Jednym z wielkich zysków płynących z powszechnego dostępu do sieci jest radykalne obniżenie bariery przestrzeni w dostępie do informacji. Jednak nie tylko tych wielkich, ale także zupełnie niedużych, takich jak obręb dzielnicy czy osiedla. Musimy liczyć się z tym, że coraz większa liczba potencjalnych klientów większość wiadomości o otaczającym ich świecie, nawet zupełnie nieodległym, czerpie ze swojego telefonu czy komputera. Możemy temu jednak wyjść naprzeciw.
Lokalizacja Google: kiedy zyskuje na znaczeniu, a kiedy go nie ma?
Jest rzeczą najzupełniej oczywistą, że efektywny przekaz reklamowy to taki, który kierowany jest do właściwych odbiorców. Pod tym względem pozycjonowanie stron, pozwalające nam odpowiedzieć bezpośrednio na zapytanie potencjalnego klienta, jest metodą niemającą sobie równych, niekiedy jednak wymaga nieco więcej uwagi. Bo cóż nam po tym, że dotrzemy do odbiorcy ze Szczecina, jeśli nasze usługi świadczymy np. w zakładzie w Tarnowie?
Co to jest geolokalizacja?
Geolokalizacja to geograficzne położenie urządzenia sieciowego, określane na podstawie IP lub GPS. Pozwala sprawdzić lokalizację użytkownika sieci. Geolokalizacja ma wpływ na wyniki wyszukiwania – wiele stron wyświetla się, bazując na współrzędnych geograficznych osób, korzystających z internetu.
Geolokalizacja Google pozwala rozwiązać ten problem. Możesz walczyć o uwagę tylko takich użytkowników sieci, jacy będą zainteresowani tym, co masz im do zaoferowania i nie trwonić środków na konkurowanie z tymi podmiotami, którzy nigdy nie staną się Twoimi rywalami! Wszystko zależy od charakteru naszej działalności. Lokalizacja Google z pewnością nie będzie zagadnieniem istotnym dla sklepu internetowego dostarczającego zamówienia drogą wysyłkową. W zupełnie innej sytuacji są jednak np. lokale gastronomiczne czy rozmaite punkty usługowe – w takim wypadku koniecznie musisz dotrzeć do odbiorców z najbliższej okolicy! Nawet tych mieszkających tuż za rogiem, bo i większość spośród nich potrzebując fryzjera czy serwisu rowerowego zamiast rozejrzeć się wokół, po prostu weźmie do ręki telefon bądź zasiądzie przed komputerem i tam rozpocznie poszukiwania.
A co jeśli prowadzimy np. zarówno sprzedaż wysyłkową, jak i punkt stacjonarny? Wówczas warto pozycjonować się zarówno lokalnie, jak i globalnie.
A jeśli ktoś jest w naszej okolicy tylko przejazdem? Dotrzyj do każdego klienta!
Lokalizacja Google sprawia, że wyszukiwarka z dużą dokładnością rozpoznaje położenie użytkownika, zwłaszcza, jeśli zdecyduje się on udostępnić jej dokładne informacje na ten temat. Dzięki temu może dostosowywać do niej dostarczane mu wyniki – ta sama ogólna fraza, pozbawiona jakichkolwiek informacji geograficznych, dostarczy różnych rezultatów już nie tylko w poszczególnych miastach, ale i po udaniu się np. do innej dzielnicy. Geolokalizacja Google to więc znakomite ułatwienie korzystania z rozmaitych usług zwłaszcza dla tych, którzy często zmieniają miejsce pobytu. Jednocześnie mogą na tym bardzo skorzystać również usługodawcy i inni przedsiębiorcy – zadbaj o to i Ty!
Do tego, by móc znaleźć się w takich sytuacjach na wysokich miejscach, niezbędny jest zespół specjalistów SEO. Odpowiednio pozycjonowana witryna będzie widoczna dla wszystkich tych, o których naprawdę warto zabiegać. Stanie się skutecznym orężem pozwalającym na pokonanie rywali z całej okolicy. Wymaga to jednak odpowiedniego nakładu pracy.
Zadbaj o wsparcie specjalistów, a geolokalizacja Google zostanie wykorzystana w pełni
Niezbędne jest zrealizowanie wszystkich zadań, których skuteczne pozycjonowanie wymaga zawsze. Po wykonaniu audytu i ustaleniu celów, jakie mamy do osiągnięcia, trzeba wykonać typowe prace optymalizacyjne nad stroną – wyszukiwarka pewne jej cechy premiuje bowiem zawsze, niezależnie od tego, na jakich zapytaniach chcemy być widoczni i o czyją uwagę walczymy. Koniecznie trzeba więc sprawić, by witryna była przejrzysta, miała odpowiednią nawigację, szybko się ładowała, a także była responsywna. Należy też zadbać o opisanie ilustracji czy stworzenie unikalnych i atrakcyjnych treści, słowem, wszystko to, co w każdym wypadku pozostanie niezbędne do tego, by wyszukiwarka mogła ocenić nas wysoko. Nie ma więc znaczenia, czy będziemy się starać o klientów z całego kraju, czy jedynie z okolicy – po pomoc doświadczonych specjalistów powinieneś sięgnąć zawsze!
Skontaktuj się z nami już teraz! Wystarczy jeden klik!
Aby skorzystać z dobrodziejstw, jakie niesie ze sobą lokalizacja Google, trzeba jednak pamiętać także o tym, by umożliwiał to dobór słów kluczowych. Za każdym razem należy dobrze rozpoznać sytuację i przyjąć strategię, która zapewni największą efektywność. Czy powinniśmy pozycjonować się na frazę dotyczącą całego miasta, czy może warto jednocześnie zawęzić ten obszar do dzielnicy? Na takie pytania specjalista SEO, po wnikliwym poznaniu potrzeb klienta, musi znaleźć odpowiedzi. Wówczas prowadzony właściwie link building i buzz marketing pozwoli wyszukiwarce trafnie rozpoznawać lokalizację danego podmiotu. Należy też o to zadbać pracując nad kodem strony. Wreszcie: niezbędna jest wizytówka w Google Moja firma, pozwalająca nas znaleźć na mapie, a przy okazji także zostawiać opinie klientom – możliwość zapoznania się z nimi często ułatwia podjęcie decyzji zakupowej.
O wszystko to zadbają specjaliści z Afterweb, podczas gdy Ty będziesz mógł skupić się na tym, w czym sam jesteś najlepszy!
Z nami lokalizacja Google przyniesie Ci pewny zysk. Zapraszamy do współpracy
Wielką troską osób zajmujących się marketingiem internetowym jest to, aby docierać do grup jak najżywiej zainteresowanych nie tylko samym produktem czy usługą, ale przede wszystkim dokonaniem zakupu czy złożeniem zapytania w celu skorzystania z oferty. Geolokalizacja Google to ułatwia. Ileż to razy zdarza nam się wszak przeczesywać sieć właśnie tylko po to, by zobaczyć jedynie, co też poszczególne sklepy czy inne podmioty oferują – to, gdzie są, nie ma wówczas często najmniejszego znaczenia. Warto więc wyjść im naprzeciw, zwłaszcza, że przecież lokalizacja Google to udogodnienie także dla tych konsumentów, którzy nie mają ochoty nawet stosować uściślonych geograficznie fraz. Dobrze zoptymalizowana i wypozycjonowana strona uczyni Twój biznes widocznym lepiej niż nawet te, które mogą cieszyć się korzystniejszą lokalizacją. Przekonaj się o tym sam!
Poszerz widoczność w Google poprzez reklamy PPC
Zapraszamy do kontaktu poprzez ?formularz lub telefonicznie ?+48 79 848 33 33.
Bardzo fajny i przyjemny artykuł. Cieszę się, że w branży SEO co raz to bardziej zwraca się uwagę na pozycjonowanie lokalne, z którego można pozyskać naprawdę sporo klientów.
Z własnych analiz mogę dodać, że np. hotele, restauracje i inne tego typu miejsca mają nawet ponad 50% ruchu na stronie (mowa o ruchu organicznym) właśnie z Map Google.
Z kolei usługodawcy lokalni są w stanie bez problemu pozyskać nawet 25% ruchu organicznego na stronie.
Naprawdę polecam stworzyć i prowadzić wizytówkę firmy w Google Maps 🙂
Ja bym tylko dodała że w wizytówce Google można dodać kilka ościennych miast, i to jest super sprawdza się na Śląsku, gdzie w obrębie 20km jest kilka miast.
możliwe też jest pojawienie się w kilku miejscowościach, które sa od siebie oddalone, ale to wymaga większego nakładu pracy i adresów
W SEO coraz to bardziej zwraca się uwagę na spamowanie lokalne. Może się to przyczynić do zaniżenia linkowego juice oraz jakiś ruch organiczny