Czym jest buzz marketing / marketing szeptany i jak efektywnie go wykorzystać w promocji firmy?

buzz marketing

Marketing szeptany, buzz marketing, marketing rekomendacji, szemrany to tak naprawdę wiele określeń jednej gałęzi marketingu, skupiającej się na dotarciu do klientów poprzez wypowiedzi w internecie. Niezwykła skuteczność tego rodzaju reklamy przyciąga do niej firmy, szukające możliwości zaistnienia w umysłach swoich potencjalnych klientów.

Co to jest marketing szeptany?

Buzz marketing, czyli marketing szeptany jest formą marketingu, którego celem jest promowanie produktów, usług lub firm poprzez angażowanie się w dyskusje prowadzone w internecie. Warto podkreślić, że marketing szeptany może być prowadzony na dwa sposoby: jawnie przez ambasadora marki lub niejawnie przez „zwykłych” internautów. Udzielanie się na forach internetowych czy blogach ma na celu pobudzenie dyskusji i wplecenie w nią treści sponsorowanych w sposób bardzo naturalny. Internauci bardzo często poszukują opinii i rekomendacji zanim zdecydują się na towary lub usługi danej firmy. „Opinie” innych Klientów mają kolosalny wpływ na podjęcie zakupowej decyzji.

Marketing szeptany – poznaj jego korzyści!

Marketing szeptany cieszy się dużym powodzeniem wśród przedsiębiorców. To bardzo ciekawe i skuteczne narzędzie, które może znacząco przyczynić się do rozwoju firmy. A oto korzyści, jakie płyną z marketingu szeptanego:

  • budowanie pozytywnego wizerunku firmy
  • możliwość szybkiego dotarcia do potencjalnych Klientów
  • zwiększenie ruchu na stronie internetowej
  • zwiększenie zysków firmy
  • niski koszt – stosunkowo tania forma marketingu internetowego
  • skuteczność – sprawdzi się do promowania niemalże każdej usługi lub produktu

Niestety, nie ma róży bez kolców – marketing szeptany nie jest łatwy do zrealizowania. Wiele firm próbujących wykonać go samemu lub za najniższą możliwą cenę robi sobie krzywdę. Jakie błędy popełniane są najczęściej?

Na szybko i po kosztach

Bardzo często pojawiająca się sytuacja – przedsiębiorca nie ma czasu samodzielnie zająć się tym zagadnieniem, nie chce również poświęcać na niego budżetu. Zleca więc wykonanie tej formy reklamy „freelancerom”. Skutki zazwyczaj są opłakane – zatrudniona osoba najczęściej nie zaznajomi się dobrze z naszymi usługami bądź produktem, pisze bzdury, na szybko i na ilość, a połowa jej postów jest kasowana już po kilku dniach przez administratora serwisu lub oskarżona o spam. Oczywiście na szkodę marki – zarówno finansową, jak i brandingową.

Źle dobrane forum i wątki

Wybór właściwego miejsca na reklamę może nastręczyć trudności nawet fachowcom – nie mówiąc o osobach, które nie znają się na pozycjonowaniu i marketingu.

marketing szeptany

Najczęściej pojawiające się grzeszki to zakładanie konta i od razu tworzenie wątków produktowych (szybki spam), zakładanie kont na forach nieaktywnych, nieindeksowanych (niska wartość SEO), kopiowanie tych samych treści na wielu forach, komentarze w postach wygasłych lub w ogólne nie spójnych z tematyką. Tego typu działania nie są marketingiem szeptanym – są spamem, „marketingiem szemranym”, który nie przyniesie firmie niczego dobrego.

Źle dobrana treść komentarza

Inaczej będzie komentował biznesmen, inaczej rolnik, inaczej mama z dzieckiem – innych słów użyje, będzie miał inny poziom gramatyki, inne potrzeby – dlatego istotne jest zrozumienie tych zależności i odpowiednie dostosowanie treści posta. W innym przypadku internauci szybko wyczują nieszczerość i próbę reklamy. Dlatego każdy komentarz musi być doskonałe wyważony, aby wniósł realną wartość. Tylko taki szeptany marketing może nam przynieść korzyści.

Zły ambasador marki

Marketing szeptany to nie tylko „spontaniczne” komentarze z reklamą naszych produktów i usług. Inną drogą jest wypowiadanie się w imieniu firmy, wystawienie ambasadora, który będzie odpowiadał na pytania internautów, budował pozytywny wizerunek firmy i zespołu, zbierał feedback o działaniu przedsiębiorstwa. Jednak nie może to być byle kto! W końcu to na jego barkach leży ogromna odpowiedzialność za skuteczność całej kampanii.

Wybór ambasadora marki

Dlatego wybór odpowiedniej osoby jest niezwykle istotny. Błędy ortograficzne, ataki personalne na klientów, obrażanie konkurencji – to często pojawiające się sytuacje, które nigdy nie powinny się wydarzyć w kontakcie ambasadora marki z Klientami.

Marketing szeptany w internecie jest tylko z pozoru łatwy do zrealizowania. Wymaga ogromnej wiedzy, zaangażowania i dużej dozy delikatności. Spam, to nie to samo, co dobrze prowadzony marketing szeptany. Kampanie prowadzone przez Afterweb to pewność, że naszą reklamą zajmą się osoby z odpowiednim doświadczeniem. Zweryfikowane konta na forach, wiedza o pozycjonowaniu, specjaliści w tej dziedzinie – to zbliża do sukcesu każdą firmę i gwarantuje zwrot z inwestycji oraz stałe pojawienie się naszego produktu czy usługi w umysłach klientów.

Chcesz wiedzieć jak przeprowadzić marketing szeptany z zyskiem? Zapytaj o ofertę naszych doradców klienta!

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (2 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Kamil Dudziak Właściciel / Specjalista SEO

Kamil Dudziak

Specjalista SEO

14 lat doświadczenia w optymalizacji i pozycjonowaniu stron na najtrudniejsze frazy w Polsce. Właściciel i manager firmy AFTERWEB. Stale nadzoruje proces pozycjonowania stron wszystkich Klientów firmy.

3 komentarze
  • Krzysztof skomentował/a:

    Dobra szeptanka jest w cenie, gdyż potrafi sprzedawać a nie kosztuje fortuny jak inne formy marketingu.

  • Agnieszka skomentował/a:

    Nawet dobry marketing szeptany ma swoją cenę, oczywiście w zależności od ilości. „Freelancer” zrobi to byle jak i skasuje 1 zł za posta typu „polecam markę X”. W agencjach profesjonaliści bardziej się cenią, ich komentarze mają merytoryczną treść, zawierają ciekawą informację, rozbudowanie tematu. Napisanie takiego posta to też nie jest parę sekund.

  • Artur skomentował/a:

    Trudno znaleźć dobrą osobę od marketingu szeptanego, za dużo czynników wpływa na pozycjonowanie żeby osoba zna wszystkie tajne techniki umieszczania postów. Post nie powinien tylko być tylko unikalny, pasować do wątku, ale zawierać pozycjonowanie frazy, co jest bardzo istotne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *