Trendy w branży marketingu internetowego błyskawicznie się zmieniają. Czasem trudno za nimi nadążyć i promować biznes, wykorzystując wszelkie możliwości. Podczas, gdy efektywność reklamy wskutek jej nadużywania bardzo spada, marketing natywny okazuje się być prawdziwym ratunkiem. Po to rozwiązanie może sięgnąć każdy, a największe korzyści odczują właściciele firm usługowych i sklepów, działających online.
Na czym polega marketing natywny i czy ten format podoba się odbiorcom?
Musimy przyznać, że ciężko jednoznacznie wyjaśnić, co to jest reklama natywna. Najłatwiej będzie posłużyć się przykładem. Wyobraź sobie, że wchodzisz na stronę internetową i nagle jesteś bombardowany dziesiątkami reklam, które jedna obok drugiej pojawiają się na ekranie, zasłaniając interesującą Cię treść. Kolejne wyskakujące okienka nie dają się zamknąć, a migające obrazy i powiadomienia każą w nie kliknąć. Reklama natywna jest zupełnym przeciwieństwem przytoczonej sytuacji.
Jak sama nazwa wskazuje, mamy do czynienia z czymś rodzimym, naturalnym. Treść promocyjna pełni funkcję dodatku, a nie główną atrakcję – marketing natywny jest subtelny i trudno go wychwycić. W przeciwieństwie do nachalnych, irytujących reklam, native advertising nie zniechęca konsumentów. Jej skuteczność jest zaskakująco wysoka. Podczas, gdy internauci konsekwentnie blokują niechciane reklamy, do kreacji natywnych są nastawieni przychylnie. Wynika to z faktu, że marketing natywny pozostaje daleki od inwazyjnego. Nie przytłacza odbiorców, lecz idealnie wtapia się w tło, zachowując spójność tematyczną i stylistyczną z miejscem, w którym jest stosowany.
Artykuł natywny, a może artykuł sponsorowany? Łatwo o pomyłkę
Stosowany w internecie marketing natywny w zdecydowanej większości przypadków przyjmuje formę artykułów. Treść publikuje się na różnych serwisach, odwiedzanych przez wielu internautów. Zdaniem niektórych natywna reklama jest tym samym, co artykuł sponsorowany. To nie do końca prawda. Teksty o charakterze natywnym prezentują sobą wysoki poziom i oferują czytelnikowi pewną wartość. Z artykułami sponsorowanymi nie zawsze tak jest – bywa, że takie treści tworzone są masowo, a ich autorzy nie skupiają się na tym, aby zainteresować odbiorcę. Zamiast tego, w mało taktowny sposób wychwalają reklamowaną firmę. Artykuł natywny to rzetelnie przygotowana kreacja. Jej autor ma koncepcję na obiektywny tekst, który przygotowuje z dużym zaangażowaniem. Wzmianka o promowanym produkcie zostaje umiejętnie i subtelnie wpleciona w treść, a całość wygląda bardzo naturalnie. Reklama natywna przybiera więc wartościowy obraz – ciekawego, sensownego tekstu, który jest oparty na wiarygodnych informacjach.
Wykorzystaj marketing natywny w zwiększaniu zasięgów
Umiejętnie stosowany native advertising uchodzi za skuteczne narzędzie, pozwalające budować świadomość marki. Firma, która jest wymieniona w artykule natywnym, najczęściej występuje w charakterze autorytetu (to np. wypowiedź eksperta). Takie działanie wzbudza zaufanie czytelników. Z jednej strony otrzymują oni wartościowy tekst na interesujący ich temat, z drugiej natomiast dodatek w postaci porady lub opinii profesjonalisty z promowanej firmy. Każda chętna osoba może wejść na wskazaną stronę i dowiedzieć się więcej, co sprzyja zwiększaniu zasięgów w sieci. E-sklepy mogą tak pozyskać nowych klientów, zaś firmy usługowe odnotować wzrost zapytań ofertowych. Natywna reklama jest zatem przydatnym środkiem, wykorzystywanym w kreowaniu pozytywnego wizerunku wśród społeczności internetowej.