Słowa kluczowe są… kluczowe. Jak sprawdzić ich ilość wyszukiwań w Google i dobrać te właściwe?

jak sprawdzić ilość wyszukiwań słowa kluczowego

W pozycjonowaniu nie ma miejsca na mechaniczne, niepoprzedzone wnikliwym namysłem działanie. Wykonujemy oczywiście szereg prac, które celowe będą zawsze, niezależnie od przedmiotu promocji – tak jak poprawienie witryny w technicznych aspektach jej funkcjonowania, by wymienić tu choćby szybkość ładowania czy responsywność. Cały ten trud zyskuje jednak sens i przynosi efekt wówczas, gdy służy właściwie nakreślonej strategii SEO, w czym największą rolę odgrywa dobór fraz. Powinniśmy wiedzieć nie tylko jak sprawdzić ilość wyszukiwań słowa kluczowego, ale i jak dane frazy mogą przełożyć się dla nas na konwersję, czyli zakupy lub inne zachowania do nich prowadzące. Muszą się więc ściśle odnosić do naszej oferty i nie powodować, że miejsce w Google będziemy walczyli z tymi, którzy i tak nie są naszymi rywalami. Sprawdzanie słów kluczowych jest więc niezwykle ważne i decyduje o sukcesie.

Dowiedz się, jak powinno wyglądać sprawdzanie słów kluczowych Google

Wyższość pozycjonowania nad innymi metodami komunikacji marketingowej polega przede wszystkim na tym, że trafiamy do wyselekcjonowanych odbiorców. Selekcja ta musi być jednak jak najściślejsza, toteż ilość wyszukiwań w Google, choć istotna nie może być jedynym kryterium przy doborze fraz. Aby ustalić, jakie najlepiej opisują nasz biznes, musimy na to spojrzeć oczyma konsumenta. Jeśli wielu z nich używa np. określeń nie do końca poprawnych, znajdźmy sposób, na ich wykorzystanie. Warto też podpatrzeć, co robią nasi rywale. Jak sprawdzić słowa kluczowe strony konkurenta? Można zajrzeć w kod źródłowy, a w nim metatag title i description czy użyć narzędzi takich jak Ahrefs czy SEMstorm. Podpowiedzieć to i owo może nam też sama wyszukiwarka Google podczas wpisywania wybranej frazy generycznej (dodatkowe propozycje, rozwinięcie słów najczęściej wpisywanych pojawiają się na dole strony). W ten sposób możemy zebrać już całkiem obszerny katalog rozmaitych wyrażeń czy określeń. Trzeba teraz ustalić które w możliwie krótkim czasie doprowadzą nas nie tylko do najszerszej rzeszy potencjalnych klientów, ale też tych, których z największą łatwością skłonimy do zakupu.

ilość wyszukiwań w google

Jak sprawdzić ilość wyszukiwań w Google i wybrać te słowa, które dadzą nam zysk?

Potrzebne są odpowiednie narzędzia. Najbardziej przydatny jest Planer Słów Kluczowych Google, z którego korzysta się najczęściej (dokładne dane są bezpośrednio z Google). Wymaga on rozpoczęcia kampanii Google Ads, ale dzięki temu mamy dostęp do rzetelnych danych od wyszukiwarki (przede wszystkim możemy się dowiedzieć jaka jest średnia miesięczna liczba wyszukiwań danej frazy). Istnieje jednak wiele innych rozwiązań, choćby również darmowy Übersuggest. A jak jak jeszcze można sprawdzić ilość wyszukiwań słowa kluczowego, ich potencjał i konkurencyjność? Fachowcy sięgają np. po płatne narzędzie Senuto, z którego dowiemy się także o estymowanym ruchu z wybranej frazy. Pomocny jest ponadto Ahrefs (najczęściej wykorzystywany w AFTERWEB) i jeszcze szereg innych. Ilość wyszukiwań Google to jednak nie wszystko. Większym wyzwaniem jest ustalenie konkurencyjności, trudności słowa. Nie ma tutaj gotowych rozwiązań, ogromną rolę odgrywa więc doświadczenie specjalisty SEO. Trzeba też oczywiście brać pod uwagę postać oferty – inaczej pozycjonuje się stronę usługową fryzjera na rynek lokalny np. we Wrocławiu, a całkiem odmiennie sklep internetowy przy zasięgu ogólnopolskim (znacznie większa konkurencja). Niejednokrotnie fraza teoretycznie mało przydatna może generować nam cenny ruch sprzedażowy i pomóc w budowaniu popularności we właściwych grupach odbiorców. Pamiętajmy też o tym, by nie wybierać zbyt krótkiej listy fraz – jest to najczęściej popełniany błąd w pozycjonowaniu strony. Mała liczba słów kluczowych jest dużym ograniczeniem w generowaniu wejść na stronę. Pilnujmy też, by podstrony się nie kanibalizowały i dotyczyły odrębnych słów oraz zagadnień. Z pomocą fachowców najłatwiej ustrzec się błędów.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (3 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *