Branża medyczna stale się rozwija – również w kwestiach marketingowych. Prowadząc jednak aptekę i chcąc, aby zyskała ona większe zainteresowanie wśród osób poszukujących, należy być przede wszystkim ostrożnym. Według artykułu 94a. Prawa farmaceutycznego, legalne jest informowanie o lokalizacji danej apteki, a także o jej godzinach pracy. Złamanie zakazu wiąże się bezpośrednio z nałożeniem kary pieniężnej, mogącej sięgnąć nawet do 50 tysięcy złotych. Można pomyśleć „no dobrze, dlaczego więc agencja marketingowa publikuje wpis o reklamie apteki, skoro jest to nielegalne”? Otóż aby to wyjaśnić, należy przede wszystkim zapoznać się z tym co wolno, a czego nie. Po tym zaś… zacząć działać na pełnych obrotach!
- Reklama apteki – poznaj najważniejsze przepisy
- Strona internetowa jako wizytówka – marketing w branży farmaceutycznej
- SEO – legalne narzędzia w kwestii marketingu w farmacji
- Legalna „reklama apteki” - poznaj najważniejsze zagadnienia SEO
- Jak reklamować aptekę – podsumowanie
- Najczęściej zadawane nam pytania
Reklama apteki – poznaj najważniejsze przepisy
Od 2012 roku obowiązuje przepis, który zabrania reklamy aptek – został już przez nas wspomniany na samym początku wpisu. Wyszukiwarka Google nie zezwala zaś na promowanie aptek internetowych w wielu krajach, wyjątków jest kilka, jednak Polska nie znajduje się wśród nich. Zakaz nie wziął się znikąd, bowiem już od dawna istnieją przepisy, które kategorycznie zakazują promowania substancji wpływających na organizm w Internecie – a jak doskonale wiemy, leki wynalezione zostały po to, by wpływać na człowieka, który je zażywa. Z pewnością nasuwa się tu kolejna myśl – „inne apteki się reklamują, a po wpisaniu nazwy danego medykamentu wyświetla się masa ofert”. Taka konkurencja działa więc nielegalnie, będąc pomiędzy przysłowiowym młotem a kowadłem – gdyby Google zwróciło na to uwagę, strona by spadła w czeluść zapomnienia. Znamy już zakazy i konsekwencje nielegalnych działań. Czy da się więc prowadzić stronę bez narażenia się na ewentualne oko samej wyszukiwarki? Odpowiedź może być zadziwiająca – tak, da się.
Strona internetowa jako wizytówka – marketing w branży farmaceutycznej
Nie od dziś wiadomo, że żyjemy w świecie, który dzieli się na dwa: realny i wirtualny. Będąc świadkami rozrastających się gałęzi marketingu, musimy zwrócić uwagę na tytułową branżę. Czy gałąź będąca odpowiedzialną za reklamę apteki usycha? Skądże! Można bowiem wypromować stronę internetową swojej apteki w sposób legalny, a także efektywny. Wszystko dzięki działaniom SEO. Choć w Polsce pojęcie SEO zestawiane jest często wraz z pozycjonowaniem stron, frazy te nie są synonimiczne. SEO jest nieodłączną częścią pozycjonowania stron – zupełnie jak kilka innych narzędzi, które z przyjemnością przedstawimy wszystkim osobom zainteresowanym. Współcześnie to w końcu strona internetowa jest wizytówką osób działających w branży. Możesz zacząć ją ulepszać nawet dziś – jak? Już wyjaśniamy!
SEO – legalne narzędzia w kwestii marketingu w farmacji
Nawet najpiękniej wykonana strona może przemknąć niezauważalnie wśród potencjalnych Klientów. Wszystko przez fakt, że sama wizualna otoczka to nie wszystko – liczy się również (a nawet przede wszystkim) optymalizacja dla wyszukiwarki. Odpowiednie wykorzystanie narzędzi SEO to wielki krok do uzyskania efektów, które wystąpią pod postacią zdobycia zainteresowania większej ilości osób. Cel jest prosty – sprawić, aby wśród wszystkich stron o podobnej tematyce, właśnie Twoja wybiła się na szczyt; w dodatku w sposób legalny. Konkurencja nie gra tu fair – nie warto jednak podążać jej ścieżką, a wyznaczyć swoją własną. Do tego będzie jednak potrzebna wiedza, a także zgrana i zaufana kompania w postaci agencji marketingowej. Dla Afterweb nie ma rzeczy niemożliwych, zaś „nie da się” nie istnieje. Poznaj całkowity wachlarz możliwości i ciesz się nowym wydaniem Twojej strony, wzbogaconej o mocne SEO-fundamenty.
Zapamiętaj-->”Marketing w branży farmaceutycznej jest tematem, który z początku wydaje się nie do przebicia. Na szczęście dla Afterweb nie ma rzeczy niemożliwych. Szczegółowo opracowana strategia zaowocować może lekiem na konkurencję i w ostateczności dowieźć Twój biznes na sam szczyt wyszukiwarki Google. Konkurencja nigdy nie śpi – pamiętaj o tym i już dziś przystąp do współpracy z profesjonalistami!” - specjalista SEO, Łukasz Buławski
Legalna „reklama apteki” – poznaj najważniejsze zagadnienia SEO
Optymalizacja techniczna kodu strony
Optymalizacja kodu strony polega na nakreśleniu elementów budowy strony www i rozpoznanie części, które muszą być natychmiast odpowiednio skorygowane. Zwykle chodzi tu przede wszystkim o prędkość samego serwisu – jeżeli bowiem witryna nie działa sprawnie, zmniejsza się zainteresowanie nią potencjalnych Klientów. Zachowanie odpowiedniej hierarchii nagłówków html i metatagów, gdyż to właśnie te informacje odczytują roboty wyszukiwarek (którym należy się szczególna uwaga; strona powinna być bowiem czytelna nie tylko dla ludzkiego oka, aby być uznana za dobrą). Prawidłowo funkcjonująca witryna powinna spełniać standardy W3C. Aby sprawdzić te parametry, należy wykorzystać odpowiednie walidatory: HTML i CSS. Działania optymalizacyjne w kwestii kodu strony mogą nakreślić obszary nieodstępne dla robotów (plik robots.txt.). Wszystko to jest wręcz niezbędne, by witryna Twojej apteki funkcjonowała prawidłowo, bez zbędnych spowolnień i jakichkolwiek niedogodności.
Optymalizacja treści umieszczanych na stronie
Jak wiadomo, nie samą stroną żyje internauta. Chodzi również o treści, jakie są umieszczane na danej stronie www. One także muszą przejść cały proces optymalizacji zgodnych z raportem SEO. Google uwielbia oryginalne treści – Twoje muszą więc być unikatowe i powiązane bezpośrednio z profilem witryny. Budowa treści w oparciu o odpowiednie słowa i frazy kluczowe to swoisty materiał spawający całą stronę w jedną całość. Nie zapomnij, że teksty mają być przede wszystkim tworzone dla potencjalnego użytkownika. Robotyczna gadka nie ma tu szans na jakiekolwiek przebicie się – choć roboty ją zaindeksują, ludzie uznają treść za jeden wielki bełkot, co zniechęci ich do ponownego odwiedzania strony. O czym można tworzyć treści, jeżeli chodzi o marketing w farmacji? Pole do popisu jest tu naprawdę szerokie – branża farmaceutyczna stale się rozwija, przez co naprawdę można wyróżnić się oryginalnymi wpisami i nowinkami ze świata medykamentów. Pamiętaj – nie wolno Ci zachęcać do zakupu leków ani zapewniać odnośnie ich niezwykłego działania, gdyż wtedy złamiesz przepisy. Nasi doświadczeni copywriterzy świetnie rozumieją obowiązujące normy, będąc chętnymi do współpracy!
Optymalizacja grafiki
Na stronę internetową nie można wstawiać byle jakich grafik, niedostosowanych do wymagań. To znaczy, można – jednak będzie to prawdziwy strzał w kolano, na który żaden lek przeciwbólowy nie pomoże. Optymalizacja grafik na stronę www polega na zmianie ich rozmiarów i ich łączeniu – wtedy ogranicza się żądania HTTP. Roboty sieciowe zwracają szczególną uwagę na opisy pod zdjęciami, gdyż dzięki nim indeksują je w wyszukiwarce Google.
Optymalizacja struktury linków wewnętrznych
Linki wewnętrzne i ich struktura mają wpływ na przejrzystość danej strony i jej funkcjonalność zarówno dla internautów, jak i robotów. Doskonale przeprowadzona optymalizacja strony obejmuje działania związane ze strukturą linków wewnętrznych – właściwe zawsze mają formę tekstową tak zwanych „kotwic” lub „anchorów”.
Optymalizacja słów kluczowych
Początkowy etap prac, jakim jest audyt SEO, zawiera w sobie między innymi określanie wspomnianych wcześniej słów i fraz kluczowych, odpowiednich do pozycjonowania. Można śmiało stwierdzić, że należy właściwie dobierać słowa – wszystko po to, by roboty sieciowe indeksujące stronę potrafiły określić najważniejsze słowa dla danej branży.
Jak reklamować aptekę – podsumowanie
Remedium na to, by mimo wszystko zaistnieć w marketingu branży farmaceutycznej, jest zawarte w działaniach On-Site SEO. W Afterweb profesjonalnie zajmujemy się nawet najtrudniejszymi przypadkami. Obsługujemy branże ściśle związane z prawem i medycyną, znajdując bezpieczną i przede wszystkim legalną ścieżkę, którą mogą podążać w drodze na szczyt. Doświadczenie naszego teamu doskonale sprawdza się w każdym zadaniu – razem tworzymy świetnie dopełniającą się całość, dzięki czemu efekty potrafią być naprawdę zniewalające. Już dziś przystąp do współpracy z profesjonalistami, którzy znajdą lek na wszelkie wątpliwości związane z odpowiednią optymalizacją Twojej strony internetowej.
Bardzo ciekawy artykuł – nie spodziewałem się, że reklama apteki rządzi się swoimi planami 🙂
Czytałam ze szczerym zainteresowaniem. Wychodzi na to, że jednak da się skutecznie i legalnie promować swój biznes farmaceutyczny.