W marketingu sieciowym mamy wiele dobrych narzędzi do promocji naszej strony. Dwa, które cieszą się największą popularnością to pozycjonowanie stron Google oraz płatne kampanie Google AdWords, składające się na SEM, czyli tzw. marketing w wyszukiwarkach. Należy pamiętać, że są to formy niewykluczające się nawzajem, za to świetnie się uzupełniające. Zgoda przecież buduje, a niezgoda rujnuje. Jeśli zastanawiasz się co będzie lepszym rozwiązaniem dla Twojej firmy: pozycjonowanie czy AdWords – odpowiedź jest bardzo prosta. Połączenie obu metod przyniesie Ci szereg wymiernych korzyści!
Reklama Google AdWords, czyli płacisz i od razu jesteś w topie
Główna zaleta kampanii Google AdWords jest taka, że zaczyna działać natychmiast. Płacisz, więc wymagasz. Inwestujesz ustaloną wcześniej kwotę i od razu widzisz swoją reklamę w odpowiednim miejscu w wyszukiwarce. Reklama Google AdWords jest również niezależna od algorytmu, jakim posługuje się usługa dostarczana przez amerykańskiego giganta. Dzięki temu nie musimy być na bieżąco ze zmianami czy obawiać się, że nasza praca pójdzie na marne. Co więcej, można zmieniać słowa kluczowe, treści oraz inne tego typu czynniki w dowolnej chwili!
Organiczne pozycjonowanie stron niczym długotrwała dieta, dopiero z czasem przynosi skutki. Pomimo usilnych starań, w tym przypadku nie ma mowy o diecie-cud. Aby miała odnosić pełnię zamierzonych efektów, należy znaleźć odpowiednią dla siebie i zacząć ją regularnie stosować. Z takim samym nastawieniem warto podejść do skomplikowanego procesu, jakim bez wątpienia jest pozycjonowanie stron internetowych. Taki zabieg jest długotrwały w wdrażaniu, ale również jest długotrwały w działaniu. Pozycjonowanie przyniesie efekt, którym będziesz cieszyć się przez lata! Budujesz historię swojej marki. Tworzysz wartościowe treści, które kierują odbiorców na Twoją stronę. Materiały mogą być przydatne dla nich nawet po dłuższym czasie, procentują w momencie, kiedy o nich zapominasz. Pozycjonowanie kreuje pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa w postaci wysokich miejsc oraz poprawnej wiarygodności firmy w Google.
Suplementy AdWords pomagają, ale nie wystarczają.
Ważna jest zbilansowana dieta, czyli dobrze ułożone pozycjonowanie
Najlepszą zatem formą reklamy w wyszukiwarce będzie wykorzystywanie przez Ciebie obu bardzo popularnych technik. Google AdWords traktuj jako suplementy. Powinny one wspomagać Twoją promocję. Wykorzystuj ich prostotę i łatwość dostosowywania do trendów. Przecież za to płacisz. Tak jak odpowiednią sylwetkę tworzysz ćwicząc, tak prawdziwą wartość swojej marki zbudujesz poprzez odpowiednie pozycjonowanie strony. Pamiętaj, aby dostarczyć atrakcyjnych oraz bardzo wartościowych treści dla odbiorców. Wtedy nie zginiesz w tłumie i będziesz wiarygodny. Google pozwoli Ci maksymalnie wykorzystać potencjał marketingowy. Nie możesz przegapić tej szansy!
Polskie przedsiębiorstwa coraz chętniej sięgają po pozycjonowanie i Google AdWords
Jako doświadczeni specjaliści zauważyliśmy, że połączenie pozycjonowanie AdWords cieszy się ogromną popularnością w naszym kraju. Zwłaszcza w ostatnich latach, kiedy wzrosła świadomość rodzimych przedsiębiorców chętnie sięgających po nowoczesne formy reklamy. Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google należy traktować jako metodę promocji dla cierpliwych. Pierwsze efekty działań ekspertów SEO widać przecież dopiero po kilku miesiącach, jednak regularna praca sprawia, że tradycyjne pozycjonowanie przyniesie wymierne korzyści w dłuższej perspektywie współpracy. Jeśli zaufasz doświadczonym marketerom, prowadzona przez Ciebie strona pozostanie na szczytowych pozycjach listy SERP przez kilkanaście miesięcy. Lata budowy wiarygodności marki stanowią w tej chwili marketingową walutę, pożądaną przez wszystkich przedsiębiorców. Reklama Google AdWords, tak jak wcześniej wspominaliśmy, pojawia się w wyszukiwarce niemal kilka chwil po zaksięgowaniu pieniędzy na wcześniej utworzoną kampanię. Dodatkowo, kilka form promowania biznesu w internecie sprawia, że AdWords jest w tej chwili najbardziej uniwersalną metodą wykorzystywania reklamowego potencjału sieci. Pozycjonowanie a AdWords? Bez dwóch zdań obie formy promocyjne sprawdzą się doskonale w przypadku Twojej działalności!
Finanse, czyli która reklama Google będzie Ci się bardziej opłacała
Odpowiedź na to pytanie znów uzależniona jest od oczekiwań przedsiębiorcy wobec promowania biznesu w internecie. Jeśli możesz poczekać na efekty, jakie przyniesie pozycjonowanie stron w Google, taka forma reklamy z pewnością okaże się dla Ciebie atrakcyjna finansowo. Profesjonalnie przeprowadzona walka o szczytowe pozycje to przecież szereg innych korzyści, takich jak wysoki poziom rozpoznawalności w regionie czy nawet dominacja na lokalnym rynku sprzedaży. Reklama Google AdWords charakteryzuje się płatnością za jedno kliknięcie. W tym przypadku nie mówimy o opłacie abonamentowej, a jedynie o kosztach związanych z realnym wejściem na stronę. Jeśli będzie ona prawidłowo zaprojektowana, maksymalizujesz swoje szanse na pozyskanie Klienta. To właśnie dlatego szeroką pulę efektów oferuje połączone pozycjonowanie stron i Google AdWords.
Mógł być z tego całkiem dobry artykuł, a wszystko tylko „po łebkach”. Jest wiele niuansów, które mogą podważyć wiele tez opisanych powyżej. Myślę, że w obecnej dobie content marketingu, ta treść jest po prostu słaba.
Każdy ma prawo do własnej opinii. Dziękujemy za komentarz podpisany jako Adwords i z linkiem do zoptymalizowanej podstrony na Adwords. Odnośniki na naszym blogu są nofollow, więc nie pozycjonują. Komentarze są moderowane, nie ma sensu podpisywać się Adwords… Mimo wszystko, zostawimy wam linka do domeny, ale w to, że nazywacie się Adwords nie uwierzymy 😉