Gdyby kilkanaście lat temu zapytać nas, które meta tagi rekomendujemy wdrożyć na pozycjonowanej stronie, zgodnie odpowiedzielibyśmy: wszystkie! Dziś wiemy, że niektóre znaczniki nie mają żadnego wpływu na SEO, a ich używanie jest zwyczajnie zbędne. Zamiast skupiać się na ustawianiu jak największej ilości meta tagów, radzimy wybrać wyłącznie te, które mogą poprawić widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. Poznaj istotne, naszym zdaniem, meta tagi i upewnij się, że stosujesz je na swojej stronie firmowej!
Zasób meta tagów jest pokaźny, a odnalezienie się w nim wymaga wiedzy i samokontroli. Dostępność znaczników zachęca do tego, by z nich korzystać. Zdecydowana większość nadaje się jednak… do kosza. Ich stosowanie niepotrzebnie wydłuża kod i nie ma najmniejszego wpływu na pozycję w wyszukiwarce. W grupie meta tagów znalazło się natomiast kilka, zasługujących na szczególną uwagę. Bez nich proces pozycjonowania stron byłby niepełny, a dotarcie do topowych pozycji w Google – niemożliwe. Zanim przejdziemy do omówienia znaczników meta, które warto wdrożyć na stronie, musimy wyjaśnić, czym tak właściwie one są.
Co to są meta tagi?
Meta tagi to znaczniki HTML, umieszczane w sekcjiwitryny internetowej. Służą do informowania użytkowników i robotów crawlujących o zawartości strony i poszczególnych podstron. Umiejętne korzystanie ze znaczników meta ma kluczowy wpływ na pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach.
Najważniejsze meta tagi SEO. Stosuj je, jeśli chcesz być wysoko w Google
• Meta Tag Title – tytuł strony – podstawowy znacznik, bezwzględnie wymagający wdrożenia. Title to nazwa, zawierająca skondensowane informacje o witrynie. Są one istotne dla użytkowników internetu oraz dla robotów wyszukiwarek, które na ich podstawie decydują, na jakie zapytania strona będzie się wyświetlać. Meta tagi title powinny być unikalne, mieć długość od 50-70 znaków i wyróżniać się wśród innych wyników.
• Meta Tag Description – opis strony – element kodu, informujący o zawartości konkretnej podstrony. Choć nie ma on bezpośredniego wpływu na SEO, pozwala rozbudzić ciekawość osób, przeglądających wyniki wyszukiwania. Dobrze napisane description przyciąga uwagę internautów i zachęca do przejścia na stronę. Dopuszczalna długość to 155 znaków, co daje wiele możliwości na pozyskanie potencjalnych klientów.
• Meta Tag Robots – znacznik, będący ważnym czynnikiem rankingowym. Pozwala poinformować roboty wyszukiwarek o tym, które podstrony mają zostać zaindeksowane. Te meta tagi umożliwiają sprawowanie pełnej kontroli nad tym, jakie elementy witryny będą wyświetlane w organicznych wynikach wyszukiwania. Znaczniki można dostosować na różne sposoby, np. pozwalając robotom na podążanie za wszystkimi linkami, przy jednoczesnym nieindeksowaniu strony.
• Meta Tag Keywords – słowa kluczowe – kolejny znacznik, opisujący zawartość witryny, tym razem jednak przy użyciu fraz kluczowych. Od 2009 r. roboty Google ignorują ten meta tag, ale niektóre wyszukiwarki wciąż postrzegają go, jako istotny. W kontekście SEO zastosowanie znacznika keywords może więc w jakimś stopniu być pomocne.
Korzystanie z powyższych meta tagów to nieodłączny element działań optymalizacyjnych. Znaczniki mogą w dużym stopniu zwiększyć CTR konkretnych podstron i pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie. Bezwzględnie należy natomiast pominąć wdrażanie meta tagów, które nie zainteresują ani robotów ani użytkowników. Jeśli potrzebujesz fachowej pomocy w zakresie zwiększania pozycji w Google, skontaktuj się z naszymi specjalistami SEO.
Zobacz również: Jak przygotować stronę do pozycjonowania? Poradnik