Optymalizacja sklepu internetowego pod SEO

Optymalizacja sklepu internetowego pod SEO

Jeżeli prowadzisz własny biznes w sektorze e-commerce, prawdopodobnie zależy Ci na osiągnięciu olbrzymiej sprzedaży w ramach prowadzonego przez Ciebie przedsiębiorstwa. Statystyki przychodu nie będą jednak zadowalające, kiedy Twój sklep internetowy nie korzysta z naturalnego ruchu, jaki pochodzi bezpośrednio z wyszukiwarki Google. Liczba pozyskiwanych w ten sposób Klientów może być naprawdę imponująca. Dlatego też przyda Ci się odpowiednia optymalizacja SEO sklepu.

Zakupy w internecie zaczynają się od wyszukiwarki Google.

Dlatego Twój sklep internetowy potrzebuje odpowiedniej optymalizacji pod kątem SEO.

Na czym polega SEO w sklepie online:

Optymalizacja słów kluczowych sklepu
Optymalizacja opisów produktów i kategorii pod kątem treści
Techniczna optymalizacja sklepu
Usprawnienie sklepu pod kątem szybkości i responsywności
Poprawa struktury sklepu internetowego

Dlaczego warto zdecydować się na Afterweb?

Jesteśmy skuteczni, pozycjonujemy strony internetowe od 2008 roku. Poznaj efekty naszej pracy w przykładowych branżach. Gwarantujemy, że znamy przepis na sukces Twojej firmy w Google.

243%
wzrost widoczności
w Google (branża prawna)
548%
zwiększona świadomość
marki (branża reklamowa)
931%
wzrost sprzedaży z
Google (branża jubilerska)
753%
zwiększenie ruchu na
stronie (branża techniczna)

Napisz do nas

Opisz krótko swoją sprawę, a my skontaktujemy się z Tobą

    Optymalizacja SEO sklepu internetowego – czym jest?

    Poprawnie działający sklep internetowy z punktu widzenia algorytmów wyszukiwarki Google oraz z punktu widzenia samych użytkowników – potencjalnych Klientów, to dwie zupełnie różne rzeczy. Oczywiście. Istnieje możliwość połączenia takich aspektów. I tym zajmuje się optymalizacja SEO sklepu online. Stanowi ona rozbudowany proces poprawy różnorodnych elementów portali typu e-commerce pod kątem wcześniej wymienionych robotów Google czy internautów. Profesjonalne SEO dla sklepu internetowego ma na celu stworzenie witryny przyjaznej dla użytkownika oraz też łatwej do zaindekowania dla algorytmu, odpowiedzialnego za ustalanie rankingu na poszczególne słowa kluczowe. Prawidłowo wykonane działania SEO ecommerce bezpośrednio przełożą się na lepszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania, co będzie mieć też odzwierciedlenie w ruchu generowanym z Google. Przeważnie znacząca poprawa obu takich czynników spowoduje maksymalizację zysków z tytułu prowadzenia własnej działalności w sektorze ecommerce.

    Profesjonalna optymalizacja SEO sklepu internetowego, niezależnie od posiadanego przez Ciebie systemu CMS, powinna obejmować przede wszystkim: optymalizację słów kluczowych pod kątem wybrania wyłącznie tych sprzedażowych, optymalizację treści, zmiany techniczne na stronie, dopasowanie witryny pod urządzenia mobilne oraz poprawę szybkości działania portalu.

    Dla kogo przeznaczona jest optymalizacja SEO sklepu online

    Śmiało można zaryzykować stwierdzenie, że działania mające na celu maksymalne dopasowanie witryny e-commerce do wymagań robotów indeksujących oraz do oczekiwań użytkowników sieci są dedykowane praktycznie dla każdego właściciela sklepu internetowego. I nie ma tutaj znaczenia czy jesteś nowym graczem w branży, czy posiadasz już wieloletnie doświadczenie oraz – być może – kilka nieudanych podejść do optymalizacji SEO sklepu online. Każdy moment jest dobry, żeby na poważnie rozpocząć wprowadzenie szeregu rzetelnych zmian w słowach kluczowych, treści bądź w samej strukturze portalu typu ecommerce. Zwłaszcza, że w takim przypadku czas nie będzie grać na Twoją korzyść. Firmy wykorzystujące już od dawna SEO dla sklepów internetowych mogą liczyć na zdecydowanie lepszą ocenę od Googlebotów w zestawieniu z witrynami, które jeszcze nie mają wprowadzonych korekt dostosowujących e-commerce do czynników rankingowych.

    Twój sklep potrzebuje profesjonalnej optymalizacji SEO, aby zacząć sprzedawać? Zgłoś się po pomoc do doświadczonych liderów branży!

