Jak zwiększyć sprzedaż i pozyskać nowych klientów poprzez marketing internetowy?

jak pozyskać klientów
15 czerwca 2016

Wielu przedsiębiorców, przedstawicieli handlowych czy doradców, zastanawia się jakie są skuteczne metody pozyskiwania klientów. Posługując się naszym doświadczeniem podpowiemy Wam, co tak naprawdę można zrobić, żeby zwiększyć sprzedaż, budować świadomość marki lub osiągnąć inny dowolny cel wykorzystując narzędzie, jakim jest marketing internetowy. 

Krok 1: Optymalizacja (SEO) i pozycjonowanie oraz Google AdWords, czyli przemyślana synergia marketingu w wyszukiwarce Google

Jak zwiększyć sprzedaż poprzez marketing w wyszukiwarkach

Wysoka pozycja w wynikach płatnych i organicznych wyszukiwarki jest najlepszą metodą na zwiększenie konwersji. Jeśli sprzedaż w internecie ma być naprawdę skuteczna, trzeba zadbać o to, aby informacja o produkcie lub usłudze dotarła do klientów. Sposobem na uzyskanie takiego efektu jest niewątpliwie pozycjonowanie strony z wykorzystaniem fraz i słów kluczowych, czyli takich jakie są najczęściej używane przez potencjalnych klientów przy wpisywaniu w okno wyszukiwarki. Wynikiem skutecznej optymalizacji i linkowania jest zatem pozyskanie nowych klientów, którzy pojawią się w skutek przemyślanego pozycjonowania.

Popularnym sposobem na zwiększenie sprzedaży jest również wykorzystanie Google Adwords. Reklama tego typu polega na zrealizowaniu kampanii dla linków sponsorowanych. Pozyskanie klientów odbywa się tu za pomocą płatnych reklam w wyszukiwarce Google. Potencjalny klient wpisuje daną frazę czy słowo kluczowe i otrzymuje wynik, a w tym przypadku sponsorowane wyświetlenia mają pierwsze pozycje na liście.  Planowanie takich kampanii również wymaga nakładu pracy, gdyż reklamy powinny być umiejętnie sporządzone i optymalizowane. Tu działamy także w zakresie remarketingu, czyli reklamy pojawiającej się użytkownikowi, który odwiedził witrynę. Ten sposób to niejako zachęta do ponownego zapoznania się z ofertą.

Pozycja strony Google

Efektywna i długotrwała praca nad marketingiem w wyszukiwarce daje w rezultacie zamierzone korzyści. W każdym przypadku opracowujemy indywidualną strategię w zakresie pozycjonowania strony w wynikach organicznych i płatnych. Dlaczego nie ma uniwersalnej metody? Odpowiedź jest prosta: zbyt wiele czynników wpływa na wynik, a pominięcie lub zlekceważenie jednego z nich, może okazać się nieprzyjemne w skutkach. Warto powierzyć swoją stronę internetową lub sklep specjalistom przez co unikniesz kosztownych błędów popełnianych na samym początku pracy nad stroną.

Krok 2: Content Marketing, czyli marketing treści w służbie sprzedaży przez internet.

Obecnie sprzedaż i komunikacja przez internet nikogo już nie dziwi. Mnogość kanałów obfituje w miarodajne dane, co przekłada się na odpowiednie sprecyzowanie działań, aby zdobyć lub zatrzymać klientów. Content marketing to obecnie jedno z najskuteczniejszych narzędzi promocji firmy w internecie. Warto jednak zapamiętać, że nawet najwartościowsza treść na blogu czy w aktualnościach nic nie da jeśli internauta do niej nie dotrze.

marketing-tresci

W marketingu treści wykorzystujemy m.in. Social Media, gdzie kluczową rolę odgrywa często bezpośredni kontakt z klientem, przez co budujemy zaufanie dla danej marki. Wykorzystując ten kanał, możemy również skutecznie pozyskiwać nowych klientów, gdyż obecność użytkowników internetu w Social Media to w Polsce kilkanaście milionów osób. W budowaniu pozytywnych relacji posługujemy się też marketingiem szeptanym, który profesjonalnie prowadzony, dzięki naszemu zapleczu, przekłada się na poprawienie sprzedaży. Angażowanie czytelników poprzez odpowiednie treści jest jednym z najbardziej rozwiniętych praktyk w obecnym czasie.

Krok 3: Ważnym elementem pozyskiwania klientów jest najstarsza z metod – email marketing.

e-mail marketing w sprzedaży

Jesteśmy specjalistami w tworzeniu treści, a co za tym idzie wysyłka e-maili z ciekawą i angażującą zawartością przynosi zadowalające efekty. Mamy też doświadczenie w drugiej dziedzinie z długą historią w marketingu – to przygotowywanie banerów, które wyświetlają się w miejscach do tego przeznaczonych, albo też w wyniku wyżej wspomnianego remarketingu.

Krok 4: Jeśli chcesz osiągnąć cel jakim jest zwiększenie sprzedaży firmy, zawsze potrzeba Ci indywidualnego podejścia do każdego zagadnienia.

Nawet w obrębie sklepu internetowego, który oferuje różnorodny asortyment, kampanie marketingu internetowego mogą się znacznie różnić. Najlepszym rozwiązaniem dla Ciebie jest powierzenie działań promocyjnych specjalistom. My dokonując analizy, znajdujemy i wdrażamy skuteczne rozwiązania wpływające na wzrost sprzedaży. Jako pasjonaci optymalizacji monitorujemy wyniki naszej pracy, aby nadawać im najbardziej efektywny kierunek. Narzędzi marketingu internetowego jest wystarczająco dużo, a bezustannie dokonują się w tym zakresie innowacje.

Spytaj nas jak możemy skutecznie przyczynić się do pozyskania dla Ciebie klientów. Skontaktuj się z nami, a doradzimy Ci najlepsze rozwiązania z puli naszych działań.

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *