Słowa kluczowe są… kluczowe. Jak sprawdzić ich ilość wyszukiwań w Google i dobrać te właściwe?

jak sprawdzić ilość wyszukiwań słowa kluczowego

W pozycjonowaniu nie ma miejsca na mechaniczne, niepoprzedzone wnikliwym namysłem działanie. Wykonujemy oczywiście szereg prac, które celowe będą zawsze, niezależnie od przedmiotu promocji – tak jak poprawienie witryny w technicznych aspektach jej funkcjonowania, by wymienić tu choćby szybkość ładowania czy responsywność. Cały ten trud zyskuje jednak sens i przynosi efekt wówczas, gdy służy właściwie nakreślonej strategii, w czym największą rolę odgrywa dobór fraz. Powinniśmy wiedzieć nie tylko jak sprawdzić ilość wyszukiwań słowa kluczowego, ale i jak dane frazy mogą przełożyć się dla nas na konwersję, czyli zakupy lub inne zachowania do nich prowadzące. Muszą się więc ściśle odnosić do naszej oferty i nie powodować, że miejsce w Google będziemy walczyli z tymi, którzy i tak nie są naszymi rywalami. Sprawdzanie słów kluczowych jest więc niezwykle ważne i decyduje o sukcesie.

Dowiedz się, jak powinno wyglądać sprawdzanie słów kluczowych Google

Wyższość pozycjonowania nad innymi metodami komunikacji marketingowej polega przede wszystkim na tym, że trafiamy do wyselekcjonowanych odbiorców. Selekcja ta musi być jednak jak najściślejsza, toteż ilość wyszukiwań w Google, choć istotna nie może być jedynym kryterium przy doborze fraz. Aby ustalić, jakie najlepiej opisują nasz biznes, musimy na to spojrzeć oczyma konsumenta. Jeśli wielu z nich używa np. określeń nie do końca poprawnych, znajdźmy sposób, na ich wykorzystanie. Warto też podpatrzeć, co robią nasi rywale. Jak sprawdzić słowa kluczowe strony konkurenta? Można zajrzeć w kod źródłowy, a w nim metatag title i description czy użyć narzędzia takiego jak SEMstorm. Podpowiedzieć to i owo może nam też sama wyszukiwarka podczas wpisywania frazy i na dole strony. W ten sposób możemy zebrać już całkiem obszerny katalog rozmaitych wyrażeń czy określeń. Trzeba teraz ustalić które w możliwie krótkim czasie doprowadzą nas nie tylko do najszerszej rzeszy potencjalnych klientów, ale też tych, których z największą łatwością skłonimy do zakupu.

ilość wyszukiwań w google

Jak sprawdzić ilość wyszukiwań w Google i wybrać te słowa, które dadzą nam zysk?

Potrzebne są odpowiednie narzędzia. Przydatny jest Planer Słów Kluczowych Google, z którego w naszym kraju korzysta się najczęściej. Wymaga on rozpoczęcia kampanii Ads, a ponadto wyniki opiera na kliknięciach w reklamę. Istnieje jednak wiele innych rozwiązań, choćby również darmowy Übersuggest. A jak sprawdzić ilość wyszukiwań słowa kluczowego z większą dokładnością? Fachowcy sięgają np. po płatne narzędzie Senuto, z którego dowiemy się także o potencjale poszczególnych fraz. Pomocny jest ponadto Ahrefs i jeszcze szereg innych. Ilość wyszukiwań Google to jednak nie wszystko. Większym wyzwaniem jest ustalenie konkurencyjności. Nie ma tutaj gotowych rozwiązań, ogromną rolę odgrywa więc doświadczenie specjalisty SEM. Trzeba też oczywiście brać pod uwagę postać oferty – inaczej pozycjonuje szewc, a inaczej sklep internetowy – i rozumieć zachowania konsumentów. Niejednokrotnie fraza teoretycznie mało przydatna może generować nam cenny ruch i pomóc w budowaniu popularności we właściwych grupach odbiorców. Pamiętajmy też o tym, by nie wybrać zbyt wielu fraz – spadnie ich waga, ponadto Google może wykryć nasze intencje. Pilnujmy też, by podstrony się nie kanibalizowały i dotyczyły odrębnych słów i zagadnień. Z pomocą fachowców najłatwiej ustrzec się błędów.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (3 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *