Jeżeli prowadzisz własny biznes w sektorze e-commerce, prawdopodobnie zależy Ci na osiągnięciu olbrzymiej sprzedaży w ramach prowadzonego przez Ciebie przedsiębiorstwa. Statystyki przychodu nie będą jednak zadowalające, kiedy Twój sklep internetowy nie korzysta z naturalnego ruchu, jaki pochodzi bezpośrednio z wyszukiwarki Google. Liczba pozyskiwanych w ten sposób Klientów może być naprawdę imponująca. Dlatego też przyda Ci się odpowiednia optymalizacja SEO sklepu.
Zakupy w internecie zaczynają się od wyszukiwarki Google.
Dlatego Twój sklep internetowy potrzebuje odpowiedniej optymalizacji pod kątem SEO.
Na czym polega SEO w sklepie online:
➤ Optymalizacja słów kluczowych sklepu
➤ Optymalizacja opisów produktów i kategorii pod kątem treści
➤ Techniczna optymalizacja sklepu
➤ Usprawnienie sklepu pod kątem szybkości i responsywności
➤ Poprawa struktury sklepu internetowego
Dlaczego warto zdecydować się na Afterweb?
Jesteśmy skuteczni, pozycjonujemy strony internetowe od 2008 roku. Poznaj efekty naszej pracy w przykładowych branżach. Gwarantujemy, że znamy przepis na sukces Twojej firmy w Google.
w Google (branża prawna)
marki (branża reklamowa)
Google (branża jubilerska)
stronie (branża techniczna)
Napisz do nas
Opisz krótko swoją sprawę, a my skontaktujemy się z Tobą
Optymalizacja SEO sklepu internetowego – czym jest?
Poprawnie działający sklep internetowy z punktu widzenia algorytmów wyszukiwarki Google oraz z punktu widzenia samych użytkowników – potencjalnych Klientów, to dwie zupełnie różne rzeczy. Oczywiście. Istnieje możliwość połączenia takich aspektów. I tym zajmuje się optymalizacja SEO sklepu online. Stanowi ona rozbudowany proces poprawy różnorodnych elementów portali typu e-commerce pod kątem wcześniej wymienionych robotów Google czy internautów. Profesjonalne SEO dla sklepu internetowego ma na celu stworzenie witryny przyjaznej dla użytkownika oraz też łatwej do zaindekowania dla algorytmu, odpowiedzialnego za ustalanie rankingu na poszczególne słowa kluczowe. Prawidłowo wykonane działania SEO ecommerce bezpośrednio przełożą się na lepszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania, co będzie mieć też odzwierciedlenie w ruchu generowanym z Google. Przeważnie znacząca poprawa obu takich czynników spowoduje maksymalizację zysków z tytułu prowadzenia własnej działalności w sektorze ecommerce.
Profesjonalna optymalizacja SEO sklepu internetowego, niezależnie od posiadanego przez Ciebie systemu CMS, powinna obejmować przede wszystkim: optymalizację słów kluczowych pod kątem wybrania wyłącznie tych sprzedażowych, optymalizację treści, zmiany techniczne na stronie, dopasowanie witryny pod urządzenia mobilne oraz poprawę szybkości działania portalu.
Dla kogo przeznaczona jest optymalizacja SEO sklepu online
Śmiało można zaryzykować stwierdzenie, że działania mające na celu maksymalne dopasowanie witryny e-commerce do wymagań robotów indeksujących oraz do oczekiwań użytkowników sieci są dedykowane praktycznie dla każdego właściciela sklepu internetowego. I nie ma tutaj znaczenia czy jesteś nowym graczem w branży, czy posiadasz już wieloletnie doświadczenie oraz – być może – kilka nieudanych podejść do optymalizacji SEO sklepu online. Każdy moment jest dobry, żeby na poważnie rozpocząć wprowadzenie szeregu rzetelnych zmian w słowach kluczowych, treści bądź w samej strukturze portalu typu ecommerce. Zwłaszcza, że w takim przypadku czas nie będzie grać na Twoją korzyść. Firmy wykorzystujące już od dawna SEO dla sklepów internetowych mogą liczyć na zdecydowanie lepszą ocenę od Googlebotów w zestawieniu z witrynami, które jeszcze nie mają wprowadzonych korekt dostosowujących e-commerce do czynników rankingowych.
SEO sklepu internetowego a system CMS, na którym działasz
Jeden sklep internetowy nigdy nie będzie równy drugiemu. Widoczne już gołym okiem różnice w asortymencie, budowie kategorii lub nawet w warstwie graficznej to jedna kwestia, natomiast drugą będzie system CMS, na jakim funkcjonuje prowadzony przez Ciebie e-commerce. I od razu chcemy zaznaczyć, że najpopularniejsze oprogramowania do zarządzania treścią sklepów pozwalają Ci na wprowadzenie szeregu zmian stricte optymalizacyjnych. Jeżeli posiadasz więc portal na platformie Shoper, PrestaShop bądź IdoSell, bez problemów możesz rozpocząć przygodę z SEO. Oczywiście każdy system CMS charakteryzuje się różnorodną funkcjonalnością lub możliwościami, jednakże we wszystkich powszechnie stosowanych rozwiązaniach będziesz w stanie wykonać optymalizację podstawowych czynników, uwzględnianych przez Googleboty przy tworzeniu rankingów.
Dlaczego SEO dla sklepów internetowych warto potraktować priorytetowo?
Całość zagadnień bezpośrednio powiązanych z tematyką profesjonalnego SEO dla ecommerce jest często sprowadzana do wspólnego mianownika w postaci skuteczności funkcjonowania sklepów internetowych. Jesteśmy przekonani, że podstawowym Twoim celem prowadzenia właśnie takiego biznesu jest generowanie olbrzymiego ruchu oraz satysfakcjonujących zysków z tytułu sprzedaży konkretnych produktów. Działania SEO ecommerce pomogą Ci maksymalizować efekty poprzez wspinaczkę po drabinie organicznego zestawienia wyszukiwarki Google. Sklepy znajdujące się na kluczowych pozycjach takiego rankingu mogą liczyć na zauważalnie większy ruch, który pozwala myśleć o generowaniu imponujących statystyk pod względem konwersji.
Korzyści jakie przyniesie odpowiednia optymalizacja sklepu pod katem wytycznych SEO:
➤ sklep internetowy zostanie pozytywnie oceniony przez algorytm Google
➤ zaczniesz dostrzegać pierwsze efekty poprawy pozycji w organicznym rankingu
➤ prowadzony przez Ciebie sklep online będzie ściągać masę nowych Klientów
➤ dotrzesz do najbardziej strategicznych pozycji na wybrane słowa kluczowe
➤ całość optymalizacji SEO przełoży się na maksymalizowanie zysków
Optymalizacja SEO sklepu internetowego krok po kroku
Wcześniej wspominaliśmy o tym, że prawidłowa optymalizacja SEO sklepu internetowego musi zawierać działania obejmujące weryfikację oraz poprawę słów kluczowych, treści bezpośrednio na stronie, sposobu wyświetlania się na urządzeniach mobilnych, budowy technicznej portalu oraz też szybkości pełnego załadowania prowadzonego przez Ciebie sklepu online. Teraz szczegółowo, krok po kroku omówimy wszystkie te zagadnienia. Tak wygląda SEO dla ecommerce w praktyce.
Optymalizacja słów kluczowych sklepu pod kątem SEO
Wyszukiwarka internetowa Google działa na zasadzie dopasowywania rezultatów z odpowiedziami do konkretnego zapytania użytkowników sieci. Zabieg ten jest możliwy dzięki słowom kluczowym. Ich rola w sklepach internetowych jest niezwykle istotna, ponieważ umożliwiają one wyświetlanie prowadzonej przez Ciebie witryny typu e-commerce w momencie, kiedy istnieje największa szansa na zdobycie nowego Klienta. Skuteczne SEO sklepu online wymaga więc zweryfikowania fraz i pozostawienia wyłącznie tych, wykazujących charakterystykę sprzedażową.
