Branża medyczna stale się rozwija – również w kwestiach marketingowych. Prowadząc aptekę i chcąc, aby zyskała ona większe zainteresowanie wśród osób poszukujących, należy być przede wszystkim ostrożnym. W Polsce obowiązuje bowiem zakaz reklamy aptek. Według artykułu 94a. Prawa farmaceutycznego, legalne jest wyłącznie informowanie o lokalizacji danej apteki, a także o jej godzinach pracy. Złamanie zakazu wiąże się bezpośrednio z nałożeniem kary pieniężnej, mogącej sięgnąć nawet do 50 tysięcy złotych! Można pomyśleć „no dobrze, dlaczego więc agencja SEO publikuje wpis o reklamie aptek i punktów aptecznych, skoro jest ona nielegalna”? Otóż aby to wyjaśnić, należy przede wszystkim zapoznać się z treścią ustawy Prawo farmaceutyczne. W tym wpisie analizujemy przepisy i zastanawiamy się nad tym, jak powinna wyglądać legalna reklama apteki. Interesuje Cię to zagadnienie? Czytaj dalej i poznaj nasze sprawdzone strategie na marketing w farmacji!
- Reklama apteki internetowej zgodna z prawem
- Marketing w farmacji: regulacje dotyczące reklamy aptek
- Legalna reklama w farmacji – postaw na SEO
- Marketing w branży farmaceutycznej warto powierzyć specjalistom
- Jak reklamować aptekę – podsumowanie
- Najczęściej zadawane nam pytania
- Jak przyciągnąć więcej klientów do mojej apteki?
- Jak prowadzić marketing apteki bez znajomości SEO?
- Dlaczego reklama apteki internetowej wzbudza tyle kontrowersji?
- Co można reklamować w aptece?
- Moja konkurencja obchodzi zakaz reklamy aptek. Czy mam szansę ją wyprzedzić?
- Czy możliwe jest reklamowanie apteki w Google Ads?
- Czy jest szansa, że zakaz reklamy aptek zostanie zniesiony?
- Czy promocja apteki w organicznych wynikach Google jest legalna?
Reklama apteki internetowej zgodna z prawem
Od 2012 roku w Polsce obowiązuje przepis, który zabrania reklamować apteki. Mowa o Ustawie Prawo farmaceutyczne z dnia 6 września 2001 r. (Dz.U.2024 poz. 686), której Art. 94a. Zakaz reklamy aptek lub punktów aptecznych brzmi:
- 1. Zabroniona jest reklama aptek i punktów aptecznych oraz ich działalności. Nie stanowi reklamy informacja o lokalizacji i godzinach pracy apteki lub punktu aptecznego.
1a. Zabroniona jest reklama placówek obrotu pozaaptecznego i ich działalności odnosząca się do produktów leczniczych lub wyrobów medycznych.link building - 2. Wojewódzki inspektor farmaceutyczny sprawuje nadzór nad przestrzeganiem przepisów ustawy w zakresie działalności reklamowej aptek, punktów aptecznych i placówek obrotu pozaaptecznego.
- 3. W razie stwierdzenia naruszenia przepisu ust. 1 lub 1a wojewódzki inspektor farmaceutyczny nakazuje, w drodze decyzji, zaprzestanie prowadzenia takiej reklamy.
- 4. Decyzji, o której mowa w ust. 3, nadaje się rygor natychmiastowej wykonalności.
Wyszukiwarka Google nie zezwala na marketing w farmacji w wielu krajach (wyjątków jest kilka, jednak Polska nie znajduje się wśród nich). Zakaz ten nie wziął się znikąd: już od dawna istnieją przepisy, które kategorycznie zakazują promowania w internecie substancji, wpływających na organizm – a jak doskonale wiemy, leki wynalezione zostały po to, by wpływać na człowieka, który je zażywa.
Z pewnością nasuwa się tu kolejna myśl – „inne apteki się reklamują, przecież po wpisaniu w Google nazwy danego medykamentu, wyświetla się masa ofert”. Taka konkurencja działa nielegalnie. Gdyby Google zwróciło na to uwagę (a prędzej czy później na pewno tak się stanie), strona zostanie ukarana filtrem lub banem. Skutki kary tego typu potrafią się długo utrzymywać, co oznacza drastyczne obniżenie pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Efektem spadku pozycji jest zmniejszenie ruchu na stronie apteki, a tym samym obniżenie zysków ze sprzedaży. Pojawia się pytanie: czy legalna reklama apteki internetowej jest w ogóle możliwa? Czy istnieje zgodny z prawem marketing w branży farmaceutycznej? Odpowiedź okazuje się zadziwiająca – dwa razy tak!
