Potencjał SEO i wysokich pozycji w Google drzemie w Content Marketingu

Content Marketing cieszy się bardzo dużą popularnością. O potędze słowa pisanego w promocji firmy przekonał się każdy inwestujący w marketing treści. Bardzo często jednak tworząc kampanię content marketingową zapominamy o SEO. Bagatelizując jego potencjał, skazujemy podjęte działania na mniejsze powodzenie. Specjaliści Afterweb wiedzą jak wykorzystać content marketing do uzyskiwania lepszych pozycji w wyszukiwarce Google.

content marketing

First things first, czyli co to jest content i jak tworzyć ciekawe treści z myślą o e-marketingu?

Contentem nazywa się całą zawartość mediów. Od artykułów prasowych, przez audycje radiowe i programy telewizyjne, aż po materiały zamieszczane na stronach internetowych, blogach oraz serwisach społecznościowych. A czym się różni content marketing od pozostałych form promocji? Przede wszystkim jest mniej nachalny, wartościowa treść nie ma celu bezpośredniego namawiania do skorzystania z oferty. Działania z dziedziny content marketingu koncentrują się na udzielaniu porad, przekazywaniu przydatnych informacji, kreowaniu czegoś pożytecznego dla odbiorców. Rosnące zainteresowanie użytkowników solidną, cenioną przez innych marką można potem przekuć w imponujące zyski.

Content marketing przybiera najróżniejsze formy. Kształt treści zależy głównie od grupy docelowej

Jakie treści będą w stanie zainteresować konsumentów, zbudować korzystny wizerunek marki w ich świadomości i skutecznie nakłonić do regularnych powrotów na stronę internetową? To już zależy od branży, tego kto ma być odbiorcą. Jedną z pierwszych rzeczy, którymi zajmują się agencje content marketingowe, jest ustalenie charakterystycznych cech oraz preferencji osób, które w przyszłości mogą stać się wiernymi klientami. Trzeba dołożyć wszelkich starań, aby marketing treści realnie oddziaływał na przedstawicieli grupy docelowej i był w stanie wywołać u nich realne zaangażowanie. W niektórych przypadkach lepiej sprawdzą się pełne fachowych terminów wpisy blogowe, zaś w innych przystępne filmiki lub działania w mediach społecznościowych. Content marketing musi odpowiadać na pytania i potrzeby ludzi, którzy wpisują się w profil idealnego, lojalnego klienta. Te zaś najpierw trzeba poznać, by móc wybrać najlepszą strategię publikowania treści. Nie wystarczy wiedzieć, co to jest content marketing, żeby w pełni wykorzystać związane z nim możliwości. Bez doprecyzowania profilu odbiorców kolejne aktywności mogą trafiać w próżnię, a wręcz zaszkodzić Twojej firmie. Nieprzemyślany marketing treści jest w stanie błyskawicznie zniszczyć pozytywny wizerunek, na który ciężko pracowało się przez długie lata.

Co ma wspólnego SEO z content marketingiem? Więcej, niż się wielu wydaje

Pozycjonowanie ma na celu sprawić, żeby konkretna strona www wyświetlała się jak najwyżej w internetowej wyszukiwarce. Celem content marketingu jest zaangażowanie użytkowników, zwrócenie uwagi na pewne sprawy. Z kolei Google postawiło sobie za cel eksponowanie tych witryn, które sami internauci uważają za jakościowo najlepsze. Stąd prosta droga do następującej konkluzji: umiejętnie prowadzony content marketing wywołuje odpowiednie reakcje odbiorców. Zapoznają się z całą przygotowaną dla nich treścią, szukają innych interesujących materiałów w obrębie strony, sami wrzucają linki na forach, w komentarzach albo na swoje profile w social mediach. Roboty Google rejestrują takie zachowania – czynniki behawioralne mają niemały wpływ na kolejność poszczególnych witryn www.

Zwiększaj skuteczność działania w wyszukiwarce Google za pomocą content marketingu. Zobacz jak!

Marketing treści to bardzo efektywny sposób na wypromowanie każdej firmy. Publikując ciekawe artykuły mamy szansę zainteresować sporą grupę potencjalnych nabywców usług. Umieszczając na portalach społecznościowych, stronach informacyjnych i blogach wartościowe teksty, budujemy relację reklamową z odbiorcami. To jednak nie koniec możliwości, jakie niesie Content Marketing: łącząc go z SEO możemy wpływać na wyniki naturalne w wyszukiwarce. Nic nie działa tak korzystanie na pozycje, jak wartościowe, unikalne artykuły umieszczane na Twojej stronie. Profesjonalny marketing treści sprawi, że poszczególne materiały będą polecane/linkowane przez Internatów, którzy docenią ich jakość. To najskuteczniejszy sposób pozyskiwania naturalnych linków – tych, które algorytmy Google’a cenią najbardziej. Zamieszczane przez agencje content marketingowe treści trzeba poddać optymalizacji SEO pod słowa kluczowe, która obejmuje:

