Google Ads

Reklama Optyka – Jak reklamować optyka w Internecie

Internetowa Reklama Optyka i usług optycznych

Każdego dnia dbasz o dobry wzrok tysiąca osób ale czy dbasz również o swoją widoczność w Internecie? Każda branża w tym także optyczna posiada stale rosnącą konkurencję, co stwarza doskonałą okazję do wzięcia sprawy w swoje ręce i stworzenia skutecznego marketingu. Im lepszą ofertę stworzysz, tym masz większą szansę na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Reklama optyka powinna przede wszystkim wskazywać na Twoje największe zalety wyróżniające Cię na tle konkurencji. Samo posiadanie dużego doświadczenia i atrakcyjnej oferty to nie wszystko, w końcu potencjalni Klienci muszą tą ofertę zauważyć! W tym celu skuteczne okazują się kampanie reklamowe Google Ads oraz pozycjonowanie stron internetowych. Dobrze opracowana strategia dopasowana do prowadzonego przez Ciebie biznesu zwiększa szansę na pozyskanie wielu nowych Klientów, a tym samym odniesienia imponującego sukcesu. Pamiętaj, że na rynku utrzymują się tylko najsilniejszy, dlatego zadbanie o rozpowszechnienie swojego wizerunki firmy to Twój absolutny obowiązek! Sprawdź jak to działa!

Reklama optyka – poznaj najważniejsze korzyści

Czasy kiedy marketing internetowy był zbędny odeszły w zapomnienie. Wraz z rozwojem świata online, wielu przedsiębiorców właśnie tam zaczęło przenosić swoje biznesy. Jest to najszybsza droga na zostanie zauważonym przez wielu Klientów. Dlaczego? Odpowiedź jest bardzo prosta! Wszystkie osoby chcące skorzystać z konkretnej usługi gdzie szukają informacji? Oczywiście, że wpisując konkretne hasła w przeglądarkę Google! Możemy śmiało powiedzieć, że internetowa obecność pozwala odnieść bardzo dużo korzyści finansowych. I właśnie dlatego tak ważne jest rozreklamowanie swoich usług. Pojawia się jednak małe ale. Ze względu na rosnącą konkurencję nie wystarczy jedynie założyć strony internetowej, bądź konta na mediach społecznościowych. Tak naprawdę to tylko kropla w morzu działań jakie należy podjąć, aby stać się naprawdę widocznym. Aby móc mówić, że tworzona internetowa reklama optyka jest skuteczna wymagane jest przede wszystkim stałe monitorowanie poczynań rywali, a to z kolei stwarza szansę na ich wyprzedzenie i znacznie lepsze zapisanie się w świadomości potencjalnych zainteresowanych Klientów. Czas w takim razie, abyś dokładnie poznał jakie działania marketingowe przyczynią się do Twojego sukcesu!

Efektywna reklama optyka w Google Ads

Zacznijmy od omówienia jednego z najszybszych sposobów na dotarcie do Klientów. Płatne kampanie reklamowe Google Ads to nasze skuteczne narzędzie przeznaczone szczególnie dla osób mało cierpliwych. Rozpoczynają się skrupulatną analizą słów kluczowych, co umożliwia na stworzenie treści reklamowej dopasowanej do potrzeb odbiorców. Jak to działa? Zainteresowana osoba po wpisaniu określonego hasła w okno wyszukiwarki zobaczy Twoją reklamę zachęcającą do uzyskania większej ilości informacji na temat danej oferty. W przypadku niektórych działalności w tym także salonów optycznych warto przede wszystkim postawić na lokalnych odbiorców. Z reguły ludzie szukają optyka w swoim pobliżu. Google Ads daje Ci taką możliwość! Reklama może zostać skierowana nie tylko na całe miasto ale nawet dzielnice, co może okazać się znacznie bardziej opłacalnym działaniem niż reklama ogólnopolska, gdzie konkurencja jest o wiele większa. Co najważniejsze, utworzona kampania reklamowa wyświetlana jest w najwyższych pozycjach wyszukiwarki przez co zyskujesz pewność, że na pewno zostanie zauważona.

Jak reklamować optyka w Internecie

Zalety

  • łatwość w trafieniu do zainteresowanej grupy odbiorców
  • reklamowanie usług w najlepiej widocznych pozycjach przeglądarki
  • płacenie tylko za kliknięcia w reklamę
  • dowolność w ustawieniu budżetu na kampanię
  • łatwość w przeanalizowaniu efektów reklamy
  • skupienie uwagi potencjalnych Klientów
  • możliwość wyboru konkretnego rodzaju kampanii
  • łatwość w ustaleniu konkretnej lokalizacji
  • zasięg reklamy obejmujący szerokie grono użytkowników

Wady

  • stawka za kliknięcie uzależniona od konkurencji
  • wymagana jest specjalistyczna wiedza z Google Ads

Pozycjonowanie stron jako reklama optyka

Kampanie Google Ads to jednak nie wszystko co oferuje marketing internetowy. Kolejną wartą uwagi usługą jest pozycjonowanie stron internetowych. W odróżnieniu od Google Ads jest to rozwiązanie, gdzie ze względu na stopień skomplikowania, na efekty należy poczekać nieco dłużej. Głównym założeniem jest umieszczenie strony w top 10 Google ale nie tylko! Twoja strona internetowa ma przyciągać zainteresowanych Klientów do zapoznania się z wartościowymi informacjami. Powinna być czytelna, intuicyjna oraz łatwa w obsłudze. Jeśli użytkownik nie będzie mógł się na niej odnaleźć to niestety ale ucieknie do konkurencji. Warto stosować ciekawe wizualnie rozwiązania ale z umiarem, aby nie wywołać odwrotnego efektu od oczekiwanego. Reklama optyka poprzez pozycjonowanie stron poza sukcesem i zainteresowaniem Klientów daje Ci coś jeszcze, a mianowicie zwiększa Twoją wiarygodność i profesjonalizm. Przestarzałe strony niedopasowane do potrzeb odbiorców skutecznie ich odstraszają. Długotrwały efekt dobrze opracowanej strategii SEO pozwoli Ci na zostanie liderem wśród innych, konkurencyjnych salonów optycznych!

Zapamiętaj--> Użytkownicy mają trzy podstawowe intencje – informacyjną, nawigacyjną oraz najważniejszą, czyli transakcyjną. Celem każdego przedsiębiorcy jest jak najlepsze spełnianie ich. Właśnie dlatego pozycjonowanie stron jest tak cennym rozwiązaniem. Choć na efekty trzeba poczekać to końcowy rezultat uświadamia, że było warto! Dostosowanie się do wymagań algorytmu Google jest równoznaczne z dostosowaniem strony internetowej do użytkowników. Jest to wizytówka, o jakiej bez wątpienia należy zadbać z najwyższą starannością - Specjalista SEO Adam Adamczyk

Zalety

  • lepsza widoczność w przeglądarce Google
  • większy ruch organiczny użytkowników na stronie
  • maksymalne dopasowanie strony do potrzeb odbiorców
  • możliwość dotarcia do wszystkich zainteresowanych osób
  • wyświetlanie się na najpopularniejsze frazy kluczowe
  • efekty przynoszące korzyści przez długi czas

Wady

  • wymagana dokładna znajomość wymagań SEO
  • długi czas oczekiwania na rezultaty
  • regularne podejmowanie nowych rozwiązań

Reklama optyka – praktyczne wskazówki SEO

Tak jak wspominaliśmy czas oczekiwania na pierwsze efekty pozycjonowania jest znacznie dłuższy niż przy kampaniach Google Ads. Przede wszystkim wpływ na to ma szereg czynności jakie trzeba zastosować, aby sukces był widoczny. Ciągłe zmiany jakościowe algorytmu Google sprawiają, że regularność to podstawa! Poniżej przedstawiamy Ci, co dokładnie wpływa na zajmowaną przez Ciebie pozycję w wyszukiwarce.

Analiza konkurencji i dobór odpowiednich słów kluczowych

Pozycjonowanie strony rozpoczynamy od wykonania analizy najpopularniejszych słów kluczowych. Pod uwagę należy wziąć zarówno ogólne frazy jak i bardziej sprecyzowane, czyli tzw. z długim ogonem, które znaczniej dokładniej pokazują potrzeby użytkowników oraz generują ruch organiczny wyróżniający się wysoką jakością.

Przykładowa frazy dla optyka:

Słowo kluczowe Średnia miesięczna liczba wyszukań
optyk 49500
optyk sosnowiec 3600
salon optyczny 3600
zakład optyczny 720
optyk zielona góra 720
sklep optyczny 590
optyk online 590
optyk dziecięcy 170
optyk badanie wzroku 170
reklama optyka 30

Optymalizacja techniczna strony

Techniczne SEO to podstawa przy właściwie wykonanej optymalizacji. Twoja strona musi działać bez zarzutów, aby nie zniechęcić użytkowników do korzystania z niej. Odpowiedniej długości kod strony, adresy URL bez zbędnych znaczników to podstawa.

Pozycjonowanie lokalne i Google Moja Firma

Podobnie jak przy kampaniach reklamowych Google Ads pozycjonować również można lokalnie. Po wpisaniu konkretnej frazy zawierającej np. nazwę miasta Twoja strona ma szansę pojawić się w najczęściej klikalnych wyszukiwaniach. Przydatne okazuje się również założenie wizytówki Google Moja Firma, dzięki czemu Twój salon zacznie wyświetlać się na Mapach Google.

To narzędzie, bez którego całe pozycjonowanie strony nie przynosiłoby oczekiwanych rezultatów. Dbanie o pozyskiwanie linków zarówno zewnętrznych jak i wewnętrznych to priorytetem zarówno dla Ciebie jako właściciela dbającego o reklamę optyka jak i dla algorytmu Google przy ustalania Twojej pozycji w wyszukiwaniach.

Content Marketing

Stworzenie atrakcyjnych treści zawierających konkretne słowa kluczowe, gdzie możliwe jest osadzanie linków wewnętrznych wpływa nie tylko na pozycję ale także na zwiększenie zainteresowania użytkowników, którzy poszukują ciekawych artykułów dostarczających wartościowych informacji.

