wtedy, gdy zostaną poprzedzone gruntowną analizą i badaniem potrzeb konsumentów z określonej grupy docelowej.
Kompleksowe pozycjonowanie fraz w Google. Na początek solidny research!
Każde słowo kluczowe przed dodaniem na listę fraz do pozycjonowania, trzeba szczegółowo sprawdzić. Specjalista już na etapie pierwszych analiz jest w stanie wstępnie zweryfikować, czy dane zapytanie jest sprzedażowe oraz jak wyglądają szanse na pokazanie się strony w topie właśnie na nie. Wszystkie keywords muszą być spójne z tematyką promowanej witryny. Wówczas Google zaprezentuje stronę użytkownikom, potencjalnie zainteresowanym jej zawartością. Żeby wyprzedzić konkurencję najpierw niezbędna jest analiza słów kluczowych. Należy zorientować się, jakie zapytania generują sprzedaż i kto pokazuje się na nie w Google.
Poszczególne słowa kluczowe należy przypisać odpowiednim podstronom /kategoriom /produktom. Według specjalistów SEO, optymalne jest zastosowanie jednej frazy na jedną podstronę. To pozwala docierać internautom głębiej, niż na stronę główną. Gdy po wpisaniu w Google frazy kluczowej typu: gryzak logopedyczny dla trzylatka, użytkownik otrzyma wynik kierujący go bezpośrednio do podstrony produktowej, z wysokim prawdopodobieństwem dokona zakupu. Gdyby zaś został przekierowany na stronę startową sklepu i musiał sam wertować produkty w poszukiwaniu potrzebnego gryzaka możliwe, że szybko by zrezygnował. Konsumenci potrzebują jednoznacznych, konkretnych wyników – odpowiadających ich zapytaniom. Dlatego pozycjonowanie frazy transakcyjnej jest bardziej produktywne, niż promocja na słowo ogólne.