  • tytuł – zawarty w kodzie strony, tzw. title
  • nagłówki – znajdujące się w kodzie strony pod znacznikiem H
  • metaopisy – krótkie opisy, określane w kodzie strony jako meta description
  • wyróżnienia – używanie kursywy i pogrubień do wyróżnienia ważny słów i fraz

Zewnętrzny Content marketing daje możliwość pozyskania wartościowych linków zwrotnych, a to bardzo ważne dla prowadzenia kampanii SEO. Bezwzględnie należy podkreślić, że cenne są linki z serwisów, które działają, są popularne, a przez co odwiedzane przez wielu internautów. Marketing treści opiera swoją skuteczność na naturalnym zwiększaniu zasięgu – często wykorzystuje się tutaj mechanizmy marketingu wirusowego. Publikowanie contentu w internecie pozwala nam na zdobywanie linków zwiększających naszą pozycję w rankingu Google. Możemy je podzielić na dwie grupy:

content marketing co to

Content marketing wewnątrz naszego serwisu

  • linki do serwisu pochodzące ze stron zewnętrznych, które doceniły nasz content – najlepiej aby były to linki dofollow (niestety nie mamy na o wpływu) czyli odnośniki, które są wartościowe dla SEO. Agencja content marketingowa może je uzyskać publikując ciekawą, atrakcyjną dla Internatów treść. Proszę pamiętać, że angielskie słowo content nie oznacza tylko tekstów, ale też grafiki, pdf, infografiki, filmy video, czy nawet gry itp.
  • linki do innych publikacji w obrębie naszej strony – publikując tekst możemy linkować do innych publikacji już znajdujących się na naszej witrynie. To dobry sposób na generowanie większego ruchu w serwisie.

Content marketing tworzony na zewnątrz naszego serwisu

  • komentarze – umieszczając je pod artykułami lub wpisami blogerów możemy odnosić się do publikacji na firmowym serwisie
  • social media – publikując swoje teksty na portalach społecznościowych możesz zdobyć wiele naturalnych linków od użytkowników
  • fora dyskusyjne – warto udzielać się na forach branżowych i umiejętnie umieszczać odsyłacze do swoich publikacji. Nachalne linkowanie niezwiązane z tematem jest jednak zabronione
  • zaplecza na otwartych platformach blogowych – z nich warto korzystać umiejętnie, pamiętajmy, że spam jest zabroniony i karany przez Google
  • artykuły – możemy posilić się tutaj rożnego typu publikacjami na przeróżnych portalach internetowych. Każda agencja content marketingowa aktywnie poszukuje wydawców, z którymi współpracuje w zakresie promowania treści
  • blogi – popularni blogerzy bardzo często umożliwiają tak zwany „guest blogging”
  • infografiki – tworzone i rozpowszechniane w Internecie mają na celu nie tylko zainteresować prezentowanym w nim zagadnieniem, ale także pozyskać link zwrotny do strony
  • video – bardzo często serwisy publikujące filmy umożliwiają pozostawienie linka
  • PDF – podobnie jak infografiki, można je publikować na rożnych stronach. Promując swój produkt czy usługę, tworząc ciekawy content, przy okazji pozyskuje się linki pozycjonujące

Efektywnie tworzony content marketing to sposób na prawdziwe i trwałe efekty w wyszukiwarce Google

Dobry Content Marketing to idealny sposób na osiąganie trwałych pozycji. Podejmowanie działań musi jednak odbywać się z głową. Przykłady naszych Klientów dobitnie pokazują, czym jest content marketing dla pozycjonowania. Forsowanie samodzielnych działań przy brak umiejętności i wiedzy mogą jedynie zaszkodzić. Dlatego jeśli brakuje Ci pomysłu na kampanię marketingu treści lepiej powierzyć działanie specjalistom. Afterweb ma na swoim koncie setki skutecznych działań w zakresie content marketingu. Pozyskiwane przez naszych specjalistów linki są wartościowe i przynoszą szybki efekt. Nie musisz jednak wierzyć słowom, powierz nam swoją stronę już teraz. Zachęcamy do kontaktu z naszą agencją content marketingową i specjalistami SEO przez formularz lub pod numerem 79 848 33 33, a także do odwiedzenia nas w naszej siedzibie we Wrocławiu.

Naszych Klientów stawiamy
na pierwszym miejscu!

Skontaktuj się z nami

ul. Madalińskiego 109/3
50-443 Wrocław
Polska firma

Porozmawiajmy
więc o Twoich
potrzebach

Otrzymaj od nas bezpłatną wycenę w ciągu 24h
Skontaktuj się z nami za pomocą formularza
lub zadzwoń pod numer +48 79 848 33 33