Marketing w farmacji: regulacje dotyczące reklamy aptek
Zgodnie z treścią Ustawy, informowanie potencjalnych klientów o lokalizacji oraz godzinach pracy apteki nie nosi znamion reklamy. To dobry punkt zaczepienia dla firm z branży farmaceutycznej, które chciałyby zaznaczyć swoją obecność w internecie. Działalność apteki w strefie online nie jest zabroniona. Ograniczenia dotyczą działań, które mają prowadzić do zwiększenia sprzedaży. Są to nie tylko bezpośrednie reklamy, ale też wszelkie zabiegi promocyjne, zachęcające do dokonania zakupu (w tym proponowanie dołączenia do programów lojalnościowych i oferowanie zniżek). Zakazane jest:
- zachęcanie do zakupu – stosowanie zabiegów perswazyjnych i haseł reklamowych, np. kup teraz!, konkurencyjne ceny leków, zniżka dla stałych klientów
- wartościowanie – wykorzystywanie zwrotów oceniających, które mają ukazać aptekę w jak najlepszym świetle, np. najlepsza apteka w sieci, najniższe ceny, apteka nr 1 w Google
- gwarantowanie efektów terapii – na stronie apteki nie można umieszczać informacji, które gwarantują właściwe efekty leczenia. Opisy działania poszczególnych produktów medycznych muszą być rzetelne.
Reklama leków dostępnych w aptece. Jakie działania marketingowe są dopuszczalne?
Leki to produkty, objęte zakazem reklamy. Niedopuszczalne jest jednak wyłącznie promowanie lekarstw, wydawanych na receptę. Jeżeli chodzi o leki OTC, niektóre platformy (np. Facebook, Twitter, Snapchat) umożliwiają ich reklamę. Treści promocyjne podlegają natomiast restrykcjom. Nie wolno kierować promocji do osób niepełnoletnich ani udostępniać reklam, wywołujących skojarzenia z bajkami. Social media marketing jest dobrym wyborem w zakresie promowania leków OTC. Przed uruchomieniem kampanii warto skrupulatnie przeczytać regulamin i upewnić się, że reklama będzie obejmować leki, wydawane bez recepty.
Reklama produktów leczniczych w aptece. Co można zrobić legalnie?
Produkty lecznicze i leki to synonimy. W zakresie produktów leczniczych obowiązują więc identyczne restrykcje, jak w przypadku zakazu reklamy leków. Odpowiadając na pytanie, czy reklama produktów leczniczych jest dozwolona, najłatwiej więc użyć sformułowania: to zależy. Punkt apteczny nie może reklamować oferowanych artykułów. Natomiast podmiot, który uzyskał pozwolenie na dopuszczenie produktu leczniczego (lub na zlecenie tego podmiotu), może taką reklamę uruchomić. Emitowane treści muszą być obiektywne, targetowane do osób pełnoletnich i zgodne z przepisami. Jeśli promocja leków OTC ma się odbywać w Google Ads, konieczny będzie certyfikat Google. Często stosowaną praktyką jest łączenie działań marketingowych w social mediach, Google Ads (na specjalnych zasadach) oraz wynikach organicznych. Reklamując leki wydawane bez recepty należy być czujnym, aby nie naruszyć obowiązujących zakazów.
Reklama wyrobów medycznych w aptece. Co mówi polskie prawo?
Wyroby medyczne są to urządzenia, aparaty i inny sprzęt, wykorzystywany w działalności leczniczej. O wymogach dotyczących tworzenia reklam wyrobów medycznych traktuje Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 21 kwietnia 2023 r. w sprawie reklamy wyrobów medycznych. Słowem, promocja tego typu produktów jest możliwa, jeśli zostaną spełnione określone wymogi. Między innymi należy określić podmiot prowadzący reklamę, wskazać producenta oraz zawrzeć ostrzeżenie: „To jest wyrób medyczny. Używaj go zgodnie z instrukcją używania lub etykietą.”. Promując wyroby medyczne z apteki internetowej trzeba uważać. Apteka nie może reklamować swoich produktów, a jedynie obiektywnie informować o ofercie. Zabronione jest, aby informacja ta nosiła znamiona reklamy, czyli zachęcała do zakupu. Słowem, bezpośrednia reklama wyrobów medycznych w aptece jest niezgodna z obowiązującym prawem. Obiektywna reklama leku może zostać uruchomiona wyłącznie przez podmiot odpowiedzialny (lub inny, na jego zlecenie).
Podsumujmy: należy mieć na uwadze, że bezwzględnie zabronione jest:
- reklamowanie leków oraz produktów leczniczych wydawanych na receptę
- reklamowanie aptek i punktów aptecznych
- promowanie logotypu apteki
- informowanie o zniżkach obowiązujących w aptece
- umieszczanie informacji o konkurencyjności apteki
- publikowanie na stronie treści wartościujących i zachęcających do zakupu
- zapewnianie o efektach terapii sprzedawanymi produktami
Czy można reklamować apteki?
Można informować odbiorców o treści umieszczonej na opakowaniach wspomnianych produktów, jak też o ich cenach. Dopuszczalne jest także informowanie o działalności apteki z naciskiem na obowiązujące ograniczenia w tym zakresie. Jak widać, zakaz reklamy aptek nie jest tak restrykcyjny, jak się wydaje. Pod warunkiem, że promocja zostanie przygotowana tak, aby nie wykraczać poza Art. 94a ustawy Prawo Farmaceutyczne oraz Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 21 listopada 2008 r. W sprawie reklamy produktów leczniczych. I chociaż Ministerstwo Zdrowia prowadzi rozmowy na temat częściowego złagodzenia zakazu, na razie brak jakichkolwiek konkretów – poza niewielkimi odstępstwami, promocja apteki w sieci pozostaje zabroniona.
Warto pamiętać, że poszczególne serwisy społecznościowe i popularne platformy mają własny regulamin dotyczący materiałów reklamowych, w tym dotyczących produktów leczniczych. YouTube, Facebook, Instagram i Twitter zezwalają na reklamę leków (choć podlega ona ograniczeniom – np. reklama produktów związanych z utratą wagi nie może przyczyniać się do powstania negatywnej samooceny). Co ciekawe Google opracowało własne listy leków oraz suplementów zabronionych do reklamy (Niezatwierdzone leki i suplementy) – ich nie wolno promować w Google Ads, taka reklama zostanie odrzucona. Generalnie system Google Ads dla apteki nie ma zbyt wiele do zaoferowania. Znacznie więcej w tym zakresie umożliwia pozycjonowanie. Bez względu na wybraną formę promocji, ustalając strategię na marketing w branży farmaceutycznej koniecznie należy sprawdzić, czy dany środek może być reklamowany. W przeciwnym razie apteka naraża się na pokaźną karę finansową oraz zawieszenie konta lub nałożenie trudnego do usunięcia filtra na stronę.
Marketing w farmacji jest dopuszczalny, ale podlega regulacjom, których należy przestrzegać. Dla niektórych podmiotów dozwolone jest reklamowanie wybranych preparatów sprzedawanych bez recepty (m. in. suplementów diety) i wyrobów medycznych. Reklama apteczna nie może jednak wprowadzać w błąd – musi być obiektywna i mieć charakter czysto informacyjny. Jednocześnie zabronione jest zachęcanie przez apteki do skorzystania z ich oferty, dotyczącej produktów leczniczych.
Czy apteka weterynaryjna również podlega zakazowi reklamy?
Kolejna istotna kwestia dotyczy aptek weterynaryjnych, czyli miejsc, umożliwiających zamówienie i zakup leków oraz suplementów dla zwierząt. Produkty oferowane w tego typu punktach nie mogą być reklamowane przez lekarzy. Wynika to z art. 7 Kodeksu Etyki Lekarza Weterynarii, który podaje, że: lekarze weterynarii nie mogą używać swojego nazwiska do reklamowania towarów i usług. Tak zwana apteka zwierząt; sklep z lekami (głównie dla psów i kotów) prowadzony przez lekarza weterynarii, nie może więc być reklamowany w sposób bezpośredni. Pozostaje prowadzenie działań z obszaru SEO. Pozycjonowanie strony na wybrane frazy kluczowe przyniesie efekty, lecz będzie wymagać skrupulatności i czasu. Apteka weterynaryjna ma szansę zwiększyć swoją pozycję w Google, ale tylko w wynikach organicznych. Treści sponsorowane nie zostaną wyświetlone użytkownikom internetu.