    SEO sklepu internetowego a system CMS, na którym działasz

    Jeden sklep internetowy nigdy nie będzie równy drugiemu. Widoczne już gołym okiem różnice w asortymencie, budowie kategorii lub nawet w warstwie graficznej to jedna kwestia, natomiast drugą będzie system CMS, na jakim funkcjonuje prowadzony przez Ciebie e-commerce. I od razu chcemy zaznaczyć, że najpopularniejsze oprogramowania do zarządzania treścią sklepów pozwalają Ci na wprowadzenie szeregu zmian stricte optymalizacyjnych. Jeżeli posiadasz więc portal na platformie Shoper, PrestaShop bądź IdoSell, bez problemów możesz rozpocząć przygodę z SEO. Oczywiście każdy system CMS charakteryzuje się różnorodną funkcjonalnością lub możliwościami, jednakże we wszystkich powszechnie stosowanych rozwiązaniach będziesz w stanie wykonać optymalizację podstawowych czynników, uwzględnianych przez Googleboty przy tworzeniu rankingów.

    Dlaczego SEO dla sklepów internetowych warto potraktować priorytetowo?

    Całość zagadnień bezpośrednio powiązanych z tematyką profesjonalnego SEO dla ecommerce jest często sprowadzana do wspólnego mianownika w postaci skuteczności funkcjonowania sklepów internetowych. Jesteśmy przekonani, że podstawowym Twoim celem prowadzenia właśnie takiego biznesu jest generowanie olbrzymiego ruchu oraz satysfakcjonujących zysków z tytułu sprzedaży konkretnych produktów. Działania SEO ecommerce pomogą Ci maksymalizować efekty poprzez wspinaczkę po drabinie organicznego zestawienia wyszukiwarki Google. Sklepy znajdujące się na kluczowych pozycjach takiego rankingu mogą liczyć na zauważalnie większy ruch, który pozwala myśleć o generowaniu imponujących statystyk pod względem konwersji.

    Korzyści jakie przyniesie odpowiednia optymalizacja sklepu pod katem wytycznych SEO:

    sklep internetowy zostanie pozytywnie oceniony przez algorytm Google
    zaczniesz dostrzegać pierwsze efekty poprawy pozycji w organicznym rankingu
    prowadzony przez Ciebie sklep online będzie ściągać masę nowych Klientów
    dotrzesz do najbardziej strategicznych pozycji na wybrane słowa kluczowe
    całość optymalizacji SEO przełoży się na maksymalizowanie zysków

    Porównanie sprzedaży przed i po SEO

    Optymalizacja SEO sklepu internetowego krok po kroku

    Wcześniej wspominaliśmy o tym, że prawidłowa optymalizacja SEO sklepu internetowego musi zawierać działania obejmujące weryfikację oraz poprawę słów kluczowych, treści bezpośrednio na stronie, sposobu wyświetlania się na urządzeniach mobilnych, budowy technicznej portalu oraz też szybkości pełnego załadowania prowadzonego przez Ciebie sklepu online. Teraz szczegółowo, krok po kroku omówimy wszystkie te zagadnienia. Tak wygląda SEO dla ecommerce w praktyce.

    Optymalizacja słów kluczowych sklepu pod kątem SEO

    Optymalizacja SEO słów kluczowych

    Wyszukiwarka internetowa Google działa na zasadzie dopasowywania rezultatów z odpowiedziami do konkretnego zapytania użytkowników sieci. Zabieg ten jest możliwy dzięki słowom kluczowym. Ich rola w sklepach internetowych jest niezwykle istotna, ponieważ umożliwiają one wyświetlanie prowadzonej przez Ciebie witryny typu e-commerce w momencie, kiedy istnieje największa szansa na zdobycie nowego Klienta. Skuteczne SEO sklepu online wymaga więc zweryfikowania fraz i pozostawienia wyłącznie tych, wykazujących charakterystykę sprzedażową.

    ➤ zdecyduj się na działania SEO na wiele różnych słów kluczowych
    ➤ staraj się unikać zbyt ogólnych i mało sprzedażowych fraz kluczowych
    ➤ zadbaj o pozycjonowanie na słowa kluczowe z szerokiego ogona long tail
    ➤ rozbuduj profil fraz o hasła związane z poradnikami czy pytaniami

    Optymalizacja SEO sklepu internetowego pod kątem treści

    Treść, obok wcześniej wspomnianych tu haseł kluczowych, należy uznać za jeden z podstawowych elementów składowych profesjonalnej optymalizacji SEO ecommerce. Content na Twoim serwisie powinien być rozbudowany, odpowiednio dopasowany do oczekiwań potencjalnych Klientów oraz do masy czynników rankingowych wyszukiwarki Google. Strona główna bądź wybrana kategoria bez dobrze przygotowanej treści stanowi absolutnie karygodny błąd, eliminujący wręcz możliwość ściągnięcia jakościowego ruchu na witrynę. W agencji Afterweb specjaliści w trakcie optymalizacji SEO pod kątem contentu dbają o najwyższą jakość czy oryginalność zawartości tekstowej, dodają treści na wszystkich kluczowych stronach, optymalnie nasycają je frazami kluczowymi oraz biorą pod uwagę ogólny wygląd wraz z użytecznością treści. Stosowanie wypunktowań, akapitów bądź boldów zdecydowanie wpływa na zwiększenie komfortu zapoznawania się z contentem.