➤ zdecyduj się na działania SEO na wiele różnych słów kluczowych
➤ staraj się unikać zbyt ogólnych i mało sprzedażowych fraz kluczowych
➤ zadbaj o pozycjonowanie na słowa kluczowe z szerokiego ogona long tail
➤ rozbuduj profil fraz o hasła związane z poradnikami czy pytaniami
Optymalizacja SEO sklepu internetowego pod kątem treści
Treść, obok wcześniej wspomnianych tu haseł kluczowych, należy uznać za jeden z podstawowych elementów składowych profesjonalnej optymalizacji SEO ecommerce. Content na Twoim serwisie powinien być rozbudowany, odpowiednio dopasowany do oczekiwań potencjalnych Klientów oraz do masy czynników rankingowych wyszukiwarki Google. Strona główna bądź wybrana kategoria bez dobrze przygotowanej treści stanowi absolutnie karygodny błąd, eliminujący wręcz możliwość ściągnięcia jakościowego ruchu na witrynę. W agencji Afterweb specjaliści w trakcie optymalizacji SEO pod kątem contentu dbają o najwyższą jakość czy oryginalność zawartości tekstowej, dodają treści na wszystkich kluczowych stronach, optymalnie nasycają je frazami kluczowymi oraz biorą pod uwagę ogólny wygląd wraz z użytecznością treści. Stosowanie wypunktowań, akapitów bądź boldów zdecydowanie wpływa na zwiększenie komfortu zapoznawania się z contentem.
Techniczna optymalizacja SEO sklepów internetowych
To, co finalnie widzi potencjalny Klient na ekranie swojego komputera czy smartfona w praktyce jest zbiorem najróżniejszych technikaliów. Optymalizacja SEO w sklepie internetowym pod takim względem polega na uporządkowaniu podstawowych kwestii, analizowanych przez Googlebota. Konieczne będzie zweryfikowanie adresów URL, wdrożenie przekierowania bądź też kanonicznych wersji witryny, utworzenie pilku robots.txt oraz mapy strony. Doświadczeni specjaliści powinni również zoptymalizować linkowanie wewnętrzne, nawigację oraz title i description dla podstron.
Optymalizacja sklepów pod kątem responsywności wyświetlania
Powołanie do życia Mobile-First Indexu sprawiło, że sklepy internetowe i ich optymalizacja muszą uwzględniać wyświetlanie na urządzeniach o zdecydowanie mniejszych wyświetlaczach. Mowa tu o telefonach komórkowych bądź o tabletach. Polecanym przez naszych specjalistów rozwiązaniem będzie uruchomienie responsywnej wersji witryny ecommerce.
Optymalizacja szybkości pełnego załadowania się sklepu online
SEO sklepu internetowego wymaga także kompleksowego podejścia do tematu ogólnej prędkości ładowania się portalu. Im lepsze parametry w tego typu testach, tym większa szansa na pozytywną ocenę algorytmów Google oraz samych potencjalnych Klientów. Jak można naprawić wolną stronę?
➤ optymalizacja elementów multimedialnych na stronie sklepu
➤ optymalizacja warstwy graficznej portalu (waga zdjęć oraz grafik)
➤ ograniczenie długości kodów: HTML, CSS, JavaScript
➤ usunięcie zbędnych wtyczek w panelu sklepu
Wolne ładowanie się konkretnych podstron to jeden z podstawowych czynników, przez który wiele potencjalnych Klientów decyduje się na opuszczenie Twojego sklepu internetowego. Mało wydajna strona może zniwelować wszystkie korzyści pojawienia się na szczycie rankingu Google.