UX/UI

Co najbardziej zniechęca użytkowników do dalszego korzystania ze strony? Brak jej przejrzystości! Chodzi nie tylko o właściwe wyeksponowanie najważniejszych elementów ale także zachowanie pewnego schematu utartego na stałe w świadomości wszystkich internautów. Stosowanie zasad UX oraz sprawdzanie ich funkcjonalności to podstawa przy tworzeniu czytelnej i łatwej w obsłudze strony.

Social Media

Czy wpływają one na pozycję? Nie ale są ważne jeśli zależy Ci na podtrzymaniu dobrych relacji z Klientami. Musisz pamiętać, że w marketingu nie chodzi tylko o zajęcie miejsca na podium w wyszukiwarce. Klient, zbudowanie z nim zaufania i nici porozumienia to dalej cechy, które wpływają na Twój dobry, a zarazem przekonujący wizerunek.

Profesjonaliści z Afterweb sprawią, że Twoja reklama optyka przyciągnie ogrom nowych Klientów!

Jak reklamować optyka – podsumowanie

Reklama optyka kanałami przekazu marketingowego jakimi są kampanie Google Ads oraz pozycjonowanie stron to najskuteczniejsze narzędzia mające na celu wybicie Cie spośród konkurencji, a także podkreślenie Twojego profesjonalizmu. Nie zastanawiaj się ani sekundy dłużej! Twoja konkurencja już działa, a nic nie stoi na przeszkodzie abyś nie tylko ją dogonił ale także wyprzedził!

Najczęściej zadawane nam pytania
#1 Czy korzystając już z Google Ads jest sens, abym decydował się na pozycjonowanie?
Jeśli chcesz maksymalnie zwiększyć zainteresowanie Twoim biznesem to oczywiście, ze tak. Musisz zrozumieć podstawową rzecz. Zainteresowani odbiorcy nie będą przeglądać 5 lub 10 strony z kolei, które kojarzą się niezbyt profesjonalnie. Pozycjonując swoją stronę i zajmując wysokie pozycje polepszasz także swoją reputację, a Twoje usługi zaczynają być postrzegane jako godne uwagi.
#2 Jakie cechy powinna posiadać treść udostępniana na mojej stronie internetowej?
Najważniejszą kwestią jest jej unikalność! Google nieprzychylnie podchodzi do artykułów, które są powielane. Pamiętaj, że nie wszystko tworzysz jedynie po robota indeksującego ale także pod swoich użytkowników. Dlatego warto zadbać, aby teksty były poprawne merytorycznie, a także poruszały najważniejsze tematy dla grupy odbiorców.
#3 Czy w Google Ads moja reklama optyka może być dopasowana do cech użytkowników?
Oczywiście, że tak! Płatne reklamy Google Ads pozwalają na wybór parametrów dopasowanych do preferencji użytkowników. Masz możliwość ustalenia konkretnych danych demograficznych takich jak: wiek, płeć, wykształcenie itd. Dzięki temu masz pewność, że stworzona kampania doskonale wpasuje się w wymagania grupy odbiorczej.
#4 Co powinienem przygotować przed ustalaniem wytycznych kampanii Google Ads?
Najważniejszy jest cel jaki chcesz osiągnąć wdrażając kampanię reklamową Google Ads. Następnie należy zastanowić się na konkretnym typem reklamy, która będzie w pełni dopasowana do charakteru prowadzone działalności. Oczywiście w czołówce znajduje się również budżet dzienny kierowany na kliknięcie.
#5 Co się stanie z moją stroną kiedy zrezygnuje z pozycjonowania?
Twoja pozycja powoli zacznie spadać. Przy pozycjonowaniu kluczowa jest regularność! Stałe dostosowanie się do algorytmu, potrzeb użytkowników, a także konkurencji to obowiązek każdego przedsiębiorcy chcącego długo znajdować się w top 10!
Źródła
  1. https://pl.wikipedia.org/wiki/Optymalizacja_dla_wyszukiwarek_internetowych
  2. https://support.google.com/google-ads/
  3. https://developers.google.com/search/docs/beginner/seo-starter-guide?hl=pl
  4. https://skillshop.withgoogle.com/
  5. https://twitter.com/google
  6. https://moz.com/learn/seo/

Opinie użytkowników

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4  gwiazdki5 gwiazdek (1 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Afterweb - Wyższy standard SEO

Afterweb

SEM/SEO/PPC

Od przeszło 16 lat specjalizujemy się w optymalizacji i pozycjonowaniu oraz reklamie PPC w wyszukiwarkach. Nasze główne usługi to pozycjonowanie organiczne i obsługa kampanii reklamowych w Google Ads.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Naszych Klientów stawiamy
na pierwszym miejscu!

Skontaktuj się z nami

ul. Madalińskiego 109/3
50-443 Wrocław
Polska firma

Porozmawiajmy
więc o Twoich
potrzebach

Otrzymaj od nas bezpłatną wycenę w ciągu 24h
Skontaktuj się z nami za pomocą formularza
lub zadzwoń pod numer +48 79 848 33 33