Legalna reklama w farmacji – postaw na SEO
Jesteśmy świadkami dynamicznego rozwoju branży aptecznej i ogromnego zapotrzebowania na reklamę w tym sektorze. Mimo, że w naszym kraju obowiązuje zakaz reklamy aptek, wciąż pozostawia on właścicielom wąskie pole manewru. Można bowiem wypromować stronę internetową swojej apteki w sposób legalny, a także efektywny. Wszystko dzięki działaniom SEO.
Uwaga! W Polsce pojęcie SEO zestawiane jest często z pozycjonowaniem stron, lecz frazy te nie są synonimiczne. Search Engine Optimization pozostaje nieodłączną częścią pozycjonowania stron – zupełnie jak kilka innych działań. W branży farmaceutycznej, gdzie obowiązują regulacje dotyczące reklamy aptek kierowanej do potencjalnych klientów, trzeba zachować ostrożność. Właściciele aptek mogą pozwolić sobie na techniczną optymalizację strony internetowej, jednak zmuszeni są do zaprzestania reklamy sponsorowanej. Polskie prawo odbiera im możliwość promocji leków i produktów leczniczych. Nie ma natomiast przeszkód, aby udoskonalić stronę www apteki i stworzyć z niej atrakcyjną wizytówkę punktu aptecznego. Nomen omen warto założyć oraz na bieżąco aktualizować Profil Firmy w Google dla apteki. W takiej wizytówce jest miejsce na informacje kontaktowe, godziny otwarcia, wskazówki dotyczące dojazdu itp. Na profilu firmowym GMF można też publikować artykuły edukacyjne – a wszystko to zgodnie z prawem.
Strona internetowa jako wizytówka – reklama aptek w praktyce
Nawet najpiękniej wykonana strona internetowa może przemknąć niezauważalnie wśród potencjalnych Klientów. Wszystko przez fakt, że wizualna otoczka to nie wszystko – liczy się również (a nawet przede wszystkim) optymalizacja dla wyszukiwarki. Jeżeli chodzi o marketing w aptece, odpowiednie wykorzystanie narzędzi SEO to wielki krok do uzyskania efektów. Ukażą się one pod postacią wzrostu ruchu na stronie. Sprowadzając do siebie wielu użytkowników, zwiększamy szansę na pozyskanie klienta.
Zadanie jest proste, reklama w farmacji ma sprawić, że promowana witryna wyróżni się na tle innych stron o podobnej tematyce. Proces musi przebiegać w sposób legalny. Nawet, gdy konkurencja nie gra fair, nie warto podążać jej śladami. Mamy do czynienia z delikatną kwestią, w końcu rynek aptekarski rządzi się swoimi prawami. Reklama apteki w internecie pozostaje zabroniona, ale nie ma przeszkód, by rozbudowywać stronę pod kątem SEO. Do tego będzie jednak potrzebna wiedza, a także zgrana i zaufana kompania w postaci agencji marketingowej. Dla Afterweb nie ma rzeczy niemożliwych, zaś „nie da się” nie istnieje!
Zapamiętaj-->”Marketing w farmacji jest tematem, który z początku wydaje się nie do przebicia. Na szczęście istnieje szereg działań promocyjnych, zgodnych z prawem – wyjaśnia specjalista SEO, Łukasz Buławski. -Szczegółowo opracowana strategia może dowieźć biznes na sam szczyt wyszukiwarki Google. Trzeba tylko pamiętać o przestrzeganiu określonych zasad – dodaje.
Pozycjonowanie, czyli legalny marketing w aptece internetowej
Polskie prawo dopuszcza marketingowy dla branży aptecznej, który jest skupiony wokół technicznej optymalizacji strony www. Witryna apteki internetowej może więc być pozycjonowana – co poprawi jej widoczność w wynikach wyszukiwania Google. Oczywiście i tutaj przydatna będzie znajomość przepisów ustawy Prawo Farmaceutyczne. Właściciele aptek muszą wiedzieć, że nawet w ramach pozycjonowania nie wolno promować leków na receptę, zachęcać do zakupu produktów ani informować o zniżkach. Zakazane są również programy lojalnościowe, jak i newsletter.
Pozycjonowanie strony apteki można przeprowadzić w sposób, który nie naruszy obowiązujących przepisów prawa. W wyniku odpowiednich działań, strona apteki:
- będzie widoczna na wyższych pozycjach w Google
- zacznie przyciągać większą liczbę potencjalnych klientów
- stanie się wizytówką firmy, co wspiera proces budowania wizerunku eksperta
- dostarczy użytkownikom wartościowych treści
Jakie legalne metody promocji można przeprowadzić w ramach pozycjonowania witryny apteki internetowej? Podstawą wszelkich zmian związanych z promocją w organicznych wynikach wyszukiwania, jest SEO. Poniżej omawiamy dopuszczalne formy reklamy, rekomendowane dla aptek oraz punktów aptecznych działających m. in. online.
