Prowadzenie biznesu świadczącego konkretne usługi stanowi nie lada wyzwanie. Przedsiębiorcy starają się za wszelką cenę wyróżnić się spośród konkurencji tworząc atrakcyjniejsze oferty, jednak czy to wystarczy? Kiedyś odpowiedzielibyśmy na to pytanie twierdząco ale aktualnie należy wziąć pod uwagę rozwój świata online. Internet daje mnóstwo możliwości na rozreklamowanie swoich usług, co dla każdego przedsiębiorcy, który pragnie dotrzeć do jak największej liczby powinno być priorytetem. Im lepiej zadbasz o swoją widoczność, tym masz większą szansę na satysfakcjonujące zwiększenie swoich przychodów. Pamiętaj, że na rynku biznesowym zostaną tylko najsilniejszy zawodnicy zajmujące czołowe miejsca w wyszukiwaniach top 10 Google. Dobrze prowadzona reklama firmy usługowej pozwoli znaleźć Ci się wśród nich! Do najczęściej wybieranych działań marketingowych należą płatne kampanie reklamowe Google Ads oraz pozycjonowanie strony internetowej. Sprawdź jak pozwoli Ci wznieść Twój biznes na wyżyny!
- Reklama firmy usługowej – poznaj najważniejsze korzyści
- Efektywna reklama firmy usługowej w Google Ads
- Pozycjonowanie stron jako reklama firmy usługowej
- Reklama firmy usługowej – praktyczne wskazówki SEO
- Jak reklamować firmę usługową – podsumowanie
- Najczęściej zadawane nam pytania
- #1 Dlaczego linki powinny pochodzić ze sprawdzonych źródeł?
- #2 Czy dodawane grafiki na stronie internetowej również wpływają na szybkość jej ładowania?
- #3 Gdzie powinna zostać skierowana reklama firmy usługowej jeśli oferuję dojazd do Klienta?
- #4 Dlaczego lokalne promowanie jest ważne?
- #5 Czy linki również mogą być pozyskiwane z mediów społecznościowych?
Reklama firmy usługowej – poznaj najważniejsze korzyści
Przed rozwojem świata internetowego dla wszystkich firm priorytetem było oferowanie jak najlepszych usług wyróżniających się wysoką jakością wykonania oraz atrakcyjną ceną. Faktycznie, kiedyś to właśnie te dwie cechy były głównie oceniane przez Klientów. Aktualnie dla każdego przedsiębiorcy głównym celem jest podążanie z duchem czasu i jak najlepsze dopasowywanie się do stale zmieniających się standardów. Nie przesadzimy jeśli powiemy, że jakość świadczonych usług oraz reklama firmy usługowej to klucz do większego grona Klientów, a tym samym sukcesu o jakim marzysz! Dobrze zaplanowany oraz prowadzony marketing w firmie usługowej ma również wpływ na Twoją konkurencje, w końcu musisz pokazać zainteresowanym osobom, że to właśnie Ty masz dla nich ofertę jakiej poszukują. Dzięki temu nie tylko zwiększysz prawdopodobieństwo sprzedaży ale także pozyskanie stałego grona Klientów, co umożliwi z kolei wypełnienie kalendarza kolejnymi realizacjami! Musisz sobie uświadomić, że nie zawsze za małym zainteresowaniem stoi jakość usług oraz oferta. Czasami należy stać się lepiej widocznym w morzu rosnących rywali!
Efektywna reklama firmy usługowej w Google Ads
Pierwszym działaniem marketingowym, które weźmiemy pod lupę są płatne kampanie reklamowe Google Ads! Ich największą zaletą jest błyskawiczna widoczność w przeglądarce Google. Reklama firmy usługowej z wykorzystaniem Google Ads polega na przeprowadzeniu dokładnej analizy najczęściej wpisywanych fraz kluczowych związanych z Twoim biznesem, a następnie na stworzeniu zachęcającej treści reklamowej. Czy Google Ads jest dobrym działaniem dla Twojego biznesu? Oczywiście, że tak! Jego kolejną zaletą wartą uwagi jest przede wszystkim elastyczność! Sam ustalasz jaki budżet chcesz przeznaczyć na kampanię, a także czas oraz miejsce wyświetlania. Twoja reklama firmy usługowej może być skierowana zarówno na konkretne województwa, miasta i dzielnice, gdzie konkurencja jest znacznie mniejsza jak i całą Polskę. Kluczowe jest ustalenie rodzaju świadczonych usług i to właśnie do nich dobranie strategii reklamowej Google Ads. Co najważniejsze, stworzony przekaz marketingowy będzie wyświetlany w najbardziej widocznym miejscu w przeglądarce, przez co z pewnością zostaniesz zauważony!
Zapamiętaj--> Chcesz jak najszybciej dotrzeć do zainteresowanych Twoimi usługami osób? Masz jedną z najatrakcyjniejszych ofert na rynku? Wykorzystaj kampanie reklamowe Google Ads, a dotrzesz do grupy docelowej szybciej niż myślisz! Czas zacząć odnosić korzyści wizerunkowo – zarobkowe.
Zalety
- szybkie pojawienie się w wynikach wyszukiwania
- reklama dostępna w najbardziej widocznych miejscach przeglądarki Google
- płacenie tylko za kliknięcia
- dowolność przy ustalaniu budżetu przeznaczonego na reklamę
- szybki dostęp do wszystkich danych statystycznych
- zwiększenie zainteresowania grupy odbiorczej
- możliwość wyboru konkretnego rodzaju kampanii Google Ads
- łatwość w skierowaniu reklamy na konkretne lokalizacje
- zwiększony zasięg wśród internetowych użytkowników
Wady
- cena za kliknięcie zależna od konkurencji
- wymagana specjalistyczna wiedza z Google Ads
Pozycjonowanie stron jako reklama firmy usługowej
Kolejnym działaniem wartym uwagi jest pozycjonowanie stron internetowych! Jest to usługa zupełnie niezależna od kampanii reklamowych Google Ads. Ich cechą wspólną jest fakt, że oba działania zwiększają Twoją widoczność w Internecie oraz budują silny wizerunek. Musisz mieć świadomość, że to właśnie strony wyświetlane w top 10 Google uznawane są przez internautów za najbardziej wiarygodne. W końcu firma, która wyróżnia się wysoką jakością zadba również o swoją stronę internetową uznawaną za wizytówkę, prawda? Pozycjonowanie polega na przyjęciu jak najlepiej dopasowanej do charakteru prowadzonego biznesu strategii SEO opierającej się na szeregu działań wpływających na wyższą pozycję, a tym samym widoczność. Skuteczny marketing w firmie usługowej nie należy do najprostszych tematów. Jednak podjęcie właściwych kroków pozwala pokonać wszelkie trudności i wyprzedzić nawet największych rywali rynkowych. W marketingu internetowym nie ma znaczenia, czy prowadzisz mały, czy duży biznes. Możemy śmiało powiedzieć, że pozycjonowanie stron internetowych pomaga każdemu zaistnieć w świadomości odbiorców.
Zapamiętaj--> Strona internetowa to wizytówka każdego biznesu oraz przedsiębiorcy. Im lepiej zostanie zaprezentowana użytkownikom, tym bardziej zwiększa się szansa na dokonanie przez nich zakupu. Choć pozycjonowanie stron nie należy do najszybszych działań to jego skuteczność pozwala osiągnąć satysfakcjonujące efekty. Mówiąc dobrze wypozycjonowana strona mamy na myśli przede wszystkim dopasowanie jej nie tylko do wymagań robota indeksującego Google ale także Klientów – to właśnie oni stoją za sukcesem każdego biznesu - Specjalista SEO Łukasz Buławski
Zalety
- większy ruch użytkowników na stronie internetowej
- wyższa pozycja w wyszukiwaniach Google
- urozmaicenie strony treściami oraz grafikami
- widoczność na najlepiej dopasowane frazy kluczowe
- zwiększenie zasięgu wśród grupy docelowej
- osiągnięcie długofalowych rezultatów
Wady
- wymagana specjalistyczna wiedza z zakresu strategii SEO
- efekty widoczne dopiero po upływie kilku miesięcy
- działania muszą być prowadzone regularnie
Reklama firmy usługowej – praktyczne wskazówki SEO
Marketing firmy usługowej opierający się na wykorzystaniu pozycjonowania stron pozwoli Ci wspiąć się po szczeblach przeglądarki Google i kto wie, może to właśnie Ty staniesz na podium? Aby jednak do tego doszło należy podjąć szereg działań mających na celu dopasowanie biznesu zarówno do użytkowników jak i wymagań algorytmu Google.
Analiza konkurencji i dobór odpowiednich słów kluczowych
W ramach pozycjonowania podejmowana jest rzetelna analiza najczęściej wpisywanych w okno wyszukiwarki fraz kluczowych. Dzielimy je zarówno na ogólne zdecydowanie wskazujące na intencję informacyjną użytkowników jak i te z długim ogonem składające się z co najmniej trzech słów. Nakierowane są na spełnienie intencji transakcyjnej, co pozwala na znacznie lepsze dopasowanie oferty do ogólnych potrzeb.
Przykładowe frazy dla firmy usługowej:
Słowo kluczowe | Średnia miesięczna liczba wyszukań |
---|---|
usługi transportowe | 8100 |
firma sprzątająca | 5400 |
usługi budowlane | 5400 |
usługi stolarskie | 2900 |
usługi hydrauliczne | 2400 |
usługi elektryczne | 2400 |
usługi dekarskie | 2400 |
usługi kominiarskie | 1900 |
usługi spawalnicze | 1900 |
usługi informatyczne | 1900 |
usługi remontowe | 1600 |
usługi szklarskie | 1300 |
usługi brukarskie | 1300 |
usługi poligraficzne | 880 |
usługi malarskie | 480 |
Optymalizacja techniczna strony
Czas ładowania strony internetowej to jedno z kluczowych kryteriów ocenianych przez użytkowników. Internauci nie lubią czekać, dlatego właśnie pozycjonując stronę należy przede wszystkim zadbać o techniczną stronę strategii SEO! Pamiętaj, że szybka oraz płynna strona internetowa to podstawa jeśli chcesz zatrzymać osoby odwiedzające witrynę na dłużej.
Pozycjonowanie lokalne i Google Moja Firma
W zależności od rodzaju prowadzonej firmy usługowej możliwe jest działanie opierające się na pozycjonowaniu lokalnym. Niektóre branże oferują usługi tylko w swoich miastach lub dzielnicach. W takich przypadkach nie warto rozpoczynać pozycjonowania ogólnopolskiego, gdzie konkurencja jest dużo większa. Będąc przy lokalnym promowaniu nie można zapomnieć o stworzeniu bezpłatnej wizytówki Google Moja Firma, dzięki której zainteresowane osoby bez problemu sprawdzą umiejscowienie Twoje firmy, a także będą mieli łatwy dostęp do najważniejszych danych kontaktowych oraz opinii.
Link Building
Bazując na doświadczeniu śmiało możemy powiedzieć, że linki w budowaniu wysokiej pozycji to bez wątpienia najważniejsze działanie! Ważne są zarówno linki z portali zewnętrznych kierujące do Twojej strony jak i wewnętrzne przenoszące do konkretnych podstron. Aby zostały wysoko ocenione przez Google muszą wyróżniać się wysoką jakością oraz pochodzić ze sprawdzonych źródeł!
Content Marketing
Wiele osób chcąc skorzystać z konkretnych usług szuka na stronie internetowej wpisów dostarczających rzetelnych informacji. Wzbogacenie witryny takimi treściami wpłynie na zwiększone zainteresowanie osób odwiedzających, a tym samym większy ruch organiczny. Musisz mieć także na uwadze fakt, że wartościowe treści nasycone słowami kluczowymi są pozytywnie oceniane przez robota indeksującego Google.
UX/UI
Znak STOP w każdym kraju ma ten sam kształt, przez co nie musisz nawet znać języka, żeby wiedzieć, że musisz się zatrzymać. Ta sama zasada obowiązuje przy projektowaniu stron internetowych. W świecie online utarły się pewne schematy, których zastosowanie na stronie wpłynie na komfort użytkowników. Czasami nie zawsze opłaca się wychodzić z szeregu i prowadzać dodatkowych nieznanych elementów. Pamiętaj, że dobrą stronę internetową wyróżniają trzy cechy: czytelność, intuicyjność, łatwość w obsłudze!
Jak reklamować firmę usługową – podsumowanie
W niniejszym artykule poznałeś dwa najpopularniejsze, a co najważniejsze najskuteczniejsze kanały marketingowe. Choć działają niezależnie od siebie to cel mają jeden – dotrzeć do jak największej grupy odbiorców i zwiększyć Twój biznesowy sukces! Pamiętaj, że Twoja konkurencja nie śpi! Podglądnie jej poczynań stwarza dodatkowe możliwości na rozwój. Opracowana strategia Google Ads oraz SEO i jej konsekwentna realizacja zwiększy Twoje prawdopodobieństwo na zostanie liderem w swojej branży! To jak, gotowy jesteś na objęcie tego tytułu?