    Optymalizacja SEO treści

    Techniczna optymalizacja SEO sklepów internetowych

    To, co finalnie widzi potencjalny Klient na ekranie swojego komputera czy smartfona w praktyce jest zbiorem najróżniejszych technikaliów. Optymalizacja SEO w sklepie internetowym pod takim względem polega na uporządkowaniu podstawowych kwestii, analizowanych przez Googlebota. Konieczne będzie zweryfikowanie adresów URL, wdrożenie przekierowania bądź też kanonicznych wersji witryny, utworzenie pilku robots.txt oraz mapy strony. Doświadczeni specjaliści powinni również zoptymalizować linkowanie wewnętrzne, nawigację oraz title i description dla podstron.

    Optymalizacja sklepów pod kątem responsywności wyświetlania

    Powołanie do życia Mobile-First Indexu sprawiło, że sklepy internetowe i ich optymalizacja muszą uwzględniać wyświetlanie na urządzeniach o zdecydowanie mniejszych wyświetlaczach. Mowa tu o telefonach komórkowych bądź o tabletach. Polecanym przez naszych specjalistów rozwiązaniem będzie uruchomienie responsywnej wersji witryny ecommerce.

    Optymalizacja szybkości pełnego załadowania się sklepu online

    SEO sklepu internetowego wymaga także kompleksowego podejścia do tematu ogólnej prędkości ładowania się portalu. Im lepsze parametry w tego typu testach, tym większa szansa na pozytywną ocenę algorytmów Google oraz samych potencjalnych Klientów. Jak można naprawić wolną stronę?

    ➤ optymalizacja elementów multimedialnych na stronie sklepu
    ➤ optymalizacja warstwy graficznej portalu (waga zdjęć oraz grafik)
    ➤ ograniczenie długości kodów: HTML, CSS, JavaScript
    ➤ usunięcie zbędnych wtyczek w panelu sklepu

    Wolne ładowanie się konkretnych podstron to jeden z podstawowych czynników, przez który wiele potencjalnych Klientów decyduje się na opuszczenie Twojego sklepu internetowego. Mało wydajna strona może zniwelować wszystkie korzyści pojawienia się na szczycie rankingu Google.

    Najczęściej zadawane nam pytania
    #1 Czy sklep internetowy może zostać przeoptymalizowany pod kątem SEO?
    Tak. Nieodpowiednie podejście do optymalizacji sklepów internetowych i do poprawy elementów wpływających na widoczność portalu w wyszukiwarce Google może spowodować odwroty efekt do oczekiwana. Zbyt mocne usprawnienie SEO dla sklepów internetowych w większości przypadków będzie oznaczać zauważalny spadek pozycji prowadzonego przez Ciebie portalu.
    #2 Ile czasu zajmuje wdrożenie wartościowych elementów SEO w sklepie internetowym?
    To pytanie, na które nie da się jednoznacznie odpowiedzieć. Wszystko bowiem jest uzależnione od aktualnego stanu prowadzonej przez Ciebie witryny czy od ilości zmian koniecznych do wdrożenia. Szacuje się jednak, że pierwsze efekty działań SEO dla sklepów widoczne będą po kilku tygodniach od rozpoczęcia profesjonalnej i bezpiecznej optymalizacji technicznej. Niezwykle istotne jest tutaj przestrzeganie najwyższych standardów poprawy elementów uwzględnianych przez wyszukiwarkę Google w trakcie ustalania rankingu.
    #3 Czy bez działań SEO ecommerce mój sklep może znaleźć się na pierwszej stronie?
    Będzie to ciężkie zadanie. Zwłaszcza, jeżeli Twoja konkurencja wykorzystuje SEO dla ecommerce już od dłuższego czasu. Podczas tworzenia rankingu organicznego Google bierze pod uwagę nawet kilkaset czynników rankingowych, więc SEO dla sklepu internetowego okazuje się być kluczowe w walce o najwyższe pozycje. Brak optymalizacji tego typu portali praktycznie wyklucza Cię z takiej rywalizacji.
    #4 Na jakich systemach CMS wykonam SEO w sklepie internetowym?
    Praktycznie na wszystkich! Najpopularniejsze oprogramowania do zarządzania treścią w sklepach internetowych (Shoper, PrestaShop czy Magento) umożliwiają bezproblemową optymalizację wielu kluczowych parametrów, uwzględnianych w trakcie tworzenia rankingu wyszukiwarki Google.

    Naszych Klientów stawiamy
    na pierwszym miejscu!

    Skontaktuj się z nami

    ul. Madalińskiego 109/3
    50-443 Wrocław
    Polska firma

    Porozmawiajmy
    więc o Twoich
    potrzebach

    Otrzymaj od nas bezpłatną wycenę w ciągu 24h
    Skontaktuj się z nami za pomocą formularza
    lub zadzwoń pod numer +48 79 848 33 33