Optymalizacja techniczna kodu strony
Modyfikacje kodu strony apteki internetowej polegają na nakreśleniu elementów budowy witryny i rozpoznaniu części, które muszą być niezwłocznie skorygowane. Zwykle chodzi tu przede wszystkim o prędkość samego serwisu – jeżeli witryna nie działa sprawnie, zmniejsza się zainteresowanie nią potencjalnych klientów. SEO kodu strony dotyczy też zachowania odpowiedniej hierarchii nagłówków html i metatagów, gdyż to właśnie te informacje odczytują roboty wyszukiwarek (którym należy się szczególna uwaga; strona apteki powinna być czytelna nie tylko dla ludzkiego oka!). Optymalizacja kodu źródłowego nie będzie traktowana jako reklama w aptece, jednak rola tego działania jest nieoceniona pod względem efektów pozycjonowania. Prawidłowo funkcjonująca witryna powinna spełniać standardy W3C. Aby sprawdzić te parametry, należy wykorzystać odpowiednie walidatory: HTML i CSS. Działania optymalizacyjne w kwestii kodu strony mogą nakreślić obszary nieodstępne dla robotów (plik robots.txt.). Wszystko to jest wręcz niezbędne, by witryna apteki funkcjonowała prawidłowo, bez zbędnych spowolnień i jakichkolwiek niedogodności.
Dowiedz się więcej o SEO w naszym wykonaniu – Kliknij
Optymalizacja treści umieszczanych na stronie apteki
Początkowy etap prac pozycjonerskich obejmuje audyt SEO, w ramach którego wyłonione zostają frazy kluczowe, odpowiednie do promocji danej strony www. Można śmiało stwierdzić, że należy właściwie dobierać słowa – wszystko po to, by roboty sieciowe indeksujące stronę potrafiły określić najważniejsze słowa dla danej branży. Sam wybór fraz to zdecydowanie za mało. Aby marketing dla aptek był skuteczny, słowa kluczowe należy równomiernie rozmieścić w poszczególnych miejscach w obrębie strony internetowej. Konieczne jest zbudowanie przejrzystego menu z podziałem na kategorie, np. przeziębienie i grypa, wsparcie odporności, kosmetyki, mama i dziecko, sprzęt medyczny itp. Na każdej z podstron powinny znaleźć się teksty optymalizacyjne, nasycone frazami kluczowymi. Reklamowanie apteki w organicznych wynikach wyszukiwania będzie możliwe tylko wówczas, gdy optymalizacja zostanie przeprowadzona prawidłowo. Nasycenie powinno być na wysokim poziomie, ale w granicach naturalności. Niedopuszczalne jest wymienianie słów kluczowych po przecinku i stosowanie innych zakazanych praktyk z dziedziny Black Hat SEO. Wszystkie teksty publikowane na stronie apteki internetowej muszą przejść cały proces optymalizacji, zgodnej z raportem SEO. Dotyczy to zarówno poradników eksperckich widocznych na blogu bądź w aktualnościach apteki, jak i opisów produktowych oraz opisów kategorii.
Google uwielbia oryginalne treści. Wszelkie teksty muszą więc być unikatowe i powiązane bezpośrednio z profilem witryny. Pamiętajmy, że pozycjonowanie strony internetowej apteki opiera się na frazach kluczowych i to one decydują o tym, na jakie zapytania apteka będzie widoczna w Google. Teksty mają być przede wszystkim tworzone dla potencjalnego użytkownika – pacjenta, klienta apteki. Robotyczna 'gadka' nie ma szans na jakiekolwiek przebicie się – choć roboty ją zaindeksują, ludzie nie znajdą w niej wartości, co zniechęci ich do ponownego odwiedzania strony. O czym można tworzyć treści, jeżeli chodzi o content marketing w apteki online? Pole do popisu jest tu naprawdę szerokie – branża farmaceutyczna stale się rozwija, przez co naprawdę można wyróżnić się oryginalnymi wpisami i nowinkami ze świata medykamentów. Nie wolno zachęcać do zakupu leków ani zapewniać odnośnie ich niezwykłego działania. Reklama leków w aptece jest zabroniona, a każde działanie reklamowe powinno zostać kilkukrotnie przemyślane.
