Właściwa struktura strony internetowej to ważny element sukcesu w sieci. Dowiedz się, jaka powinna być

architektura informacji

Nie będzie odkryciem stwierdzenie, że postać naszej firmowej witryny musi odpowiadać jej funkcjom i przeznaczeniu. Co to jednak oznacza w praktyce? Jest to kanał komunikacji, przy czym absolutnie decydującą rolę odgrywa tu wyszukiwarka, w niej zaś słowa kluczowe. To pierwsza, główna wskazówka, jaką musimy mieć na uwadze budując swój serwis. Architektura strony internetowej powinna odzwierciedlać katalog konkretnych zagadnień, jakich poszukiwać będą nasi potencjalni klienci. Zarówno dla nich samych, jak i robotów Google, struktura strony www musi być czytelna i logiczna. Jeśli to zaniedbamy, to nawet doskonałe treści mogą nie wystarczyć do tego, by zatrzymać w witrynie odpowiednio szerokie grono klientów. Jak zagadnienie to przedstawia się w szczegółach? Przyjrzymy mu się bliżej.

Struktura strony www to nie tylko szczegół techniczny. To rzecz fundamentalna!

Dobrze wiemy, jak ważne w optymalizacji strony – mimo wzrostu znaczenia rozmaitych kwestii technicznych – są dobre, unikalne, atrakcyjne teksty, Ale ile ich powinno być? Które frazy kluczowe powinny być w nich zawarte? No właśnie! Możemy zasiąść do pisania dopiero wówczas, gdy ustalona jest już architektura informacji SEO. Choćby na kartce papieru! Jaka jednak powinna być?

Głębokiego namysłu wymagają funkcje, jakie pełnić ma nasza witryna. Co jest przedmiotem prezentowanej w niej oferty i jak musi ona zostać przedstawiona? Jakie inne mamy cele – w tym zbudowanie zaufania odbiorcy – i w jaki sposób powinny być zrealizowane? Niejednokrotnie wielką rolę obok sprzedażowych będą bowiem pełniły np. wartościowe i liczne treści informacyjne. Architektura informacji w serwisach internetowych musi uwzględniać jedne i drugie, eliminować zaś należy te, które do tego podziału nie pasują. Znając ustalone dzięki pracy specjalistów słowa kluczowe, możemy przystąpić do jej planowania.

architektura informacji w serwisach internetowych

Zadbaj o to, by architektura informacji SEO dobrze służyła sprzedaży Twoich usług czy wyrobów

Każdy odrębny temat, zagadnienie, kategoria produktów czy usług musi mieć odrębną kategorię – zadbajmy o to, by ich tematyka się nie powielała. W przypadku rozleglejszej oferty struktura strony internetowej musi być bardziej złożona. Wówczas oczywiście budujemy ją w odpowiedniej hierarchii, aby łatwe było przechodzenie do szczegółów.

Przy podziale witryny na kategorie czyhają na nas dwie główne pułapki. Jedną jest zbytnia ogólność, co powoduje, że musimy toczyć niezwykle trudną rywalizację o bardzo trudne frazy. Drugą zaś przesadna szczegółowość i rozdrabnianie się na kwestie, które z kolei nie cieszą się popularnością internautów. M.in. dlatego tak ważna jest tu opieka dobrego specjalisty SEO! Pamiętajmy też o tym, aby wszystkie podstrony były wewnętrznie podlinkowane i stanowiły dzięki temu całość – inaczej Google może niektórych nie znajdować, albo będzie je cenił nisko! Wreszcie, jakkolwiek udana architektura informacji w serwisach internetowych stanowi ich niezbędną ramę decydującą o powodzeniu pozycjonowania, musi być ona wypełniona treścią. Twórzmy więc nagłówki H1 z odpowiednimi słowami kluczowymi i oczywiście unikalne teksty w atrakcyjnej formie, zarówno pod względem stylu jak i zapisu i rozmieszczenia!

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (4 głosów, średnia: 4,00 z 5)
Loading...
Afterweb - Wyższy standard SEO

Afterweb

SEM/SEO/PPC

Od przeszło 14 lat specjalizujemy się w optymalizacji i pozycjonowaniu oraz reklamie PPC w wyszukiwarkach. Nasze główne usługi to pozycjonowanie organiczne i obsługa kampanii reklamowych w Google Ads.

2 komentarze
  • Bartłomiej skomentował/a:

    Dokładnie – właściwa struktura strony jest podstawą podstawy! Warto się do tego przyłożyć przed zapuszczeniem się w dalsze rejony. Dzięki za tekst!

  • Tomek skomentował/a:

    Trafne spostrzeżenia dotyczące rozplanowania i właściwego linkowania wewnętrznego kategorii np. w sklepie internetowym. Trzeba umieć zachować odpowiedni balans pomiędzy rozgraniczeniem podkategorii a nadmiernym, i co ważne – mylącym dla potencjalnego klienta rozdrobnieniem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *