Każdego dnia dbasz o dobry wzrok tysiąca osób ale czy dbasz również o swoją widoczność w Internecie? Każda branża w tym także optyczna posiada stale rosnącą konkurencję, co stwarza doskonałą okazję do wzięcia sprawy w swoje ręce i stworzenia skutecznego marketingu. Im lepszą ofertę stworzysz, tym masz większą szansę na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Reklama optyka powinna przede wszystkim wskazywać na Twoje największe zalety wyróżniające Cię na tle konkurencji. Samo posiadanie dużego doświadczenia i atrakcyjnej oferty to nie wszystko, w końcu potencjalni Klienci muszą tą ofertę zauważyć! W tym celu skuteczne okazują się kampanie reklamowe Google Ads oraz pozycjonowanie stron internetowych. Dobrze opracowana strategia dopasowana do prowadzonego przez Ciebie biznesu zwiększa szansę na pozyskanie wielu nowych Klientów, a tym samym odniesienia imponującego sukcesu. Pamiętaj, że na rynku utrzymują się tylko najsilniejszy, dlatego zadbanie o rozpowszechnienie swojego wizerunki firmy to Twój absolutny obowiązek! Sprawdź jak to działa!
- Reklama optyka – poznaj najważniejsze korzyści
- Efektywna reklama optyka w Google Ads
- Pozycjonowanie stron jako reklama optyka
- Reklama optyka – praktyczne wskazówki SEO
- Jak reklamować optyka – podsumowanie
- Najczęściej zadawane nam pytania
- #1 Czy korzystając już z Google Ads jest sens, abym decydował się na pozycjonowanie?
- #2 Jakie cechy powinna posiadać treść udostępniana na mojej stronie internetowej?
- #3 Czy w Google Ads moja reklama optyka może być dopasowana do cech użytkowników?
- #4 Co powinienem przygotować przed ustalaniem wytycznych kampanii Google Ads?
- #5 Co się stanie z moją stroną kiedy zrezygnuje z pozycjonowania?
Reklama optyka – poznaj najważniejsze korzyści
Czasy kiedy marketing internetowy był zbędny odeszły w zapomnienie. Wraz z rozwojem świata online, wielu przedsiębiorców właśnie tam zaczęło przenosić swoje biznesy. Jest to najszybsza droga na zostanie zauważonym przez wielu Klientów. Dlaczego? Odpowiedź jest bardzo prosta! Wszystkie osoby chcące skorzystać z konkretnej usługi gdzie szukają informacji? Oczywiście, że wpisując konkretne hasła w przeglądarkę Google! Możemy śmiało powiedzieć, że internetowa obecność pozwala odnieść bardzo dużo korzyści finansowych. I właśnie dlatego tak ważne jest rozreklamowanie swoich usług. Pojawia się jednak małe ale. Ze względu na rosnącą konkurencję nie wystarczy jedynie założyć strony internetowej, bądź konta na mediach społecznościowych. Tak naprawdę to tylko kropla w morzu działań jakie należy podjąć, aby stać się naprawdę widocznym. Aby móc mówić, że tworzona internetowa reklama optyka jest skuteczna wymagane jest przede wszystkim stałe monitorowanie poczynań rywali, a to z kolei stwarza szansę na ich wyprzedzenie i znacznie lepsze zapisanie się w świadomości potencjalnych zainteresowanych Klientów. Czas w takim razie, abyś dokładnie poznał jakie działania marketingowe przyczynią się do Twojego sukcesu!
Efektywna reklama optyka w Google Ads
Zacznijmy od omówienia jednego z najszybszych sposobów na dotarcie do Klientów. Płatne kampanie reklamowe Google Ads to nasze skuteczne narzędzie przeznaczone szczególnie dla osób mało cierpliwych. Rozpoczynają się skrupulatną analizą słów kluczowych, co umożliwia na stworzenie treści reklamowej dopasowanej do potrzeb odbiorców. Jak to działa? Zainteresowana osoba po wpisaniu określonego hasła w okno wyszukiwarki zobaczy Twoją reklamę zachęcającą do uzyskania większej ilości informacji na temat danej oferty. W przypadku niektórych działalności w tym także salonów optycznych warto przede wszystkim postawić na lokalnych odbiorców. Z reguły ludzie szukają optyka w swoim pobliżu. Google Ads daje Ci taką możliwość! Reklama może zostać skierowana nie tylko na całe miasto ale nawet dzielnice, co może okazać się znacznie bardziej opłacalnym działaniem niż reklama ogólnopolska, gdzie konkurencja jest o wiele większa. Co najważniejsze, utworzona kampania reklamowa wyświetlana jest w najwyższych pozycjach wyszukiwarki przez co zyskujesz pewność, że na pewno zostanie zauważona.
Zalety
- łatwość w trafieniu do zainteresowanej grupy odbiorców
- reklamowanie usług w najlepiej widocznych pozycjach przeglądarki
- płacenie tylko za kliknięcia w reklamę
- dowolność w ustawieniu budżetu na kampanię
- łatwość w przeanalizowaniu efektów reklamy
- skupienie uwagi potencjalnych Klientów
- możliwość wyboru konkretnego rodzaju kampanii
- łatwość w ustaleniu konkretnej lokalizacji
- zasięg reklamy obejmujący szerokie grono użytkowników
Wady
- stawka za kliknięcie uzależniona od konkurencji
- wymagana jest specjalistyczna wiedza z Google Ads
Pozycjonowanie stron jako reklama optyka
Kampanie Google Ads to jednak nie wszystko co oferuje marketing internetowy. Kolejną wartą uwagi usługą jest pozycjonowanie stron internetowych. W odróżnieniu od Google Ads jest to rozwiązanie, gdzie ze względu na stopień skomplikowania, na efekty należy poczekać nieco dłużej. Głównym założeniem jest umieszczenie strony w top 10 Google ale nie tylko! Twoja strona internetowa ma przyciągać zainteresowanych Klientów do zapoznania się z wartościowymi informacjami. Powinna być czytelna, intuicyjna oraz łatwa w obsłudze. Jeśli użytkownik nie będzie mógł się na niej odnaleźć to niestety ale ucieknie do konkurencji. Warto stosować ciekawe wizualnie rozwiązania ale z umiarem, aby nie wywołać odwrotnego efektu od oczekiwanego. Reklama optyka poprzez pozycjonowanie stron poza sukcesem i zainteresowaniem Klientów daje Ci coś jeszcze, a mianowicie zwiększa Twoją wiarygodność i profesjonalizm. Przestarzałe strony niedopasowane do potrzeb odbiorców skutecznie ich odstraszają. Długotrwały efekt dobrze opracowanej strategii SEO pozwoli Ci na zostanie liderem wśród innych, konkurencyjnych salonów optycznych!
Zapamiętaj--> Użytkownicy mają trzy podstawowe intencje – informacyjną, nawigacyjną oraz najważniejszą, czyli transakcyjną. Celem każdego przedsiębiorcy jest jak najlepsze spełnianie ich. Właśnie dlatego pozycjonowanie stron jest tak cennym rozwiązaniem. Choć na efekty trzeba poczekać to końcowy rezultat uświadamia, że było warto! Dostosowanie się do wymagań algorytmu Google jest równoznaczne z dostosowaniem strony internetowej do użytkowników. Jest to wizytówka, o jakiej bez wątpienia należy zadbać z najwyższą starannością - Specjalista SEO Adam Adamczyk
Zalety
- lepsza widoczność w przeglądarce Google
- większy ruch organiczny użytkowników na stronie
- maksymalne dopasowanie strony do potrzeb odbiorców
- możliwość dotarcia do wszystkich zainteresowanych osób
- wyświetlanie się na najpopularniejsze frazy kluczowe
- efekty przynoszące korzyści przez długi czas
Wady
- wymagana dokładna znajomość wymagań SEO
- długi czas oczekiwania na rezultaty
- regularne podejmowanie nowych rozwiązań
Reklama optyka – praktyczne wskazówki SEO
Tak jak wspominaliśmy czas oczekiwania na pierwsze efekty pozycjonowania jest znacznie dłuższy niż przy kampaniach Google Ads. Przede wszystkim wpływ na to ma szereg czynności jakie trzeba zastosować, aby sukces był widoczny. Ciągłe zmiany jakościowe algorytmu Google sprawiają, że regularność to podstawa! Poniżej przedstawiamy Ci, co dokładnie wpływa na zajmowaną przez Ciebie pozycję w wyszukiwarce.
Analiza konkurencji i dobór odpowiednich słów kluczowych
Pozycjonowanie strony rozpoczynamy od wykonania analizy najpopularniejszych słów kluczowych. Pod uwagę należy wziąć zarówno ogólne frazy jak i bardziej sprecyzowane, czyli tzw. z długim ogonem, które znaczniej dokładniej pokazują potrzeby użytkowników oraz generują ruch organiczny wyróżniający się wysoką jakością.
Przykładowa frazy dla optyka:
Słowo kluczowe | Średnia miesięczna liczba wyszukań |
---|---|
optyk | 49500 |
optyk sosnowiec | 3600 |
salon optyczny | 3600 |
zakład optyczny | 720 |
optyk zielona góra | 720 |
sklep optyczny | 590 |
optyk online | 590 |
optyk dziecięcy | 170 |
optyk badanie wzroku | 170 |
reklama optyka | 30 |
Optymalizacja techniczna strony
Techniczne SEO to podstawa przy właściwie wykonanej optymalizacji. Twoja strona musi działać bez zarzutów, aby nie zniechęcić użytkowników do korzystania z niej. Odpowiedniej długości kod strony, adresy URL bez zbędnych znaczników to podstawa.
Pozycjonowanie lokalne i Google Moja Firma
Podobnie jak przy kampaniach reklamowych Google Ads pozycjonować również można lokalnie. Po wpisaniu konkretnej frazy zawierającej np. nazwę miasta Twoja strona ma szansę pojawić się w najczęściej klikalnych wyszukiwaniach. Przydatne okazuje się również założenie wizytówki Google Moja Firma, dzięki czemu Twój salon zacznie wyświetlać się na Mapach Google.
Link Building
To narzędzie, bez którego całe pozycjonowanie strony nie przynosiłoby oczekiwanych rezultatów. Dbanie o pozyskiwanie linków zarówno zewnętrznych jak i wewnętrznych to priorytetem zarówno dla Ciebie jako właściciela dbającego o reklamę optyka jak i dla algorytmu Google przy ustalania Twojej pozycji w wyszukiwaniach.
Content Marketing
Stworzenie atrakcyjnych treści zawierających konkretne słowa kluczowe, gdzie możliwe jest osadzanie linków wewnętrznych wpływa nie tylko na pozycję ale także na zwiększenie zainteresowania użytkowników, którzy poszukują ciekawych artykułów dostarczających wartościowych informacji.
UX/UI
Co najbardziej zniechęca użytkowników do dalszego korzystania ze strony? Brak jej przejrzystości! Chodzi nie tylko o właściwe wyeksponowanie najważniejszych elementów ale także zachowanie pewnego schematu utartego na stałe w świadomości wszystkich internautów. Stosowanie zasad UX oraz sprawdzanie ich funkcjonalności to podstawa przy tworzeniu czytelnej i łatwej w obsłudze strony.
Social Media
Czy wpływają one na pozycję? Nie ale są ważne jeśli zależy Ci na podtrzymaniu dobrych relacji z Klientami. Musisz pamiętać, że w marketingu nie chodzi tylko o zajęcie miejsca na podium w wyszukiwarce. Klient, zbudowanie z nim zaufania i nici porozumienia to dalej cechy, które wpływają na Twój dobry, a zarazem przekonujący wizerunek.
Jak reklamować optyka – podsumowanie
Reklama optyka kanałami przekazu marketingowego jakimi są kampanie Google Ads oraz pozycjonowanie stron to najskuteczniejsze narzędzia mające na celu wybicie Cie spośród konkurencji, a także podkreślenie Twojego profesjonalizmu. Nie zastanawiaj się ani sekundy dłużej! Twoja konkurencja już działa, a nic nie stoi na przeszkodzie abyś nie tylko ją dogonił ale także wyprzedził!