Optymalizacja struktury linków wewnętrznych
Linki wewnętrzne i ich struktura mają wpływ na przejrzystość strony i jej funkcjonalność zarówno dla internautów, jak i dla robotów. Osoby poszukujące określonych produktów w e-aptece powinny bezproblemowo je odnaleźć. Optymalizacja obejmuje więc również działania, związane ze strukturą linków wewnętrznych – właściwe zawsze mają formę tekstową tak zwanych „kotwic” lub „anchorów”. Dbając o odpowiednie linkowanie w obrębie serwisu można być pewnym, że marketing apteki przyniesie efekty. Strona o przemyślanej budowie szybko się pozycjonuje, jest intuicyjna w przeglądaniu, a tym samym przyjemna w użytkowaniu.
Optymalizacja grafik – ważna sprawa!
Na stronę internetową punktu aptecznego nie można wstawiać przypadkowych grafik, niedostosowanych do wymagań. Byłby to prawdziwy strzał w kolano, na który nie pomoże żaden lek przeciwbólowy. Optymalizacja grafik na stronę www polega na zmianie ich rozmiarów i ich łączeniu – wtedy ogranicza się żądania HTTP. Roboty sieciowe zwracają szczególną uwagę na opisy pod zdjęciami, gdyż dzięki nim indeksują je w wyszukiwarce Google. Dbając o marketing apteki należy więc skrupulatnie zadbać o jakość zdjęć, widocznych na stronie. Uwaga – niezgodne z prawem jest publikowanie materiałów ze strony producenta bez jego zgody. Wybierając grafiki należy korzystać z legalnych źródeł, np. baz zdjęć objętych licencją Creative Commons Zero.
Marketing w branży farmaceutycznej warto powierzyć specjalistom
Wyobraźmy sobie Kowalskiego, który jest właścicielem apteki. Stworzył dla niej stronę internetową i oprócz punktu stacjonarnego, prowadzi też sprzedaż przez internet. Kowalski uruchomił kampanię reklam sponsorowanych w Google Ads ignorując fakt, że reklama w aptece jest zakazana. Właściciel apteki zlekceważył obowiązujące Prawo farmaceutyczne i naraził się na karę w wysokości do 50 tysięcy złotych. Wynika to z nowej, obowiązującej od 14.02.2025 r. wersji Art. 129b. Prawa farmaceutycznego [Naruszenie zakazu reklamowania apteki, punktu aptecznego i placówki obrotu pozaaptecznego]. Obawa przed ogromną karą pieniężną to skuteczny hamulec bezpieczeństwa, który uchronił już wielu reklamodawców z branży farmaceutycznej.
Nie ryzykuj uruchomieniem niedozwolonej reklamy! Nawet, jeżeli nie masz pewności co do legalności działań i przeprowadzasz je w dobrej wierze, Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny może nałożyć na Ciebie dotkliwą karę. Prowadzenie kampanii reklamowych w aptekach internetowych wymaga znajomości przepisów prawa i specjalistycznych umiejętności. Możesz uniknąć wielu stresów i nieprzyjemności, powierzając reklamowanie apteki – w formie pozycjonowania – profesjonalnej agencji SEO.
Jak reklamować aptekę – podsumowanie
Zakazana reklama aptek spędza sen z powiek właścicielom firm z branży farmaceutycznej. Remedium na to, by mimo obostrzeń zaistnieć w internecie, jest zawarte w działaniach On-Site SEO. Podczas, gdy Twoi konkurenci naginają prawo, uruchamiając reklamy Google Ads dla apteki lub promując produkty lecznicze w mediach społecznościowych, Ty bądź krok przed nimi. Wybierz pozycjonowanie strony internetowej apteki i bez ryzyka zaznaczaj swoją obecność w wyszukiwarce. W Afterweb profesjonalnie zajmujemy się nawet najtrudniejszymi przypadkami, realizując legalny marketing dla aptek. Obsługujemy branże ściśle związane z prawem i medycyną, zawsze znajdując bezpieczną i zgodną z prawem ścieżkę, którą mogą podążać w drodze na szczyt Google. Już dziś przystąp do współpracy z doświadczonymi specjalistami, którzy znajdą lek na wszelkie wątpliwości, związane z reklamowaniem apteki.
Bardzo ciekawy artykuł – nie spodziewałem się, że reklama apteki rządzi się swoimi planami 🙂
Czytałam ze szczerym zainteresowaniem. Wychodzi na to, że jednak da się skutecznie i legalnie promować swój biznes farmaceutyczny.